Chladici smes

prohledat
153 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 13.04.2008 do 11.02.2021, založil/a Peklo-Evo-Luboš
řadit dle data
12:38:39
01.03.2017
Bukaj
-> suri 01.03.17 10:11:40: Já trubky a nátrubky po očištění před nasazením hadic potírám vazelínou A4 (voděodolná) a nesákne mi to 4

(tedy předevčírem jsem objevil, že mi rosí kolem čidla na chladiči...)
12:12:21
01.03.2017
castrol
-> suri 01.03.17 10:11:40: to si nemal pisat teraz bude nedostatok horvice 3
10:19:54
01.03.2017
minno
-> suri: to radšej nejdem ani skúšať :))
10:11:40
01.03.2017
suri
-> minno 01.03.17 09:48:17: ktovie či funguje natrieť spoje hadíc horčicou ako sa niekedy hovorilo
09:48:17
01.03.2017
minno
-> suri: Áno, to viem, že záleží aj na stave trubiek atď., ale už ma to nebaví. Ak by som dal všetko nové, alebo trubky na spojoch vyleštil a očistil aj zbytky nánosov na vnútrach hadíc, tak by to možno tesnilo, ale je to neefektívna robota... Zvlášť u škodovky, kde je ten chladiaci systém tak strašne komplikovaný s miliónom spojov...



OK, tak spravím ten prechod na G11...





-> vhml: to je samozrejmosť.
09:30:15
01.03.2017
vhml
-> minno 01.03.17 09:26:11: Protoč mezitím jednu náplň samotné vody, ať se zbytky G12 náležitě rozředí.
09:29:54
01.03.2017
suri
-> minno 01.03.17 09:26:11: G11 po preplachu tomu určite neublíži , je menej agresívna aj voči tesneniu pod hlavou . S tesnosťou som nikdy nemal problém , záleží v akom stave sú aj tie trubky aj všetko okolo ...
09:26:11
01.03.2017
minno
Chystám sa na prechod z G12 na G11/G48 v škodovke. Tá G12 je v mojej škodovke snáď neutesniteľná :-( Aktuálne mi to slzí na niekoľkých miestach súčasne. Za 4 roky čo ju mám v škodovke som snáď ešte ani raz nemal kompletne celý systém tesný.

Jeden spoj dotiahnem, ten sa už zdá byť OK, onedlho zas nájdem slzu na inom mieste, dotiahnem, chvíľu OK a onedlho zas slzí niekde inde :-(



A to mám len 0,04 MPa víčko na expanzke. A ani jedna hadica nie je stará pôvodná.



Mi to už príde, že to dokáže tesniť jedine v prípade, ak dám novú hadicu, fest silno dotiahnem sponu a ten spoj už nikdy nerozoberiem. V opačnom prípade sa objavujú slzy.



Otázka je, nebude takýto prechod rýchla smrť pre tesnenie pod hlavou? Už som takúto zmenu robil u iného auta (nie škodovka) a tam to drží. Ale u škodovky človek nikdy nevie... Motor bol novo postavený a odvtedy bola v ňom len G12.



Druhou možnosťou by ešte bolo nechať G12 a naliať tam prísadu na utesnenie spojov... Ale zas moc nechcem liať takéto sračky do motora :(



Ktorá voľba by bola šetrnejšia, hlavne voči tesneniu pod hlavou?
upraveno 1x, naposled 01.03.2017 09:31:50
08:31:36
31.10.2016
palinator
-> minno:

Já to neměřil, měřil to nebožtík strejc spektrometrem.
08:03:28
31.10.2016
minno
By ma teda zaujímal váš postup merania a porovnávania bodu tuhnutia-> palinator: -> Jarda: -> Borderer:
21:29:27
30.10.2016
palinator
-> Jarda:

Odhadem tak 5 let.



-> Borderer:

Sheron na -20°C máme změřenej že má -18°C bod tuhnutí.
19:45:57
30.10.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer: tak do ostrikovacu kupuji to nejlevnejsi /nekdy v polsku nebo madarsku/a vetsinou to ma, tak o 5°C min, nez je na etikete, ten sheron G12+ jsem daval do nekolika aut a to co je na etikete, to plati, nekoupil jsi tu naredenou verzi?9

Pro me je nejdulezitejsi antikorozni ochrana.

-> palinator 30.10.16 15:33:18: a jak to tam mas dlouho? rozhodne bych to nenechaval dyl, nez 3 roky 4
upraveno 2x, naposled 30.10.2016 19:51:02
15:35:58
30.10.2016
Borderer
-> Jarda: Panebože, cokoliv jenom ne Sheron! S touhle značkou mám samý skvělý zkušnosti.... kapalina do ostřikovačů do -20°C zamrzla na šutr při -10°C a s chladící kapalinou se stalo prakticky to samé....
15:33:18
30.10.2016
palinator
-> Jarda:

Od Cinolu mám G48, voda je dosud čistá, má to teda smysl nějak řešit? Mimochodem, dával jsem to po klasickým Fridexu, jen jsem to vypustil a napustil jinou, neproplachoval jsem a evidentně se nic nepřihodilo.
06:23:35
29.10.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Shader: destilka? zalezi, jak dlouho, ale jestli dyl, tak to bude hodne zrezle :(



prave G12 ma velmi slusnou antikorozni ochranu, ale musi to byt nejlepe sheron nebo velvana a ne jen na ruzovo obarveny cinol4 pri kterem ti vse bude reznout dal jak s tou destilkou...



u G12 hrozi jen to, ze Ti to bude vsude na orezlych spojich prosakovat
19:11:07
28.10.2016
Shader
-> minno: Ahoj, díky. Do teď tam byla jen čistá destilka!!



-> Jiskra: Díky.



G12 by měla fungovat taky ne? Ničemu by neměla škodit!?
15:29:26
28.10.2016
Jiskra - zrušená registrace
Používám Fridex G plus - červenou. Motor 781.136 zbytek originál a chladič užovkový původní... Zatím najeto 23 000 km (2 roky nalito) a bez poruchy.
11:02:01
28.10.2016
minno
-> Shader: G48= ekvivalent k G11. Bez obáv to môžeš použiť. Ak nevieš, čo tam bolo doteraz, tak to prepláchni čistou vodou, ako ja.
09:17:09
28.10.2016
Shader
Zdar chlapi



Potřebuju namíchat nemrznoucí směs do svého glj. Rozvod kapaliny v CU, hliníková hlava... jakou mám použít kapalinu?? Mám tam nalít nějakou G11 (modrozelená) nebo lze použít G12 (čerená)??

K dispozici mám doma Antifreeze G48, dík za rady!
10:56:31
26.09.2016
Sejki - zrušená registrace
Do Saaba davam teda cervenou, dle vyrobce...
10:53:45
26.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: jo takhle, no nevim ono to je celkem jedno co tam nalejes, na vyber moc nemas:) Od doby co mam auta vsude leju zelenou a funguje to...
10:50:53
26.09.2016
minno
-> Sejki: to ale nie je argument, ja zas lejem všade G12 :)

-> palinator: To netuším, tých G-éčiek je už na mňa priveľa :)
10:17:05
26.09.2016
palinator
-> minno:

G48 ani nikdy origo Škoda nebyla ne? Snad to původně měla bejt origo G11.
upraveno 1x, naposled 26.09.2016 10:17:32
09:57:39
26.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: to netusim jestli se nevyrabi, ja leju vsude zelenou...
upraveno 1x, naposled 26.09.2016 09:58:02
09:55:46
26.09.2016
minno
-> Sejki: A vysvetlenie prečo práve tú?

Inak G48 (aspoň origo Škoda/VW) sa oficiálne snáď už ani nevyrába, dnes sa to všetko zjednotilo práve pod G13, nie?
09:43:55
26.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: G48
09:11:48
26.09.2016
minno
Akú nemrzku kúpiť do motora s liatinovým blokom + AL hlavou?. Je to vozidlo r.v.2007. Aká tam je teraz netuším, preto budem robiť preplach. Či tam šupnúť klasiku G12/13?
19:09:04
16.09.2016
Tomaso435
-> Basic: ani jednu. kupuje se zásadně originální kapalina a né šity dražší jak origo.
15:52:02
12.09.2016
Basic
Ak sa smiem spýtať, robím nákup, tak akú nemrznúcu zmes od firmy Antifreeze pridať do košíka? D (G12), F (G12+), alebo G (G12++)? Návod auta doporučuje tú D (G12), ale ak sú tie G12+ a G12++ a kompatibilné a lepšie ako G12, tak to môžem tam naliať. Ide o 3 Felicie (2x 1.3 MPi (2001 a 1998), 1x 1,6 MPi (1999)),
12:26:06
09.09.2016
Basic
No, to s tou kyselinou citronovou robím bežne do rýchlovarnej kanvice, ale toď vše, takže to môžem kľudne nasypať aj do auta? Ide o Feldu 1.6 so servom a klímou, tak ešte má cenu. 3 A nejaké tie komerčné čističe a aditíva? A tie G12 mám dať akú? D/F/G?
12:05:25
09.09.2016
MOLSO
-> palinator: kyselina so zasadou sposobi akurat tak zneutralizovanu slanu vodu 3
10:50:18
09.09.2016
palinator
-> Eidy:

Já teda nejsem chemik, ale v tom článku píšou, že je to na čištění odpadů. Jediná přidaná hodnota toho, že se smíchá kyselina se sodou je ta, že to bude hustě pěnit a možná to vytvoří i tlak, takže do chlazení bych tuhle kombinaci určitě nesypal, navíc nemělo by to podle mě žádnej přidanej efekt. 4
09:04:19
09.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Eidy: do konvice davame praveze ocet... pred lety prijel chlap s nejakou starou sunkou dodavkou, ze mu to netopi, novej vymenik nechce tak at s tim udelame cokoliv... tak jsem vzal krtka co se leje do zachodu, horkou vodu, chvili to v nem prskalo, bublalo, pak se vyplachnul a auto najednou topilo jak blazen :-D Jak dlouho jeste fungoval netusim, zpetnou vazbu jsem nemel:)
08:55:44
09.09.2016
Eidy
-> Sejki: Krásně rozpouští vodní kámen. Zkus to někdy do konvice. Jinak koukám, že by se to dalo smíchat i s jednou sodou. Ta asi rozpouští i další usazeniny.

open4you.cz/zazracna-kyse lina-citronova-s-cim-vsim- si-poradi-i-ve-vasi-domacn osti
08:52:21
09.09.2016
Jindas
-> Sejki: Pokud je zanesený systém, tak ho vyplaví ven... a kdyby si měl sundanou vodní pumpu,tak uvidíš,jak jsou pak hezký vložky :-)



Ale chce to pak pořádně prolít. Ať to z toho systému dostaneš...



Já jsem to takhle nalil do své stodváci ( kde nikdy nikdo nečistil systém, trubky hnus a chladič to samé)

A najednou voala a čisto a pohoda 6
08:40:30
09.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jindas: -> Eidy: jakou ma funkci ta kyselina citronova? co presne zpusobi v chladicim okruhu?
08:20:15
09.09.2016
Jindas
-> Basic: jak píše Eidy .... nasyp tam kyselinu citronovou.

Koupíš jí v drogerii za pár korun.

A kup aspoň 5 sáčků.

upraveno 1x, naposled 09.09.2016 08:20:54
08:06:50
09.09.2016
Eidy
-> Basic: Nasyp tam kyselinu citronovou, projeď to aspoň 20km a pak to na vychladlým motoru vypusť, prožen to vodou z řádu a dej novou směs.
07:44:03
09.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Basic: chemii zadnou, pruplach zahradni hadici a novy antifreeze.
23:46:45
08.09.2016
Basic
Rád by som sa opýtal, ako najlepšie prospieť chladeniu Felicie s motorom 1.6 MPi s klímou a servom. Ide sa robiť komplet repas chladenia a rozvodov. Chcem vedieť, čo všetko za chémiu mám kúpiť. Akú chladiacu, aké aditíva a keby ste boli taký dobrý a nejaké rady mi napísali ako najlepšie sa starať o celú sústavu. Chcem zachovať stále originálny stav auta (ide o vzácny akčný model) a tak poprosím, len keď niečo originálne k tomu.
14:32:06
08.09.2016
Tomaso435
-> minno: ať to dělá kdo to dělá, nová hlava už se dávala.. vždycky po plus mínus 40 000km to prostě rupne...
14:28:21
08.09.2016
krtik
-> Sejki - zrušená registrace 08.09.16 14:15:47: Není růžová 47.

Přechod na růžovou jsem udělal jako inovaci. Rád bych u ní zůstal.
14:24:34
08.09.2016
minno
-> Tomaso435: Tak to asi robíš niekde chybu, mám G12 (čo je +/- to isté) a motor sa už blíži k 60 tis. km (3 roky).
14:15:47
08.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> krtik: a proc nedas G48?
14:13:08
08.09.2016
krtik
-> Tomaso435: G13? Já mám zatím G12++ a tolik jsem na ní snad ještě nenalítal :-D.
upraveno 1x, naposled 08.09.2016 14:13:30
14:11:53
08.09.2016
Tomaso435
-> krtik: Pokud to něco žere tak těsnění pod hlavou 3 nevydrží mě nikdy víc jak 40 000km
14:11:18
08.09.2016
krtik
Prosím o radu ohledně G13.

Budu měnit chladící kapalinu ve Feldě a origo ve Škodovce už mají jen G13. Setkal jsme se ale s názorem, že G13 ráda něco požere v chladící soustavě (jestli jen gumu nebo i kov, nevím). Údajně to je oficiální informace.



Víte o tom někdo prosím něco víc? Zda to tak je nebo to je jen mýtus? Rád bych dal do Feldy origo, ale za cenu strachu z rozežraných dílu se mi moc nechce.



Děkuju
01:01:12
18.04.2008
PeterP136
-> Eidy: Ono jw to skor naopak, najst dnes chladiace kvapaliny ktore by neboli miesatelne to chce uz istu davku "stastia" povedal by som. Zelena(modra) cervena(ruzova) bezfarebna, etylenglykolovam propylenglykolova, proste je to vsetko miesatelne, aj vyrobcovia to uvadzaju, akurat sa miesanim roznych druhov znizuje ich ochranny ucinok.
16:54:52
14.04.2008
pistaa
-> Peklo-Evo-Luboš: Ja mam AL hlavu+ AL trubky + chladic s 1.6ky feliny a lial som tam destilku a 4l nemrznucej do AL blokov od OMW a myslim ze som spokojny.... uvidiem casom...
14:27:57
14.04.2008
Eidy
-> Peklo-Evo-Luboš: Jasan 4 jen mě tak napadlo... Poněvadž jsem měnil expanzku tak jsem si část chladivky vylil do kanystru a teď jsem ji asi po 4 měsících vracel nazpátek. Docela jsem se divil, když mi na dně zbyla hustá hnědá kapalina. A to jsem to půl roku předtím lil do nově poskládanýho motoru, novýho chladiče, novejch trubek chlazení, novejch hadic, prostě komplet všechno nový a stejně jsem vylil trochu bordelu 8 Kde se to tam vzalo?
Extreme Tyres