![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olejové čerpadlo
-> Eidy 05.04.24 20:02:59: Už ich umývam...
vďaka
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> P@WL: Povolená vůle je “co nejmíň”. Radši bych vzal ty druhý prsa.
Aby som to upresnil, zaujíma ma maximálna dovolená vôla, akú maximálnu hrúbku mierky môžem popod kolieska dostať
Mám tu ešte jedny prsia, kde v zloženom stave pretiahnem popod kolieska mierku o hrúbke 0.04mm, vo finále bude asi ideálne použiť tie, a bez tesnenia, je tak ?
Mám tu ešte jedny prsia, kde v zloženom stave pretiahnem popod kolieska mierku o hrúbke 0.04mm, vo finále bude asi ideálne použiť tie, a bez tesnenia, je tak ?
Pekný deň prajem, dovolím si oprášiť túto tému...
Skaldám si tu motor fel MPI 50kw a dostal som sa k zborke pŕs a sacieho koša + samozrejme olej. Čerpadla
Jedná sa mi o to, že pri zloženom stave ozubených koliesok v prsiach nedostanem medzí kolieska a pravítko žiadnu mierku, dokonca by som povedal, že kolieska vyčnievajú málinko
Vyrieši sa tento problém použitím papieroveho tesnenia alebo ?
Budem vďačný za každú radu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Skaldám si tu motor fel MPI 50kw a dostal som sa k zborke pŕs a sacieho koša + samozrejme olej. Čerpadla
Jedná sa mi o to, že pri zloženom stave ozubených koliesok v prsiach nedostanem medzí kolieska a pravítko žiadnu mierku, dokonca by som povedal, že kolieska vyčnievajú málinko
Vyrieši sa tento problém použitím papieroveho tesnenia alebo ?
Budem vďačný za každú radu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Saky: jo zajímavé že?...prostě při hamznutí na brzdu abych ho nesejmul mi ruplo (nevím jak) ozubené kolo v čerpadle...a už to nemazalo.
-> Labros: Vsechno to bylo ok.Proste nevim proc to delalo,jestli vule nebo se to nejak zavzdušnovalo.Kazdopadne ted uz to tlak drzi perfektne.Mam cely multipack ze 120ky a tesneni jsem z tama vyházel a drzi to tlak jak nikdy.Po zdechnuti jeste chvilku trva než se rožne.To čerpadlo stary nevim no.Kdyz to mazalo ke konci az od 4000 tak to muselo prisavat vzduch pod prirubou.Jinak si to nedokazu vysvetlit.
Pak tam může bejt ještě potenciální zdroj problémů ten kuličkovej ventil - regulátor tlaku či jak se tomu říká.
-> Tuner#2: psal že to má bez těsnění.
-> Vrba: A zkoušel jsi napřed vyhodit to papírové těsnění jak jsem tě psal? mě to dělalo taky, ale dal jsem to kov na kov a maže to až až.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Saky: Nevim,vymenil jsem cela prsa saci kos a kola a najednou to funguje jak má.
-> Discovera: zadrel si diky nekomu kdo ti nedal prednost? nechapu..
-> Saky: to sem si taky říkal...ale já 105ku zadřel díky kokotovi co mi nedal přednsot a hádej kde byla porucha....ozubene kolco čerpadla na dvě půlky....takže pak se člověk opravdu diví jak je to možné, když je to v podstatě bezporuchové...a to byla seriovka40tis. najeto...
-> Vrba: a co je na cerpadle vadneho? vzdyt je to bezporuchova bezudrzbova vec za predpokladu ze je spravne namontovano spravna vule atd..
opraveno-vadné čerpadlo
->saky: no predtim s tim problem nebyl vubec,ale nova vacka je prebrus,takze pri zavrenem ventilu jde zdvihatko vic dolu,ale cca 1,5mm?Ale to by nevysvetlovalo postupne zhorsovani,kdyby to udelalo hned,tak je jasny ze to unika u zdvihatka,ale postupne se ta zavada projevila na cca 20 kilometrech.Ja to opravdu vidim na to olejove cerpadlo.I kdyz jsme meli motory co meli totalne vylitanou kliku a mlatilo to jak krava,tak ten motor mazal v nejhorsim pripade od 2000.Me to maze od 3-4 tisic a zvuk to ma nadhernej.
->saky: cidlo je v pohode,tlak tam opravdu neni.Dneska zkusim vymenit komplet olejove cerpadlo, prsa a uvidim.Zkousel jsem to tlakovat kompresorem neco kolem 1atm a nezdalo se ze by to nekde extra unikalo,a kontrolka zhasinala.
pokud mate nevybehanej blok coz v 99pct pripadech mate tak se tlak kolem zdvihatek neztraci.. zdvihatko seriovy je vetsi tak ani pri vacce co bude mit zdvih jak krava nedojde k uniku tlaku.. aspon ja takove problemy nikdy nemel..
-> Vrba: a to prece nemuze byt ani tvuj problem, nebot kdyz Ti to predtim nedelalo, tak se zdvihatkama si nic nedelal.. zkousel jsi i jine cidlo? jak rikam zkus vymenit cidlo za nejake co meri a uvidis.. oni ty polske, turecke atd cidla co jsou dnes v prodeji ukazuji kazde jinak..
-> Vrba: a to prece nemuze byt ani tvuj problem, nebot kdyz Ti to predtim nedelalo, tak se zdvihatkama si nic nedelal.. zkousel jsi i jine cidlo? jak rikam zkus vymenit cidlo za nejake co meri a uvidis.. oni ty polske, turecke atd cidla co jsou dnes v prodeji ukazuji kazde jinak..
-> Saky: Nemáš zkušenost jestli při použití fábkového bloku a klasických zdvihátek, a vačce o trošku věčim zdvihu nemužou ty zdvihátka otvírat ten kanál co je puvodně na mázání hydroštelů?
-> Saky: Nevis nahodou kolik milimetru zbiva k otevreni olejoveho kanalu u zdvihatka pri pouziti obycejnych zdvihatek?Mam podezreni jestli se ten tlak neztraci tam.Zkousel jsem vymenit olejove cerpadlo.Po nastartovani to promazalo,pak jsem to zdechl a jeste cca 4 sekundy drzelo tlak.Pri naslednem nastartovani už zase nemazalo.
-> Saky: proto s tim nejezdim a jen vymýšlim co ted.jinak ten tlakometr nemam,tak jde pouzit nejakej jinej?treba na pneumatiky nebo na kompresni tlak?ale kazdiopadne je to v riti a tlak to nedrzi.to vim i bez mereni.Drzelo to a pak se to vychuchlilo.
-> Vrba: chce to zmerit primo tlak pak se da laborovat, cim to je... mimochodem to ze jede normalne se muze hodne rychle zmenit....
-> Eidy: meril jsem to i primo na prednim viku
Těsně u čidla může být zalepený kanálek mazání. Motor maže, ale čidlo tvrdí, že ne. Už se mi to stalo.
-> Saky: zkousel jsem 3 cidla.Myslis ze by to mohla zpusobovat ta prizuba na cerpadle?Kdyby byla nekde vule,tak by ten motor nejak klepal (aspin podle me),ale to ma zvuk cisty
-> Vrba: a skutecne to nemaze overeno mericem tlaku nebo jen cidlo ukazuje ze nemaze?
-> David29 - Mirek Dušín :D: Nemel jsem momentak a myslim ze jsem ty srouby moc dotahl a jestli se neprohla priruba koho kose?nevim.kazdopadne tam ted dam silikon at se to zatesni alespon na saci strane
-> Vrba: To si nepametám, ale byly to taky problémy s tlakem, nebo dokonce že to nemazalo vůbec (?)....
-> David29 - Mirek Dušín :D: Jake problemy konkretne?
to tesneni se dava kdyz je mala vule mezi prirubou saciho kose a kolama.Zmeri se to merkou a pravitkem a kdyz me malo,tak se da tesneni.Ja to mam bez tesneni,ale mam pocit te to saje falesny vzduch pod prirubou a proto to nemaze.Vevim,ale myslimsi ze vsechno je v poradku.To by nemazalo uz predtim kdyby byly salky na klice po smrti.Ale mazalo a po 20 kilometrech az se motor prohral zaclo stracet tlak
-> petr s: No že třeba já ho tam mám a nic se neděje
Faktem je, že tam bylo i předtim... docela to nechápu, proč na jednom motoru to běží s těsněnim, a na druhym ne...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29 - Mirek Dušín :D: Ty seš odborník tak to musíš vědět
-> petr s: Byls rychlejší... a dotaz - čemu vadí že tam to těsnění je?
-> Vrba: A nebylo mezi prsama a sacim košem těsnění? Nějak se to to už řešilo a způsobovalo to problémy...
-> Vrba: A dals těsnění pod čerpadlo? jestli ano tak ho vydělej
mazalo v pohode,pak jsem vymenil vacku,-v pohode.20 kilometru a postupne prestalo mazat.Zvuk motoru perfekrni,nic neklepe,jen nizky tlak oleje
čerpadlo málo kdy spíše je po motoru
-> Vrba: Spíš bych řek že ti ten tlak uniká - nejspíš u uložení kliky..
Mate nekdo zkusenosti s poruchou olejoveho čerpadla?Myslim tim nizky tlak mazání