skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Potřebuji poradit motor 1,6
22:37:29
29.11.2015
29.11.2015
Pavell
Tak to s příchodem zimy zase začalo zlobit. Zůstává viset nějaký hydroštel. Má někdo ještě nějakou radu nebo zkušenost?
00:27:39
07.11.2015
07.11.2015
Pavell
Tak jsem vyměnil olej za Castrol Magnatec 10w 40, filtr Mann a zatím pár dní klid. Řekl bych, že motor o dost ztichl.
18:56:46
19.10.2015
19.10.2015
MVM
-> Borderer: 1,6 AEE žraly olej odjakživa. Bohužel pamatuju ze servisu dobu kdy Felda LaurinKlement bylo "fáro" jezdil v tom jen někdo... Byli lidi co do toho dávali ten nej olej i po záruce a stejně si to olej "bralo". Na potkaným motoru se štely mění vždycky. Ano - máš pravdu s tím že co se spotřeby oleje týká - tak tu desítku to nejspíš žere míň,ale zase nebudou hned tichý hydroštely. To si ale musí každý přebrat sám co vlastně "chce". Asi bych taky těch pár vteřin přežil a jezdil levnější olej pokud je ta spotřeba oleje na hranici únosnosti..
13:03:06
19.10.2015
19.10.2015
Pavell
Hydra jsem měnil pouze preventivně. Přeskočil mi loni rozvodak, ale naštěstí bez vetsich následků. Tak jsem vyměnil simerinky na ventilech a rovnou zdvihatka a teď po ročním ježdění občas cvaká. Ted posledních par dni zase nic.
09:11:04
19.10.2015
19.10.2015
Borderer
-> MVM 19.10.15 07:41:57: máš pravdu, to, že měnil hydra sem přehlídl ... Ale stav motoru soudím právě podle toho, že je měnit.musel a že motor bere olej. Potom už je pozdě a podle mne 5w40 bude spíš na škodu. Samozřejmě ale myslím to, že motor zaklepe párkrát po startu a ztichne, ne že mlátí, dokud není ohratej.
07:41:57
19.10.2015
19.10.2015
MVM
-> Borderer: Pleteš jabka s hruškma. Tady -> Pavell 16.10.15 14:19:04: je dotaz na klepání hydroštelů po nedávné výměně. AEE byly ve feldě slušný motory pokud se do nich od začátku dávala 5W/40 a pravidelně měnila. (V tý době mi ta auta procházela ve škodovce každý den pod rukama). Věc druhá je - že postupem let se z "feldy" stalo dělnický auto za pár kaček. Lidi se dali za svý že do "feldy stačí jakýkoliv olej - kolikrát slýchám klidně "minerál 15W/40 i do jednašestky"
Potom se není šemu divit že ty motory jsou už dnes jetý a v háji. Odchází,žerou olej,klepou. Prostě KO. Ale za to může jejich minulost. Pokud je jakýkoliv motor s hydroštely v ok stavu - potom jedině 5W/40 aby se právě neodcházely zdvihátka.
Potom se není šemu divit že ty motory jsou už dnes jetý a v háji. Odchází,žerou olej,klepou. Prostě KO. Ale za to může jejich minulost. Pokud je jakýkoliv motor s hydroštely v ok stavu - potom jedině 5W/40 aby se právě neodcházely zdvihátka.
23:17:58
18.10.2015
18.10.2015
Borderer
-> Pavell 17.10.15 13:08:23: Výměnu ne, hydroštely ano. :-) Protože, jestli je motor v takovym stavu, že odešly hydra, tak pravděpodobně budou v háji i kroužky a gufera na ventilech. Všecko spojený s tim, že na to předešlý majitel kašlal a tyhle motory sou hodně náchylný na výměny oleje a údržbu. To, že to párkrát zaklape v tomhle počasí po startu je naprosto normální.
A už vubec považuju za nesmysl tam lejt 5W40. Sice tu zaznělo, že je to skoro podobný, ale z vlastní zkušenosti mužu říct, že to není pravda. Měl sem motor AEE, co byl KO, bral oleje přes 1l na tisíc. Lil sem do něj všecko možný a 5W40 bral o dost víc, než 10W40. A už vubec se vykašlat na "kvalitní" oleje, stačí Mogul extreme či jeho deriváty, ale hlavně to měnit klidně po 10tisících kilometrech. Já s LPG měním radši co 8 tisíc...
A už vubec považuju za nesmysl tam lejt 5W40. Sice tu zaznělo, že je to skoro podobný, ale z vlastní zkušenosti mužu říct, že to není pravda. Měl sem motor AEE, co byl KO, bral oleje přes 1l na tisíc. Lil sem do něj všecko možný a 5W40 bral o dost víc, než 10W40. A už vubec se vykašlat na "kvalitní" oleje, stačí Mogul extreme či jeho deriváty, ale hlavně to měnit klidně po 10tisících kilometrech. Já s LPG měním radši co 8 tisíc...
13:08:23
17.10.2015
17.10.2015
Pavell
-> Borderer: Výměnu oleje bereš jako investici? Moc ho to právě nebere. Jezdí krátky trasy tak trpí.
13:01:09
17.10.2015
17.10.2015
Borderer
Kolik ti to bere oleje? Má vubec cenu do toho tak investovat?
19:56:06
16.10.2015
16.10.2015
Pavell
-> MVM: fakt? tak ok. Tak vyndám teda i vanu a pak new olej. A uvídí se.
Tak díky za reakci
Tak díky za reakci
19:49:44
16.10.2015
16.10.2015
MVM
-> Pavell: Zkrátka ten motor musí v první řadě dostatečně "tlačit" olej. Doufám že nebyl nikdy nějak extrémně zakarbonovaný - myslím tím čistý sítko sacího koše. (Zjistíš až po demontáži vany případně) Hydroštel na pohled zvenku může být ok - ale to hlavní se skrývá vevnitř. To nerozebereš. Pokud prostě propouští - jsou na výměnu. Jasně toou změnou dodavatele filtru a značkou oleje nic nezkazíš. Co se týká proplachování - na to bych se vykašlal.
19:43:38
16.10.2015
16.10.2015
Pavell
-> MVM: jasně že za nový. A starý vypadaly taky zánovně. Tak já zkusím vypláchnout motor a dám mu nový kvalitnější olej a značkový filtr. I když ten si myslím že jsem taky dával.
19:35:05
16.10.2015
16.10.2015
MVM
-> Pavell: Pokud píšu jiný ol filtr,tak zkusit např Mann,nebo jiný "značkový" - pokud tam není právě něco polsko/čínskýho.( Prostě jinýho známýho výrobce.) Jen a pouze z důvodů zpětnýho ventilu ve filtru -kdy může u levnějších propouštět- pak dýl trvá než se systém natlakuje. Desítka i pětka jsou za tepla podobně viskozní - tudíž ho to bude žrát přibližně stejně. Poku tedy chceš zůstat u 10W/40 - zkus např. Valvoline Maxlife. Hydroštely jsi,píšeš,měnil před rokem - předpokládám za nový. Tudíž by měly být ok. Zázračný aditiva do oleje neuznávám. Musí to fungovat mechanicky čistě s motorovým olejem.
18:20:25
16.10.2015
16.10.2015
Pavell
-> MVM: Jak to myslíš jiný oil filtr? jiný typ? ono si to docela bere olej, tak by asi 5w mizel ještě víc. Mám 1,6 AEE.
Takže preventivní výměna je zbytečná? A co příměs pro hydroštely, co se dává do oleje.
Takže preventivní výměna je zbytečná? A co příměs pro hydroštely, co se dává do oleje.
16:43:23
16.10.2015
16.10.2015
MVM
-> Pavell 16.10.15 14:19:04: Do motorů s hydroštely je nejlepší (pokud není extra vyběhaný motor) používat SAE 5W/40. Tzn,za studených startů a krátce po něm se zdvihátka rychleji natlakují. Pokud je to motor 1,6 8V AEE tak bych navic zkusil jiný ol.filtr. Pokud se dělala výměna hydroštelů - nebylo od věci změřit tlak oleje.. jak studený tak teplý motor.
14:19:04
16.10.2015
16.10.2015
Pavell
Použiju toto téma.
Potřeboval bych poradit. Taky mi to teď začíná klepak, cvakat. Když se to víc ohřeje tak to přestane. Loni v zimě při výměně rozvodů jsem hydro zdvihátka měnil. Začíná to dělat teď když se ochladilo. Mám tam 10W40. Mám ho vyměnit? propláchnout motor?
Potřeboval bych poradit. Taky mi to teď začíná klepak, cvakat. Když se to víc ohřeje tak to přestane. Loni v zimě při výměně rozvodů jsem hydro zdvihátka měnil. Začíná to dělat teď když se ochladilo. Mám tam 10W40. Mám ho vyměnit? propláchnout motor?
17:20:28
27.05.2008
27.05.2008
Milan 136
-> Toušík: nijak. ale když někam nahraješ zvuk tak ti to řeknu. A výměna? Musí se sundat vačka to znamená rozebrat rozvod
08:14:02
27.05.2008
27.05.2008
Toušík
Tak další dotaz jak by měla vypadat jejich výměna?? A když sundám víko jak poznám že jsou pryč???
21:57:39
26.05.2008
26.05.2008
Milan 136
-> Toušík: hydroštely jsou hydraulická zdvihátka mezi ventily a vačkou. a bývají KO
14:26:58
26.05.2008
26.05.2008
Toušík
Tak jse omlouvám že nereaguju byl jsem pryč..
Tak klapka to není určitě dali jsme skoro novou a dělá to stejně.... Tedy v tom motoru se nevyznám tak by mě zaímalo co je HYDROŠTELY brácha tomu nerozumí vůbec takže to zbude na mě to přendat nebo něco s tím udělat.... Natočit to zatím nemůžu nejsem doma.. o moc děkuju za rady! ještě když se tomu přidá tak to začne klepat o trošku víc a když se pustí za jízdy plyn tak to není slyšet skoro vůbec...
Tak klapka to není určitě dali jsme skoro novou a dělá to stejně.... Tedy v tom motoru se nevyznám tak by mě zaímalo co je HYDROŠTELY brácha tomu nerozumí vůbec takže to zbude na mě to přendat nebo něco s tím udělat.... Natočit to zatím nemůžu nejsem doma.. o moc děkuju za rady! ještě když se tomu přidá tak to začne klepat o trošku víc a když se pustí za jízdy plyn tak to není slyšet skoro vůbec...
22:21:25
23.05.2008
23.05.2008
tomik977
-> Max: no tak ta se jeste dlouho neprojede
21:16:38
23.05.2008
23.05.2008
Max
-> tomik977: no jo,tak to je nemoc německejch motor...po delším stání to chce dlouhou jízdu :-) taky pomáhá je porpláchnout a dát novej olej.
20:25:13
23.05.2008
23.05.2008
tomik977
podle mího to jsou hydrostely me stal motor asi5mesicu a ted sem ho natocil a klepe to taky a pred tim nic
19:29:01
23.05.2008
23.05.2008
Milan 136
taky si myslím že to klika nebude proto píšu ty hydroštely.
-> Toušík: nechceš někam natočit ten zvuk? pak ti řeknu hned co to je
-> Toušík: nechceš někam natočit ten zvuk? pak ti řeknu hned co to je
19:14:42
23.05.2008
23.05.2008
Max
já jsem dělal 1,6ku spodem. Chtěl jsem to původně tahat vrchem,ale dělal jsem to sám a ta litinovýá mrcha je pěkně těžká. nechtěl jsem nic poškrábat,tak jsem to pustil dolu.
kolik to má najeto ? je to po nastartování (studený motor) výraznější ? tipuju že to budou jen hydraulický zdvihátka. to je investice cca 2tis a jen vyhodit vačku. Takže radši prověřte tuhel variantu,než si přiděláte zbytečnou práci.
Taky se mi stalo, že drobný cvakání bylo v sání. 1,6ka ho má plastový,vevnitř jsou k usměrnění prouděné navařené plasty,v každý větvy jeden. Auto jezdilo na LPG, a jak se to tak stává,asi to v sání parkrát střelilo,až se jeden plastík uvolnil ve sváru a klepal. Ale přijít na to...to bylo něco.
že by to bylo vylágrovaný na klice bych se divil.
kolik to má najeto ? je to po nastartování (studený motor) výraznější ? tipuju že to budou jen hydraulický zdvihátka. to je investice cca 2tis a jen vyhodit vačku. Takže radši prověřte tuhel variantu,než si přiděláte zbytečnou práci.
Taky se mi stalo, že drobný cvakání bylo v sání. 1,6ka ho má plastový,vevnitř jsou k usměrnění prouděné navařené plasty,v každý větvy jeden. Auto jezdilo na LPG, a jak se to tak stává,asi to v sání parkrát střelilo,až se jeden plastík uvolnil ve sváru a klepal. Ale přijít na to...to bylo něco.
že by to bylo vylágrovaný na klice bych se divil.
19:01:24
23.05.2008
23.05.2008
Milan 136
no nejlepší je to horem:) dle mě.
A nejsou to jen hydroštely?
A nejsou to jen hydroštely?
18:40:41
23.05.2008
23.05.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Toušík: je to nejlepší spodem,zvednout předek auta a pak pustit motor i s převodovkou na zem
11:16:04
23.05.2008
23.05.2008
Toušík
No klepe klika.... To určitě ne jen prostě takové drobné klepání nevíme vůbec proč 3x dělali motor a stále a on neví pak jestli mu to někde klekne a tak... Tak že ho prostě vyměníme... Jen vyndavá se to spodem ??
20:47:05
22.05.2008
22.05.2008
Milan 136
-> Toušík: prostě všechno odpojit a vyndat komplet s převodovkou. pak rozdělit a pak složit a zpět. Co klepe klika?
21:10:50
21.05.2008
21.05.2008
myschaak AZNP K.Hora
nejlepší je na to kočka,zvednout předek,všechno odpojit a i s převodovkou to pustit na zem,přehodit motor a zase zpátky...radši si všechno napiš co kde jak bylo,popř ještě nafot digitálem nebo telefonem a pak už to dáte vždycky dohromady
20:52:03
21.05.2008
21.05.2008
Toušík
Ahoj škodovkáří!! Mám takovový problém. Bratrovi klepe 1,6 felicie tak se rozhodl že přendá celý motor.. Ale jak na to? Já mám zatím skušenosti jen s mojí š100. Tak jestli někdo nemá stručný návod jak na to byl bych vděčný. Dílna by na to byla jen si nejsem jistej jak na tu všechnu elektřinu.. Takové ty silembloky a tak to nebude doufám problém jen jestli tam není nějaký velký zádrhel. Děkuju předem za rady!!! Radek