skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cisteni bloku
prohledat
94 příspěvků (zobrazeno 51 až 94) od 31.10.2007 do 01.06.2021, založil/a Sejki - zrušená registrace
20:40:37
27.02.2016
27.02.2016
StepaNoFUN
-> Antony: Domluvený předem nebylo nic. Ale zjištěno, že není potřeba. "Problém" na vrátnici by byl naprosto stejnej a ve firmě je to už v pohodě... Pokud najdeš člověka, se kterým se domluvíš česky. Většina dělníků česky moc neumí.
20:22:50
27.02.2016
27.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> StepaNoFUN: a měl jsi to předem domluvený, nebo jsi jel "na blind "?
14:23:11
27.02.2016
27.02.2016
StepaNoFUN
-> Čokin: Tohle je chemička. Takže spíš než šacovačka je to podepsat hromadu papírů, projít 2 kanceláře, odevzdat zapalovač či sirky a pak tě tam možná pustěj přes vrátnici. :-D
Asi takhle - 30 minut vyřízení papírů a další činnost spojená s vjezdem, 10 minut hledání místa, 5 minut hledání někoho kdo by mluvil trochu česky a domluvit se s ním, že to tam můžu nechat a kdy to bude hotový, pak minuta vykládání a minuta na dojezd k vrátnici. Pak 10 minutu procedura na vrátnici a konečně odjezd. :-D
Nebejt administrativy, vyřízeno by bylo za maximálně 10minut celkem.
Asi takhle - 30 minut vyřízení papírů a další činnost spojená s vjezdem, 10 minut hledání místa, 5 minut hledání někoho kdo by mluvil trochu česky a domluvit se s ním, že to tam můžu nechat a kdy to bude hotový, pak minuta vykládání a minuta na dojezd k vrátnici. Pak 10 minutu procedura na vrátnici a konečně odjezd. :-D
Nebejt administrativy, vyřízeno by bylo za maximálně 10minut celkem.
13:04:02
27.02.2016
27.02.2016
Čokin
-> StepaNoFUN: Ok, bych si nachystal alespon 3 převodovky a 2 motory at se mě to vyplatí. No na šacovačku jsem zvyklý z letiště
10:58:35
27.02.2016
27.02.2016
StepaNoFUN
-> Čokin: musí to bejt zhruba očištěny. A pokud ztam někdo pojedete, přípravte se na masakr na vratnici. Dostat se tam je slušná složitost.
09:51:37
27.02.2016
27.02.2016
Čokin
-> wlad: A v jakým stavu jsi jim to tam dodal, nahrubo očištěné? Nebo vyloženě zabalenec ze stodoly?
23:36:52
26.02.2016
26.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> CpEaRjHaY-průserář: zkusím sehnat, díky
-> Mantrabeach: už jsem kontaktoval, rozmyslím to
-> wlad: to je hodně pěkný a pokud extra nezdražili, půjdu do toho, díky za tip
-> Mantrabeach: už jsem kontaktoval, rozmyslím to
-> wlad: to je hodně pěkný a pokud extra nezdražili, půjdu do toho, díky za tip
19:49:30
26.02.2016
26.02.2016
Zazaa
-> djmaso: nevim jak ted ale bylo to kolem 2 kil
14:31:06
26.02.2016
26.02.2016
djmaso
-> wlad: kolik to vyšlo ?
13:55:28
26.02.2016
26.02.2016
wlad
Kdo to má blízko do Pardubic, tak nic se nevyrovná chemickému čištění. Čistá práce.
www.abl-technic.de/podnik y/.../abl-technic-rybitvi
www.abl-technic.de/podnik y/.../abl-technic-rybitvi
08:29:39
26.02.2016
26.02.2016
Mantrabeach
19:56:03
25.02.2016
25.02.2016
CpEaRjHaY-průserář
-> Antony: Já používám alu-zink sprej od Motipu a je to paráda. Slabá vrstva hned suché a neotírá se ;) Dá se i umývat
09:59:14
25.02.2016
25.02.2016
djmaso
-> Antony: aleeeeee , hele já to měl do druhého dne krásně vytvrdlé - dokonce po 4 hodinách to bylo zavadlé a drží to jako pikaču v pokepalu ( nebo jak se tomu říká :D )
09:19:04
25.02.2016
25.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> djmaso: on základ na barevný kovy většinou ne úplně zaschne, takže se na to pak stejně chytá bordel, takže bude lepší to navrch vzít ještě barvou.
09:08:10
25.02.2016
25.02.2016
djmaso
-> Antony: tak víš co, to máš dvojí práci , tak to nakonzervuj základem na barevné kovy a a svrchní barvu už si vždy můžeš vybrat jakou chceš a máš to pěkně nakonzervované ( a pak jsi můžeš dát klidně Růžovou barvu )
08:58:36
25.02.2016
25.02.2016
Antony - zrušená registrace
-> djmaso: Al blok. Myslel jsem něčím na konzervaci hliníku. Galvinol a alkyton se mi moc nechce.
08:43:31
25.02.2016
25.02.2016
djmaso
-> Antony: Al blok ? nebo litina? litina stačí konkór - ale u Al natřít , když ho nenatřeš tak s tím nic neuděláš a udělá ti stejnak ten povlak
08:32:48
25.02.2016
25.02.2016
Antony - zrušená registrace
A jak blok zakonzervovat? Když ho umyju, co použít když ho chci uchovat do budoucna aby nezkorodoval a při tom ho nechci natírat?
10:31:35
23.01.2016
23.01.2016
bouchy
Tak mně to taky "čistil" horkou wapkou (spíš pošlíchání), takže uvidíme, jak to dopadne. Škoda, že tam bylo cosi napatlanýho, takže nějakej lesk se nekoná... ale na odmaštění od cm šmíru a dekarbo velmi slušný. Bál bych se spíš toho tlaku, třeba na lak.
10:28:13
23.01.2016
23.01.2016
djmaso
řešíte chujoviny , kolikrát má hlava nad 100 stupnu a nějaký zmrazení , to jen napomuže trhlinám ,
neserte se s tím je to kladivo , je to škoda - ta hlava je masivní
neserte se s tím je to kladivo , je to škoda - ta hlava je masivní
00:03:47
23.01.2016
23.01.2016
Eidy
-> Urbi: 100°C? Já teda nejsem metalurg, ale povrch spalovacího prostotu a výfukový kanále mají určitě dost nad 100°C i při normálním provozu a nic se neděje. Co jsem v rychlosti našel, tak teplota změny vlastnosti litiny je v řádu stovek stupňů, takže podle mě je 100°C jako prd.
Nebo je někde k nahlédnutí graf změn spolu s teplotou jak se tady píše? Nemyslím to zle, ale fakt mi to přijde divný.
Nebo je někde k nahlédnutí graf změn spolu s teplotou jak se tady píše? Nemyslím to zle, ale fakt mi to přijde divný.
23:19:54
22.01.2016
22.01.2016
Petr Urban
-> Sejki: z WAP by ta pára možná nevadila... ale v spešl mičce kde by byl blok či hlava intenzivně "pařeny" na vysoké teploty , není to ok a nejde jen o zkroucení, může to dokonce částečně ztratit na tuhosti. Těžce přehřívané hlavy jsou měkké jak bláto a kroutí se, propadají a netěsní ani na sériovce, není tedy radno to zbytečně vystavovat teplotám nad 100C.
14:54:11
22.01.2016
22.01.2016
zajoch
O diky za za různorodé rady... :D takže nějakou chemii a kartáčky. Uvidíme co bude v krámě.
Zase par večerů co dělat :D
Zase par večerů co dělat :D
12:17:57
22.01.2016
22.01.2016
Petr Urban
-> StepaNoFUN: A nějaký typ na "teplou" wapku ? Možno do sz. Děkuji.
19:45:56
21.01.2016
21.01.2016
StepaNoFUN
Posledně jsem kamarádovi myl blok v práci. WAPka 200Bar a 100°C. A šlo to velice dobře i bez chemie. Použít páru mi jeho motorář zakázal, aby se to prej nezkroutilo...
Jinak používáme něco od Karcheru a to na motory funguje taky super, jenom ta cena je někde jinde... :-/ Předtím jsem kupoval Carlan, ale co máme teplej WAP, tak nějak není potřeba.
Jinak používáme něco od Karcheru a to na motory funguje taky super, jenom ta cena je někde jinde... :-/ Předtím jsem kupoval Carlan, ale co máme teplej WAP, tak nějak není potřeba.
18:45:33
21.01.2016
21.01.2016
djmaso
jak píše -> exwrcteam: přesně CARLAN 5l/300kč a pecka + kartáčky a vapka a cokoliv nepoznáš od nového
17:42:40
21.01.2016
21.01.2016
SO545
Moj blok. Zvon supermafrasol a wap .Vnutro lakovaci odmastnovac od Standox a rucna praca s rohozou scotchbrite 3M cca 3h prace.
43rokov neotvorene.
43rokov neotvorene.
15:12:54
21.01.2016
21.01.2016
George88
Na největší špínu zvenku i zevnitř motoru mi nejvíc funguje supermafrasol. Hodně se ředí, takže litrovka vydrží celkem dlouho. Ale hliník je po tom takový zašlý. Když to někdo bude lakovat,tak to nevadí. Na lehčí špínu používám milit. Myju s tím i auto, blatníky politý od nafty při tankování, čelo začouzený od výfuku atd...
22:13:43
20.01.2016
20.01.2016
skrec
Moje zkušenosti s čištěním mastnoty motoru a jiných dílů.
Funguje: Coyote čístič motorů, Milit autočistič
Moc nefunguje: Oplachová Arva
Nefunguje: Carlson čistič motorů
Funguje: Coyote čístič motorů, Milit autočistič
Moc nefunguje: Oplachová Arva
Nefunguje: Carlson čistič motorů
11:43:27
20.01.2016
20.01.2016
Petr Urban
-> zajoch: Mastnota a klasická špína jde Militem pěkně, zvlášť pokud je blok nahřátý. Jinak jsou speciálky co některé firmy zvládnou namíchat na míru a to pak jede jinak :)
Co se týče oxidace - bělavého šedivého povlaku, je nutné mechanické odstranění kartáči nebo jemným opískováním (nutné velmi dobře zakryté funkční části - všechny dosedací plochy apod.)
Po opískování by měla následovat nějaká povrchová úprava, buď konzervace povrchu hliníku nějakým přípravkem, lépe však správné nalakování tak jak se mají lakovat "barevné kovy" vystavené teplu. Kartáče pro čištění : www.alux-ivg.cz/product/. ../1168
Rychlé čištění jde s přístrojem, co točí 5-10 tis. ot.
Co se týče oxidace - bělavého šedivého povlaku, je nutné mechanické odstranění kartáči nebo jemným opískováním (nutné velmi dobře zakryté funkční části - všechny dosedací plochy apod.)
Po opískování by měla následovat nějaká povrchová úprava, buď konzervace povrchu hliníku nějakým přípravkem, lépe však správné nalakování tak jak se mají lakovat "barevné kovy" vystavené teplu. Kartáče pro čištění : www.alux-ivg.cz/product/. ../1168
Rychlé čištění jde s přístrojem, co točí 5-10 tis. ot.
20:30:41
19.01.2016
19.01.2016
exwrcteam
carlan
20:24:32
19.01.2016
19.01.2016
vhml
-> zajoch 19.01.16 19:55:46: já to dělám drátěnejma kartáčema v aku vrtačce
19:55:46
19.01.2016
19.01.2016
zajoch
Dlouho zašlé téma.. :D taky bych chtěl obnovit slávu dávno zašlého bloku... nějaká chemie na mastnotu se použíje, ale co se zbytkem (zoxidované a to co neveme chemie) napadá mě ruční bruskou a nějakým kartáčkem na ní. Nad lavor, do lavora čerpadlo od ostřikovačů a nějaký roztok, třeba mýdlovou vodu?????
čas na to mám, a klidně si to udělám sám... každá kačka ušetřená dobrá.. :D
Jde jen o to jak aby to mělo nějakou efektivitu a nedělal sem to celé mládí.. :D
čas na to mám, a klidně si to udělám sám... každá kačka ušetřená dobrá.. :D
Jde jen o to jak aby to mělo nějakou efektivitu a nedělal sem to celé mládí.. :D
18:43:24
02.11.2007
02.11.2007
Kuladmin
-> Bagrr: No jo v tom bude ten hacek
23:14:29
01.11.2007
01.11.2007
Bagrr- máma mele Emu
-> Kuladmin: v tom případě otrYskat
16:20:46
31.10.2007
31.10.2007
Kuladmin
-> Tom.t: No jo no to je jak pisu bez hacku a carek.
OTRISKAT a ne OTŘÍSKAT.
OTRISKAT a ne OTŘÍSKAT.
16:03:49
31.10.2007
31.10.2007
Pilot 105
-> Eidy: Na tohle žádný chemický přípravek nezabere, většina přípravků (carlan, supermafrasol, stura ...) je na bázi NaOH, nebo H2SO4 apod., sice odstraní nečistoty, ale žádný lesk nového hliníku nečekej, povrch spíš zoxiduje. Chemické čištění hliníku existuje, ale provádí se elektrolyticky, takže nejsnazší je to provést mechanicky od tryskání suchým ledem až po ruční kartáč.
14:03:23
31.10.2007
31.10.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Kuladmin: nekomu o hlavu
13:46:46
31.10.2007
31.10.2007
Kuladmin
-> Eidy: Otriskat ho.
13:35:49
31.10.2007
31.10.2007
Eidy
no jo, to co popisujete asi funguje na šmír,prach a mastnotu. Mě by zajímalo co pomáhá od zoxidovaného povrchu. Mám silnej motor, ale vypadá jak ze sběrny.
12:35:06
31.10.2007
31.10.2007
davidm29 - zrušená registrace
-> Sejki: V OBI sem si kopil za 100 Arabelu (čistič motorů). Neředěný aplikuješ štětcem na motor, a pak spláchneš...docela zabírá.
11:09:10
31.10.2007
31.10.2007
Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
raz som mal taky pripravok , volal sa tusim motopur , som to stym oblial nehal posobit a po 5 min splachol vodou , celkom zabera
10:52:07
31.10.2007
31.10.2007
Karel.
-> Sejki: no já jezdím na wapku, borcovi dám 20kč a dá mi nějakou sračku tím to pošplíchám a po pár opakování je ten motor jak novej