skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresní poměr
-> Urbi: Díky za odpověď. Tak to bude ideální kompresní poměr pro ježdění na Natural 95 :) .. Vačka tam je 254°/254° z BMM a karburátor je LEKR 28-30 lehce upravený.. Takže ten rozdělovač ETZ 880 je třeba každopádně.
-> TechniX: cca 10 = optimální. S rozdělovačem z vozu Š120 v dobrém stavu nastavovat předstih kolem 0st, lépe však rozdělovač upravit na míru motoru. I originální rozdělovač 540 (Š120) není vhodný svou odstředivou regulací pro vozy Š130-136. Až u modelu 50kw favorita 136x udělaly kompenzaci nedostatků v zapalování v podobě rozdělovače typu 880, který by byl pro tento typ motoru nejvhodnější, pokud se něm ještě změní podtlaková komora, přendání z typu 540 či 520.
Mám rychlý dotaz a napíšu to sem do tohoto tématu, když mám motor 742.136 kompletní renovace (který podle výrobce Škoda má kompresní poměr 9,7:1), ale jsou změny: vložky + písty třída C, hlava je z MPi nikdy nebroušená je srovnána na magnetce o -0,300mm dolů, výška nového těsnění 1,5mm Merako. Otázka zní na jaký kompresní poměr bych se stím dostal ?
-> Exon: Pokud máš někde další hlavu bokem, zkus kam až jde svíčka, u originálu tam jeden dva závity zůstanou volné, takže si to někde zkus nebo to plň až nahoru po okraj a odečti těch 2ml, ale zase bych si někde bokem zkusil přesný skutečný objem co svíčka zabírá, pokud to nebude změřeno přesně, hodnota KP bude jen orientační. Opravdu i 0,5 ml už je dost jiný KP a prostor k nepřesnostem je u tohoto typu měření více než dost. Také změř zda jsou všechny obsahy stejné, nejen jeden válec. A nezapomeň že nějaké minimální množství uteče přes pístní kroužky, takže to dělat co nejrychleji, ale přesně.
-> Exon: Když zaplníš závit, tak pak musíš jeho objem odečíst, si vyber...
Zaplnit olejem celý závit pro svíčku nebo to plnit jenom po závit?
-> Exon: u litinovky 1,5ccm u hlinikovy 2ccm..
-> Exon: Přesně tak, dosadit si to můžeš do tohoto : skoda.daves.cz/Zmena_komp
resniho_pomeru_pri_snizova
ni_hlavy Je tam perfektní tabulka do excelu, jen zadáš přesný objem celého kompresního prostoru, ale musí to být změřené opravdu přesně...dělal sem to injekční stříkačkou 5ml, protože z dosazování do té tabulky pochopíš že i 0,5ml rozdíl dělá na kompresi opravdu dost. U svíčky nevím kolik se odečítá.
Zdravím budu měřit kompresní poměr ale nevím jestli sem vše správně pochopil.. Takže motor položím tak aby otvor pro svíčku byl kolmo a píst v horní úvrati naberu si do stříkačky olej a plním dokud nebude olej po začátek závitu nebo až na konec závitu? a potom odečtu z toho oleje co sem tam naplnil nejako hodnotu kvuli svíčce to je kolik ta hodnota? nebo jak ji vypočítat? a potom dosadím do vzorce a mám výsledek kompresního poměru? Díky.
-> petr s: A 120tka taky? 

-> Jarda/felda: Favorit taky leze nad vložku
-> Evž@ 26.08.10 18:00:42: teoreticky o nic když vemu v úvahu že MPI má právě o těch 0.3 vyšší písty 

-> Tuner#2: to poznám presne s tade ako píšeš , tiež som to robil pri presahoch ale čo podržal som vložky a pretočil to
-> suri 26.08.10 17:59:39: JJ pěkně na ho*no se měřili přesahy vložek, když dva písty byli nad
Jsem to blbec sundal v poloze, kdy byli v horní úvrati a nechtělo se mě je zajišťovat a točit klikou.

-> Evž@: neviem
-> suri: a píst favorit ??....
-> Syny: záleží na čom , mpi piest trčí nad vložku pri plnom zdvihu 0,3mm
-> suri: fakt jo?
Tak to sem nevedel. Ja mel za to, ze pres vlozku nepresahnou...

-> Syny: 0,3-0,5mm
-> petr s: jakoze pisty lezou neco malo z vlozek? 

-> petr s: v tom případě mi vychází 32,474 ml ...což je cca KP 10,93 :1....(požadováno bylo 11:1)....takže by to mělo být ok
-> Evž@: Něco málo lezou písty ven
-> petr s: ano už chápu.....to sem už zkoušel..ale s hodnotou 1,6..těsnění 1,6 se stlačí na 1 mm?
-> Evž@: Musíš připočítat těsnění
-> petr s: kopec 1mm? ...nechápu jak to myslíš....
-> Evž@: tak se to neměří udělej 1 mm kopec na těsnění
-> Evž@: Máš tam těsnění?
Dotaz....nalil sem spalováky na nové hlavě...vlezlo se mi tam 28 ml což je teda asi dost blbý.Vychází mi KP kolem 12,5 ....nebo je to jinak?
-> Evž@:
tak honem, do rana casu dost....


-> Adam6666: ale šlo by.....
...pořádně naklonit auto

-> Evž@: nevadi muzes si vyzkouset ze to v aute opravdu nejde 

-> Adam6666: ....a ten motor je v autě 

-> Evž@: no tak a ted to nalej a vis to presne
-> petr s: jj...to je jedno..už to neřešme...hlava je už na motoře
-> Evž@: Ale ta míra je u každé hlavy jiná tak se stejně nedoměříš
-> petr s: ale někde tam je nějaká kapsa která stanovuje maximální hodnotu zbroušení....dočetl jsem se toto:''Výrobce stanoví, o kolik lze hlavu bezpečně snížit - tato hodnota je stanovena hloubkou kapsy, která je provedena v odlitku hlavy zhruba v polovině delší strany dosedací plochy hlavy. Brousit lze tak dlouho, dokud nedosáhneme dna kapsy.
-> Evž@: no musis nalit cely spalovak kdyz mas slozeny motor i s prostorem pro svicku a to pak odectes, a podle toho vzorce to vypocitas... a nalit ridkym olejem, a hlavne presne. das pist do HU. a otvor pro svicku musis mit kolmo. takze v aute to nejde.
-> Evž@: Žádná kontrolní ploška není
Defakto mě stačí vědět jakou výšku má ta kontrolní ploška na nové hlavě
-> gabo000000: a jak mam zjistit objem spalovaku....nalévat vodu??či jak
E = (objem válce/objem spalovacího prostoru) + 1.
taky som vzorec nasiel ja
taky som vzorec nasiel ja
-> Adam6666: tos mě moc neporadil 

-> Evž@: no jo.. to je ten tech web, tam radsi nechod

zdar....zjišťoval jsem ted o kolik mám sníženou hlavu podle této metody skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=43 ...tabulka dole....naměřil jsem hodnotu kolem 9 mm od té plochy na střed ventilu..pak bych měl kompresní poměr někde přes 12,5
...nemá se k té hodnotě přičíst hodnota tloušťky těsnění...kolem 1,6 mm....to bych měl potom KP 10,8 což by zhruba mělo byt.....jinak je ještě vidět kontrolní ploška...je tam asi tak 0,2mm

-> Adam6666: šak píšu 30ml+-
kdo si to má pamtovat.
Předtím jsem to počítal podle vzorce,kam se poděl
našel
V1v + Vk
ε = --------------
Vk
ε = kompresní poměr
V1v = objem 1 válce
Vk = objem kompresního prost
cca 11,81+-opět

Předtím jsem to počítal podle vzorce,kam se poděl


našel
V1v + Vk
ε = --------------
Vk
ε = kompresní poměr
V1v = objem 1 válce
Vk = objem kompresního prost
cca 11,81+-opět
a jo sorry beru zpet, este +1 sem zapomel, sorac......




to podle vypoctu na davesovi, ale kdyby sis to prepocital podle klasickeho vzorce co se pouziva x let tak zjistis ze mu vychazi uz chyba v objemu valce.... spocitej klasicky a vyjde ti tvuj kp 11,31.....pak se nediv ze to klasicke tesneni vydrzelo.......

-> spartra: ovsem pane ja to mam spocitane dobre, a tech tvych 30 vychazi na kp 11,6 a ne 12.

když se ti to zdá dost nech si udělat vyšší těsnění, myslím, že nevjvíc bylo 2mm, temac ma 1,3/1,5?
jinak ty výpočty mu drobek nejdou, já to měl kolem 30ml+- na všech 4 tam to dopovídá 11,75/12:1
jinak ty výpočty mu drobek nejdou, já to měl kolem 30ml+- na všech 4 tam to dopovídá 11,75/12:1