skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladenie 4. valca
Ale jestli dobre koukam, tak to co si nakreslil, tak tamodsat bude voda odtykat, takze to bude celkove uplne k hovnu jen tamtudy bude utikat voda co ma jit k termostatu... Nebo ne?
-> Nwkt: jj, takhle to je dobre... Ja bych to dal primo na obtok topeni - na tu spojovaci hadicku mezi trubkama co vedou k topeni...
to by chtelo zapojit tak, aby ta voda od 4. vlozky slo do domku termostatu proste ke zbytku ohrate vody z motoru a tam sla dal budto do topeni anebo kdyz bude otevrenej termostat ke chladici
-> Matthes, záškodník z TechWebu: podle toho obrázku jestli to dobře chápu tak at to zapojíš na jakoukoliv stranu čerpadla tak ti to nasaje do čerpadla
Takze to vypada tak ze topeni necham byt, z vyhrejvani sani z domku termostatu na sani a hned pred cerpadlo do mezikusu - uriznuty trubky z fava. Z obtoku pujdu na sytic a do druhy diry mezikusu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: Jj, ja vim, jednu sem ukoristil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: namisto zatky takovy natrubek ako na sani kde se pripaji podtlak
-> Matthes, záškodník z TechWebu: namisto zatky takovy natrubek ako na sani kde se pripaji podtlak
-> suri: Jj topeni misto zatky... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> petr s: jako ze na stovke bol natrubok a zpaojenie kurneie na bloku? alebo o com sa bavite?
-> petr s: no ja sa tiez nehadam:))len som to tak sem pridal..ze uz som to videl ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> gabo00000: Já se nehádám že to 100 neměli
petr s 07.10.08 18:34:15 napsal:
1000 tak měly zapojené topení a vložky se nezanášeli ja ked som an vrakaci vyberal prevodovku co mam v LRE zo 100vky tak tam to bolo tiez tak
1000 tak měly zapojené topení a vložky se nezanášeli ja ked som an vrakaci vyberal prevodovku co mam v LRE zo 100vky tak tam to bolo tiez tak
-> ozzman1000: Ano to je prave ta otazka
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
suri 07.10.08 17:50:56 napsal:
-> Gemini: ja sa chcem opytat na zavodnom motore vysokootackovom sa remenica vodnejpumpy zmensuje alebo zvecsuje? diky
neviem, ale podla mna zmensenim remenice otacky zvysis a zvacsenim znizis. otazne je, co ma logicke opodstatnenie pri zavodnom motore, ci zvysit vykon cerpadla a tym aj chladenia, alebo znizit, s tym, ze cerpadlo ma dostatocnu vykonovu rezervu aj pri nizsich otackach a zvysenie otacok oproti standardu by mohlo znicit alebo znizit spolahlivost cerpadla
-> Gemini: ja sa chcem opytat na zavodnom motore vysokootackovom sa remenica vodnejpumpy zmensuje alebo zvecsuje? diky
neviem, ale podla mna zmensenim remenice otacky zvysis a zvacsenim znizis. otazne je, co ma logicke opodstatnenie pri zavodnom motore, ci zvysit vykon cerpadla a tym aj chladenia, alebo znizit, s tym, ze cerpadlo ma dostatocnu vykonovu rezervu aj pri nizsich otackach a zvysenie otacok oproti standardu by mohlo znicit alebo znizit spolahlivost cerpadla
-> Matthes, záškodník z TechWebu: rozhodně to nebudu testovat na nějakym mrtvo motoru, ani na novy upraveny 120LS, zkusim to na dalsim motoru...
-> m8rinek: jj vyskousej
-> m8rinek: Ale pod tou zatkou je spunt z bordelu ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri: takže vezmu vyvod z pumpy a pichnu misto zatky na boku bloku, tak jest?
-> Labros: Este jedno tecko. Nebo si vyrob dvojity, teda ctveryty tecko ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
já mám 136kovou pumpu a před ní už jedno téčko, takže už nevím, kam bych to zapojil ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: sel i pdoobne chodi aj jedna 130RS ma pumpu 136 a pripojku na vodu v hlave
čistě náhodou, místo T kusu by nešel použít výstup z pumpy 136tky co jde do sání?
-> petr s: Dokonce sem si nechal z jedny zadreny stovky ten holender ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
1000 tak měly zapojené topení a vložky se nezanášeli
-> Labros: To jsou hold moje chabe vyjadrovaci schopnosti no.
Proste v tom rohu motoru voda neproudi a to je problem no![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Proste v tom rohu motoru voda neproudi a to je problem no
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Labros: No prave tu obtokovou hadici nesmis dat moc tlustou... Pak se to chladi furt stejne dobre, cerpadlo to zvladne neboj ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jsem to smazal protože jsem tě nejdřív špatně pochopil. No dobře tohle vysvětlení beru ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Podle mě tohle, jestliže je to zapojený před čerpadlo, jen zhoršuje chlazení celýho motoru (horká voda z bloku jde částečně zpátky dovnitř) a chlazení 4.válce to nijak nepomáhá. Leda, kdyby se udělal nějakej bypass mezi 1. a 4. válcem, tak by k 4.válci šla studená voda. A všechna voda by šla z bloku do chladiče, tak jak má.
-> Labros: Tak to nemaz furt
No zanaseni to pomuze tak ze tam proudi voda, takze se to nezanasi. No a jelikoz tam proudi voda i dole kolem vlozky, tak se lepe chladi ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo takže ji chceš udělat tak tenkou, aby jí šlo málo vody? Ale jak to pomůže chlazení 4.válce? Maximálně to bude ohřívat 1.válec.. A jak to pomůže zanášení?
-> Labros: Ano takhle beha voda jen okolo bloku, ale pred cerpadlem se smisi s vodou co jde z chladiice... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> petr s: Jojo, akorat za ni vetsinou je spunt z pisku a ruznych kalu, takze se to musi prostouchnout ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A dokonce je tam zátka stačí zapojit
-> Labros: Takhle no... funguje to
Ta hadice nesmi mit prumer 5cm samozrejme
To by tahalo vodu jen okolo bloku a ne do chladice. Hlavni vtip je v tom ze se nezanasi 4. vlozka ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: před čerpadlo? Pak to čerpadlo bude natahovat horkou vodu z toho vývodu ne? Aby to fungovalo tak to musí vést právě z nějakýho místa za čerpadlem, kde je vyšší tlak.
-> Gemini: ja sa chcem opytat na zavodnom motore vysokootackovom sa remenica vodnejpumpy zmensuje alebo zvecsuje? diky
-> andre: Ja sem to tu teda neprocetl cele, ale jestli chces zlepcit chlazeni 4. valce tak vyndej vypousteci sroub vody z bloku - je prave u 4. vlozky, na strane kde je vacka... Tam dej holender ze skodovackyho sani (na posilovac) a zvetsi mu diru. Pak z nej tahni hadici nekam pred cerpadlo a je to. Kamosovi sme to udelali na 130 pac jak znamo tam to rado odchazi...
-> andre: doteraz som to este nerobil....
-> suri: este si pockam kto sa ako vyjadri
kazdopadne dik za nazor a ked toto nevyjde tak si mi dal dalsiu variantu nad ktorou rozmyslat :)
kazdopadne dik za nazor a ked toto nevyjde tak si mi dal dalsiu variantu nad ktorou rozmyslat :)
-> suri: no pozeram...ale mne to vela nehovori....ja som to nevidel este jak to vyzera a ci je toto ono...
mne ide o to aby niekto kto to pozna mi napisal ze robi sa to tak a tak, resp. nerob to lebo sa stane to a to...
mne ide o to aby niekto kto to pozna mi napisal ze robi sa to tak a tak, resp. nerob to lebo sa stane to a to...
-> andre: podla mna je to hovadina vrtat do bloku a pdoobne veci...v plane masto co treba upravit
-> Labros: no to by som zistil
ale tak viackrat som uz o tom pocul, takze mozno to aj tu ma par ludi alebo maju skusenosti...mozno sa dakto vyjadri...
mozno je to uplna hovadina, mozno to plni ucel..to chem zistit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale tak viackrat som uz o tom pocul, takze mozno to aj tu ma par ludi alebo maju skusenosti...mozno sa dakto vyjadri...
mozno je to uplna hovadina, mozno to plni ucel..to chem zistit
-> andre: pozri si moj obrazok co sa upravovalo
-> suri: problem je v tom ze som pocitacovy antitalent, takze stahovat neusim jako a nahodou by to vybuchlo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ano nieco take chcem...a k tej vodnej pumpe - neviem ci sa to zapaja tam, prave to chcem zistit...
kde navrtat a kde zapojit ?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ano nieco take chcem...a k tej vodnej pumpe - neviem ci sa to zapaja tam, prave to chcem zistit...
kde navrtat a kde zapojit ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> andre: podla obrazka upravovali bloky
boa-> andre: tak si ich stiahni nie? kde je problem? ci ty chces vymysliet nieco ako vyvod s vodnej pumpy a pristvrtom valci navrtat dueru privarit natrubok a prepojit hadicou alebo co?
-> andre: toto tam je uprava bloku
-> suri: no ale on tam asi chce udělat nějaký bypass, teoreticky by to asi šlo, jen nikdo neví, co takový blok pak vydrží