
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi do 742ky
-> Milos: -> Labros: 

-> Milos: tak to spíš ty máš mezery v češtině 

-> Labros: ty tiež
slovenčine 


-> Saky: máš mezery ve slovenštině ;)
Labros: myslel som sprosté dohadovania cily prostá dohadování
a "sproste" aliasz hloupě ma ten isty vyznam : ))

-> DuriQ: myslel jsi "sproste" jako česky hloupá, nebo sprostá (dohadování)? 

-> DuriQ: no ja myslim ze ja nejsem z tech co by pouzivali sprosta slova, urazky atd pri konverzaci ale to je fuk.. nepatri to k tematu
Saky: napodobne pokial nesu sproste dohadovania tak som rad aj ja ked je pokojna debata bez medzi statnych urazok 

-> D00little: pokud se nekdo pta seriozne a vim tak odpovim.. a je me jedno jestli je to ten ci onen..
Saky: aj mistr tesar se utne
mno budem postupovat zodpovedne : )
J3STER: s vasou a aj s nasou legislativou SCI-FI

J3STER: s vasou a aj s nasou legislativou SCI-FI

-> DuriQ: -> Saky: neveriiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiim.....vy dvaja sa viete bavit aj bez revolveru v ruce?
ale ne kluci som rad ze konecne solidna debatka



Mám dotaz. Je možné vstřikování zapsat do TP, a legálně s ním jezdit ?
-> DuriQ: vzdyt pise podle neho-) cti pozorne-)) jinak opakuji ze se musis trefit dost presne ..
Milan 136: mno ale ja to chcem dat do rapidy : ) ne do fava keby som to chcel dat do fava tak vytrhnem odtial aj tu prevodovku a supnem to tam cele aj s nadrzou je to p&p : ))
já mám obal z favo převodovky a buď podle něho navařit domeček nebo navařit kus obalu myslím na snímač otáček
mozno raz niekedy si dam vacku cip od ME :) mno 10kw za 7,6tis ci kolko to vychadzalo neni moc :P
Saky: mno tiez som rozmyslal nad takym medzikusom a bud ho privarit alebo prilepit epoxidom : ))
Gemini: mno mne staci ked sa trafim do bezneho predzapalu zbytok si uz snad RJ doriesi :) ja to nechcem na tjuning ale na beznu jazdu... : )
Gemini: mno mne staci ked sa trafim do bezneho predzapalu zbytok si uz snad RJ doriesi :) ja to nechcem na tjuning ale na beznu jazdu... : )
-> DuriQ: problem je ze skodovacka prevodovka ma slaby obal, musis navarit nebo nalepit nebo jinak zesilit tu cast kam prijde cidlo, asi by to slo i do seriove prevodovky a nejak vypodlozit cidlo, ale pak by byl kratky zavit atd... ja to resil navarenim plosky, tak aby se to podobalo feldove prevodovce..
-> DuriQ: urob si na prevodovke ovalnu drazku na cidlo otacok, posuvanim potom mozes menit predzapal 

Saky: mno skusim okopirovat uchytenie co je vo felde... skoda ze tu nikto nema fotky zo zastavby :P inac vo felde mi to prislo byt dost nejdnoducho uchytene, ale nestudoval som to ked som to rozoberal lebo nato nebol cas :)
mno z toho hlavneho zvazku mam akurat tak konektor na diagnostiku :) ale to uz dako dokablujem :) snad dnes zozenem komplet schemu :)
mno z toho hlavneho zvazku mam akurat tak konektor na diagnostiku :) ale to uz dako dokablujem :) snad dnes zozenem komplet schemu :)
-> DuriQ: prave ze nejde ani tak o usazeni ve smeru co popisujes ale poloha vuci klice .. samozrejme jde i o to prvni ale predpokladam ze tam se do milimetru trefi uplne kazdej.. horsi je trefit uhel.. kterej je daleko dulezitejsi..
jinak z toho hlavniho svazku potrebujes taky par dratu, ke spinacce k imu atd.. samozrejme se to da udelat i kusem dratu ale originalni kabelaz je lepsi protoze pouzijes konektory
jinak z toho hlavniho svazku potrebujes taky par dratu, ke spinacce k imu atd.. samozrejme se to da udelat i kusem dratu ale originalni kabelaz je lepsi protoze pouzijes konektory
Labros: ok priznavam ze si ripnem :P ale zato ze si niekto nevie precitat nieco poriadne snad ja nemozem :)
Saky: motorovy svazek mam ale nemam ten zbytok co sa vlece paubkou :) pri tom cidle ide predpokladam skor presnost usadenia v smere a protismere jazdy, to by nemal byt problem vymerat a trafit, ale dik za info
mno uvidime co povie otackomer ci sa mu bude chcet ist alebo ne :)
Saky: motorovy svazek mam ale nemam ten zbytok co sa vlece paubkou :) pri tom cidle ide predpokladam skor presnost usadenia v smere a protismere jazdy, to by nemal byt problem vymerat a trafit, ale dik za info

-> DuriQ: vysokotlaky cerpadla jsou levnejsi nez nizkotalky to je vyhoda-) v podstate je uplne jedno jake tam das regulator tlaku pred vstrikama se o to postara, otackomer jde pouzit i seriovej ten na to absolutne nema vliv..
jedina velmi dulezita vec je presnost snimace polohy kliky.. par stupnu rozdil a je problem..
jinak jeste kabelaz staci vzit motorovej svazek z feldy a zbytek vyskripat nic vic v podstate nepotrebujes.. IMO jde odpojit
jedina velmi dulezita vec je presnost snimace polohy kliky.. par stupnu rozdil a je problem..
jinak jeste kabelaz staci vzit motorovej svazek z feldy a zbytek vyskripat nic vic v podstate nepotrebujes.. IMO jde odpojit
-> DuriQ: no je pravda, že jsi takovej trochu startovací, a když se tě něco dotkne tak všichni jsou analfabeti a nikdo neumí přečíst ani po sobě natož po někom jiném :))
Milan 136: hmm vidim, ze si si pozorne precital co chcem vedet... vsetky cidla mam... na fackovom alebo 742kovom bloku je mozne vraj ulozit to cidlo na 4valec a aj keby tam miesto nebolo, tak si tam nieco uz na ten blok navarim
gemini a labros ma vyviedoli z omylu, ze nieje vhodne pouzit nizkotlakove cerpadlo, ktore som chcel pouzit...
Hmm a dle kereho fora sem jako odbornik, ja to o sebe netvrdim, narozdiel od teba a tebe podobnych

Hmm a dle kereho fora sem jako odbornik, ja to o sebe netvrdim, narozdiel od teba a tebe podobnych

-> DuriQ: a taky tam musíš umístit čidlo klepání, a to musí být přiděláno velmi kvalitně jinak budeš mít velký problémy. takže bych použil blok MPi je to nejjednodušší.
A¨le divím se že to nevíš. dle fóra jsi tu asi největší odborník a všichni ostatní jsou blbci
A¨le divím se že to nevíš. dle fóra jsi tu asi největší odborník a všichni ostatní jsou blbci
duri, Facety su nizko tlakove cerpadla, na plnenie karburatorov.........potr
ebujes vysokotlakove cerpadlo na vstrekovanie
jasně, tohle je princip regulátoru, ale asi má nějaký maximální vstupní tlak který je schopen regulovat
Labros: teoretcky by to mal zobrat, teda mal by byt robeny tak ze ak pusta prietok priklad pri 0.12mpa ked ma cerpadlo tlak 0.16mpa tak regulator by mal pustit len 0.12mpa a zbytok by mal ist prepadom do nadrze... tak ale to je len mohad...
-> DuriQ: jde jen o tlak, aby ho pobral ten regulátor tlaku.
tak aspon by bolo chladene palivo :P
Labros: mno malo by mat prietok 66l/h tato facekta co som sem dal ma 81l/h je to viac ale mozno najdem aj nieco lepsie :)
-> DuriQ: tak felďácký čerpadlo pro MPi má výstupní tlak 0,12MPa, ale co se týče regulátoru tlaku nenašel jsem žádný číselný údaje
-> DuriQ: nevim jaký tlak má mít čerpadlo ve feldě, najdeš to v servisní příručce. Nemusí to být přesně, bude tam asi daný rozsah, stejně tam bude regulátor tlaku paliva, ale zhruba by se ten rozsah dodržet měl, rozhodně nesmí být pod spodní mezí.
Labros: ax soo dik za objasnenie, bolo mi jasne, ze sa neprisposoby casovaniu vacky, ale poniektory autori to tak krasne opisuju ako AI RJ
ale dik 


-> DuriQ: MPi se přizpůsobí jedině, když bude směs chudá kvůli většímu úhlu otevření vačky, tak se postupně adaptuje palivová mapa. A pokud čidlo klepání zjistí detonace, adaptuje se mapa předstihu. Nemusí to být ale ideální stav.
Gemini: k tej vacke som nadviazal preto, lebo vsade sa opisuje, ze sa ECU prisposobi stavu, resp opotrebeniu motora : )
cerpadlo som chcel pouzit:
Palivové čerpadlo FACET - FAST ROAD
SS502
napětí [volt] 12V
ukostření ve voze + / -
objemový průtok [litr/hod] 81
pracovní tlak [bar] 0,27 - 0,37
výtlak [metr] 0,3
mno a imobilizer je tiez dielo samo o sebe ale neda sa nahodou cez manazment chyb vypnut ? :)
Palivové čerpadlo FACET - FAST ROAD
SS502
napětí [volt] 12V
ukostření ve voze + / -
objemový průtok [litr/hod] 81
pracovní tlak [bar] 0,27 - 0,37
výtlak [metr] 0,3
mno a imobilizer je tiez dielo samo o sebe ale neda sa nahodou cez manazment chyb vypnut ? :)
s tou vackou sa to nevie vysporiadat, ved si zober, dava sa 260tka a uz sa musi upravit ECU, tak ked sa da o 15 stupnov menej, tiez by sa musela upravit ECU........
to lozisko do kluky nie je problem, vymontuj kluku, dam ti to spravit......alebo Koleno v BNB ti tak spravi cely motor na horizontke....
zisti si co treba spravit s imobilizerom, cerpadlo ma mat tlak 3 bar
to lozisko do kluky nie je problem, vymontuj kluku, dam ti to spravit......alebo Koleno v BNB ti tak spravi cely motor na horizontke....
zisti si co treba spravit s imobilizerom, cerpadlo ma mat tlak 3 bar
Crestik: zial ani ne nesu tam zodpovedane otazky ktore riesim 

na techwebu je celkem podrobný článek
co vsetko je potrebene k zastavbe MPI do 742ky, jedna sa mi o osadenie na 742.136blok alebo pouzitim povodneho motora z felicie
viem, ze je potrebne umiestnit na prevodovku cidlo snimania v oboch pripadoch :)
pri 742ke je nutne poprehadzovat vsetky veci a prisposobit ich z feldy, ale tu mam otazku ci sa ECU vysporiada s inou vackou ako tou co je v MPI
v pripade feldy je nutne upravit lozisko na kluke a tym to hasne...
tieto veci su v pohode, ide mi skor o zapojenie elektriky ako takej a RJ. Viem, ze budik a cidlo chlad. kvapaliny sa musi pouzit z MPI a tak isto aj otackomer pokial ho chcem mat : ) nasiel som si na webe dake el. schemy ale v nich nevidim alebo som priehliadol zapojenie na otackomer a pod. drobnosti... tak isto neviem ake palivove cerpadlo by bolo najvhodnejsie, prietok by malo mat cca 1100 cm3/min, ale to je tak vsio :)
ak s tym mate skusenosti podelte sa : )
viem, ze je potrebne umiestnit na prevodovku cidlo snimania v oboch pripadoch :)
pri 742ke je nutne poprehadzovat vsetky veci a prisposobit ich z feldy, ale tu mam otazku ci sa ECU vysporiada s inou vackou ako tou co je v MPI
v pripade feldy je nutne upravit lozisko na kluke a tym to hasne...
tieto veci su v pohode, ide mi skor o zapojenie elektriky ako takej a RJ. Viem, ze budik a cidlo chlad. kvapaliny sa musi pouzit z MPI a tak isto aj otackomer pokial ho chcem mat : ) nasiel som si na webe dake el. schemy ale v nich nevidim alebo som priehliadol zapojenie na otackomer a pod. drobnosti... tak isto neviem ake palivove cerpadlo by bolo najvhodnejsie, prietok by malo mat cca 1100 cm3/min, ale to je tak vsio :)
ak s tym mate skusenosti podelte sa : )