skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak na výměnu (sundání) hlavy?
-> Vojťas: asi bych ho lehce poklepal a prostě povolil :D
-> Vojťas: nic jinyho ti asi ani nezbyde než větší síla.Taky se mi to kroutilo pak sem párkrát škubnul a povolil
Zeptam se na nejaky rady jak povolit sroub na hlave u 8k, jen se krouti ale nepovoli, tzn asi v zavitu problem. Jinak motor byl dost vyrazne uvarenej, pravdepodobne tesneni provaleny, jde voda do valcu. Od ty doby to uz tak tri mesice stoji, mel jsem to shodit rovnou :-/ takhle tam ta voda mohla nadelat neplechu v zavitu. Jeste bych samozrejme mohl pouzit vetsi silu, ale to mam strach. Nejsem si ted jistej jestli zavit nebyl nejak opravovanej, neskladal jsem to, ale myslim ze ne. Pomlatit kladivem jsem to zkousel 

-> Zdenek136: Ten ohyb co generuješ je absolutně zanedbatelný, to by muselo být šroub na úplně jiném místě než hlava ! Hlavně na to neber ráčnu pokud ji máš rád. Nejdříve to povol trhákem či kvalitním imbusem a trubkou.
Jsem někde vygooglil toto: "Vratidlo a obě ramena stejnou silou (šroub namáhaný čistě krutem ). Ráčna = krut + ohyb = ulomíš hlavu šroubu..."
Tak jsem jen chtěl vědět zkušenosti. Protože tu často čtu jakkoli dlouhé trubky na ráčnu...takže bych to viděl taky tak, že buď to povolit jde, nebo to utrnu jak ráčnou, trhákem nebo vratidlem...tak díkes všem.
Prý lehké trhnutí je lepší než ho kroutit. Ale myslim, že když mu nabacám jemně kladivem a budu mít cit, tak to půjde. Jen najít odvahu :D
Tak jsem jen chtěl vědět zkušenosti. Protože tu často čtu jakkoli dlouhé trubky na ráčnu...takže bych to viděl taky tak, že buď to povolit jde, nebo to utrnu jak ráčnou, trhákem nebo vratidlem...tak díkes všem.
Prý lehké trhnutí je lepší než ho kroutit. Ale myslim, že když mu nabacám jemně kladivem a budu mít cit, tak to půjde. Jen najít odvahu :D
zajímavý, celej život sundavám i nandavám hlavu klasickým kličkovým imbusákem a kusem trubky
-> Zdenek136: vratidlo se používá protože víc vydrží
ono 60 N.m na nekvalitní ráčnu už je někdy moc
. A já nikdy neměl problém dostat vratidlo do motorovýho prostoru a to mám ve stovce nechanou chladičovou stěnu 



-> Zdenek136: Kdes to četl? To by mě fakt zajímalo. Jinak je fuk, čím to povolíš. Pokud to povolíš. Musíš zkusit a pokud by to nešlo přiměřeně velkou silou, tak majznout šroub po hlavě. Ale opatrně. Kolem je spousta věcí, který je snadný zničit. Ale vetšinou s tím není problém.
-> Zdenek136: Neřeš to, vždycky sem to povoloval ráčnou.
Zdravím, četl jsem, že je lepší povolovat šrouby hlavy vratidlem než ráčnou? Trochu chápu, že je to trochu jinej způsob zátěže na hlavu imbusu, ale že by v tom byl takovej rozdíl? Hlavně se s tim dostat do motorovýho prostoru. Chtěl bych na to spíš tohle:
www.rucni-naradi.cz/tona- 1-2-kloubova-racna-s-prepi naci-packou
Dík.
www.rucni-naradi.cz/tona- 1-2-kloubova-racna-s-prepi naci-packou
Dík.
-> aDAm: ja mu to nepreju.. jen si myslim ze to tak dopadne-)
-> aDAm: proč nepřející -> Saky: , se k němu přidám
i když můžu říct, že tedkon u toho motoru byli přesahy minimum 0,07, nesrovnal jsem hlavu, uvařil se, nechal jsem ji srovant zatím drží
až budu dávat upravenou hlavu musím to nechat udělat
i když můžu říct, že tedkon u toho motoru byli přesahy minimum 0,07, nesrovnal jsem hlavu, uvařil se, nechal jsem ji srovant zatím drží
až budu dávat upravenou hlavu musím to nechat udělat
-> Saky: ty ses teda prejici -)
-> Reeaper: a kdy prijde na radu sundani po Xte-) a delani presahu? -))
-> Reeaper: takze zase jezdis jo ;)
takže hlava nasazena, nový svíčky, vyměněn termostat za Wahler 80st, časem víčko ze 120tky.
Díky za rady ohledně sundání. Za pomoc s nasazením díky DAVIDovi.
Díky za rady ohledně sundání. Za pomoc s nasazením díky DAVIDovi.

tak jelikož mě trochu tlačí čas a jiný okolnosti, tak ty vložky dělat nebudu, risknu to¨, snad to vydrží. vložky se dají udělat dycky.
Ještě pro jistotu koupím termostat a víčko expanzky ze 120, takže by tam měly bejt i nižší teploty pak. Snad to bude fpohodě..
Ještě pro jistotu koupím termostat a víčko expanzky ze 120, takže by tam měly bejt i nižší teploty pak. Snad to bude fpohodě..
-> spartra: tak momentak rikal ze pro nej neni problem, takze muze dotahnout i ojnice ke klice pokud ho ma a nasazeni pistu do vlozek je taky brnkacka, staci plisek okolo a dat pozor na polohu zamku na krouzcich
-> Reeaper: sám to uděláš rozmontuješ dodáš polomotor,
pak budeš potřebovat mechanika aby to srovnal a složil, pač asi též nemáš momentový klíč
pak budeš potřebovat mechanika aby to srovnal a složil, pač asi též nemáš momentový klíč

-> Labros: já vím, ale proto ho nepošlu ze skály 
uvidíme.. 



-> Reeaper: tak pak to leda udělat sám nebo s něčí pomocí nebo najít levnějšího mechanika. holt auto není levná věc a to jak nový tak starý.
-> Labros: ano, máš pravdu..za rok ano.. ale teď to je pro mě hodně, zvlášť s výhledem toho, že budu muset měnit čepy vepředu, blbec sme se pustil do podlahy (ta snad bude oki, pokud ne-další $) a připravit to na technickou na listopad - takže nevím, co se ještě vyvrbí.. 

-> Reeaper: možná to nemá smysl tolik řešit, možná se ti to teď nezdá ale 2000 zas není tolik peněz.. když si vezmeš že to kolikrát dáš za novou baterku... A na to, že ta práce je něco jako poloviční generálka. Když to bude jezdit, tak za rok ti ty dva táci budou už úplně ukradený.
-> Labros: už jsem s ním mluvil.. a nebyl o tomhle moc ukecanej.. asi to má dobře spočítaný no..
a asi těžko mi to řekne tak přesně
se u něčeho brejkne a je to.. 
-> spartra: zní to hezky, ale asi na to prdím, sám to neudělám



-> spartra: zní to hezky, ale asi na to prdím, sám to neudělám

-> spartra: jo a strejc myšleno mechanik, oni to jsou povětinou takový strejcové všici
jenom výtahne vložky srovná přesahy, dá písty s ojnicema, utáhne, dá hlavu, jedeš vanu si zaděláš snad sám

jenom výtahne vložky srovná přesahy, dá písty s ojnicema, utáhne, dá hlavu, jedeš vanu si zaděláš snad sám

-> Reeaper: je to jednoduchý, když máš hlavu dole
na ten zbytek ti stáčí pevná ráčna a gola sada teda neožvejkaná, jenom si musíš dávat k sobě panvičky a ojnice spodek vršek stačí fixa a hurá je to


-> Reeaper: tak se ho můžeš zeptat, co se všechno bude dělat a jak dlouho ty dílčí kroky budou trvat
-> aDAm: tak to neznám
ale zase kdo nic nedělá, nic nezkazí
(a nic se nenaučí
)



-> Reeaper: vis co se rika ;) kdo se boji sere v sini ;)
-> aDAm: ee, to už je na mě moc, toho se bojím.. 



-> Reeaper: nene jediny zadrhel by snad byl pri vytahovani vlozek, jinak bys tam nemel na nic narazit
-> spartra: mno zní to jednoduše, ale hůř se to dělá..
a strejcové sou daleko 


ohledně rovnání za 600 kil mě to srovnal i z boku
a to jsem tam strávil tak hodku, než to všechno předělal
a to jsem tam strávil tak hodku, než to všechno předělal

-> Reeaper: co by nemělo jít hladce..? hlavu dole máš, stačí sundat olejovou vanu a čerpadlo, písty s ojnicema si můžeš taky vyndat sám(jenom si je označit) pak naběhne strejc s vytahovákem vložek a jede to jak jsem říkal můj mechanik cena kolem 1000kaček, jenomu mě to bude více potřebuju nový kroužky asi nejspíš vyvážit klikovku novej přítlačák, hu taky nemám momentálně

-> Saky: mno mě to říkal takhle no.. taky mi to přijde jako dlouhá doba..
-> Reeaper: jako predelani napravy pochopim tam muzes pulku srouibu urvat pak musis vyvaret atd kdyz vezmu nejaky katastroficky scenar ale to se na motoru nestane nikdy... ale to je fuk.. proste jen nechapu co by tam delal 10hodin..
-> Saky: jasněš, pokud ti jde všechno hladce.. uvědom si, že to sou starý auta a může tam bejt něco zarezlý, může se něco zkomplikovat a tak.. to beru.. a říkal mi to i on, proto tolik.. ale jinak máš pravdu, hodinová mzda je na prd
se pak může 3 hodiny dloubat v nose a pak mi skučet, jak to hrozně bylo těžký 


-> aDAm: coz o to ta hodinova sazba je prave uplne v pohode. .ale spis me stvou ti mechanici co levnou hodinovou sazbou lakaji zakazniky a pak vec na 2hoodiny nadhodnoti petinasobne a celkova cena vyjde drazsi nez u nekoho kdo chce treba o polovicku na hodinu vic ale udela to za skutecnej cas coz je u tohohle tak 2-3hodiny.. nevim co by tam delal 10hodin..
-> aDAm: a jak nestačí kladivo, tka vysoká skála to jistí 
Je to dost no..ale co sem se na něj ptal, tak tomu odpovídá ta práce..

Je to dost no..ale co sem se na něj ptal, tak tomu odpovídá ta práce..
-> Reeaper: mno slusna hodinova sazba....
-> U-Geen: tak vis jak, kdyz nepomuze kladivo tak pomuze vetsi kladivo ;)
takže hlava je srovnaná, o 0,3 mm
to muselo bjt křivý, jak pravítko v kauflandu 
Dneska si pro ní jedu.
Cena 714 Kč (600,- bez DPH)
Cena za opravu (práci) přesahu vložek válců, při předpokladu práce 8-10 hod (220,- /hod) cca 2000,- Kč
to moc peněz, to já nemít


Dneska si pro ní jedu.
Cena 714 Kč (600,- bez DPH)
Cena za opravu (práci) přesahu vložek válců, při předpokladu práce 8-10 hod (220,- /hod) cca 2000,- Kč
to moc peněz, to já nemít

-> aDAm: to je stejne zvlastni, ze vetsinou montaznich pripravku nahradi kladivo :-)
-> Gryzly: narazec? ja kdyz sem je tam daval tak jen trosku potukat a byly tam az na dne
-> spartra: no ja do nich busil kladivem a samozrejme pres kus spalku, sice se jim ven moc nechtelo ale sli, a sli takhle na dvou enginech ;)
-> spartra: hmm 
no to bych to musel ale znova uvařit
což pokud to neopravím preventivně, tak kdybych měl podezření, že budu vařit, vím, čím to je a dám si pozor, aby to nevařilo 
(kua tak mě e do toho tak nechcéééééé
)






-> Reeaper: tak novej olej až ti tam nateče voda cca 400 kaček, nová nemrzka až se to uváří ačne téci všude po zemi cca 400kaček atd novýtěsnění 100 znova rovnat hlavu 300 kaček, po uvaření se ti můžou posrat kroužky, cca 800kaček, není tak častý, to satčí ne

tka otázka je, co je pro tem motor málo a co ne..resp při jak malým přesahu se to už začne srát.. a to je individuální :-/
-> spartra: ta co mnohem víc? maximálně byhc pak musel zase dávat nový těsnění a tak :-/
-> spartra: ta co mnohem víc? maximálně byhc pak musel zase dávat nový těsnění a tak :-/
-> Reeaper: mno já jsem viděl jak mě lítaj peníze fuč, nová nmerzka oleje, znova rovnat hlava
-> aDAm: mno to jsi měl dobrý, též jsem zkoušel, uspěšně sic pak byli vložky na vyhození, to jsem do toho nemlátil přímo kladivem
ty přeahy udělej lepší dát tisícku, než pak mnohem víc

-> aDAm: mno to jsi měl dobrý, též jsem zkoušel, uspěšně sic pak byli vložky na vyhození, to jsem do toho nemlátil přímo kladivem

ty přeahy udělej lepší dát tisícku, než pak mnohem víc

-> petr s: však kdybych byl nucen to dělat, tak bych jel za tebou.