skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svody od Hriciny - prumer 35mm nebo 32mm?
-> havlik: Tak to by ses divil co dokáže český tuner
-> Bagrr: mno tak horší než seriová litina asi fakt nic bejt nemůže leda svody s ostrejma ohybama
-> Tuner#2: Ale je to tak, k čemu mi budou stejně dlouhý větve když nebudou mít stejný odpory a bude to ve finále třeba i horší než seriová litina
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bagrr: To jsi raději ani neměl psát, tady Tě za to upálí
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Btw. ohledně délky větví u svodů, zaslechl sem že u jednoho auta se podařilo odladit svody až když byli věteve na 2+3 větvi o drobátko delší než zbylé dvě a na brzdě to bylo znát.. Takže ono to bude nejen o délce větví, ale i o jejich odporech... Ono jeden záhyb nemusí mít stejný odpor jako ten druhej
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> bitmap 01.11.07 19:01:04: LOL
fakt mě fascinujou Tvoje poznatky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> bitmap: Mno, můžu zkusit zjistit na co to bude, jinak pro koncern PSA je většina naší produkce. Připadně děláme ještě pro Suzuki do Maďarska, takže ty svody s katem by teoreicky mohli bejt pro ten nějakej novej Suzuki xindl. Ale jak se to jmenuje netušim.
-> Pepin: jaké jsou cca ceny u Hlušičky???
-> Tuner#2: vím, že nejde paušálně říct, že tůty svody pojedou nejrychlejs. Ale už z principu to radši zadam někomu kdo je v oboru větší fachman než ten druhej....
-> Tuner#2: vím, že nejde paušálně říct, že tůty svody pojedou nejrychlejs. Ale už z principu to radši zadam někomu kdo je v oboru větší fachman než ten druhej....
-> mortuary: Ty měřeny nejsou, ale je to v jednání.
-> charon: uff, tohle byl nejakej snad 1.8 16V, co bude BMW davat aji do Mini, takze bych si docela dovolil tvrdit, ze ty svody budou udelany poradne, tohle nejni trivalcova nakupni taska do mesta. Zase, nejakej trivalec nepojede, ani kdyby mel svody za miliardu, takze tady bych to videl na stejnej pripad jako svody na nasich autech :)
-> Pepin: A ty stejně dlouhé svody jsi neměřil na brzdě?
Myslim že vhml má motor na to aby si mohl dovolit dát na něj něco "lepšího".....
-> mortuary: Bylo to necelých 5kW oproti výfuku typu Burgess.
-> bitmap: Jinak ty větve před katem stejne dlouhý nejsou
-> Pepin: Plus 6koní oproti sériovým svodům?
-> bitmap: Výroba svářenejch svodů se zrovna u nás v práci rozjíždí. Pro nějaká malý xindly, na tříválce a čtyřválce
Svody 4-1 od Hriciny i od Hlušičky jsem měl možnost detailně přeměřit a montovat do auta. Hricinovy délky svodů jsou tragédie, rozdíl až 8cm, při montáži i příčného výfuku dojde ke kolabsu. Vyosen k zadnímu čelu jak vertikálně tak i horizontálně. Pošle ale výfuk poštou na dobírku a nemusíte nikde cestovat. Hlušička je zastánce toho, dovezte mě auto, já k němu napasuji svody + výfuk. Délka svodů stejná, větší tloušťka trubek, podélný výfuk krásně sedí s autem. Cena je vyšší a musíte přijet s autem. Ohledně přidaného výkonu můžu napsat jen jediné, na upraveném motoru 1300, svody od Hriciny daly na brzdě plus 6koní. Z 92 na 98 při 6980ot.m. Pak si musí každý sám zvážit jestli 6koní stojí za tu investici.
-> Tuner#2: mel jsem momentalne na mysli vyrobce typu BMW + PSA kdosi, vyvinuli spolecne nejakej motor, tak jsem koukal na obrazky a ti nebetycni tupci de*ilni maj vyfukovy potrubi svareny (ano, svareny, neni to odlitek) tak, ze vypada jak mrtvej pavouk a dam ruku do ohne, ze je to proto, aby meli pred katem stejne dlouhy jednotlivy vetve. Blbci, urcite to stalo strasne penez to vyvinout, mohli usetrit statisice eur, kdyby zasli za Hricinou, ten by na to mrknul, neco by od oka naohejbal a urcite by to vypadalo stejne dobre jako ty na tom obrazku, usetrili by za vyvoj a jeste by to 99% lidi stejne vubec nepoznalo, ze to nejede
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bitmap: Od kdy prosím Tě výrobce utrácí spoustu peněz za vývoj výfukového systému? vždyť to dělají co nejuniverzálnější pro sériovou výrobu jak jen to jde. Ano jsou výrobci, kteří odbržďují výfuky na konkrétním autě (namátkou třeba Supersprint, Remus...) ale nezmám nikoho, kdo by to dělal v ČR navíc na upravený motor ze škodovky... Mám doma někde test výfuků právě od zmiňovaných renomovovaných výrobců, kde to testovali na brzdě na Mini Cooperu S, který má tuším 170HP a rozdíly tam byli v řádech 1 - 2HP a to se bavíme o třikrát silnějším autě
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja to vzdycky tusil, ze v tech skriptech jsou popsany samy blbosti.
Jen se divim, ze vyrobci utracej takovy penize za vyvoj vyfukovejch systemu a jejich nasledne testovani a optimalizaci, kdyz to muzou v lisu naohybat tak nejak podle oka z odrezku trubek na leseni a stejne to v 99% nebude poznat![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Jen se divim, ze vyrobci utracej takovy penize za vyvoj vyfukovejch systemu a jejich nasledne testovani a optimalizaci, kdyz to muzou v lisu naohybat tak nejak podle oka z odrezku trubek na leseni a stejne to v 99% nebude poznat
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> MATTESS: to jo ale tak snad po zimě:)
-> havlik: alespoň je máš
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: -> deathcat: že vás to vzrušuje:) já bych tu taky mohl psát chytrosti ačkoli mam svody akorát položený v garáži
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: No jo no virt
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bitmap: Anem...
-> deathcat: Přesně tak. Ve finále ten rozdíl může být tak zanedbatelný, že to se to nepozná na 99% motorů vůbec. Nejvíc mě fascinuje, jak tu do toho kecají lidi, co nemají svody ani od jednoho výrobce, natož aby měli možnost je porovnávat...
-> deathcat: Přesně tak. Ve finále ten rozdíl může být tak zanedbatelný, že to se to nepozná na 99% motorů vůbec. Nejvíc mě fascinuje, jak tu do toho kecají lidi, co nemají svody ani od jednoho výrobce, natož aby měli možnost je porovnávat...
-> jate-line: spravny pristup
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kury:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nehádali jste se kvuli svodum už pár měsícu zpátky v jinym tematu? Pořád dokola
At si každý koupí co chce. Někdo svody za 5000kč a někdo třeba za 12000kč
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> deathcat: nerikam ze ne, rikam jen to, ze bych chtel radsi svody, ktere funguji stejne dobre jako vypadaji, coz dle meho nazoru ty od Hriciny nejsou :)
-> bitmap: Jenomže i ten od Hříčiny bude lepší než odlitek co tam je z fabriky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: nema, ale je to seriovy litinovy odlitek, od ktereho se ceka jen to, ze odvede za co nejmin penez spaliny od hlavy do vyfuku a nema ambice "ladeneho svodu" jako treba ten od Hriciny.
-> Tuner#2: Na milimetr
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> bitmap: A ten litinový odlitek od výrobce má snad stejnou délku?
-> mortuary: a to snad opravnuje vyrobce ignorovat zakladni pravidla vyvoje sbernych potrubi?
Ja sic takovy motor mit taky nebudu, ale radsi si priplatim za svody se stejne dlouhymi vetvemi, protoze nejak nejsem ochoten duverovat takovemu vyrobci, i kdyz pro to nemam zadne racionalni vysvetleni
Ale chapu, ze nejakemu mlademu upravci staci, ze ma u motoru zmet tuningove zohybanych trubek misto serioveho litinoveho odlitku a muze tvrdit, ze to s tema svodama jede jako kraaava
Ja sic takovy motor mit taky nebudu, ale radsi si priplatim za svody se stejne dlouhymi vetvemi, protoze nejak nejsem ochoten duverovat takovemu vyrobci, i kdyz pro to nemam zadne racionalni vysvetleni
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale chapu, ze nejakemu mlademu upravci staci, ze ma u motoru zmet tuningove zohybanych trubek misto serioveho litinoveho odlitku a muze tvrdit, ze to s tema svodama jede jako kraaava
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomicraw: Však jo, ale na tohle jsem musel reagovat.
-> bitmap: Spíše jsem narážel na to samé jako Tuner#2, že tady nikdo nemá motor, na kterém by bylo poznat rozdíl výkonu na nestejně dlouhých výfukových trubkách.
-> bitmap: ziadny zverak
staci zvaracka a ani oci nemusis pouzivat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> mortuary: Myslím, že tady není nikdo kdo si koupí troje svody, každé u jiného výrobce a zkusí je na brzdě, takže bych to neřešil.
-> mortuary: nikdo o rapidnim ubytku vykonu nic nerikal, ale v kazdych skriptech najdes, ze delky potrubi od jednotivych kanalu jak sacich, tak vyfukovych maji byt stejne dlouhe, tak se vubec nedivim, ze u zainteresovanych soudruhu to budi urcite pochybnosti, kdyz vyrobce "ladenych" svodu toto zakladni pravidlo nedodrzuje.
Zkoušel ty výfuky někdo z vás na brzdě? Aby jse mohli dokázat, že nestejná délka svodů má za následek rapidní úbytek výkonu. Pokud ano prosím o protokol, docela by mě to zajímalo. V opačném případě se prosím zdržte komentářů na kvalitu svodů.
-> vhml: "Ano jsou tady výrobci, kteří umí i lepší svody (se stejnou délkou trubek), ale otázka je, zda tady někdo má takový motor, aby to na něm poznal a svody pokud už teda jdete do extrémů by se měli navrhovat pro konkrétní motor a užití auta... " opakování matka moudrosti aneb nejde říct, kdo je nejlepší. Svody se v ideálním případě musí pro konkrétní motor (objem, komprese...) spočítat a nejlépe odbrzdit víc variant.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> pistaa: Nevis kolik stoji ty svody 4-2-1 i s tlumičem? Stejný jako na fotce u Michala 130LR. Potřebuju něco přez zimu na fábku
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Cena pekna. Resp jina otazka.... co, nebo kdo, je na trhu nejlepsi vyrobce svodu pro rally???
-> pistaa: nemas fotku jak ty svody vypadaj?? A kolik se tak pohybuje cena??? Mam po bouračce svody zohybane tak potřebuju na novou sezonu koupit jiné. Ted tam jsou tusim ze od Hriciny(kazda trubka evidentne jinak dlouhá) tak bych zkusil neco jinyho.... Mam to na na zavodni fabii ve 120tcte, pocitam s investici tak do 8...
-> Killme: 4-2-1 robi NC pover ak mas zaujem dokazem ti to bez problemov vybavit i mne tam robia tak by sa to vybavilo na 1. ranu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Gemini 31.10.07 18:34:31 napsal: hlavne ked nechcete tocit motor stale na 5000-7000 ot., porozmyslajte nad variantou 4 - 2 - 1
Robi kto take w CZ?
Nawet 4-1 moga być dobre,ale w takim pripade prumer 32 bude lepsi...
Robi kto take w CZ?
Nawet 4-1 moga być dobre,ale w takim pripade prumer 32 bude lepsi...
hlavne ked nechcete tocit motor stale na 5000-7000 ot., porozmyslajte nad variantou 4 - 2 - 1
Tomicraw-> masz jakis kontakt na ta nc power? mail?tel? za kolik to robia te svody?
Co do Hirciny to Koko dal take na svoj motor - prumer 35mm, widziałem je i byly zrobene naprawde dobrze, delka svodu ta sama i przy hlavie tez wszytko pasowało
Co do Hirciny to Koko dal take na svoj motor - prumer 35mm, widziałem je i byly zrobene naprawde dobrze, delka svodu ta sama i przy hlavie tez wszytko pasowało