skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výkon a střední díl výfuku - vraťte ho!!!
-> Gemini: to sem jentak plácnul vod voka...je to 136x se sníženou hlavou a leštěnym sánim...jo tahá mě to už vodspod ale tak na těch 4 tisících se mě zdá že to začíná tahat nejlíp
-> co-driverer: to nemusíš, mám svody z M-E, 4-2-1 a lambda je taky jenom v jedné trubce
-> TAZI: A nebylo by lepší dát tu lambdu až tam jak se ty větvě spojují?
-> co-driverer: nemusíš, stačí dát do stejné výšky jako na orig. BMM nebo MPI svodech, vychází to do jedné trubky. Možná ten díl ještě někde najdu a hodím sem fotku-> Tuneman2/Fávo: trubka je na nic akorát to řve a při delší jízdě se nedá v autě vydržet
-> TAZI: ja ho mam misto středaku(mam karbec takže bez katu) a nestěžuju si, spíš to bylo horší s rovnou trubkou



-> TAZI: Když předěláš lambdu na fávo svody tak musíš prodloužit i kabel asi co?
b>-> Tuneman2/Fávo: myslím, že rezonátor je jenom na tahání peněz z lidí a ještě jsem nikde neviděl graf z brzdy, který by ukázal, že má nějaký kladný vliv na výkon. jen můj názor
-> TAZI: a proč ne rezonátor místo katu a místo středu trubka?

jestli chcete mít lepší výfuk na BMM nebo MPI a nechcete do toho vrážet peníze, tak stačí svody z karbec fava, navařit na ně závit pro lambdu, střední díl z karbec fava a koncový může být laďák. Vedení je samozřejmě bez katu. Samotná trubka nebo rezonátor jsou na nic, mám to vyzkoušené na vlastní kůži. Ale teď už jedině komplet nerez od motor-excelu.
-> zidlik: a pritom S136 ma maximum pri 5000 ot. , mas tam inu vacku ? ak nie, tak je nieco zle..... pretoze vacka 294/294 zacina tahat pri 4500 ot a to je sakra rozdiel od seriovej....
-> zidlik: -> petřík: no tak beru zpět
dostali ste mě...

-> DuriQ: no no, fakt je tam hezký



Tuneman2/Fávo: na okrasu 

-> AlVyb: jak vod 4,5tisíc netáhne tam to teprv začíná pořádně tahat teda u mě

Ja mam na favo misto střeďaku rezonator a na koci plnopruchozi tlumič a nejenom že zvuk je přímo lahůdka, ale motor jede uplně stejně jako předtim, a co vic zda se mi že je trochu živější(tim ale nechci řict že mi auto na dvojku pálí pneumatiky :-D )...jinak s řazenim, nechápu lidi co řadí ve 2000 s tím že jim to míň řve a žere, když to slyším vraždil bych, naco je natom točkoměru asi zelené pole co?

-> AlVyb: no jestli ti fazol od 4,5 už netáhne tak máš asi něco v nepořádku
schválně se podivej na graf jak vypadá výkonová křivka

-> Vlda: ..moja rec..toto si trafil presne do cierneho..ja tiez nejazdim vkuse na doraz..ale z casu na cas dostane aj 5 a pol..ved preco nie??..z casu na cas treba ozaj motor trosku prehnat aby nezlenivel..
..ved napr. kym s Favom jazdil len otec slusne vzdy..iba zriedka tocil nad 3 tis. a absolutne vynimocne nad 4..dostal som auto do ruky ja..a postupne som zacal jazdit svojim tempom a ten motor chytil druhy dych..zda sa to mne ale aj otcovi ze ide ovela ochotnejsie za plynom..
..a len tak pre zaujimavost..citali ste zatazovy test motora z Fava 136??..kolko hodin neunavne odtocil v extremnych zatazach na brzde..
..a po stovkach vrazdenych cyklov aj na hranici obmedzovaca nejavil znamky opotrebenia a poklesu vykonu..

..a len tak pre zaujimavost..citali ste zatazovy test motora z Fava 136??..kolko hodin neunavne odtocil v extremnych zatazach na brzde..


-> Apple: Co kat to nevim, kat jsem nevyndaval a i stredak jsem tam po cca roce vratil a jezdim se stredakem. Na dlouhy vzdalenosti byl ten hluk az moc velkej. O vyndani katu jsem nikdy neuvazoval, nevim jakej to ma v praxi potom vliv.
ad toceni: BMM ma omezovac otacek, kterej nedovoli aby se motor tocil pres urcitou mez, kterou nastavil vyrobce. Verim, že výrobce tuto hranici nastavuje s dostatecnou rezervou tak, aby pri dosazeni limitnich otacek nedochazelo k nadmernemu zatezovani motoru coz by vedlo k jeho poskozeni. Jasny ze clovek nejezdi jen mezi 5000 a omezovacem, ale pokud mam nekdy naladu a sednu do auta a jedu na opustenou okresku se projet, tak ho tocim klidne az do omezovace. Samozrejme jen na urcity kvalty.. tocit do omezovace na 4ku neni zase uplne nejlepsi, na muj vkus se tam motor placa dost dlouho, tyhle otacky rad jenom tak proletim a zase odradim. A jednou za cas by se kazdy motor mel trochu prohnat, nekdy staci delsi dalnicni stoupani na nizsi kvalt aby tocil vic otacek motor a tim se motor cisti od karbonu. U nekterejch aut je to dokonce uvedeno v navodu k autu.
ad toceni: BMM ma omezovac otacek, kterej nedovoli aby se motor tocil pres urcitou mez, kterou nastavil vyrobce. Verim, že výrobce tuto hranici nastavuje s dostatecnou rezervou tak, aby pri dosazeni limitnich otacek nedochazelo k nadmernemu zatezovani motoru coz by vedlo k jeho poskozeni. Jasny ze clovek nejezdi jen mezi 5000 a omezovacem, ale pokud mam nekdy naladu a sednu do auta a jedu na opustenou okresku se projet, tak ho tocim klidne az do omezovace. Samozrejme jen na urcity kvalty.. tocit do omezovace na 4ku neni zase uplne nejlepsi, na muj vkus se tam motor placa dost dlouho, tyhle otacky rad jenom tak proletim a zase odradim. A jednou za cas by se kazdy motor mel trochu prohnat, nekdy staci delsi dalnicni stoupani na nizsi kvalt aby tocil vic otacek motor a tim se motor cisti od karbonu. U nekterejch aut je to dokonce uvedeno v navodu k autu.
-> petřík: ja neziju v iluzi
ja to vím.. Navic je to zbytečný když to už od 4500 netahne to rvat jeste vis.

..urcite bude ten motor mat "vacsiu radost" ked mu udrem a pustim ho do 4-4,5tis. ako ked niekto tlaci plny kotol na 5-ke, do kopca pri 1800..
..to bez debaty..

5500tis blablablablablbalbabl BMM:)
-> petřík: no, řekl bych, že při vysokých otáčkách je namáhání součástí jiné, než namáhání součástí při extrémně nízkých otáčkách...no, prostě způsob namáhání je jiný....teď ještě někoho, kdo to vysvětlí odborně...
-> AlVyb: mužu se zeptat proč Au ? nechápu lidi co žijou v iluzi že když se motor točí do otáček maximálního výkonu že dostává naprdel... naopak motor spíš trpí když se zbytečně podtáčí...
-> Vlda: no to sem potřeboval slyšet, a co ket? vyndat nebo nechat, mám bmm 40kw lpg, jezdim do 4000ot, spotřeba 8.5
-> Vlda: tocis seriovy facko do 5t? Au
ja to delam nerad.

Mam fávo BMM, zadni ladenej koncovej tlumič a mel jsem misto stredovyho taky jen trubku, pak jsem doznal, ze by to nemuselo tak rvat a dal jsem tam zpatky seriovej stredak a poznatky mam teda jiny.... Bez stredaku to jelo min ve strednich otackach, ale kolem 5 tisic to jelo o neco vic. Kdyz jsem dal stredak tak pro bezneho uzivatele kterej jezdi 2-4tisice lepsi, motor pruznejsi, jde lip za plynem, ale kdyz to clovek vytoci k tem 5 tisicum, kde driv motor jeste docela tahl a nevadilo mu to, ted ocividne trpi a nevi si s tim rady... Takze moje osobni rada, kdo rad vytaci a jezdi u omezovace, stredak vyndat, kdo jezdi ve strednim pasmu, nechat ho tam.
Pomohl bych si kdybych do skodule dal střední vyfuk z feldy nebo Fa do škodovky?...co na to motor? (105 a pak 130) je to lepší než seriový pro tento motor určený? zvuk (raději tižší a obecně lepší než s origio výfukem) výkon motoru...
-> Duso: mas pravdu , u sutazneho motora sa nevyzaduje taky protitlak v nizsich otackach...... kedze sa motor pouziva nad 4500rpm...........
-> Pavel P@nkáč: njn v jednoduchosti je výkon:)
-> Milan 136: to teda
jinak tohle je velice různý. taky záleží co je na konci atd...
Kámoš měl na 1.6 dva střeďáky z diesela a zvuk super. A hlavně tam měl vačku a chip (cca 100 koní) ale jelo to jako kráva..
Kámoš měl na 1.6 dva střeďáky z diesela a zvuk super. A hlavně tam měl vačku a chip (cca 100 koní) ale jelo to jako kráva..
-> Pavel P@nkáč: A ještě to stálo nehorázný prachy

-> favo110lrs: ja mam na jednobodu 4do1 od nemce a 50 potruby a koncovej pruchozi tlumic a jede me to snad hur nebo stejne jak se serii

-> Duso: ptotitlak potřebujes u dvoutaktu :_)
-> Gemini: naco je dobry ten protitlak u sutazneho motroa ?? vseobecne znamne je ze cim mensi odpor tym rychlejsi prudia plyny von.. tym viac sa vyprazdnia valce cize moze byt nasavane vecsie mnozstvo zmesi.. ?? ci mylim sa ?
Gemini 09.01.08 14:20:25 napsal:
-> Blackburn: ten odpor vo vyfukovej sustave sa vola protitlak, skor opacne - skodovka funguje aj bez tlmica a vyborne (overene, odskusane) a skor japonci su nachylny na stratu protitlaku........bavime sa o ladenych motoroch kde ma ladeny vyfuk (skor zvody) vyznam
no na svém crx jsem dal svody 4,2,1 vedení dál bez katalizatoru a středního dílu. Na konci je plně pruchozí výfuk(komplet SRS) Auto je rázem živější, a od 4000rmp je to jak motorka.Je to různé.
-> Blackburn: ten odpor vo vyfukovej sustave sa vola protitlak, skor opacne - skodovka funguje aj bez tlmica a vyborne (overene, odskusane) a skor japonci su nachylny na stratu protitlaku........bavime sa o ladenych motoroch kde ma ladeny vyfuk (skor zvody) vyznam
no na svém crx jsem dal svody 4,2,1 vedení dál bez katalizatoru a středního dílu. Na konci je plně pruchozí výfuk(komplet SRS) Auto je rázem živější, a od 4000rmp je to jak motorka.Je to různé.
já mám vyndanej kat+středák a na konci to brzdim plno pruchozim tlumičem motor jde lépa za plynem a spotřeba je zhruba stejná mám fazola bmm
ja som dal s favorita stredak prec a koncak ostal ale nijaku yasadnu ymenu co do vykonu som nepocitil,ale aspon to krajsie vrciiiii

-> Blackburn: ten odpor vo vyfukovej sustave sa vola protitlak, skor opacne - skodovka funguje aj bez tlmica a vyborne (overene, odskusane) a skor japonci su nachylny na stratu protitlaku........bavime sa o ladenych motoroch kde ma ladeny vyfuk (skor zvody) vyznam
michalkatka 09.01.08 10:59:19 napsal: myslím že pre optymálny výkon je stredný diel dôležitejší ako zadný, nech je ladený akokoľvek, a hlavne na sérii...
a čo vlastne zmanená ladený výfuk? a na sérii?
výfuk sa predsa "ladí" k upravenému motoru, kde sériový výfuk nie je dobrý (buď má veľký, alebo malý odpor v závislosti na prietoku plynov) zvuk je šuma fuk...
ak máš motor sériu tak najlepšie "naladený" výfuk bude asi sériový...
myslím že rozpútam ďaľšu divokú diskusiu... (že king?)
Souhlas, jediný způsob jak zjistit jestli uprava vyfuku na tom kterém motoru je k něčemu dobrá je měření výkonu na brzdě... Zvuk dělá kulisu a dojem že to jede líp...ale jen dojem, většinou
a čo vlastne zmanená ladený výfuk? a na sérii?
výfuk sa predsa "ladí" k upravenému motoru, kde sériový výfuk nie je dobrý (buď má veľký, alebo malý odpor v závislosti na prietoku plynov) zvuk je šuma fuk...
ak máš motor sériu tak najlepšie "naladený" výfuk bude asi sériový...
myslím že rozpútam ďaľšu divokú diskusiu... (že king?)
Souhlas, jediný způsob jak zjistit jestli uprava vyfuku na tom kterém motoru je k něčemu dobrá je měření výkonu na brzdě... Zvuk dělá kulisu a dojem že to jede líp...ale jen dojem, většinou
M2T je hit svojej doby, ale s úsmevom ti dávam za pravdu.... keď to nejde, nech to aspoň řve...
v pohode. snad jeste vydrzi. S tim strednim tlumicem to je tichy a uz to tak necham. tuning netuning, tuzing netuzing, kdyz to nejede, tak to musi aspon poradne rvat
Po vzoru pionyru z nasich 15 let - " kdyz to nejede, tak to musi aspon poradne kourit" M2T forever 


s hlinikom skúsenosti nemám, že vraj vydrží dlhšie, ale že aj tak to časom odíde...
dve koncovky síce nevyzerajú zle, ale ak má niekto motor sériu a výfuk a zvuk ako V12ka to považujem za tuzing, výfuk a koncovka by mala vypovedať niečo o tom čo je pod kapotou...
viem že je to nalacnejšie "zdvihnutie" výkonu (v tvojom dokonca reálne zníženie ako píšeš).
dúfam že moju kritiku zoberieš v pohode...
dve koncovky síce nevyzerajú zle, ale ak má niekto motor sériu a výfuk a zvuk ako V12ka to považujem za tuzing, výfuk a koncovka by mala vypovedať niečo o tom čo je pod kapotou...
viem že je to nalacnejšie "zdvihnutie" výkonu (v tvojom dokonca reálne zníženie ako píšeš).
dúfam že moju kritiku zoberieš v pohode...
Nedaval jsem ho kvuli vykonu. Spis jsem chtel trochu "poladit" ten zvuk. Hlavni duvod byl ale hlinik, ci z ceho ten tlumic je, protoze tlumice Bosal byly tak na rok. Tenhle po 5 letech porad OK. a ta dvojita koncovka vypada taky fajnove 

myslím že pre optymálny výkon je stredný diel dôležitejší ako zadný, nech je ladený akokoľvek, a hlavne na sérii...
a čo vlastne zmanená ladený výfuk? a na sérii?
výfuk sa predsa "ladí" k upravenému motoru, kde sériový výfuk nie je dobrý (buď má veľký, alebo malý odpor v závislosti na prietoku plynov) zvuk je šuma fuk...
ak máš motor sériu tak najlepšie "naladený" výfuk bude asi sériový...
myslím že rozpútam ďaľšu divokú diskusiu... (že king?)
a čo vlastne zmanená ladený výfuk? a na sérii?
výfuk sa predsa "ladí" k upravenému motoru, kde sériový výfuk nie je dobrý (buď má veľký, alebo malý odpor v závislosti na prietoku plynov) zvuk je šuma fuk...
ak máš motor sériu tak najlepšie "naladený" výfuk bude asi sériový...
myslím že rozpútam ďaľšu divokú diskusiu... (že king?)

ZKUŠENOST NE, ALE VÝFUKOVÉ POTRUBÍ VYTVÁŘÍ URČITÝ ODPOR.KDYŽ ODŘÍZNEŠ STŘEDNÍ DÍL TAK SICE ZLEPŠÍŠ ZVUK ALE ZMENŠÍŠ ODPOR A TO SE PROJEVÍ NA VÝKONU.
NĚKTERÉ MOTORY- ŠKODOVKY, BMW...POTŘEBUJÍ ODPOR VE VÝFUKOVÉ SOUSTAVĚ. TŘEBA JAPONCOVI (HONDA,NISSAN....)DÁŠ PLNĚ PRŮCHOZÍ VÝFUK A MOTOR TI CHCE NAJEDNOU UKROUTIT POLOOSY. JE TO RŮZNÉ.SNAD TI TO POMUŽE
NĚKTERÉ MOTORY- ŠKODOVKY, BMW...POTŘEBUJÍ ODPOR VE VÝFUKOVÉ SOUSTAVĚ. TŘEBA JAPONCOVI (HONDA,NISSAN....)DÁŠ PLNĚ PRŮCHOZÍ VÝFUK A MOTOR TI CHCE NAJEDNOU UKROUTIT POLOOSY. JE TO RŮZNÉ.SNAD TI TO POMUŽE
oba motory jsou serie
Muj poznatek u felicie 1.6 a 1.3MPi. Na obou autech byl ladenej celej koncovej dil vyfuku a kvuli zvuku byl vyriznutej stredni a nahrazen trubkou. Zvuk teda nadhernej, ale nemuzu si pomoct, kdyz se vratil kvuli STK stredak, auta proste jedou o kus lepe! U fava to asi bude podobny. mate nekdo stejnou zkusenost?