skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg membrány
11:20:58
28.09.2007
28.09.2007
wordy
Ten sroub na imbus je len montázny otvor.tam sa dáva tlakomer,a stym sa nastavuje správny tlak 1.stupna.(mensia membrána)rozprávam o BRC AT90P
21:03:45
05.09.2007
05.09.2007
King
-> Gryzly: Nemůžu si pomoct, ale ta repasní sada, cos koupil vypadá, že na nějakou jinou HW verzi reduktoru. Pravděpodobně s s nějakou tlustší páčkou na ovládání ventilku 2. stupně.
A teď se musím přiznat k tomu, že trošku tápu v BRC. Já mám totiž na feldě reduktor AT90E, což je varianta AT90tky pro stříkačky a ta má na reduktoru "ruční" šroubek pro DOLADĚNÍ volnoběhu a pak utopenej imbus, kterým se volnoběh nastavuje. Neměl jsem to zatím rozebraný, ale představuju si, že ten utopenej imbus ovládá páčku a ten ruční šroubek je jenom jehlovej ventil na doladění. Jak je to teda na tom podtlakovým bazmegu? :)
A teď se musím přiznat k tomu, že trošku tápu v BRC. Já mám totiž na feldě reduktor AT90E, což je varianta AT90tky pro stříkačky a ta má na reduktoru "ruční" šroubek pro DOLADĚNÍ volnoběhu a pak utopenej imbus, kterým se volnoběh nastavuje. Neměl jsem to zatím rozebraný, ale představuju si, že ten utopenej imbus ovládá páčku a ten ruční šroubek je jenom jehlovej ventil na doladění. Jak je to teda na tom podtlakovým bazmegu? :)
21:00:20
05.09.2007
05.09.2007
spartra
-> Gryzly: s tím nejtkem též souhlasím, si myslím že byl taky posunutej, ale hlavně že seděli membrány, dál jsem to radši nekoumal
je možný že je tam nějakej vliv, předtím to lepší chytalo drželo volnoběh i studený víc
je možný že je tam nějakej vliv, předtím to lepší chytalo drželo volnoběh i studený víc
20:58:18
05.09.2007
05.09.2007
spartra
-> Gryzly: trápení, jo škoda je umřít
tak kdo umí lepší kreslit
vesměs ten kreslenej byl původní, ten focenej co byl v sadě
jěště že kousek je lpg dílna mě to chalani dali zdarma
tak kdo umí lepší kreslit
vesměs ten kreslenej byl původní, ten focenej co byl v sadě
jěště že kousek je lpg dílna mě to chalani dali zdarma
20:46:26
05.09.2007
05.09.2007
Gryzly
A ta velká membrána druhého stupně měla ten nejtek taky jinej. s tím jsem zatím nic nedělal, ale překvapuje mě že soudruzi z jihu to takhle bouchaj jak je to napadne.
jinak mezi tím černým plastovým tlačítkem z membrány podtlaku a tou pákou bylo puvodně asi 4mm a ted se to po posunutí dotýkalo i páky když tam nebyla membrána druhého stupně.
Tady nákres nejtku na velké membráně.
jinak mezi tím černým plastovým tlačítkem z membrány podtlaku a tou pákou bylo puvodně asi 4mm a ted se to po posunutí dotýkalo i páky když tam nebyla membrána druhého stupně.
Tady nákres nejtku na velké membráně.
20:41:22
05.09.2007
05.09.2007
Gryzly
Tak takhle vypadali ty moje ventilky. na tom novém jak je ta červená čára tam jsem to já uchytil v pondělí na poprvé a ono se to bylo blíž k tomu otvoru co to měo zastavit a tak membrána podtlaku se na druhém konci nedotýkala té páčky a tak velká membránatrochu otvírala tenhle ventilek a pouštělo to furt plyn.
tak jsem to posunul na druhej konec té zúžené části. je to tam dost na těsno, takže by se to nemělo pohnout. ale ted mám šroubek bohatosti kterým se nastavuje volnoběh docela vyšroubovanej, takže jestli si to nesedne tak bych to posunuj někde doprostředka.
Ale zdá se mi že to ted líp akceleruje, ale uvidíme. ještě musím vyměnit gufero v posilovači brzd protože mi to tam přisává.
tak jsem to posunul na druhej konec té zúžené části. je to tam dost na těsno, takže by se to nemělo pohnout. ale ted mám šroubek bohatosti kterým se nastavuje volnoběh docela vyšroubovanej, takže jestli si to nesedne tak bych to posunuj někde doprostředka.
Ale zdá se mi že to ted líp akceleruje, ale uvidíme. ještě musím vyměnit gufero v posilovači brzd protože mi to tam přisává.
20:16:00
05.09.2007
05.09.2007
Gryzly
-> spartra: tak já jsem měl stejnej problém, ale řešení jiné. Jinak to tvoje trápení z května jsem si odpoledne pročítal.
17:02:01
05.09.2007
05.09.2007
spartra
-> Gryzly: mnotak mě prodal též drobek jinej ale membrány byi stejný
k obrázku pač mám jinej systém
v červeným kolečku je ten čumprlík, myslím, že to ovládá volnoběha a odblolkování mebrány
k věci, ten čumprlík nebyl rovnej jako ten původní
ale měl z jedný strany konus
pak na tý pačce viz obr, neseděla plocha na plochu plocha na špičku konusu
tím tam vznikal rozdíl 2mm, tento rozdíl působl na páčku, která víc tlačila mebránu
k obrázku pač mám jinej systém
v červeným kolečku je ten čumprlík, myslím, že to ovládá volnoběha a odblolkování mebrány
k věci, ten čumprlík nebyl rovnej jako ten původní
ale měl z jedný strany konus
pak na tý pačce viz obr, neseděla plocha na plochu plocha na špičku konusu
tím tam vznikal rozdíl 2mm, tento rozdíl působl na páčku, která víc tlačila mebránu
15:29:44
05.09.2007
05.09.2007
Gryzly
-> spartra: o ta sada byla celá trochu jiná,, hlavně ty O kroužky třeba na přivodním šroubu byl O kroužek asi 3mm silnej a v sadě nebyl. Ten ventilek druhýho stupně na fotce č.1 je taky trošku jinej. zkusím dnes ten starej. A třeba guma do ventilku prvního stupně tam na výměnu byla a gume do ventilku sytiče tam nebyla a omačkaná je taky. a pak mi zustali ještě tři zelený O kroužky, a jediný místo kam by možná šly by byl přívod a odvod vody, to jsem nepřetěsnoval. Oni asi ti plynaři měněj akorát membrány, ty O kroužky byli i ty starý dobrý, nevypadali špatně a kdysi před čtyřma rokama když mi měnili membrány na Lovatu tak vyměnil akorát membrány a očistil osičky klikopáků. nic víc si nepamatuju že by měnil. a to jsem mu asistoval.
-> King: jestli šroub bohatosti je ten mozazný kterým se nastavuje na BRC volnoběh, tak ten jsem puvodně měl nastavený na šest pul otáček. A i když ho zašroubím na doraz tak plyn syčí z truby ven. jestli se to změní tak jen trochu, zkoušel jsem ho i vyšroubit a zatlačit na tu páku jehlovým pilníkem, ale asi jsem netrefil to správný místo, protože to nijak extra nereagovalo. A studí to jak prase. jsem si musel vzít rukavice.
-> King: jestli šroub bohatosti je ten mozazný kterým se nastavuje na BRC volnoběh, tak ten jsem puvodně měl nastavený na šest pul otáček. A i když ho zašroubím na doraz tak plyn syčí z truby ven. jestli se to změní tak jen trochu, zkoušel jsem ho i vyšroubit a zatlačit na tu páku jehlovým pilníkem, ale asi jsem netrefil to správný místo, protože to nijak extra nereagovalo. A studí to jak prase. jsem si musel vzít rukavice.
09:25:24
05.09.2007
05.09.2007
King
-> Gryzly: Ja bych se zaměřil na ventilek 2. stupně, protože to je obvykle jediný místo, kudy ti může plyná fáze odejít z reduktoru do mixu. Předpokládám, že i v klidu je malinko pootevřenej viz ten experiment s tlakem na 2. membránu, kdy to ustalo. A když se blbě zeptám - když utáhneš pořádně šroub bohatosti, přestane to syčet? S tím natahováním pružinek opatrně, může to měnit charakteristiku 2. membrány.
06:00:29
05.09.2007
05.09.2007
spartra
mno to byl můj problem viz obr.1, byl tam rozdíl taky 2mm vtěch čumprlikách, bych hledal problém v tom, v tý dýlce, pak že není duležítá velikost
21:30:01
04.09.2007
04.09.2007
Gryzly
Tak jsem dneska chvíli experimentoval. zkoušel jsem trochu natáhnout pružinku v šroubu volnoběhu. pak jsem taky pustil lpg a zkoušel zatlačit na membránu druhýho stupně jako od membrány podtlaku a když jsem zatlačil tak to přestalo foukat. nebo aspon to hodně ztichlo. tak jsem zkusil nasadit zpět tu mebránu podtlaku tu puvodní kratší a nepomohlo to. měřil jsme je ještě jednou a ta nová je o milimetr delší na té plastové části nad membránou a o milimetr delší na té mosazné části pod membránou. Já to snad zanesu tam kde jsem ty membrány koupil at to poskládají správně, v té garáži byl zas smrad jak sfiň.
00:05:09
04.09.2007
04.09.2007
Gryzly
Tak jserm se dneska pustil do výměny membrán a O kroužků na mojem reduktoru BRC a po smontování a zapojení. mi z toho jde stále LPG do karburátoru.
nevím co jsem udělal špatně, rozdělal jsem to ještě podruhé a nic jsem nenašel. v Garáži nasmraděno až hruza. Nic jsem nikde neohnul, včechno šlo v pohodě. Akorát tam u té první membrány na vstupu, jak je za silné gumy bylo plno černých ztvrdlých sraček, tak jsem to očistil.
když jsem to zkoušel a foukl jsem a dělal jsem jako přetlak v sání tak to trošku ustalo. Ale fouká to furt, nepomohlo ani štelování volnoběžným šroubem.
Ta membrána co tlačí na páčku druhýho stupně se mi zdála delší tak jsem to měřil i stou plastovou tyčinkou a byla asi o 2 mm delší. mohlo by to být tím?
Jinak membrány jsou určený na ten muj tyop AT90P
vyměnil jsem tři membrány, nějaké ty O kroužky a obě tesnící gumičky na těch páčkách.
A nedávno tu byla nějaká diskuze na téma rozdílného ventilku na té páčce ale už nevím o co šlo.
Ventilek:
nevím co jsem udělal špatně, rozdělal jsem to ještě podruhé a nic jsem nenašel. v Garáži nasmraděno až hruza. Nic jsem nikde neohnul, včechno šlo v pohodě. Akorát tam u té první membrány na vstupu, jak je za silné gumy bylo plno černých ztvrdlých sraček, tak jsem to očistil.
když jsem to zkoušel a foukl jsem a dělal jsem jako přetlak v sání tak to trošku ustalo. Ale fouká to furt, nepomohlo ani štelování volnoběžným šroubem.
Ta membrána co tlačí na páčku druhýho stupně se mi zdála delší tak jsem to měřil i stou plastovou tyčinkou a byla asi o 2 mm delší. mohlo by to být tím?
Jinak membrány jsou určený na ten muj tyop AT90P
vyměnil jsem tři membrány, nějaké ty O kroužky a obě tesnící gumičky na těch páčkách.
A nedávno tu byla nějaká diskuze na téma rozdílného ventilku na té páčce ale už nevím o co šlo.
Ventilek: