skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladenie 4. valca
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zkus ject za deště bez topení
-> vhml: Topeni do zavodaku? ![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
Klucíí poraďte mi. Vymejšlím zapojení topení do závoďáku. A je mi líto zybtečně táhnout 4 metry hadice až od motoru, přece jenom jsou to kila navíc. Půjde mi topení napojit na trubky k chladiči??? přívod na přívod a odvod na odvod. Jde mi hlavně o to jak se tam budou prát tlaky, aby přes ně pak něco teklo. Nebo jak to napojit jinak, abych nemusel táhnout hadice až od motoru???
-> Ultim: Ja nevim takhle to kombit se mi zda zbytecny ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Ultim: tak jo fungovat to moze ale pozri sa na povodne a tvoje zapojenie ... a vsimni si kolko vody navyse musis zohrievat aby to kurilo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: jak to? sak ta trubka ze zadu termostatu tj.maly okruh zustava prece ne? jen ta voda, co jde z topeni co uz je schlazena, tak se nevede vlastni hadici,ale napojuje se na schlazenou vodou od chladice.
-> Nwkt: protoze usetrim jednu hadici a napojit se to da, tam jak se trubky lamou okolo hrebenoveho rizeni.
-> Nwkt: protoze usetrim jednu hadici a napojit se to da, tam jak se trubky lamou okolo hrebenoveho rizeni.
Jak nad tym uvazujem uz par dni, vlastne odkedy sa to tu zacalo riesit, ja by som to zapojil navarenim T-cka na trubku od termostatu do kurenia.
-> Ultim: nehovoriac o tom že by to kurilo až keby sa otvoril termostat a bol by prehriaty velky okruh ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Ultim: Proč takhle? Nevim kudy bys to chtěl natáhnout od topení pod auto
-> MOLSO: Tos to je taky pravda... Tak pak jedine to co sem psal jako 1.
-> Syny: to ti nebude fungovat kym tam budes mat termostat (až ked sa otvorí začne prudit voda)
A nebo me jeste napada - co to dat natvrdo seriove na pritok od chladice? Proste vsechan studena voda z chladice by skrz to musela jit...
A co udelat to, ze by pritok do vymeniku byl primo z expanzky a odtok byl napojen tesne pred pumpu (pritok od chladice)? Tim padem by ten podtlak u pumpy sal vodu z expanzky pres ten vymenik... Nebo je to blbost?
-> havlik: A na jakou teplotu bys ho chtěl chladit? Já ho naopak nemám kvůli chlazení, který je, pokud nemáš vyloženě závodní motor, zbytečný. Ale kvůli ohřívání v zimních teplotách...
-> vhml: to nejni moc rozdíl vzhledem k venkovním teplotám
Já to mám nainstalovaný a topí to stejně, chladí to stejně, jenom olej se mi ohřívá na provozní teplotu rychleji... Teplota oleje byla včera po 40km trase o 5 stupňů nižší, než v létě bez výměníku...
-> petr s: tak jelikož tam bude mít eště jeden zdroj ohřevu vody a oleje tak myslim že se ohřeje tak jako tak případně by se to dalo udělat poladěnim termostatu vrtačkou :)
-> Nwkt: 8-9 mm díra-> havlik: zahodíš termostat a auto se neohřeje budeš dávat dečku před chladič
-> petr s: ale nebude se pak přehřívat motor? to bude chtít kvalitní čistej chladič a výkonej větrák aby to dávalo dostatečně studenou z velkýho okruhu
-> petr s: Takže tim zabiju dvě mouchy jednou ranou
průtok tam bude dostatečnej?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: To nevadí pújde třeba 70 stupnů ale olej bude chladit
-> Nwkt: ono v podstatě maj pravdu žádnou extra studenou tam nedostaneš odnikud nebo by sis musel udělat eště malej chladič a externí čerpadlo který ti bude vodu hnát tamtudy
-> petr s: Ale do toho pude teplá voda ne?
-> Surík 05.01.09 20:36:14: to je možná ta mě nenapadla:) ale tam zase asi nebude uplně dostačující průtok vody ne?
02.01.09 23:52:24
No já myslel zapojení takhle kvůli přívodu studený vody, jinak já tam budu muset mít eště jeden vstup a výstup kde se mi bude voda ohřívat a vyhřívané sání tam nebude takže lepší to táhnout z termostatu tam a zase před pumpu?
-> havlik: nemyslí s tej na bloku? pri 4 valci?
-> petr s: ze zátky jaké?
najlepšie zapojiť je to namiesto kúrenia? kúrenie nepotrebujem a aspoň sa nemusia vymýšlať zátky na pumpu a domček díky za radu
-> havlik: pretoze obe vetvy su napojene tak že z nic "cucá" vodu do pumpy a vo vymenniku by nebol prietok vody.
takto by to mohlo fungovat ale zase sa obmedzi ucinnost kurenia ... možno keby sa to napojilo na 136 vodnu pumpu a domček termostatu (namiesto sania) by to bolo luxus riesenie
takto by to mohlo fungovat ale zase sa obmedzi ucinnost kurenia ... možno keby sa to napojilo na 136 vodnu pumpu a domček termostatu (namiesto sania) by to bolo luxus riesenie
-> Matthes, záškodník z TechWebu: proč dyt to nemá žádnou návaznost na topené krom toho že to bude napojený na vývod z topení a stejně s tim v zimě jezdit nebudu a ty letní chladný rána zmáknu v mikině
-> havlik: A není jednodušší to táhnout ze zátky a topení nechat zachované
-> havlik: By ti umrzla rit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: proč by nefugovalo?
-> havlik: to nebude fungovati ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: asi tě tam tý vody poteče míň :-) tak jedině pak jezdit s otevřeným topením...
-> vhml: to se mi nějak nezdá
-> vhml: A bude to pak topit?
-> Nwkt: tak to napoj nezávisle na topení. Přívod na přívod z topení, odvod na odvod topení. Prostě paralelně, já to mam sériově na odvodu...
-> vhml: Já ale nechci topení z fáčka ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> havlik: jj
-> vhml: a máš ten z feldy 1.9D?
-> Nwkt: já už výměník mám namontovanej a funguje to super. Na 10km k mladý se mi teplota oleje ani nepohnula, teď mám krásnejch 50. Topení mám favoriťácky,který má 4cestnej ventil, takže přes něj proudí voda i když je na páčce zavřený, má obtok ve ventilu...
-> Syny: S destilkou máš pravdu, 14 let leju do motoru destilku a fridex a po vodním kameni ani stopy, ale zase je pravda, že jsem za tu dobu ještě auto neuvařil, takže jsem nepotřeboval dolejvat někde v pustině u rybníka.:)
-> J3STER 03.01.09 12:16:29: Vzdyt je to tu psany asi 100x. Motory s litinovejma hlavama maj hadicku na propojeni a motory s hlinikovejma hlavama ne...
-> Majklsto: Ten výměník? Co když bude zavřený topení? Aby tam dostatečně proudila voda
-> Majklsto: ved to tak teraz máš
-> Nwkt: ja si myslim ze by to takto malo fungovat,aj ja to chcem takto urobit