-> Gryzly: takže než tu hlavu nechávat srovnat, tak skontrolovat přesahy, jo? mno snad to vyčtu z knížek jak na to
Koukal jsem na blok a ten je v místě, kde je to těsnění v háji (2-3 válec) rovnej. Ještě to musím udělat s hlavou.
Kucíííííííííí jak tu hlavu očistit, aby mě nevyhodili z firmy, až jim to tam přinesu? Samože to utřu a tak.. ale s olejem nic nenadělám, že?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na výměnu (sundání) hlavy?
-> havlik: omg blbost.. je to mezi 2-3 

-> Pavel P.:
52** taky sem tak koukal.. blok byl na tom místě tmavej a hlava taky..
(vzádu je vidět krabice se šroubama
Dík za radu
)

(vzádu je vidět krabice se šroubama


2 a 3 válec co?
a tohle je jako nový těsnění?


tka jsme hlavu sundal a tohle jsem pod ní našel.. 
(těsnění přiložený k hlavě)

(těsnění přiložený k hlavě)
-> Salam: Taky řešení :D Hezky od oka, a je to...
Já dělám GO, takže chci mít všchno v OK, takže si ten momenťák radši někde pučim....
Já dělám GO, takže chci mít všchno v OK, takže si ten momenťák radši někde pučim....
-> Reeaper: no jestli vaří i druhá hlava, tak bych ji jen sundal, nějakým rovným pravítekm změřil rovinost, ta bude asi ok a pak bych změřil nebo nechal změřit přesahy. To je dost divný že oběhlavy dělaj to samý.
-> davidm29:
hezký no, ale tohle už bych nedal.. Ale jsem alespoň v obraze 
-> Tom.t: oki šéfe


-> Tom.t: oki šéfe

ja osobne to utahuju obycejnym T klicem a 10imbus, no a utahnu to nadoraz a zatim me to vzdycky fungovalo, ale vim ze je to tak spatne delat, ale kdyz neni po ruce klic s momentem utahnuti tak co mam delat
hlinikova hlava se uz pak nedotahuje, utahne se na predepsanej moment a pak dvakrat o 90stupnu!
taky skontrolovat pripadne profouknout zavity, aby tam nebyl natecenej olej nebo jinej bordel, pak strhnes zavit ..
tesneni ja osobne vzdycky vkladam nasucho
taky skontrolovat pripadne profouknout zavity, aby tam nebyl natecenej olej nebo jinej bordel, pak strhnes zavit ..
tesneni ja osobne vzdycky vkladam nasucho

-> davidm29: tak tak
-> Reeaper: Popravdě řečeno nevim, a nechci tady šířit fámy, ale řešení je takový, že si zjsitíš o kolik jsou níž než maj, koupíš si měděné vložky válců daného rozměru, odmonuješ ojnici od klikovky, a vložíš pod válec. jestli se pletu, tak mě někdo opravte....
Reeaper 09.07.07 15:03:37 napsal: -> gabo00000: co způsobí, že se vložky utopí? Když se přehřeje motor
-> gabo00000: co způsobí, že se vložky utopí? 

-> Reeaper: ked to nebude oky tak utopene vlozky ..to je uz horsie

-> davidm29: já mám 136, takže hliník 
Neměním, byla měněna, pže byla špatná a tuhle jsem nucen ji znova sundat, protože asi nebyla srovnaná, než se nasadila (to si musím ještě ověřit
). A tudíž mi fouká do vody.. =>nechat srovnat (pokud srovnaná byla, tak bude průser), přetlakovat, vyměnit těsnění, nasadit a doufat, že to bude oki 

Neměním, byla měněna, pže byla špatná a tuhle jsem nucen ji znova sundat, protože asi nebyla srovnaná, než se nasadila (to si musím ještě ověřit


-> davidm29: A zapomněl jsem dotat - pozor, ať se ti nedotane nějaký svinstvo do mazacích kanálů....
A proč vlastně meňíš tu hlavu?
A proč vlastně meňíš tu hlavu?
-> Reeaper: A, tak to sem se sek....ale ono na tom neni co podělat..je to litina, a to jen tak neohneš jako hliník...

-> minno: ajojo, to sem zase pomotal.. nevěděl jsem, čím se to řídí..
Ale není to v Andrtovi, ale Cedrychovi.. a 135/136 hlavy se podle tý knížky skutečně dotahují na 3krát a pak už ne..
Ale není to v Andrtovi, ale Cedrychovi.. a 135/136 hlavy se podle tý knížky skutečně dotahují na 3krát a pak už ne..

-> Reeaper: hliník = hlavy 135/136

-> davidm29: jj děkuji 
zřejmě to budu dělat ve dvou, tak z toho snad budu chytřejší
Tydle hlavy se utahují na fest na poprvý, nezajíždějí se.. teda tak to Andrt píše.. ale neví přesně jakoý hlavy.. jelsti hliník, nebo 135/6..

zřejmě to budu dělat ve dvou, tak z toho snad budu chytřejší

Tydle hlavy se utahují na fest na poprvý, nezajíždějí se.. teda tak to Andrt píše.. ale neví přesně jakoý hlavy.. jelsti hliník, nebo 135/6..
Reeaper >> Ted sem to taky dělal, dá se říct že poprvý..neni na tom co podělat..Akorát jak řikaj kucí, dávej všechno tam, kde si to vzal, Je to do sebe zaběhnutý. Hlavně neotočit s motorem, měl by si potom s tim trochu víc práce..oni ty vložky rádi cestujou ven...Doporučuju si vzít velké podložky, a pomocí šroubu zajistit vložky proti vysunutí....
Jinak je dobrý při montáži si zkontrolovat, jestli vložky maj přesah, jinak to špatně těsní. A ža to tam budeš montovat, tak to rovnou neutahuj na těch 65Nm, ale vem to třeba na tři kroky (prostě to utahneš třikrát, jednou mín, pak víc, a pak na moment.....a jukni do Andrta, tam je napsaný, po kolika km je dobrý hlavu znova dotáhnout (+ seštelovat vůle ventilů, samozřejmně). Ty se štelujou pokaždý, když hejbeš s hlavou. Hodně štestí!
Jinak je dobrý při montáži si zkontrolovat, jestli vložky maj přesah, jinak to špatně těsní. A ža to tam budeš montovat, tak to rovnou neutahuj na těch 65Nm, ale vem to třeba na tři kroky (prostě to utahneš třikrát, jednou mín, pak víc, a pak na moment.....a jukni do Andrta, tam je napsaný, po kolika km je dobrý hlavu znova dotáhnout (+ seštelovat vůle ventilů, samozřejmně). Ty se štelujou pokaždý, když hejbeš s hlavou. Hodně štestí!
-> petr s: jojo, už vím 
-> myschaak: to je jasný, to vím

-> myschaak: to je jasný, to vím

-> Pavel P.: neni to potreba ale stary dobry motoraryy odporucuju..pac to tesnenie je vyrobene s takej latky ze ked to nasaje olej a potom sa pritlaci z oboch stran k zelezu tak sa vytlaci vzduch a to tesnenie sa akoby prilepy na hlavu a aj na blok..nejak tok by to asi malo byt.....aj mne dedo vzdy vravel ze namoc ho do oleja a tak sup...a treba nanho nieco aj preto aby sa nam nezosmyklo a zostalo na mieste ked davame hore hlavu a nemame v bloku styfty

a najdi si postup povolování a utahování šroubů hlavy válců...má to svoje určitý pořadí...
-> vhml: ehm jen dotaz! proč to těsnění namáčet do motorovýho oleje?

-> Reeaper: Jak budeš mět sundanou hlavu nesmíš pootočit motorem
-> gabo00000: tkaže raději co odkud vyndám, tak to tma pak i dát z5, jo?
Mno tka na nasazení snad už někoho seženu, pže poštelovat to sám, na to fakt nemám zkušenosti
taky záleží, jelsit to na srovnání budu moct donýst i s ventily, nebo ne.. pokud jo, bude to méně práce..
ještě by to chtělo nákej obrázek s popsanými částmi hlavy
pže něco fakt nevím, co je 
Mno tka na nasazení snad už někoho seženu, pže poštelovat to sám, na to fakt nemám zkušenosti

taky záleží, jelsit to na srovnání budu moct donýst i s ventily, nebo ne.. pokud jo, bude to méně práce..
ještě by to chtělo nákej obrázek s popsanými částmi hlavy


-> Reeaper: budes musiet znovu nastavit vôlu ventylov!....daj pozor este na poradie tyciek medzi zdvyhatkami a vahadlami..je ich lepsie dat tam , s kade si ich vybral...ako uz povedal vhml aj sruby je lepsie dat na miesto s kade boly vybrane a hlavne sa k tomu stavaj peclivie a nie rychlo raychlo lebot ak iste nieco dodrbes.....a neboj sa!!!!!!
-> vhml: mno jasně, to je tkaovej obecnej postup.. i za to dík 
takže sundání hlavy..jen prostě všechno odmontovat a dobrý? Není potřeba si nic nějak extra hlídat?
-> aDAm: ty sice doma mám, ale do tohodle fakt vrtat nebudu

takže sundání hlavy..jen prostě všechno odmontovat a dobrý? Není potřeba si nic nějak extra hlídat?
-> aDAm: ty sice doma mám, ale do tohodle fakt vrtat nebudu

k tem ventilum...na serizeni je treba sparomerky
Zadnou vedu v tom nehledej.
-sundas filtrbox, saci potrubi, výfukovy potrubi
-vyndas svicky
-odpojis termostat=dve hadice + kabel k cidlu teploty
-sundas viko ventilu
-v knizce je poradi utahovani sroubů+matek, tak to v opačným pořadí povolíš
-pokud budes chtít sundat vahadla tak je sundej dokud je hlava na motoru, jde to lip
Zpetna montaz:
-tesneni namoci v motorovym oleji a nechas je chvili nasat
-namontujes vse jak si sundal
-momentovým klíčem utahnes hlavu(65Nm u litinovy hlavy)
-seřídíš ventily
-zakrytujes, vse pripojis a jedes
A ještě býva dobrý šrouby z hlavy dát zpátky odkud si je vzal, aby si je nepromíchal, není to nutnost, ale je to lepší
¨Snad jsem na nic nezapoměl
-sundas filtrbox, saci potrubi, výfukovy potrubi
-vyndas svicky
-odpojis termostat=dve hadice + kabel k cidlu teploty
-sundas viko ventilu
-v knizce je poradi utahovani sroubů+matek, tak to v opačným pořadí povolíš
-pokud budes chtít sundat vahadla tak je sundej dokud je hlava na motoru, jde to lip
Zpetna montaz:
-tesneni namoci v motorovym oleji a nechas je chvili nasat
-namontujes vse jak si sundal
-momentovým klíčem utahnes hlavu(65Nm u litinovy hlavy)
-seřídíš ventily
-zakrytujes, vse pripojis a jedes
A ještě býva dobrý šrouby z hlavy dát zpátky odkud si je vzal, aby si je nepromíchal, není to nutnost, ale je to lepší
¨Snad jsem na nic nezapoměl
a jaký nářadí bych potřeboval.. 

zřejmě nedojde k tomu, abych to dělal sám, ale kdyby přecejen.. na co si dát pozor při sundávání, co si hlídat, abych nerozešteloval co se dá, atd.. - prostě aby s nasazování a případným seřizováním bylo co nejméně práce.. vaše rady, abych byl trošku v obraze?
Andrta jsem četl, ale většinou to je pro mě španělská vesnice
Díky moc za každou rozumnou radu, myslím, že učenej z nebe nespadl
Andrta jsem četl, ale většinou to je pro mě španělská vesnice

Díky moc za každou rozumnou radu, myslím, že učenej z nebe nespadl
