Rozvody

prohledat
137 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 11.06.2008 do 07.10.2016, založil/a Ratoo
řadit dle data
21:45:54
15.11.2014
Nepér
Do bloku z AZE Fábie, co mám ve Favoritu patří co za rozvody do nebo od 7/97? Na řemenici je matka 24 mm. Opravuju následky havárie, kdy se povolila řemenice, vysunulo pero a protočily se rozvody. Kam mám koukat, abych zkontroloval ten axiální kroužek kliky? Mohlo se to při tom zkurvit? Jo a rozvody, co jsem vyndal maj na malym kole tečku směrem ven a na velkym jsem jí nenašel, protože byla dovnitř, směrem k bloku, je to možný?
upraveno 1x, naposled 15.11.2014 21:49:46
07:24:24
26.08.2014
vhml
-> MOLSO 25.08.14 22:18:13: a liší se teda jen výška malého kola? Takže pokud naměřím malému kolu stejnou výšku jako u rozvodů 120, tak tam mám rozvody z Felicie? Jest tak?
22:18:13
25.08.2014
MOLSO
-> MVM: ano, fabka ma odlišnú výšku kolies. Staré 1.3 motory majú šrób remenice 30mm, nové motory s menšou klukou maú šrób 24mm.
21:49:31
25.08.2014
MVM
Myslím že ty rozvodový sady prům. 30mm fel.Mpi a 1,4 fabia nejsou záměnný. Vzpomínám jestli "tam" není rozdílná šířka malého kolečka nebo zkrátka jiný rozměr někde na soukolí.. 8
20:44:41
25.08.2014
George88
-> Kuladmin 25.08.14 20:31:32: Ano, máš pravdu. Je typ favorit/felicia a druhý typ je Fel Mpi. Jde nám ted o to, jestli je shodný typ pro fel Mpi a fab 1,4 Mpi/1,0Mpi..
20:31:32
25.08.2014
Kuladmin
Pokud se nepletu jsou jen dvoje starší provedení a novější a lomí se to na motorech Mpi (felda), které existují oboje a poznat typ lze např dle velikosti hlavy šroubu na klice co drží řemenici. (Pokud se pletu tak mě někdo opravte! ale snad nekecám(mám za sebou dnes cca 9 hodin školení tak....ee))
20:01:33
25.08.2014
George88
-> vhml 25.08.14 19:35:11: ETK mě na fabii nabízí pouze kód 047198026. u něj jsou uvedeny rozměry 170x113x12. rozměry rozvodů na felicii MPi tam nejsou uvedeny. Já je zároveň v ruce nikdy neměl, takže jestli jsou záměnné, případně které jsou "lepší"(lépe zpracované,pocitově bytelnější atd) bohužel nevím..
19:35:11
25.08.2014
vhml
-> George88 25.08.14 18:55:41: a v čem se to liší proti tomuhle? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/900239048-rozvody-1- 0mpi-1-4mpi-cz-5194.html



Mám na klice 30mm a pod rozvodovým kolem je cca 5mm podložek, na vačce je průměr 24mm
18:55:41
25.08.2014
George88
-> vhml: číslo je 6U0 198 026 A , ale cenu nevim. počítej cca 400,-??

www.skoda-dily.cz/eshop/6 u0198026a-rozvody-1-3mpi.h tml
18:45:10
25.08.2014
vhml
Pod jakým číslem koupím v autorizáku originál rozvody na MPi ( klika 30mm )? A jak se to liší od rozvodů na Fabii? Jelikož upřímně vůbec netuším jaký tam jsou



Je to do 140LS tak asi nemá cenu vymejšlet ,,nějaký" rozvody a koupím to v autorizáku. Najde mi někdo v ETCE kolik oficiálně stojí?
upraveno 1x, naposled 25.08.2014 18:51:11
20:34:33
31.07.2014
1000MBX
takže by to malo byť OK 1
20:28:05
31.07.2014
MVM
-> 1000MBX: To jsou pružinky odstředivý regulace předstihu 4
20:20:06
31.07.2014
1000MBX
-> Stepan FUN: jj, vráti sa naspať
20:04:58
31.07.2014
StepaNoFUN
-> 1000MBX: Tak to s největší pravděpodobnstí není vůle v rozdělovači. ;-) Když ten palec zase pustíš - vrátí se na původí místo?
19:53:04
31.07.2014
1000MBX
-> dragon_cb_cz: sundám víčko rozdeľovača a potočím palcom, ide to ale iba do prava, na ľavo sa s ním nedá pohnúť
13:45:16
29.07.2014
dragon_cb_cz
-> 1000MBX: a je to vůle v rozvodech? Nebo jen taháš za odstředivou regulaci?
21:46:36
28.07.2014
1000MBX
Ahoj, aká je primeraná voľa palca rozdelovača? a kedy už treba vymeniť rozvody, spraviť rozdeľovač? na MB mam odhadom 10 stupňov, je to už moc?
18:20:56
28.07.2014
krtik
-> Lukaso358: ještě sežeňte silnou podložku co je pod šroubem a tou ohýbací podložkou na vačce. Já ji měl docela hodně prohnutou.



Tuhle podložku: www.amd-autodily.cz/motor /podlozka-na-vackovou-hrid el.html
upraveno 1x, naposled 29.07.2014 08:51:26
15:41:07
28.07.2014
Lukaso358
-> Kocvin: Oká teď je fáze plánování a nákupu potřebných součástí....takže zatim díky.
15:21:20
28.07.2014
Kocvin
-> Lukaso358: Jo axiální kroužek klikovky, který je za tou plechovu podložkou která je za rozvodovým kolečkem na klice. Musí být v zámku zajištěný proti otáčení. Pokud se rozhodneš pro kvalt a brzdit tak si do náboje naštoubuj aspoň dva kolové šrouby. Ten malý šroubek co přidržuje kotouč by to nemusel udržet5
14:40:57
28.07.2014
Lukaso358
No v nejhorším tu při výměně budou fotky s dotazama jestli je to oká 47



E: jinak teda rozvody, těsnění bočního víka, vany, gufero a novou zajišťovací podložku co jé klice....



Kocvin: Moment teď se neorientuju axiál ze zámku? :-D



Jinak teda buď špalek a nebo rychlost a brzdit? Co je teda nakonec jistější asi špalek že?
upraveno 2x, naposled 28.07.2014 14:44:43
14:36:45
28.07.2014
castrol
-> Lukaso358 28.07.14 13:45:33: áno nasadiť správne
14:17:24
28.07.2014
Kocvin
-> krtik: Ten přípravek funguje jen když je motor venku ne? Jinak v domácích podmínkách se dá udělat z kusu věnce setrvačníku a M12 matky..



-> Lukaso358: Může se stát že ti vyskočí axiál ze zámku, tak ho při doklepávání spodního kolečka nezapomeň zkontrolovat..
14:07:54
28.07.2014
krtik
-> Lukaso358: Ahá, zátku :-).



Klíč ( na jedné straně zúžení jak šroubovák) jsem strčil mezi kliku a uložení kliky mezi 2. a 3. válcem, tak aby simuloval dotažení hřídele jako by byla nasazená řemenice.
14:00:06
28.07.2014
Lukaso358
-> krtik: Protimrazovou na to jediné mě tehdá upozorňoval mistr...o axiálním pohybu nepadla řeč :-D ano při nasazování rozvodů co nešlo nasunou šlo jemně dřevěnou paličkou...Klíč si zahákl mezi blokem a hřídelí? A stačilo jo.
13:57:06
28.07.2014
krtik
-> Lukaso358: jakou zátku myslíš? Naklepáváním mysíš nastrkování rozvodů na hřídele?



No,t ak kamarád mi říkal taky, že axiálně by se to hnout nemělo, ale raději jsem tam strčil eLkový klíč na kola a měl jsem klid a slunce v duši 1.
upraveno 1x, naposled 28.07.2014 13:58:03
13:54:54
28.07.2014
Lukaso358
-> krtik: Když jsem studoval příručku tak též jsem tohle četl, ovšem známe tehdejší praxe ve škole, nic se neřešilo akorát "bacha na zátku" opatrně jsem je tam přes paličkou rovnoměrně naklepával, při povolení a utažení mist podržel kliku paličkou a bylo...Dál nic. nikdo o axiálních pohybech neříkal, :-D takže na axiální pohyb bych tomu musel dát asi větší ránu...při opatrném nasouvání/jemném klepání) by k tomu však dojít nemělo ne?
13:51:44
28.07.2014
krtik
-> Lukaso358: Místo špalku mezi blokem a klikou lze použít takový výpalek, který se zaklesne mezi zuby setrvačníku a šteft trčící z příruby bloku. Ale ten je teda potřeba mít no... 40. Na Feldí motor jsme dostali tento přípravek pro 74X, ale jen na jeden zub a místo ve šteftu ho držel šroubovák. Možná i v Andrtovi by měl být nákres. Dále ještě Andrt upozorňuje dávat bacha na axiální pohyb kliky - pro zabezpečení se dá taky mezi kliku a blok nějak strčit šroubovák nebo něco šetrnějšího co nemůže poškodit povrch.



*edit: jo vlastně, vy asi nechcete sundávat převodovku, takže přípravek na bloknutí setrvačníku by Vám byl k ničomu 40.
upraveno 1x, naposled 28.07.2014 13:55:24
13:45:33
28.07.2014
Lukaso358
Jinak ještě nějaké poznatky na co si dát pozor?
13:37:35
28.07.2014
minno
-> Tomaso435: a záhada je vyriešená.
13:03:33
28.07.2014
Tomaso435
-> minno: bratia z rovnakou IP 3
13:01:20
28.07.2014
EDoZoNe
-> minno: Taky jsem na to čuměl a nechápal 3
12:59:50
28.07.2014
minno
a rieši to kto vlastne, lukaso, tomaso? asi sa mi zahmlieva pred očami, alebo mi šibe.

-> Lukaso358: -> Tomaso435: ste rozdvojená osobnosť?1
12:52:20
28.07.2014
castrol
-> Lukaso358: ani ja nemám zdvihak ,ale stačilo použiť dve kozy, rúru a hupcuk1
12:51:59
28.07.2014
Lukaso358
-> Kocvin: Oká takže jsem si to pamatoval/myslel dobře, rozdělovači se nevyhnem dává se jinej.
12:49:55
28.07.2014
Lukaso358
-> castrol: No vím kor když není zvedák na zvedáku to byla pohodička...Ale doma je to horší :-D autoservis pod širým nebem....



Takže výsledný verdikt je jedině tu vyzkoušet a uvidí se :-D
12:49:21
28.07.2014
Kocvin
-> Tomaso435: Spustíš olej, vodu. Sundáš vanu a trubku od vody co vede pod. Pak sundáš saci koš(vypadne ti kolečko oil čerpadla), následně si zašprajcuješ kliku kusem dřeva a povolíš řemenici. Pak povolíš prsa a odlepíš je. Z rozdělovače stačí sundat jen víko, můžeš ho tam nechat, ušetříš si práci se dvěma šroubky a nemusíš se pak strefovat na rysku a hřidelku čerpadla najednou. Po sundání prsou souběžně vysuneš starý rozvod, nachystáš si nový na 12 čepů a nasadíš na auto.. Není nic jednoduššího :)
12:49:02
28.07.2014
castrol
-> Lukaso358: sak ide to ale nic moc pristup-> Tomaso435: no jasne remenove, prdne remen a je vymalovano1
12:46:29
28.07.2014
Tomaso435
-> castrol: tak ono jednodužší je koupit jiný auto kde rozvody nechrastěj žejo
12:46:17
28.07.2014
Lukaso358
-> castrol: na praxi se nic takovýho nedělalo a taky to šlo, jinak vím no. :-D
12:45:22
28.07.2014
castrol
-> Tomaso435: je dobre dat motor dole koli lepšiemu prístupu a tak
12:44:21
28.07.2014
Lukaso358
Jo takže jak jsem si to myslel, po sundání vany, sacího koše, víka motoru si podržet něčím kliku a povolit. Dál teda pak odehnout ten zajišťovací plíšek zas podržet kliku a povolit....pak klínky 12 čepů...a to už známe zpět by to snad neměl být problém....



E: takže by to mělo jít bez jakéhokoliv vyvěšování motoru?.
upraveno 1x, naposled 28.07.2014 12:45:59
12:38:41
28.07.2014
havlik
-> vhml: to mi nefungovalo to sem běhal s autem po garáži:D dal sem špalík mezi kliku a blok
upraveno 1x, naposled 28.07.2014 12:38:54
12:37:56
28.07.2014
vhml
12:35:17
28.07.2014
Lukaso358
-> havlik: Mě by zajímalo jak na podržení kliky proti pohybu, i při povolování, co si ještě pamatuju, tak jeden držel kliku paličkou a já povoloval....nikdo nic neříkal o možnosti že by se něco mohlo hnout (v tom mi přišla zajímavá příručka kde se básní o použití přípravků) :-D. Dalo se to na místo utahovací moment tak nějak a Favorit šlapal, ovšem to bylo něco jinýho na zvedáku...Navíc si to už matnějc pamatuju.
12:14:05
28.07.2014
havlik
-> Tomaso435: musíš sundat vanu abys sundal sací koš olejového čerpadla aby si sundal prsa
12:06:49
28.07.2014
Tomaso435
děcka. rozvody favorit.



nikdy jsem to nedělal a bude asi u jednoho to už nutné.



takže otázka zní, je nutno vyvěsit motor? nebo to lze na autě? je nutno demontovat olejovou vanu nebo to lze i bez? nevim jak je tam boční víko. vyndám rozdělovač, voddělám plechy kolem motoru. zabrzdim a povolim řemenci na klice... a dál ? :-D dokáže někdo jednoduše říct co je a není třeba? dik.
20:49:13
04.09.2009
jerzy
-> AZmotor: dik za uprimnost 16
20:44:31
04.09.2009
AZmotor
-> jerzy: a myslis ze sem si cetl co jsi psal? ne necetl...6
20:29:21
04.09.2009
Rooney - zrušená registrace
-> jerzy: ok 136
Extreme Tyres