skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor Fabia 1.4 a hydroštely
-> Racyk: hlavne si zmer sousost ozubenejch kol mela by byt do 0,1mm jinak ti hodne rychle odejde rozvodak..
-> Racyk: idealni je vyrobit si ji ze stareho rozvodoveho kola.. ma to asi 5mm ..
-> Saky: zkusím najít nějakou podložku... to bude asi nejrychlejší... dik;)
kdyz vezmu favo starou feldu nebo 742,136 atd tak ty maji na klice prumer hridele 32mm pak felda MPi od 98tyho a fabka ma prumer 30mm tomu odpovidaji i rozvody jinak jsou stejne.. pak jsou fabkove rozody ktere jsou podobne jako MPi felda akorad rozvodove kolo na vacce je nizsi.. ja uz si to presne nepamatuju musel bych to videt pred sebou.. o vikendu se na to podivam a dam vedet.. bud se muze otocit to rozvodovy kolo pak je stejne jako na felde a dava se tam podlozka.. no nevim uz presne mrknu se na to..
-> Saky: podložku, tak to budu muset prolézt celou garaž abych něco takového co tam sedna našel... a nebo skočím k otcovi do práce, prodejna ND na Zetor by neco takového mohla mít:)
-> Saky: a když dám rozvody z feldy Mpi tak to bude sedet uplně? ja měl za to, že jsou dvoje rozvody:) do 97 a po 97:)
-> Racyk: tam musis udelat podlozku.. jinak fabiacky rozvody muzes pouzit taky akorad je musis otocit.. nicmene uz si to presne nepamatuju ja davam rozvody z feldy z MPicka..
Tak jsem se dostal dale.. nasadil jsem kliku, zacal davat rozvody a zjistil, že rozvody z fadie jsou moc uzke (velke kolo je užší ve výlitku na vačce) a tak jsem dal velke rozvodové kolo ze škodovky a ted už mi to na te vačce MPi hezky sedí i s kolečkem pro rozdělovač, s původním kolem tam byla mezera a kolečko chodilo... ale tím, že jsem dal to kolo ze škodovky tak se dolní kolo posunulo na klice o cca 3-4mm a samozřejmně že se nemá o co opřít... když tam dám řemenici tak to zkroutí a je to na nic... co tam mám dát za vymezení? žádná podložka mě nenapada....
to bych dal do kupy radši tu 136ku....
ať se na mě nikdo nezlobí,ale hydroštely-brrrrrrr-neřek nu na ně jediný dobrý slovo....
ať se na mě nikdo nezlobí,ale hydroštely-brrrrrrr-neřek nu na ně jediný dobrý slovo....
-> aDAm: bude z ni zatím rezerva... pro všechny případy:) a jestli to má cenu opravovat nevim... jede to ještě slušně, ale bylo to lepší:) akorát ten olej... to je tak na kroužky... neli výbrus a písty... nevím...
-> Racyk: co s tou 136kou? budes davat do kupy?
-> aDAm: -> minno: tak panove muj záměr je takový, že dávám fabia motor do svého auta (oba víte co mám) 136 motor už není to co bývalo a navíc se nějak rozpapal co se týče oleje... takže musí ven... no a ted řeším tu fabii, mám i novu převodovku, kde jsem měnil ložiska a synchrony, takže da se říct výměna celého pohybového ústrojí proběhna až tu fabču složím...
-> minno: typuju fab motor ve 130ce na plyn....jako ma jeho bracha, i kdyz je to divne pac mel predtim menenou 130 za 136ku, leda by uz tu 136ku odkragloval
no zaujímavá debata, ale -> Racyk: ešte stále som sa nedozvedel, čo z toho motora má akože vzniknúť
nie že by som nechápal, ale proste tu fakt nie je nikde napísaný zámer :-) Ktohovie, keď máš fab motor, tak asi vo fáb, nie? A potom stráca zmysel prerábať ho


-> Saky: no nevim kde jsem to sebral, ale takovou informaci jsem měl... mě se právě ted zdálo, že mechanicky je to shodné... no už tam mám normální tyčky a misky na ně a vahadla z fabie a vačka felda MPi, (ted jsem došel z garaže
) ted to je doštelovat:) to bude sranda... ještě v tom nemám kliku.. ta až zitra až koupim ztracený axiál.... při rozebírání jsem si ho nevšiml a ted jsem našel jen jeden pulkroužek...

jako mechanicky je tam klidne muzes nechat to pojede, nevim kde si sebral ze to nejde? jedinej problemek ze to nebude optimalni s tou vackou nebot na to nema nabrousenej prubeh, takze osobne si myslim ze lip to pojede bez nich tak jak je to ve felde.. a nebo dat vacku navrzenou na hydrostely.. jinak ten vystupek tak felda ho tam ma podle me ze setrvacnosti na benzinovou pumpu ackoliv ji nema.. a fabie tam ma snimani polohy vackoveho hridele a proti je hallovo cidlo a cely to slouzi aby vedela RJ kterej palec jestli 1 nebo 4 nebo 2 nebo 3 ti ma palit.. to RJ ve felde netusi ..
a ještě mě tak napadlo... jak jsem si prohlížel ty hydoštely... tak mě napada otazka proč to vlastně s tou feldou MPi nejde? nebo co je tam za problem, vzdalenosti tyček mi připadaji stejne.... a jediny rozdíl mezi vačkou MPi a fabia je ze fabia ma jeden vystupek jen poloviční a felda ho ma dokola.. a nevim na co tam je... AC pumpa neni ani na jednom motoru...
-> Saky: to si delas prdel?
ja ted vydrhnul stare vahadla co mam z fačka zasrane od karbonu... takže mužu použít tu fabii?:) tak to je supr:)

proc jako budes davat normalni vahadla? tam nech ty z ty fabie.. mimochodem jsou stejny..
Aha.A co funkčně??Hydro by měli být lepší nebo ne??
nepasuje to s vačkou felda MPi
A včem sou hydroštely horší než růčo štely??
tak tyčky mě fakt netrapi:) budou klasické fačkové co dům dá:) takže pokud stačí jen vyměnit tak je to ok...
-> Vrba: Pouze saci.. Vyfukovy bych nechal ocelovy.

nic ucpavat nemusíš,jen vytahneš fabiovy zdvihátka a daš obyčejny.Tyčky doporučuju koupit hliníkovy.
mam tento motor ted na stole a už se chystam davat i vačku z felicie MPi a budu vytahovat hydroštely a davat normální tyčky a vahadla, ale ted si nevzpominam, jestli je potřeba někde něco ucpat po těch hydroštelech nebo se to jen vyndá a je to... dik moc