klepání ventilů..

prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.11.2007 do 23.04.2013, založil/a Pavel P..
řadit dle data
19:12:16
23.04.2013
Petr Urban
-> Exon: jakýkoli vahadla z favorita jsou C, všude toho jsou plný vrakáče, vyber nějaké nejzachovalejší. Nebylo by lepší vzít i nějakou 50kw hlavu slušnou a zrovna ju nechat srovnat a přehodit na ten motor ? ušetříš cca 24h práce na ventilech které stejně budou na prd a za tu dobu já v mé špatně placené práci vydělám na luxusní hlavu z nějaké ekolikvidace minimálně 3x. Mám ti to zkusit všechno sehnat a zajistit, jak sehnání, tak srovnání hlavy ? pošli zprávu.
upraveno 2x, naposled 23.04.2013 19:13:41
23:56:11
20.04.2013
dragon_cb_cz
-> Exon: Rozklepe se ti to pokud jsou vůle moc velké, při zanedbané údržbě bývají spíš moc malé.
21:35:51
20.04.2013
Eidy
-> Exon: Tobě to jde pilníkem? Buď máš sakra dobrej pilník, nebo jsou to ventily z bláta. Každopádně pochybuju, že to uděláš kolmo, takže ventilový vůle taky nebudou ideální.
21:24:38
20.04.2013
Exon
Tak dneska sem začal pilníkem brousit ty stopky ventilu ide to zarovnat pekně do roviny ale jeden ventil trvá cca 3 hodiny takže hrozná práce... a kdo vi jak dlouho mě budou trvat ty zadní to bude ještě horší... Vahadla jsou taky pěkně v háji schody jak prase.. Můžu tam použít obyč 120 nebo mám sehnat zase C vahadla? Jak se mohlo stát že se to tak rozklepalo? Předchozí majitel sral na vůle ventilů nebo proč se to tak rozklepalo? Sem zvědav jestli to bude potom klepat nebo ne jestli jo tak si asi hodím mašlu.. :-D
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 23:21:35
11:44:07
20.04.2013
Petr Urban
-> King: Benefiti.... Jde o to že motor pracuje většinu času při provozní teplotě teplého motoru, proto když nastavíš ty vůle v tomto režimu, víš jistě že jsou všude vůle stejné a přesné a zrovna za těch teplot v kterých je motor hlavně používán. Otázka je jak dlouho to takle přesně vydrží a na jakém motoru v daném stupni úprav je to vůbec poznatelné... Jiná situace je to u závodního auta nebo s vačkami z polotovaru, tam ta přesnost už není na škodu při hledání posledních watů výkonu a rovnoměrného chodu zahřátého motoru ve volnoběžných otáčkách.
upraveno 1x, naposled 20.04.2013 11:44:39
00:17:19
20.04.2013
King
-> Urbi: Se mnou se jednou do krve hadal jeden "profik", ze ventilovy vule jedine za tepla a nastavovat na 0,6mm! :-) V tom nastavovani za tepla nevidim zadny benefity - teda pokud clovek neni zrovna masochista :-)
23:47:17
19.04.2013
Petr Urban
-> kamikaze: 0,5mm min. mezi prostředním závitem při největším stlačení, ale zvih této 265 není nikterak velký a ani s 280st. přebrusem není důvod obávat se mezer mezi pružinami u hlav fel. typu.

-> Exon: Nějaký přesnější popis toho klepání ? Mírně zvýšená hlučnost rozvodu tam být může, ale těžko takle na foru posuzovat co je mírně...spíše nepatrně bych řekl. Jaký máš daný předstih a jak si jej nastavoval ? Kolik zhruba jsou ty ventily takto zníčeny, nemáš jak udělat makro foto ? Tlak oleje ok ? Neklepe ti klika....to bych možná shodil vanu a po jednom se mrkl na všechny hlavní ložiska, fotodokumentace na dobrém světle na makro, pokud si nevěříš na posouzení sám.

-> m8rinek: Studený vs. teplý motor se ventilové vůle mění cca 0,10mm u železných tyček a 0,05mm u hliníkových... říkám cca, každý si to může zkusit. Takže když nastavíš těch 0,25 a 0,20 za studena, tak pak i seriový motor má za tepla 0,30 a 0,35mm. Hlučnost by tedy teoreticky měla zůstávat stejná.
22:12:37
18.04.2013
kamikaze
-> Exon: Je mezi závity vent. pružin mezera když je zmačklá? Ta by měla být minimálně na nějakou měrku (netuším kolik, zatím jsem to neřešil, ale někdo určitě doplní) 4
22:07:11
18.04.2013
m8rinek
-> Exon: A co to je za ventily? Serie? Nejsou to spíš nějaký zkracovaný sračky?
22:03:54
18.04.2013
Eidy
-> Exon: Tak zkus zmenšit vůli o desetinu.
21:41:38
18.04.2013
Exon
Tak mě to nedalo a koumal sem ty ventily a zjistil sem že všechny jsou jakdyž rozklepané od vahadla když po tom ventilu přejedu prstem tak jde cítit že je tam schod sice není to nijak extremní že by to bylo úplně rozklepané ale když po tom přejedu tím prstem tak jde cítit že to prostě není rovné.. Otázka je jestli to může způsobovat to klepání? Každopádně určitě ty ventily přesně nanastavím když je to takto v háji. Napadlo mě jestli by to třeba nešlo zbrousit pilníkem do roviny jenže ono to je asi celkem dost tvrdé ty ventily takže kdo ví jestli to vůbec pujde.. Nebo to vymění za zachovalou hlavu z feldy MPI jenže na tu nemám tet peníze a navíc než nejakou zachovalou seženu tak to potrvá a zase by se musela snižovat.. S autem tet potřebuji jezdit at ventily klepou nebo ne.. Ale nevím jak moc to škodí zbytku motoru abych si neco nezkurvil ještě na spodku motru... Sice toho moc nenajzdím tak 500 km za měsíc když budu jezdit jenom když to bude nutné takže by to spodek měl snad vydžet než to nejak nevyřeším nebo ne?
16:46:48
18.04.2013
m8rinek
-> Exon: ventily by klepaly, kdyby byly vůle velký... Mě to teda cvrliká... asi je na čase je překontrolovat :D.
15:34:19
18.04.2013
Eidy
-> Exon: Bez rozborky motoru pístní čepy nezkontroluješ. Snadný je ještě shodit vanu a prohlídnout ojnice, jestli nejsou volný. Pak už se to bez větší rozborky neobejde.
15:08:57
18.04.2013
Exon
Tak to bude klepat neco jiného.. pístní čep nebo nevim čím to je.. Jak zkontroluji ten pístní čep?
14:04:46
18.04.2013
minno
-> Exon: mám rovnakú vačku, rovnaké ventilové vôle a nič neklepe.
10:52:37
18.04.2013
Exon
Nevím za studena sem to neměřil ale před prvním startem sem tam dával 0.25mm a 0.20mm pak sem to prohřál a nastavil za tepla. Pak sem s tím najel tak 80 km a znovu překontroloval ventily za tepla a vůle byly dobré. Klepe to za studena i za tepla ale za tepla je to trochu víc slyšet... Olej je tam 10w40 nevím co tam bylo předtím.. Výrobce mě dodal k té vačce toto: Dobrý den,

Zasílám Vám objednanou vačkovou hřídel Favorit 265°/265°,

Na tuto vačkovou hřídel nastavujte ventilovou vůli:

Sací ventil 0,30mm

Výfukový ventil 0,35mm

To vše nastavováno za tepla.

Vačka je od Chovance. Mám zkusit dát třeba větší ventilovou vůli nebo co s tím? Díky
08:29:11
18.04.2013
m8rinek
-> Exon: to máš nějak málo, kolik tam je pak vůle za studena?
23:37:38
17.04.2013
Exon
Sací 0.30 mm výfuk 0.35mm. Tet si nepamatuji jestli byly podložené všechny nebo jenom nekteré aby se to vyrovnalo kvuli promačkaným plochám pod pružinou. Ale to si fakt nepamatuju jak to bylo ale určitě tam nekde nejaká podložka byla... zítra se zkusím podívat ale myslím že to stejnak poznat nepujde jestli sou všude nebo ne..
upraveno 1x, naposled 17.04.2013 23:49:28
23:16:31
17.04.2013
Eidy
-> Exon: Tak jestli slyšíš klepot na volnoběh, detonace to rozhodně nebudou. Detonace neklepu, to je spíš jako cvrlikání. Do minuty to stihnout nemusíš. Za 10 minut ten motor v tomhle počasí nijak nezchladne a ventily stihneš přeběhnout.

Ale jestli jsi to seřídil alespoň nějak, tak by to nemělo bejt slyšet. Něco je asi špatně. Jaký hodnoty jsi dal? Nemá to velkej zdvih nebo nemáš podložený pružiny ventilů, že by šly nadoraz?
23:00:52
17.04.2013
Exon
Zdravím mám motor favorit s vačkou 265° a sníženou hlavou a upraveným rozdělovačem. Jenže pořát v něm něco klepe nevím jestli to jsou ventily nebo detonace.. Ventily sem nastavoval za tepla podle údaju co mě dal výrobce. K tomu mám dotaz nekde sem četl že to musím stihnut do 1 minuty aby to bylo přesné jenže to nemám šanci všechno stihnut.. Takže je to pravda a mám seřídit třeba 4 ventily a potom to nechat zase prohřát a doseřídit zbytek? Nebo mě to detonuje? Zkoušel sem si hrát s předstihem ale bylo to bez výsledku pořát mě to na volnoběžné otáčky (cca950ot) klepe. Když přidám plyn tak jde tak do cca 2000ot slyšet pořát klepání pak to bud přestane nebo to neslyším přes hluk motoru.. Pří zátěži do kopce žádné klepání neslyším bud to neklepe nebo to neslyším to nevím.. Díky za rady.
13:03:18
29.11.2007
packa
Tak to by odpovídalo, to je rozumné vysvětlení. Díky.

Opravdu při větším předstihu to klapalo. Teoreticky mě napadá, když jsou větší vůle na pístních kroužcích, tím víc by to mohlo klepat. Třeba škoda 1000mb mi nikdy neklepala. tj. malý kompresní poměr, to asi tak bude, už se to začíná vysvětlovat
11:53:54
29.11.2007
Petr P
Zkrátka - pokud Škodovka zaklepe pouze při plném plynu při otáčkách pod 2000 je to normální. Dlouhodobější klepání ale motoru dost škodí.

Kdyby někoho nevěděl co to klepání způsobuje.. Při normálním spalování směs prohořívá postupně od svíčky. Při detonačním hoření nastane ve spalovacím prostoru takový tlak a teplota, při kterám se ještě neshořelá směs sama vznítí a to prakticky naráz v celém objemu. To způsobí tlakovou vlnu, která nárazem na stěny válce a píst rozkmitá hlavně válec což slysíme jako ostré mechanické klapnutí. Klepání podporuje nízké oktanové číslo, velký kompresní poměr, velký předstih, chudá směs, příliš teplé svíčky, usazeniny "karbon" ve spalovacím prostoru, příliš horký nasávaný vzduch.... Klepíní příliš zatěžuje čepy klikového ústrojí, může způsobit popraskání pístních kroužků nebo pístu mezi nimi. 4 5
10:00:05
29.11.2007
Labros
-> Crestik: prosimtě tys tvrdil že ta frekvence klepání odpovídá asi 200 otáčkám za minutu což je 6 zážehů za vteřinu a jestlis to opravdu slyšel jak tvrdíš tak to 6 za vteřinu určitě nebylo spíš těch 66..
19:18:50
28.11.2007
Crestik
-> Labros: jako je mi to jedno, jenom jestli jsem tě dobře pochopil, tak pokud beru, že pro jeden pracovní cyklus bude jedna rána, tak mi to při 2000ot/min vychází 66x za vteřinu, pokud mám dobrý odhad 4
17:13:32
28.11.2007
Pavel P..
-> Labros: jj je celej zkroucenej, kanály nejsou kulatý ale oválný a proto netěsněj... a sekaj se osičky,, ale kurva že mě to nasralo.... ale už je tam nasazen SEDR ze 136ky po generálce a jede to líp a druhá klapka otvírá a že je to sakra znát... 5 5
13:38:40
28.11.2007
packa
Klapou vůbec nějak teda ventily? Je pravda, že když jsem dělal pokusy s předstihem. (sázel jsem různé hodnoty od 20 do 0) tak kolem 20stupňů, "TO" klapalo. A to jsou ty detonace? Zní to tak mechanicky. To pálí ještě před zavřením sacího ventilu a proto je to slyšet, nebo jak to je?12
10:47:42
28.11.2007
Labros
-> Crestik: a nevim jakou frekvenci jsi pozoroval ty, ale já když jsem jednou asi před měsícem natankoval u Shellu na Bohdalci N95 a potom se snažil akcelerovat, tak ta frekvence zvonění podle mě těm cca. 30/s odpovídala, nemám v uchu měřák, ale odhadem to mohlo být (určitě to nebylu tři zazvonění za vteřinu jak říkáš)
10:42:25
28.11.2007
Labros
-> Pavel P.: nj je to SEDR
23:55:41
27.11.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Pavel P.: huš potvoro, zaklep si pipíškem 40 3
22:51:57
27.11.2007
Pavel P..
-> Tom.t: taky dřív nebo pozdějc zaklepeš...doufám že dřív3 3
22:50:54
27.11.2007
Pavel P..
-> Labros: Pavel je stále smutný... ventily se ještě chvíli budou klepat, ale zaklepal karbec.... dneska byl u doktora a pak mi doktor volal že můj karbec je nebožtík, budiž mu kovošrot lehký 150 150
19:13:34
27.11.2007
Crestik
-> Labros: no ale mě by zajímalo, kdo k tomu proboha kdysi přišel, že ventily zaklepou...to mu nebylo divné, že klepu jen někdy, a že frekvence toho klepání by odpovídala při 4válci tak 200 a né 2000ot/min...
18:18:09
27.11.2007
MerHanz
Pánové, tohle se řiká i o LSkách, že zaklepou. Ale ta moje ani náhodou, teda pokud tam nenaleju speciál, to pak jo a porádně a kdykoliv, ten ji prostě nechutná.
17:58:18
27.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->Packa:Ventily,předsti h je seřízenej ale klepe to i tak8 Asi to chce GO nebo jinej motor3
14:03:51
27.11.2007
Labros
-> Tom.t: bačkorama 3
13:15:23
27.11.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Labros: časem zaklepe i von3 3 3
12:44:31
27.11.2007
Řízek
-> Labros: 3 3 3 3 3
12:43:23
27.11.2007
Labros
Pavel je dneska smutný. Ráno nažhavil motor, dal plnej kotel, říznul pár zatáček po starejch Strašnicích, sejmul několik důchodců, potud vše ok, ale pak mu zaklepali ventili 3
12:41:45
27.11.2007
Řízek
-> Syny: 3 3 3 3 3 3 3 no a nažhavit jo ?3 3 3 nevedel sem ze mas uzovku v nafte .......*3* *2* *2*
12:40:47
27.11.2007
Řízek
-> Syny: ale plnej kotel atd je uplne vo necem jinym , ale to proste neres .......
12:35:49
27.11.2007
Syny
-> Řízek: Tak to by se nemeli pouzivat ani vety typu "Plnej kotel", "Nazhavit motor", "Riznout zatacku" a podobne 40
12:34:14
27.11.2007
Syny
-> Řízek: Aha tak to jo 3
12:32:35
27.11.2007
Řízek
-> Syny: No to ja vim taky ze se to rika ale proste kdyz to nekdo rekne a ja to slysim , tak to proste trha uho pac to je uplna volovina........
12:30:55
27.11.2007
Syny
-> Řízek: Tak to je jasny 3 Ale rika se ze klepou ventili 4
12:16:06
27.11.2007
Řízek
-> Labros: no 3 3 3 3 2 tak neni zac vid
12:14:52
27.11.2007
Labros
-> Řízek: No jo tak dík za poučení 3
12:05:58
27.11.2007
Řízek
-> Labros: Ježiš , nejaky klepani ventilu , to je kravina , proste to lidi rikaj ale to co slyset sou prave detonace kuli predstihu nebo benzinu a ne klepani ventilu......
11:38:16
27.11.2007
packa
"výkon" oprava.
11:37:37
27.11.2007
packa
-> CERHY:

Prostě seřiď ventily pomužeto (někdy). Ventily je to první co u auta seřizuju. je to pak poznat na chodu motoru. Většinou se ale setkávám s tím, že ventily naopak nemají žádné vůle, pak nedovírají a strácíme tak víkon.
09:55:04
27.11.2007
Labros
-> Crestik: omg, zadetonovat, to je jak zabetonovat, to už bych radši říkal že zaklepou ventily, to je nějaká ostuda? tak se mezi sebou baví i fachmani
Extreme Tyres