skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
termostat felicia
18:45:25
11.02.2016
11.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 03.02.16 07:07:54: Záhada nejspíše objasněna. Po opětovném rozdělání termostatu mě napadlo odpojit hadice a zkusit těsnost tělesa termostatu. Ač se vlastní termostat zdál být bez vůle, když jsem fouknul do vývodu, vzduch docela snadno unikal. Takže jsem termostat nalipil na silikon a zatím dobrý . .
22:50:18
08.02.2016
08.02.2016
mirco
-> MOLSO: čidlo ukazuje dobre pozeral som aj cez VAG a aká teplota je približne na prístrojovke, tak taká je aj cez VAG. Skúšal som aj druhé čidlo čo mám a to isté, skúsil som aj iné budíky a to isté. Jediné čo ma napadá tak len ten radiátor či by toto mohol robiť... ostatné je všetko pomenené a aj blok je celý zvnútra odstránený od vodného kameňa.
07:20:49
08.02.2016
08.02.2016
MOLSO
-> mirco: a čo čidlo teploty ? ukazuje ako má ?
22:48:59
07.02.2016
07.02.2016
mirco
-> suri: no už som skúsil aj ten a nič nepomohlo to vôbec, skúsil som viacero druhov termostatov a so žiadnym sa to neviem skôr zohriať
20:46:24
07.02.2016
07.02.2016
suri
-> mirco 07.02.16 18:08:14: treba origo termostat a bude to ok , stojí 25eur v autorizáku komplet aj s čidlom
18:08:14
07.02.2016
07.02.2016
mirco
Pridám sem aj ja jednu otázku, chcel by som sa opýtať či by mohol rozpadnutý radiátor kúrenia na felicii 1.3 Mpi spôsobovať to, že sa auto dlhšie zohrieva a nedrží dobre teplotu ??? Dlhšie je to, že bez toho aby som nemal pred chladičom kartón tak mu treba cca 15 km a aj viac kým začne fúkať teplý vzduch v tomto počasí ako je vonku teraz čiže okolo tej 0° a keď je ešte chladnejšie tak to trvá ešte dlhšie. Menil som už tesnenie pod hlavou - Victor Reinz, nanovo urobené presahy, hlava zarovnaná, tri rôzne termostaty som skúsil, teraz je tam Wahler, nový chladič Autopal, nová nádobka na vyrovnávačke - origo aj s hrdlom, nové viečko na vyrovnávačke - origo (skúsil som ich viac typov), chladiaci systém odvzdušnený cez čidlo, čidla som skúsil tri rôzne, pozeral som aj cez VAG a ukazuje správne čidlo, hadice tesnia všade, chladiaca je nová, aj vodná pumpa sa menila za druhú a stále nič nepomohlo. Tak ma napadá jedine radiátor v kúrení.
16:48:19
06.02.2016
06.02.2016
StepaNoFUN
-> Antony: VAGem zjistíš akorát to, jestli se to ohřívá. V bloku měřenejch hodnot, skupina třeba 001. Ale nezjistíš tím jestli je vadný čidlo. Pro ŘJ jsou z toho čidla použitý druhý 2 vývody. ;-)
09:53:44
03.02.2016
03.02.2016
Kocvin
-> Antony: Asi jsme se nepochopili, neřeš.. :)
09:51:50
03.02.2016
03.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> Kocvin: dřív to topilo rychleji, když to jde do chladiče, musí to topit hůř
-> Bukaj: teď ikdyž bylo -12 , tak to topilo pěkně, jen ručička nepřelezla 70. takže fakt asi to čidlo. Vag i kabel doma mám, ale nikdy jsem to nedělal. Nějakej návod pro blbý?
-> Bukaj: teď ikdyž bylo -12 , tak to topilo pěkně, jen ručička nepřelezla 70. takže fakt asi to čidlo. Vag i kabel doma mám, ale nikdy jsem to nedělal. Nějakej návod pro blbý?
09:35:20
03.02.2016
03.02.2016
Bukaj
-> Antony: Aha, vycházel jsem ze Tvé poznámky, že se auto dlouho ohřívá...
...ale jestli to topí, tak je termostat ok. když mi u Feldy odešel termostat (klasicky ulomený plast domečku), tak auto na volnoběh topilo, ale po rozjetí z topení šel studený vzduch.
Takže buď zkus vyměnit čidlo, pokud máš náhradní - to je záležitost minuty, nebo nejlíp napíchni auto na VAG a zkontroluj, jestli měřené hodnoty teploty vody odpovídají tomu, co ukazuje budík...
...ale jestli to topí, tak je termostat ok. když mi u Feldy odešel termostat (klasicky ulomený plast domečku), tak auto na volnoběh topilo, ale po rozjetí z topení šel studený vzduch.
Takže buď zkus vyměnit čidlo, pokud máš náhradní - to je záležitost minuty, nebo nejlíp napíchni auto na VAG a zkontroluj, jestli měřené hodnoty teploty vody odpovídají tomu, co ukazuje budík...
09:32:01
03.02.2016
03.02.2016
Kocvin
-> Antony - zrušená registrace 03.02.16 09:25:13: Spíš později ne? Když se začne otevírat až těsně před 90 např.. Ale tady to asi fakt bude měření..
09:27:02
03.02.2016
03.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> Kocvin: řídím se jen budíkem, ale topí to hned, ikdyž dříve to topilo ještě líp, rychleji.
09:25:13
03.02.2016
03.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> Kocvin: teplejším termostatem si asi nepomůžu, protože je průchozí dřív, než se vůbec hne ručička.
-> Eidy: termostat je v tělese na fest a jestliže něco protéká kolem, tak opravdu hooodně málo. Spíš mám podezření jak píšeš na čidlo, nebo budík.
-> Eidy: termostat je v tělese na fest a jestliže něco protéká kolem, tak opravdu hooodně málo. Spíš mám podezření jak píšeš na čidlo, nebo budík.
09:24:04
03.02.2016
03.02.2016
Kocvin
-> Eidy: Nefunkční čidlo me taky napadlo..
-> Antony: Řídíš se jen podle budíku, nebo to i blbě topí??
-> Antony: Řídíš se jen podle budíku, nebo to i blbě topí??
09:19:00
03.02.2016
03.02.2016
Eidy
-> Antony: A nemůže to protékat kolem termostatu? Třeba je tam volně a voda jde kolem zvenku. A nebo je tohle všechno v pořádku a funguje to a odešlo čidlo nebo kostra na budíku. Prostě něco na měření.
09:11:24
03.02.2016
03.02.2016
Kocvin
-> Antony: Já bych zkusil teplejší termostat.. Pokud je vše ostatní v pořádku tak to musí fungovat :)
08:44:24
03.02.2016
03.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: sice mám druhošku s vkládaným termostatem, ale vevnitř nikde není nic vidět, ani voda se neztrácí.
08:08:01
03.02.2016
03.02.2016
Bukaj
-> Antony: A domek není polámaný?
07:07:54
03.02.2016
03.02.2016
Antony - zrušená registrace
Tak mě začal zlobit termostat na 1.3MPI. Auto se hodně dlouho ohřívá. Hadice teplý. Vyměním termostat, beze změny. Vyndám ho, hrnec teplý vody, teploměr, vložím oba dva a při cca 84 krásně otevřou. Vodu ochladím, oba naráz krásně zavřou. Dám ho zpátky do auta, ujedu cca 3 km volným tempem, ručička se ještě nezvedne a teplý hadice od termostatu. Někdo nějaký nápad?
19:59:02
25.06.2012
25.06.2012
Kuladmin
-> Mr_Kubas: Me todle delal samotny budik hlavne teda ve vedru ze vylit nadoraz a na poklep spadl na spravnou hodnotu a pak zase sup nahoru.
18:00:39
25.06.2012
25.06.2012
OndraST
-> Mr_Kubas: Mě pomohlo dotáhnout matičku na zadní straně budíku, taky to ukazovalo blbosti.
17:14:50
25.06.2012
25.06.2012
suri
-> Mr_Kubas: prerazené čidlo - zkrat
16:46:07
25.06.2012
25.06.2012
Mr_Kubas
Borci, už mě to zase zlobí.. Nevím jistě jestli je to spojené přímo s termostatem, ale stejnak se zeptám tuto
Ráno, když jedu do práce, čili auto je studený, tak mi po otočení klíčku (před nastartováním), vyjede ručička teploty pozvolna na úplný maximum (snad 150°C? ). Po nastartování žádná změna, jelikož předpokládám, že jen zlobí čidlo, tak se rozjedu a po několika set metrech nebo i po pár km, se ručička pozvolna zase spustí dolů na reálnou teplotu, kdy už je auto krapet ohřátý +-70°C. Stalo se mi to už dvakrát, tak předpokládám, že to asi náhoda nebude.
Máte s tím někdo zkušenost, po čem mám koukat?
Ráno, když jedu do práce, čili auto je studený, tak mi po otočení klíčku (před nastartováním), vyjede ručička teploty pozvolna na úplný maximum (snad 150°C? ). Po nastartování žádná změna, jelikož předpokládám, že jen zlobí čidlo, tak se rozjedu a po několika set metrech nebo i po pár km, se ručička pozvolna zase spustí dolů na reálnou teplotu, kdy už je auto krapet ohřátý +-70°C. Stalo se mi to už dvakrát, tak předpokládám, že to asi náhoda nebude.
Máte s tím někdo zkušenost, po čem mám koukat?
20:23:55
26.03.2012
26.03.2012
Markop
-> OndraST: To ti nedošlo, že kdyby ti neotevřel termostat, nezapnul by se ventilátor chladiče a motor by se ti velice rychle uvařil?
Hadice od termostatu do chladiče je studená, dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu. Potom se termostat otevře a tato hadice se během pár vteřin velice prudce ohřeje. Vyzkoušej si to ;-)
Hadice od termostatu do chladiče je studená, dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu. Potom se termostat otevře a tato hadice se během pár vteřin velice prudce ohřeje. Vyzkoušej si to ;-)
19:14:40
26.03.2012
26.03.2012
Kuladmin
-> OndraST: Ten termostat neotevre protoze je uz otevrenej navic mas cidlo na chladici takze by se ani neseplo kdyby do chladice nesla horka ,,voda,, kdyby ji drzel termostat. Nebo proc si myslis ze je termostat opet zavreny?
18:01:45
26.03.2012
26.03.2012
castrol
-> OndraST: tak podla mna to funguje normalne nechaj akekolvek auto nastartovane a po case sa zacne ohrievat az sa zopne ventilator
17:59:37
26.03.2012
26.03.2012
OndraST
-> castrol: Ano bez problému, nic jiného mě nenapadá
17:57:44
26.03.2012
26.03.2012
castrol
-> OndraST: a ako vies ze neotvori termostat ked to funguje normalne ?za jazdy sa to auto uchladi
17:51:23
26.03.2012
26.03.2012
OndraST
Zeptám se, pokud zahřeju motor na provozní teplotu, a potom ho nechám běžet na volnoběh, začne stoupat teplota vesele nahoru až do sepnutí větráku, ale netuším, proč neotevře termostat, jinak auto jezdí, jak má ani za provozu při zátěži, se nehřeje.
Teď mě poraďte čím to může být, termostat, nebo těsnění pod hlavou, nebo mě napadá moc chladící kapaliny.
Teď mě poraďte čím to může být, termostat, nebo těsnění pod hlavou, nebo mě napadá moc chladící kapaliny.
19:27:08
02.09.2011
02.09.2011
suri
-> Mr_Kubas: packy praskali na origách , ona ségrovka je fajn ale ona tam nemá žiadnu drážku a termostat utečie často tiež do obehu takže nula nula prd
18:41:59
02.09.2011
02.09.2011
Mr_Kubas
-> suri: V obchodě mi bylo řečeno, že těm starým (asi myslel z výroby) rády praskaly packy, co tam drží ten termostat, tak tady je to řešené ségrovkou a mělo by to víc vydržet.. Tak snad, protože ten původní vydržel 200k km...
18:22:10
02.09.2011
02.09.2011
suri
-> Milan 136: ako ktorý , tie staré viem ale tieto novšie už držali , origo je tiež nič moc takže čo
16:57:10
02.09.2011
02.09.2011
Mr_Kubas
-> Milan 136: Tak to mám teda radost.. No co už
Jinak díky za rady
Jinak díky za rady
15:23:54
02.09.2011
02.09.2011
Milan 136
-> suri: ten polskej se ségrovkou se prohne a teče z toho voda...
11:57:34
02.09.2011
02.09.2011
suri
-> Mr_Kubas: a ten plastový bazmek je akej výroby?
11:56:54
02.09.2011
02.09.2011
Mr_Kubas
www.autokelly.cz/
Tady jsem to našel.. Ale bylo mi řečeno, že to je na starší modely do hliníkovýho pouzdra.. Tak jsem vzal termostat s tim plastovym bazmeku, páč se prý samostatně termostat neprodává
www.autokelly.cz/
Tady jsem to našel.. Ale bylo mi řečeno, že to je na starší modely do hliníkovýho pouzdra.. Tak jsem vzal termostat s tim plastovym bazmeku, páč se prý samostatně termostat neprodává
www.autokelly.cz/
11:41:11
02.09.2011
02.09.2011
suri
-> Nwkt: nedávali , neviem kde to našiel
11:34:00
02.09.2011
02.09.2011
MOLSO
-> suri: to si pamatam
Krabička, na krabičke 80°C krabičku otvorím a v nej čo ? No čo iné 88°C termostat !
Krabička, na krabičke 80°C krabičku otvorím a v nej čo ? No čo iné 88°C termostat !
11:33:52
02.09.2011
02.09.2011
Nwkt
-> suri: Tam se snad nedávali 80 ne
11:30:38
02.09.2011
02.09.2011
suri
-> Nwkt: on má ale feliciu
aj tak som zvedavý na ten termostat , všetko sú 88st , minno by vedel rozprávať
aj tak som zvedavý na ten termostat , všetko sú 88st , minno by vedel rozprávať
08:27:38
02.09.2011
02.09.2011
MOLSO
-> Nwkt: suhlas
ked je vyssia teplota tj 88°C zvysuje sa ucinnost chladica ktory odvedie viac tepla jazdiom takisto s 88 termostatom a 0,04 vieckom. Kolony ani rychla jazda nerobia problem. Jediny problem nastal zaciatkom leta ked vyplulo mrázovku. Spotrebná 125ka má od jesene tiež 88 termostat a všetko v pohode.
ked je vyssia teplota tj 88°C zvysuje sa ucinnost chladica ktory odvedie viac tepla jazdiom takisto s 88 termostatom a 0,04 vieckom. Kolony ani rychla jazda nerobia problem. Jediny problem nastal zaciatkom leta ked vyplulo mrázovku. Spotrebná 125ka má od jesene tiež 88 termostat a všetko v pohode.
23:02:53
01.09.2011
01.09.2011
Nwkt
-> Mr_Kubas: Dej 0,1 víčko a ruční spínač ventilátoru a bude to Ok. Já jezdil s 88 a 0,04 víčkem a nevyvařil jsem ani při 36°C v koloně, akorát teplota trochu vylezla nad 90°C ale nic se nestalo
23:00:54
01.09.2011
01.09.2011
Mr_Kubas
-> Tommyk 01.09.11 22:49:26: Podle tvého komentu bych radši dal 80°, páč občas když popojíždim po městě, tak to leze docela svižně nahoru.. Ale ještě nikdy jsem nevařil, takže asi tak..
22:49:26
01.09.2011
01.09.2011
Tommyk
-> Mr_Kubas: v létě lepší 80° v zimě 88° .. pokud si myslíš že to má náklonost k přehřívání dej 80 (nebo pokud jezdíš často velký kopce/do hor). jinak dej 88čku.
22:25:42
01.09.2011
01.09.2011
Nwkt
-> Mr_Kubas: 88, líp to topí
22:25:17
01.09.2011
01.09.2011
Mr_Kubas
Jo a ještě dotaz, jakej rozdíl je v tom 80° a 88° termostatu? Krom těch stupňů, jakej je rozdíl v provozu, co je "lepší"?
22:25:00
01.09.2011
01.09.2011
suri
-> Mr_Kubas: ale čo , vonku je hic ak sa to nehreje pri vybratom termostate tak jazdi a hotovo
22:23:53
01.09.2011
01.09.2011
Mr_Kubas
-> suri: Dobrá, zítra uvidim, snad to bude ok.. Zrovna když je to auto nejvíc potřeba
22:12:27
01.09.2011
01.09.2011
suri
-> Mr_Kubas: to nie je žiadny starší typ ale normálny mpi termostat
existuje hliníkové teleso na prvé bmm a potom toto plastové na nové bmm a mpi nič iné , všetko ostatné sú len prerábky teda ak nerátam klímové
existuje hliníkové teleso na prvé bmm a potom toto plastové na nové bmm a mpi nič iné , všetko ostatné sú len prerábky teda ak nerátam klímové