skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
po Go motora cuká pri 70 kmh
tak já mám naprosto stejný problém, jako -> minno: . Přesně jako popisuješ se mi to taky projevuje. Vše jsem zkoušel měnit za druhé díly - i rozdělovač, cukání nepřestalo. Můj motor je 120. Dělá to i s druhou převodovkou.jediné, co jsem dokázal specifikovat je, že cukání na trojku je položeno kolem 2500, na čtverku kolem 2200... ale v podstatě to nižší pásmo otáček prostě cuká. Jezdil jsem se šroubovákem - ladil bohtosti, nic. I s desítkou klíčem na předstih, taky nic. Prostě jsem už bezradný, mám tisíc chutí sehnat jiný motor... jinak můj motor má od výroby najeto 35 000. s Autem jsem nadmíru spokojen, krom toho cukání.
-> haso: dik, pomohlo mi to v tom, ze to uz zazil aj niekto iny![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja s tym ale mozem ist aj 120 a neskube, to mi zas uz ide ruky vytriast predna naprava :/
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja s tym ale mozem ist aj 120 a neskube, to mi zas uz ide ruky vytriast predna naprava :/
-> minno: ked si to spomenul, nam sa raz stalo ze sme sli po dialnici cca 110 a odrazu zacalo sklbat autom, zastali sme kukali na to a na nic neprisli
potom sme pokracovali dalej a do 60km/h pohoda, ale jak to preslo k 70km/h tak to zacalo hrozne sklbat autom a nedalo sa predbiehat a nic, potom to na chvilku ustalo ale zas sme klesli na 60km/h....ale bohuzial neviem co to robilo, fakt to bolo davno ale opravili sme to sami...
asi ti to moc nepomoze
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
asi ti to moc nepomoze
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: proto bych rozhodně zkusil ještě jinej rozdělovač. a pak se zaměřil ještě na tu těsnost.
-> minno: Pak už mě napadá jen si zajet k někomu, kdo má mobilní osciloskop a projet to a změřit signál na cívce v tom režimu kdy to blbne ;) na tý jiskře se pozná buď že je špatná jiskra jako taková nebo z důvodu třeba chudý směsi. ale špatnej předstih bez snímače otáček nezjistí.
-> Labros: no musím si na to nájsť čas a poskúšať. Ono to vlastne robí niekedy aj pri akcelerácii, napr. idem 60 a postupne ako zrýchlujem, tak to mizne, az to cukanie zmizne uplne :/ Netesnosti v sani do vymeny karbeca za novy boli, teraz by uz byt nemali.
-> minno: ještě bych chtěl upozornit, že v daném režimu (lechtání plynu) je skoro největší podtlak v sání, pak je menší už jen v deceleraci. Proto je to hodně citlivý na netěsnost v sání, jakákoliv netěsnost co se jindy neprojeví tady způsobí velký ochuzení směsi (malý množství směsi + malý množství vzduchu = chudá směs.) Zrovna jsem četl případ, kde chlápka s polem posílali rok ze servisu do servisu, měnili mu svíčky, kabely, zapalovací moduly, dokonce mu nabízeli výměnu hlavy za 30.000 - nakonec to byla naprasklá podtlaková hadička... Vynechávalo to zápaly právě při šimrání plynu při zpomalování kvůli chudé směsi a řídící jednotka pak přecházela do nouzového režimu.
-> minno: já to nečetl pořádně a myslel jsem že i při akceleraci, pak možná opravdu nějak špatně funguje ta podtlaková regulace, vrazil bych tam na zkoušku jiný rozdělovač, můžeš si nejdřív zaznamenat jaký máš základní předstih, abys neměl pocit že si to rozhašíš, dáš tam jinej (nemusí být ani moc funkční, jen aby necukal v daných otáčkách) - jde tam dát jen jedním způsobem, akorát nastavíš nějaký základní předstih jako 5 stupňů, když to nepomůže, dáš tam zpátky ten nový s původním předstihem a nic jsi nezkazil.
-> llukass: sviečky sú nové, vzdialenosti elektród OK,
-> Labros: rozdeľovač som zatiaľ iný neskúšal, že by bol nový a už zlý? Je to PAL Hanhart
-> keny110: rozdeľovač je new, takže membrána asi prasknutá nebude
-> Labros: no veď práve, ono to skube len pri malej záťaži na "lechtání plynu"
Hm, ak to nerobí motor, čo by to ešte mohlo robiť? Otáčky nekolíšu, neviem identifikovať, či to skube motor, alebo niečo iné :/
-> Labros: rozdeľovač som zatiaľ iný neskúšal, že by bol nový a už zlý? Je to PAL Hanhart
-> keny110: rozdeľovač je new, takže membrána asi prasknutá nebude
-> Labros: no veď práve, ono to skube len pri malej záťaži na "lechtání plynu"
Hm, ak to nerobí motor, čo by to ešte mohlo robiť? Otáčky nekolíšu, neviem identifikovať, či to skube motor, alebo niečo iné :/
-> keny110: částečně máš pravdu ale ta podtlaková regulace se uplatňuje v režimu velmi malé zátěže
podtlakovu regulaciu mas v poriadku??..tam je take cierne cudo a v tom je membranka ktora ked pukne tak je to na prd..a to by aj sedelo s tym ze sa ti rozcuka auto podla zatazenia motora..lebo ta membranka v podtlakovej regulacii ti vlastne podla okamziteho zatazenie motora a otacok upravuju predzapal..
..mozno sa mylim..ber to ako tip..
![28](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: A co ten nový rozdělovač, nezkoušels jiný? Nemůže mít v určitých otáčkách úplně špatný předstih?
-> minno: a co svíčky? Nemáš na nich velké vzdálenosti elektrod?
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> bitmap: tlaky si ja nezmeriam. Komínok rozdeľovača je pôvodný, vôľa tam nejaká bude. Sanie by malo byť tesné, potrubie na hlavu pekne dosadá, a teraz ten nový karbeč tiež už pekne dosadá aj na potrubie. Starý karbeč bol aj zospodu krivý a s potrubím to teda dobre netesnilo.
-> minno: nemuze bejt vule na kominku k rozdelovaci?
Kompresni tlaky jsou jak maj bejt?
Ses si jistej, ze sani je 100% tesny?
Kompresni tlaky jsou jak maj bejt?
Ses si jistej, ze sani je 100% tesny?
-> Nwkt: tie sú nové
chveje auto - stlačím spojku - prestane, znova ju pustím - chveje zas. Dám iný kvalt (iné otáčky, rovnaká rýchlosť) - chvenie prestane, a takto sa to chová, či idem na 1, 2, 3 alebo 4.
-> minno: A co třeba silentbloky motoru?
Tak sa znova hlásim s postrehmi.
Včera som odstránil axiálne vôle v zadnej náprave - skubanie auta neprestalo. Dnes som konečne nahodil úplne nový karburátor - nepomohlo. Skúsil som vymeniť cievku, sviečkové káble - nič. Skúsil som odpojiť podtlakovú hadičku od rozdeľovača a upchať náustok aj na rozdeľovači aj na karburátore - šiel som to vyskúšať, a zdá sa mi, že auto už ide kľudnešie. Možno sa mi to len zdá, pojazdím viac a dám vedieť.
Takže okolo motora je už všetko nové - motor po GO, nový karbeč, rozdeľovač, pumpa, káble, sviečky...Zadná náprava by už mala byť OK. Kde ďalej hľadať problém? Už ma napadá len skúsiť iný rozdeľovač. Tento je síce nový, ale človek nikdy nevie.
Je dosť nepríjemné s tým trhaním cestovať, niekedy to robí tak brutálne, že sa až človek bojí aby niečo neodpadlo. A robí to teda na všetkých kvaltoch pri určitých otáčkach motora - cca 2000-2500. Aj keď idem pomaličky na dvojke na 2200 ot., tak chveje celé auto :-(
Motor ide ináč veľmi pekne, keď nie je náprava v zábere, je to OK.
Chlapík, čo generálkoval motor (bol som to s ním testovať) vraví, že motor to nerobí. Niečo poobné vraj robilo aj jeho známemu a tiež všetko menil a nakoniec musel vymeniť celú polnápravu aj s nohavicou :-( To sa mne teda ale veľmi nezdá, by to nezačalo robiť len tak z ničoho nič...
Včera som odstránil axiálne vôle v zadnej náprave - skubanie auta neprestalo. Dnes som konečne nahodil úplne nový karburátor - nepomohlo. Skúsil som vymeniť cievku, sviečkové káble - nič. Skúsil som odpojiť podtlakovú hadičku od rozdeľovača a upchať náustok aj na rozdeľovači aj na karburátore - šiel som to vyskúšať, a zdá sa mi, že auto už ide kľudnešie. Možno sa mi to len zdá, pojazdím viac a dám vedieť.
Takže okolo motora je už všetko nové - motor po GO, nový karbeč, rozdeľovač, pumpa, káble, sviečky...Zadná náprava by už mala byť OK. Kde ďalej hľadať problém? Už ma napadá len skúsiť iný rozdeľovač. Tento je síce nový, ale človek nikdy nevie.
Je dosť nepríjemné s tým trhaním cestovať, niekedy to robí tak brutálne, že sa až človek bojí aby niečo neodpadlo. A robí to teda na všetkých kvaltoch pri určitých otáčkach motora - cca 2000-2500. Aj keď idem pomaličky na dvojke na 2200 ot., tak chveje celé auto :-(
Motor ide ináč veľmi pekne, keď nie je náprava v zábere, je to OK.
Chlapík, čo generálkoval motor (bol som to s ním testovať) vraví, že motor to nerobí. Niečo poobné vraj robilo aj jeho známemu a tiež všetko menil a nakoniec musel vymeniť celú polnápravu aj s nohavicou :-( To sa mne teda ale veľmi nezdá, by to nezačalo robiť len tak z ničoho nič...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MiroJ: ty odporník
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: no , niesom odbornik , a mozno to ma vliv hlavne na volnobehu , ale urcite sa to odrazi na klude behu motora , napriklad ak je II stupen zle nastaveny a je tam fuga tak si tadial aj bez vyziadania(ak nieje nutne otvorit II komoru) motor prisava zmes a mozno pri tej 70-tke na 4-ke este nieje potrebne otvorit II komoru a v tvojom pripade je vlastne "otvorena" , tak vetsie mnozstvo paliva motor pridusuje a prejavi sa to napr. trhanim , nieco ako u mna ked prudko zoslapnem plyn , motor sa pridusi a potom chyti druhy dych a akceleruje ... ale pokial toto cita nejaky odbornik , tak sa chyta za hlavu ze ake blasty to tu zas pisem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MiroJ: to fakt musia byt tie klapky tak na chlp presne?
nechapem, na co moze mat taka pidi nepresnost vplyv. hm, no co uz, ten novy karbec asi kupim :)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: nieje tu co k hadaniu , proste klapky nastavujes na ?stotinu, tisicinu? a proste ak by si to raz steloval podla "posuvneho a bez pripravku" tak by si zistil ze sa to neda presne lebo tie hodnoty sa menia aj ked len vanok zavanie . Staci ze klapka nesedi na povodnom mieste a hned je tam o fugu viac , navise pliesok klapky nema presny otvor a tak ma volu na skrutkach pokial ich nedotiahnes nafest a tak aj tam ti ujde presne nastavenie .... atd , ale nic si stoho nerob , ako tu bolo povedane stary karburator novym moresom nenaucis
, ja som sa stym zmieril a stelujem to vsetko odoka a slape to ... a kadejake trhanie pri 70-tke
je pre skodovky seriovky bezne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milos: Karbec som si robil sam :-) Tam je len jeden sposob ako tam tu hriadelku s klapkou vlozit. Co sa tyka upevnenia klapky na hriadelku - klapky som dal rovnako ako som ich vybral - a co sa tyka vystredenia klapky na hriadelke - sice su tam tie diery na klapkach na sroby vacsie - ale ako som dotiahol sroby tak sa klapka sama vystredila. Pred demontazou klapiek som si pozrel v akej polohe su uzavrete - v difuzoroch su na stenach take mini dierky - a klapky pri pohlade zospodu doliehali tesne nad ne. Po preskladani doliehali rovnako.
Pred tym ako som s tym robil mi drhla druha klapka, tak som jemne obrusil hriadelku a uz viac nedrhne.
Ten karbec som fakt tak porobil, ze vsetky mechanizmy krasne lahucko funguju. A vsetky diely ako gumicky, membrany, skrutky volnobehu su nove. Takze fakt jedina chyba toho karbeca je ze je trochu krivy na stene medzi 1. a 2. komorou. Ale to bolo aj dlho predtym.
Pred tym ako som s tym robil mi drhla druha klapka, tak som jemne obrusil hriadelku a uz viac nedrhne.
Ten karbec som fakt tak porobil, ze vsetky mechanizmy krasne lahucko funguju. A vsetky diely ako gumicky, membrany, skrutky volnobehu su nove. Takze fakt jedina chyba toho karbeca je ze je trochu krivy na stene medzi 1. a 2. komorou. Ale to bolo aj dlho predtym.
-> minno: rozladis to tym ze to tam nespravne vlozis, proste bude drhnut, nmoze to byt trosku vyosene, a tak, ja si myslim aj tak ze tie go karbecov stoja, za ..., proste vydrzoi to mozno chvilku a potom to je zase v haji, a ked smiem vedet kolko sa pyta za go karbecu ? lebo co som pocul tak okolo 1500, a to si fakt racej kupom za 3t novy
-> MiroJ: nechcem sa hadat, ale ked vyberies klapky a das ich naspat tak sa nema co rozladit
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: len tym ze si rozobral klapky hoci si stelovacie skrutky nepohol si ich rozladil ale ak ten clovek naladil tak je dobre ... ja len tak .... nic som nepovedal
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> MiroJ: s dorazovými skrutkami klapiek som ja nerobil nič, klapky pekne sedia a tuším generátor (človek čo generálkoval motor :-)) sa ich chystal ešte mierne doladiť.
-> minno: a co tak nastavenie tych klapiek co si rozobral ? pri nasadzani naspet , ak si sa pozrel cez zavrete klapky nepresvitalo svetlo , sedeli celou plochou v kruhu ? nastavil si pomocou odchylkomenu potrebne otvorenie ?
-> Milos: v pohode. on ale nie je len vycisteny, je v nom uz takmer vsetko vymenene za nove
-> minno: moze to robit, ono zato ze to vycistis, to neni vsetko, to neni stav 100%, ale iba vycisteny, neber to jak urazku,
inac ja na novy motor daval novy karbec
inac ja na novy motor daval novy karbec
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: pokud z něj jde v určitým režimu chudá směs, tak stoprocentně.
no ved to sa snazim niekde zohnat :) ale bodli by mi nejake nazory, ci to moze robit karbec v stave ako mam ja...
puč si od někoho karburátor v dobrym stavu a vyzkoušej jak to s tim pojede
teraz som šiel s autom s väčšou záťažou (3 osoby) a skubanie som pociťoval viac. skúšal som aj trochu obohatiť zmes sytičom, no nepomohlo.
Ňo, tak som sa bol teraz trochu povoziť, 90 km cesta za mnou a zistil som nasledovne... Skube to pri akomkolvek prevodovom stupni, a otacky, pri akych to robi, zavisia od zatazenia motora. Pohybuje sa to v rozmedzi cca 2000 - 2500 ot. podla otackomera. Niekedy to nerobi vobec, napr. pri akceleracii dole prudsim kopcom. A celkovo fakt zalezi od zataze motora. Podla mna to bude asi tym karburatorom...akoby bola v tomto stave chudobna zmes...Po vyradeni motora zo zaberu to nerobi.
A ako vravim, pred generalkou mi to takto tiez skubalo uz dost dlhu dobu pri "lechtani" plynu cca 40 km/h na trojke.
Motorom ako takym to urcite nebude. Po generalke je tam vsetko nove, zostal jedine povodny karbec...sice porobeny, ale povodny a s netesnostou medzi 1. a 2. komorou.
A ako vravim, pred generalkou mi to takto tiez skubalo uz dost dlhu dobu pri "lechtani" plynu cca 40 km/h na trojke.
Motorom ako takym to urcite nebude. Po generalke je tam vsetko nove, zostal jedine povodny karbec...sice porobeny, ale povodny a s netesnostou medzi 1. a 2. komorou.
co zkusit ucpat podtlakovou regulaci a projet to? myslim ucpat tak aby to odpojenou hadičkou nepřisávalo falešnej vzduch. Jinak taky mám takovej pocit že by to mohla být spíš převodovka než motor...
-> minno: ak ti to nerobi ak preradis do trojky, alebo pri tych istych otackach na dvojke trojke, tak by som to neriesil, osobne si myslim ze tych 2tis otáčok na tej 4-ke je pre ten motor nehvodné, než sa to všetko zabehne
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
ho i?
-> kuko: ta naprava to je len jeden z tipov, ale napr. ak su dodrbkane "kamene" na poloosi tak to mozno moze robit.
-> minno:
ak to robi len v zabere tak by som to typoval na prevodovku, poloosa nema preco sama od seba zacat vybrovat
ak to robi len v zabere tak by som to typoval na prevodovku, poloosa nema preco sama od seba zacat vybrovat
-> kuko: no hej, ale ak to robi naprava len ked je v zabere?
-> minno:
napravou by to bolo, keby to aj po vysliapnuti spojky v tej rychlosti robilo, vyskusaj
napravou by to bolo, keby to aj po vysliapnuti spojky v tej rychlosti robilo, vyskusaj
-> Milos: aj karbec nastaveny, volnobeh, startovanie, celkovy chod super.
A nemoze to robit aj naprava? Uz dlhsiu dobu mi nejako bucha asi poloosa, alebo co, ale to robi len pri prechode nejakou velkou nerovnostou a este som to neriesil.
A nemoze to robit aj naprava? Uz dlhsiu dobu mi nejako bucha asi poloosa, alebo co, ale to robi len pri prechode nejakou velkou nerovnostou a este som to neriesil.
-> minno: pisal si sice ze predstih a take veci su nastavene, a karbec je tiez nastaveny ? neni chudobna zmes ?
-> noname: cooo?
hej silentbloky na priecke su vsetky 4 new, ale nexe sa mi verit ze by pachali taketo zlo...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milos: -> Milos: hej tak ako keby dochadzal benzin, proste skube. na tej stvorke je pri tej rychlosti podla tockomera okolo 2200 tociek. na trojke pri takych istych otackach som nic nespozoroval...mozno ze len trosku tiez, ale to je do pohody.
a robi to hlavne ked idem konstantne tych 70, ale aj ked pridavam, v urcitom pasme to skube a potom sa to strati. viac ako 90 som s tym este nesiel, tak neviem ako sa to chova vo vyssich otackach.
a robi to hlavne ked idem konstantne tych 70, ale aj ked pridavam, v urcitom pasme to skube a potom sa to strati. viac ako 90 som s tym este nesiel, tak neviem ako sa to chova vo vyssich otackach.
taka mala chujovinka menil si silentbloky na priecke?? prertoze tie moje dokym si sadli a tiez som robil go to hupalo sklbalo s autom na 5ke pri 70-80ke na nizsom prevode tiez nie proste pri mensej sile na motore