Kompresní poměr

prohledat
71 příspěvků (zobrazeno 7 až 56) od 26.09.2008 do 29.04.2013, založil/a Tiatana
řadit dle data
21:14:58
23.04.2013
TechniX
-> Urbi: Díky za odpověď. Tak to bude ideální kompresní poměr pro ježdění na Natural 95 :) .. Vačka tam je 254°/254° z BMM a karburátor je LEKR 28-30 lehce upravený.. Takže ten rozdělovač ETZ 880 je třeba každopádně.
18:58:50
23.04.2013
Petr Urban
-> TechniX: cca 10 = optimální. S rozdělovačem z vozu Š120 v dobrém stavu nastavovat předstih kolem 0st, lépe však rozdělovač upravit na míru motoru. I originální rozdělovač 540 (Š120) není vhodný svou odstředivou regulací pro vozy Š130-136. Až u modelu 50kw favorita 136x udělaly kompenzaci nedostatků v zapalování v podobě rozdělovače typu 880, který by byl pro tento typ motoru nejvhodnější, pokud se něm ještě změní podtlaková komora, přendání z typu 540 či 520.
11:58:06
23.04.2013
TechniX
Mám rychlý dotaz a napíšu to sem do tohoto tématu, když mám motor 742.136 kompletní renovace (který podle výrobce Škoda má kompresní poměr 9,7:1), ale jsou změny: vložky + písty třída C, hlava je z MPi nikdy nebroušená je srovnána na magnetce o -0,300mm dolů, výška nového těsnění 1,5mm Merako. Otázka zní na jaký kompresní poměr bych se stím dostal ?
upraveno 1x, naposled 23.04.2013 11:59:04
12:47:34
22.02.2013
Petr Urban
-> Exon: Pokud máš někde další hlavu bokem, zkus kam až jde svíčka, u originálu tam jeden dva závity zůstanou volné, takže si to někde zkus nebo to plň až nahoru po okraj a odečti těch 2ml, ale zase bych si někde bokem zkusil přesný skutečný objem co svíčka zabírá, pokud to nebude změřeno přesně, hodnota KP bude jen orientační. Opravdu i 0,5 ml už je dost jiný KP a prostor k nepřesnostem je u tohoto typu měření více než dost. Také změř zda jsou všechny obsahy stejné, nejen jeden válec. A nezapomeň že nějaké minimální množství uteče přes pístní kroužky, takže to dělat co nejrychleji, ale přesně.
upraveno 1x, naposled 22.02.2013 12:48:29
23:01:11
21.02.2013
m8rinek
-> Exon: Když zaplníš závit, tak pak musíš jeho objem odečíst, si vyber...
20:54:33
21.02.2013
Exon
Zaplnit olejem celý závit pro svíčku nebo to plnit jenom po závit?
20:38:43
21.02.2013
upír 130
-> Exon: u litinovky 1,5ccm u hlinikovy 2ccm..
20:09:19
21.02.2013
Petr Urban
-> Exon: Přesně tak, dosadit si to můžeš do tohoto : skoda.daves.cz/Zmena_komp resniho_pomeru_pri_snizova ni_hlavy Je tam perfektní tabulka do excelu, jen zadáš přesný objem celého kompresního prostoru, ale musí to být změřené opravdu přesně...dělal sem to injekční stříkačkou 5ml, protože z dosazování do té tabulky pochopíš že i 0,5ml rozdíl dělá na kompresi opravdu dost. U svíčky nevím kolik se odečítá.
17:48:42
21.02.2013
Exon
Zdravím budu měřit kompresní poměr ale nevím jestli sem vše správně pochopil.. Takže motor položím tak aby otvor pro svíčku byl kolmo a píst v horní úvrati naberu si do stříkačky olej a plním dokud nebude olej po začátek závitu nebo až na konec závitu? a potom odečtu z toho oleje co sem tam naplnil nejako hodnotu kvuli svíčce to je kolik ta hodnota? nebo jak ji vypočítat? a potom dosadím do vzorce a mám výsledek kompresního poměru? Díky.
01:08:46
27.08.2010
Syny
-> petr s: A 120tka taky? 9
21:55:35
26.08.2010
petr s
-> Jarda/felda: Favorit taky leze nad vložku
21:53:18
26.08.2010
Jarda/felda
-> Evž@ 26.08.10 18:00:42: teoreticky o nic když vemu v úvahu že MPI má právě o těch 0.3 vyšší písty 1
18:13:35
26.08.2010
suri
-> Tuner#2: to poznám presne s tade ako píšeš , tiež som to robil pri presahoch ale čo podržal som vložky a pretočil to
18:03:34
26.08.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 26.08.10 17:59:39: JJ pěkně na ho*no se měřili přesahy vložek, když dva písty byli nad 8 Jsem to blbec sundal v poloze, kdy byli v horní úvrati a nechtělo se mě je zajišťovat a točit klikou.
18:02:18
26.08.2010
suri
-> Evž@: neviem
18:00:42
26.08.2010
Evž@
-> suri: a píst favorit ??....
17:59:39
26.08.2010
suri
-> Syny: záleží na čom , mpi piest trčí nad vložku pri plnom zdvihu 0,3mm
17:59:12
26.08.2010
Syny
-> suri: fakt jo? 9 Tak to sem nevedel. Ja mel za to, ze pres vlozku nepresahnou...
17:57:10
26.08.2010
suri
-> Syny: 0,3-0,5mm
17:55:02
26.08.2010
Syny
-> petr s: jakoze pisty lezou neco malo z vlozek? 9
17:52:09
26.08.2010
Evž@
-> petr s: v tom případě mi vychází 32,474 ml ...což je cca KP 10,93 :1....(požadováno bylo 11:1)....takže by to mělo být ok
17:46:17
26.08.2010
petr s
-> Evž@: Něco málo lezou písty ven
17:45:02
26.08.2010
Evž@
-> petr s: ano už chápu.....to sem už zkoušel..ale s hodnotou 1,6..těsnění 1,6 se stlačí na 1 mm?
17:42:13
26.08.2010
petr s
-> Evž@: Musíš připočítat těsnění
17:37:26
26.08.2010
Evž@
-> petr s: kopec 1mm? ...nechápu jak to myslíš....
17:34:46
26.08.2010
petr s
-> Evž@: tak se to neměří udělej 1 mm kopec na těsnění
17:29:32
26.08.2010
Evž@
-> petr s: měřeno takto...
zvětšit Kompresní poměr - obrázek od Evž@ vložen 26.08.2010 17:29:32
16:57:02
26.08.2010
petr s
-> Evž@: Máš tam těsnění?
15:54:55
26.08.2010
Evž@
Dotaz....nalil sem spalováky na nové hlavě...vlezlo se mi tam 28 ml což je teda asi dost blbý.Vychází mi KP kolem 12,5 ....nebo je to jinak?
upraveno 1x, naposled 26.08.2010 15:55:19
20:28:07
09.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: 4 tak honem, do rana casu dost....1
20:23:27
09.04.2009
Evž@
-> Adam6666: ale šlo by.....3 ...pořádně naklonit auto
20:17:58
09.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: nevadi muzes si vyzkouset ze to v aute opravdu nejde 3
20:15:32
09.04.2009
Evž@
-> Adam6666: ....a ten motor je v autě 3
20:14:16
09.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: no tak a ted to nalej a vis to presne
20:11:20
09.04.2009
Evž@
-> petr s: jj...to je jedno..už to neřešme...hlava je už na motoře
16:24:38
09.04.2009
petr s
-> Evž@: Ale ta míra je u každé hlavy jiná tak se stejně nedoměříš
15:51:04
09.04.2009
Evž@
-> petr s: ale někde tam je nějaká kapsa která stanovuje maximální hodnotu zbroušení....dočetl jsem se toto:''Výrobce stanoví, o kolik lze hlavu bezpečně snížit - tato hodnota je stanovena hloubkou kapsy, která je provedena v odlitku hlavy zhruba v polovině delší strany dosedací plochy hlavy. Brousit lze tak dlouho, dokud nedosáhneme dna kapsy.
14:48:58
09.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: no musis nalit cely spalovak kdyz mas slozeny motor i s prostorem pro svicku a to pak odectes, a podle toho vzorce to vypocitas... a nalit ridkym olejem, a hlavne presne. das pist do HU. a otvor pro svicku musis mit kolmo. takze v aute to nejde.
14:37:34
09.04.2009
petr s
-> Evž@: Žádná kontrolní ploška není
14:36:16
09.04.2009
Evž@
Defakto mě stačí vědět jakou výšku má ta kontrolní ploška na nové hlavě
14:26:02
09.04.2009
Evž@
-> gabo000000: a jak mam zjistit objem spalovaku....nalévat vodu??či jak
14:24:19
09.04.2009
gabo000000 - zrušená registrace
E = (objem válce/objem spalovacího prostoru) + 1.



taky som vzorec nasiel ja
14:23:45
09.04.2009
Evž@
-> Adam6666: tos mě moc neporadil 1
14:20:48
09.04.2009
Adam6666 - zrušená registrace
-> Evž@: no jo.. to je ten tech web, tam radsi nechod3
13:47:50
09.04.2009
Evž@
zdar....zjišťoval jsem ted o kolik mám sníženou hlavu podle této metody skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43 ...tabulka dole....naměřil jsem hodnotu kolem 9 mm od té plochy na střed ventilu..pak bych měl kompresní poměr někde přes 12,5 3 ...nemá se k té hodnotě přičíst hodnota tloušťky těsnění...kolem 1,6 mm....to bych měl potom KP 10,8 což by zhruba mělo byt.....jinak je ještě vidět kontrolní ploška...je tam asi tak 0,2mm
08:37:16
28.09.2008
spartra
-> Adam6666: šak píšu 30ml+-1 kdo si to má pamtovat.

Předtím jsem to počítal podle vzorce,kam se poděl9 1

našel

V1v + Vk



ε = --------------



Vk







ε = kompresní poměr



V1v = objem 1 válce



Vk = objem kompresního prost

cca 11,81+-opět
21:12:35
27.09.2008
Adam6666 - zrušená registrace
a jo sorry beru zpet, este +1 sem zapomel, sorac......3 3 3
20:54:03
27.09.2008
Adam6666 - zrušená registrace
to podle vypoctu na davesovi, ale kdyby sis to prepocital podle klasickeho vzorce co se pouziva x let tak zjistis ze mu vychazi uz chyba v objemu valce.... spocitej klasicky a vyjde ti tvuj kp 11,31.....pak se nediv ze to klasicke tesneni vydrzelo.......3
20:50:58
27.09.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> spartra: ovsem pane ja to mam spocitane dobre, a tech tvych 30 vychazi na kp 11,6 a ne 12.4
20:34:15
27.09.2008
spartra
když se ti to zdá dost nech si udělat vyšší těsnění, myslím, že nevjvíc bylo 2mm, temac ma 1,3/1,5?

jinak ty výpočty mu drobek nejdou, já to měl kolem 30ml+- na všech 4 tam to dopovídá 11,75/12:1
Extreme Tyres