-> Tuner#2: No z dřívějška tam taky mám benzínovou a taky už je tvrdá jak beton. Tu ani už nehohneš, protože začne praskat.
HOT WATER dle mě není ideální, měla by být Coolant water, ale tohle označení může být trochu zavádějící. Teď nemám bohužel čas se na to mrknout, ale dobrý obchody jsou www.gms.cz/ a www.gumex.cz/
-> Tuner#2: Ztvrdne ti za nejakou dobu (ta hadice) (v aute) a zacne to protejkat. To jsme si vyzkouseli, kdyz bratia na Slovensku, kdyz skladali bagr, tak neresili typy hadic a pak po roce za den utekl litr chladiva...
-> Vojťas: modrým fridexem (G48, G11) nic nezkazíš. Akorát to nemíchat s původním fridexem stabil. Růžovou G12 bych tam radši nedával, pokud není dokonale čistý chladící okruh. A taky je agresivnější a mohlo by to někde začít týct. Modrá G11 ve škodovkách funguje bez problému.
Jaka nemrzka se dneska vlastně leje do motoru s litinovou hlavou? Nějak sem do Zelený asi nic nenalil, nebo jen málo, nebo mam rozbitej hustoměr, ne ale v modrý ukazoval že ok A jelikož má mrznout, budu to muset zítra, nejdýl pozejtří vyměnit
Původně asi G10, to platí stále nebo je i něco lepšího?
To se musím podívat co tam mam já, protoze z toho pri zatezi leze přes 90°, je to u výfuku, kde leze taky trosku víc, a tedka v lete chudak dostal behem jednoho dne dvakrát 125°C a drzi a origo to urcite není.
Na základě diskuse... ono se něco děje se Sheronem? Já to teda pozoruju na směsi do ostřikovačů v super/hyper (že preferujou svoje brandy je jasné), ale teď krom "sáčkového" balení (a drahého) nemaj v barelech nic. Postup do vyšší ligy/na net/úpadek?
-> Tuner#2: ja som takéto problémy nemal a bežne som jazdil 30 ročne , určite životnosť origo termostatu bola min 5rokov u mňa ... dokonca mám niekde aj tie trubky kde sa dá čidlo do hadice k topení ale neriešil som to
upratoval som na povale a našiel som 12 origo domčekov komplet na Feldu , takže mňa to asi už prežije ...
-> bouchy 23.09.20 18:05:36: No, sheron není zrovna etalon kvality Před nějakou dobou v nějakém testu chladících kapalin docela propadl... Já dávám G12 od velvany (název fridex G+), do škodovky to samí, akorát modrej G11 a pohoda... Kupuju to tady na onu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 23.09.20 21:54:38: Kapalina je tam nová dva roky, je to voser a chtěl jsem jen vyměnit to tělo termostatu, který nota bene může prasknout za půl roku znovu. Pak tam fakt dám to fávo a čidlo do hadice
-> vhml 23.09.20 20:59:20: říkal jsem si, že snad APM nebude šířit úplnou sračku jak zde bylo prezentováno.
Teď ještě když nevím co tam je, tak koupit G12 a nebo G13? Ta 13tka je dražší, ale je mísitelná se vším, u té 12tky nevím co to udělá pokud tam mám náhodou 13tku. Auto je z Německa a před prodejem dělali klasika těsnění, hlavu, pumpu u 1,4řky. Otázka co tam je.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.09.20 17:54:50: je to privátní značka od APM. Mám to nalitý všude. Jen je to háklivý na netěsnosti. Ve fabii to nedělá nic, ale v Sharanu i Mazdě to po různu slzí. Ale spíš to jen provzlíná a je to vlhký, než že by to kapalo.
-> Milan 136 23.09.20 18:46:24: Tak toto uz je ta nahrada do všeho, kde byla ta špatná várka G13. Soudruzi z NDR v tom dělají pěkný mišuge. -> Tuner#2: -> Milan 136 23.09.20 18:44:26: Ja jsem si to nevšim, tohle origo G11 je klasika koncernova náplň, měl jsem toto kdysi ve fáčku kdyz jsem delal v servise.. A prostě si můžeš s klidem říct " Jo mam tam proste to co tam je od Škodovky"
Mezi námi.. v Německu u města Schipkau je mega obrovská chemička BASF u dalnice. A většina smesi je od tam..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.09.20 18:34:12: Castrol stoji cca 200litr. Ja to tam mam uz hodne dlouho vic nez 5 let a furt je to ok. Tim si protrecim oproti minulymu, ale tady vim že longlife funguje dyl nez 3 roky..
Ale jal tady pisou ostatni . Proste ta vw norma G11 funguje, a toho vyrobce si vyber podle chuti.
Ja ten Castrol mam proste lety ověřený a vim ze neni nutny kvuli tomu nejak plašit. (Davam navic jen do cca -15°C protože v zimevto jen stoji)
-> Tuner#2: V Kóče jezdím roky modrou nemrzku z Autokelly. Tak 1:2 s destilkou (u nás je voda hodně vápenitá). A do toho mrsknu vždycky nějakou přísadu na "zvhlčení". Teď tam mám třeba od Millers.
-> Tuner#2: ve 105 motoru sem měl modrozelenou z elitu a začalo to rosit všade možně, v 1,4 se jezdil taky ten samej z elitu tam to drželo. ale přešel sem na růžovej od škodovky a dobrý, nejdřív byl samo 2 proplach.
-> Tuner#2: říká se že škodovácká ružová je mrcha že to pak někde netěsní oproti klasickému fridexu modrozelenému.. ale zase mi příjde že je šetrná ke všemu..
jinak bych koupil klasický škodovácký litrovky nestojej moc a ředit jen s destilkou. neriskoval bych kámen z vodovodu
-> bouchy 23.09.20 18:05:36: Uff, tak já taky upřesním. Je to do fabie, kde nevím co tam je a u G13 píšou že je mísitelná se vším červeným/růžovým od G12, G12+ až právě po 13tku. A proč nutně Sheron, který tady ale nikdo nemá? Všichni mají zaskladněno tohle a objednávat kapalinu z netu...
-> Tuner#2: Uf. Řečnická otázka. To vyobrazený bych nalil možná do vraždy v posledním tažení. Tuším správně, že to má jít do motoru po GO? Tam jedině Sheron, nebo něco, co má aspoň nějakou pověst. Pokud přímo ne fancy prémiovku. Klidně destilku, doby sežraných hlav a těsnění jsou snad pryč (dělo se to zřejmě proto, že se někdo snažil lít něco, co nebylo určeno pro ty tlakově litý zázraky. Dnešní motory jsou alu celý a nic to nežere, takže to snad ani nechápu.) Leč doba pokročila. Růžový není růžový, takže vygooglit, pokud chci něco míchat. Do škodovky asi bílá/žlutá, nebo modrá - tu jsem si prosadil.
-> Tuner#2: Pokud to tam nenecháš sto let a zase to za nejakej rok vymenis nestane se nic. A celej život to redim pitnou vodou a taky to nikdy neumřelo. Zavodni auta taky .. tak nevim. Nedelam z toho zas drama. Spis kladu duraz to pravidelne obměnit. Ono totiz vypustis sice chladič,ale v bloku zůstane.. Muselo by se to několikrát proplachnout. Takže dolit a odjezd,ferig.