saci kos 130

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.02.2008 do 10.10.2023, založil/a lopezGPX
řadit dle data
16:05:25
10.10.2023
SO545
-> isti 09.10.23 16:29:42: ano. Beriem. Cena a doprava po SZ: Vdaka.
16:29:42
09.10.2023
isti
-> SO545 07.10.23 18:28:34: Stále zháňáš?Mám použitý na tejto fotke spodný -> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.10.23 12:45:07:
21:21:48
08.10.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: Pro mě je podstatný stejně jen ten druhý. Zbytek pustím. Diky
21:00:51
08.10.2023
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud se liší jen tím hliníkovým odlitkem a délka trubky a držáku je stejná, tak ten spodní nebude "M1", ale "M" jednořádek (8/84-3/87).

M1 by měla delší ten držák, protože M1 bloky měly ještě hliníková víka ložisek klikovky.4
14:23:03
08.10.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: Oni jsou oba stejně, je se liší tím hliníkem k čerpadlu. To dole má menší kuličku a vývod z boku, to nahoře už normálně jak to znáš. Řekl bych že to dole je M1. 4
13:30:25
08.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: Máš pravdu, že v katalogu je blok motoru pro garde (od 1/82 do 7/83) pod jiným číslem, než bloky motoru pro M1 120...
13:23:13
08.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: komplet motor neee, všechny Garde už mají mazání rozvodů přemístěné jako M2, a bloky Garde vyrobené do 8/83 dle knihy nemají "upravené odvzdušnění mazání", které se musí ručně odvzdušnit při vypuštění oleje bez sundání filtru. Nejsem si úplně jistý, co to v realitě znamená za rozdíl. 1
13:12:28
08.10.2023
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.10.23 12:45:07: To uprostřed je určitě 114-040043.

Ale co je to dole, to z této fotky nepoznám - M1 (114-040100) se od M 85-87 (114-040041) lišilo délkou kolénka s košem a "packou" na přichycení k mostu klikovky...
13:02:24
08.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 08.10.23 12:16:13: Garde mělo stejný koš, vanu a vlastně komplet motor, jako M1...
12:45:07
08.10.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Takže odspodu



M1

M2

Fabia



Je to tak?
zvětšit saci kos 130 - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 08.10.2023 12:45:07
12:16:13
08.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Jasně beru 1



A kterej sací koš mělo Garde? To mělo plnoprůtok s ventilkem v koši už od ~6/82, v katalogu digiálním to není, resp tam je až M1 koš od 8/83, a katalog co tu mám na polici teď je 81 ještě bez Garde přílohy... S přílohou ho někde taky mám, ale bude hluboko. 47
07:24:09
08.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll: To jsme snad všichni pochopili4

Ale není tam ten první typ sacího koše pro "M1"...



Jinak mi to nedalo a ten dvouřádkovej 120 motor jsem rozebral a uklidil, aby mi tu nestrašil...3
23:58:54
07.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: -> isti: já to s tím točením kolečkem nemyslel ironicky. 3 2



-> Petr Urban 05.02.13 13:35:49:
18:28:34
07.10.2023
SO545
-> isti 07.10.23 14:38:11: fotku bet cert...zmenit jeden za Eura....by neslo ? sice nic moc mena ale este je platna.....4
14:38:11
07.10.2023
isti
Máte šťastie že som ˝˝stratil foťák˝˝ a neviem to cvaknúť inak by som pozrel do zásob.
12:53:33
07.10.2023
Bukaj
-> isti 07.10.23 09:44:48: Připomeň se mi kolem Vánoc. To třeba budu mít čas na přehrabování skladu a třeba do té doby i rozeberu ten dvouřádkový 120 motor, mázlý na ojnicích, co mi tu už asi 8 let leží před domem 3
12:12:00
07.10.2023
MVM
-> Bukaj 07.10.23 09:41:04: Ano chápu.

Jen mě napadl ten katalog nic vic. No začalo to být totiž poměrně nepřehledný.Ale -> Bukaj 07.10.23 09:39:09: tady už je to napsaný lépe. 4
12:02:22
07.10.2023
Tom Troll
-> isti: Zkus zatočit tim kolečkem na myši 3
11:04:10
07.10.2023
dragon_cb_cz
Já někde nových sacích košů mám asi 5, ale absolutně si nepamatuju, jaký typ...
09:44:48
07.10.2023
isti
-> Bukaj 07.10.23 09:39:09: Pekne zhrnuté,čakám na foto s porovnaním1
09:41:38
07.10.2023
Bery
pokud oba koše upravujes, tak silnější příruba asi nemá na funkci vliv ...a pokud nejsi bláznivý detailista a originalista.

jinak koš mívá skladem... nebo inzeruje na bazosi Rohlík. Martin Rohlena. ale cca 3000 za jetej.

jinak moc nejsou. na feldu tu máme nějaký nový, ale na 130 navíc nemám.
09:41:04
07.10.2023
Bukaj
-> MVM 07.10.23 09:28:10: Však to tu celou dobu píšu. Sice katalogu se nedá věřit na 100%, ale plusmínus ano (možná budou výjimky u přechodových dat výroby vozů a náhradních dílů...
09:39:09
07.10.2023
Bukaj
-> Petr Urban:

Ještě to zkusím napsat jinak:

Mkové škodovky (mimo M1) měly dvě provedení sacího koše - starší provedení (114-040101) od 8/84 do 3/87 a novější provedení (114-040103) od 4/87 do konce výroby.



Tedy "dvouřádkovému bloku" přísluší poslední varianta sacího koše. Všechny 135/136 jsou už "dvouřádky", tedy možná se vžilo, že 135/6 mají jiný sací koš. Ale stejný sací koš patří i do pár posledních 105 a 130 bloků a spousty bloků 120. A také pro všechny bloky, vyráběné v devadesátých letech jako náhradní díl...



Shrnuto - existují 3 varianty sacího koše pro 742 s přetlakovým ventilem:

114-040100 - pro M1 (8/83-7/84)

114-040041 - pro M "jednořádek" (8/84-3/87)

114-040043 - pro M "dvouřádek" (4/87- konec výroby bloků 199x)

4
09:28:10
07.10.2023
MVM
-> Petr Urban: -> Bukaj: Neni lepší se podivat do katalogu, kde jsou jednak čísla dílů a rok od-do.?

Motor, saci koš úplný, položka č.48

A na tom pak stavět debatu? Aby bylo zřejmý o co jde..
09:24:35
07.10.2023
Bukaj
-> Petr Urban:

Tím, co jsi sám napsal zde: -> Petr Urban 06.10.23 14:46:37:

Prostě pro vyztužený blok (od 1987 - 105/120/130 dvouřádek) byl i jiný sací koš.

Rozdíl nebyl mezi jednotlivými typy (105-120-130,...), ale právě podle data výroby daného motoru.

Myslím, že si rozumíme, i když si vlastně nerozumíme - oba tvrdíme totéž, ale Ty to zároveň i popíráš 3
09:17:13
07.10.2023
Petr Urban
-> Bukaj: Ja mám za to, že od určiteho roku - emkové škodovky měly stejný. Nebo v čem by se měly lišit?
08:12:26
07.10.2023
SO545
Ak by mal niekto na predaj...kupim...ak nie budem musiet upravit z felicie.....
16:08:57
06.10.2023
Bukaj
-> Petr Urban: Tak nevím - teď v jednom odstavci přiznáváš a popíráš to samé3

Všechny Mkové škodovky neměly stejný sací koš. Záměnný ano, ale nikoli stejný. 4
14:46:37
06.10.2023
Petr Urban
-> Bukaj: Šak jsem to přečetl a píšu přeci na "emkové škodovky, tedy od r. 84-85 s hliníkovou vanou jsou sací koše prostě stejný, v roce 87 přišla modernizace příruby tlustší a větších kanálů v přírubě vč. přetlakového ventilu s větší kuličkou. Avšak v starších Š130 jsem normálně viděl sací koš viz. Vaše konverzace v dnešním nákupu, takže jakýkoliv typ pro nižší "novější hliníkovou vanu" co má v sobě přetlakový ventil, bude fungovat.
20:03:17
05.10.2023
Bukaj
-> Petr Urban: Všechny ne - viz "dnešní nákup" - tam jsme to zrovna teď řešili4

-> Bukaj 04.10.23 13:54:37:
16:51:15
05.10.2023
SO545
-> Petr Urban 05.10.23 16:17:39: mam tu smolu ze ani jeden motor co ma zo zadohrabu nieje eMkovy....sakra.
16:17:39
05.10.2023
Petr Urban
Všechny "emkové škodovky" měly stejný.
18:55:09
04.10.2023
SO545
Nema niekto na predaj saci kos na 130 ???
14:18:49
13.02.2013
minno
-> David.: Áno, už viem.
14:15:16
13.02.2013
David.
-> minno: je to dané datem (od 4/87) ne motorizací
14:04:37
13.02.2013
minno
-> peti: jj bude to tak.
12:34:14
13.02.2013
peti
-> minno: podla mojich zistený by to malo byt rovnake odkedy su na 105/120 liatinove veka kluky na M11 sroby a nie na stefty M10, cize dajak od toho roku 87 ako pises, moj blok 120 je 91 a ten to tak ma 100% a minule som videl 89 blok 120 a tiez mal taký kos4
12:30:51
13.02.2013
minno
-> peti: -> MOLSO: jo, už som si našiel v iných fórach, ale podľa všetkého by mali byť od 87 roku všetky rovnaké (žeby od roku kedy sa aj na 105/120 začali dávať liatinové veká kľuky - či tie sa dávali už od 8/84?) V iných vláknach sa zas písalo že koše na 742.135/6 mali trubičku s väčším priemerom kvôli rýchlejšiemu nástupu oleja a nespeneniu.
12:14:09
13.02.2013
MOLSO
-> peti: alebo rozrezat a zvarit ako ma byt 40
12:06:48
13.02.2013
peti
-> minno: ano je to tak, ale rozdiel je od 130/135/136 tie kose maju kratsiu nozicku na prichytenie o veko 2. loziska kluky, da sa pouzit kos aj zo 105/120 len reba nozicku ohnut
11:50:01
13.02.2013
minno
Sú sacie koše navzájomom zámenné? T.j. ak je to kôš s pretlakovým ventilom (model M), môžem akýkoľvek k ôš použiť na akomkoľvek motore (plnoprietok) 105-136?
09:58:31
10.02.2013
m8rinek
-> Maťulo: Je to nutný při úpravě mazání (zvětšení kanálů, úprava trysek), jinak asi ne. Ale tak proč, ne?
01:55:53
10.02.2013
Petr Urban
-> Maťulo: Je to lepší, aspoň tou jednou podložkou tomu rozhodně neublížíš a tlak to bude držet v velké zátěži při teplém motoru lepší.
00:49:48
10.02.2013
Maťulo
-> afro100: je to nutne vypodlozit pruzinu aj ked su nove salky na kluke???
00:39:16
10.02.2013
afro100
kamos tak raz podlozil, az strelil filter ... po pripojeni budiku ukazalo jaksi 8 atm :D takze s rozumom ;)
upraveno 1x, naposled 10.02.2013 00:39:33
17:44:03
08.02.2013
m8rinek
-> Urbi: Já dal dvě a pak jednu vyhazoval, ale už nevim proč :D.
08:41:08
08.02.2013
Petr Urban
-> Eidy: -> Jarda: -> fidelmc: Díky, díky. spravím ten koš s většími dírami, tlustší přírubou a většími kanály.



Otázka : Jakou mátě zkušenost kolik podkládat pružinu ? Tu malou když sem podložil dvěma obyč. podložkama vnitřního průměru 5mm, vím že tlak neklesá pod 4 Atm. u teplého motoru, u tudeného kolem 5-5,5, vše v otáčkách nad 2000. Nevím jak dřív bez podložení pružinky, tlakoměr sem neměl.
18:36:48
07.02.2013
fidelmc
Ten s vetsi pruzinou je nejnovejsi typ, jak rikaj, zabrousit, zkontrolovat kulicku a pruzinku jestli neni orezla, kulicku zatuknout do sedylka a vse radne vycistit 6
11:19:55
06.02.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: vetsi pruzina se stejnymi parametry bude mit vyssi zivotnost (ale to zalezi i na materiálu), zkus je zmerit silomerem4 ja takhle nastavuji pruziny pritlaku hrebenoveho řízeni...
10:41:00
06.02.2013
Eidy
-> Urbi: Ano, takhle se dá říct, že bude otvírat při nižším tlaku. Ale třeba je víc zmáčklá a vyjde to nastejno. Zase si nemyslím, že by to dělali nějak výrazně rozdílný. Spíš bych řešil velikost děr a tloušťku příruby.
Extreme Tyres