
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
fabia motor do favorita
Už to maže:) Chyba byla ve špatném čidle

-> Tuner#2: aha , no žádné těsnění jsem tam nedával.
-> OTA-MTX 29.08.12 13:05:53: Mezi dosedací plochu čerpadla a prsa. To když se tam dá, tak je malý tlak. Dosedací plochy musí být čisté a nevymleté a čerpadlo nesmí mít velkou vůli. Pak to musí makat normálně.
-> Tuner#2: ?? jaky tesneni?
-> OTA-MTX: Nedal jsi pod čerpadlo těsnění?
každopádně pokud je čerpadlo Ok tak by to s tímhle blokem mělo fungovat??
-> darklord: čerpadlo bylo zánovní, hydroštely jsem vyházel a nahradil obyč zdvihátky
-> OTA-MTX: vyjete cerpadlo, vymlatene hydrostely?
Mám blok 1.4 + viko s rozdelovacem a vana s olejovým čerpadlem favo/felda.
Po ohřátí oleje svítí kontrolka mazání. Co je špatně? Slabé čerpadlo pro 1.4 blok? Existuje víc typů?
Po ohřátí oleje svítí kontrolka mazání. Co je špatně? Slabé čerpadlo pro 1.4 blok? Existuje víc typů?
-> Boga: to uz neni k tematu doresime mejlem..
Jo chápu...napis mi kolik bys za to chtel a já popřemejšlím.
-> Boga: jako snadny nesnadny, samozrejme ze to jde vzit a prehodit bez vyvazovani bez vymeny vacky proste tak na hulvata a taky to pojede a asi i lip jak to vybehany facko, a jsou tady lidi kteri to tak klidne udelaj a je jim to fuk..ja jen radim jak s celkem par investicema navic z toho udelas o neco vic.. a bude to urcite lepsi.. na mejlu mas odpoved
-> Saky: Cau saky když ty si psal se m, já psal tobě...bláhově sem si myslel že to bude snadný a s minimálníma upravama. Chtěl jsem to jen z toho důvodu abych nemusel dělat go na favoritáckým mootoru. Odpověz mi prosím na meil a nějak se dohodnem...dík
co se tyka ozubeneho vence, tak fabie ma jinej ozubenej venec nez favorit, nikdy jsem nepocital zuby ani nezkoumal jejich tvar ale 100pctne je jinej ten vnitrni prumer, tzn ze ani na fabkovej setrvak nenasadis fackovej venec bez uprav.. rozdil na prumeru je neco kolem 3mm, samozrejme je moznost zmensit na soustruhu prumer a pak to tam nandas... dalsi fakt ze jsou rozdilne startery maji jiny modul.. takze i kdyz jsou si ty vence dost podobne tak otazka jestli by to slapalo.. ja to nikdy nezkousel, a myslim si ze ne, ja tam davam setrvaky z fava prevrtane.. (samozrejme vyvazene) dalsi vec je pokud bys pouzil fabkovej setrvak je tam malicko problem s tou jinou vejskou coz neni takovej problem ale musel bys dat i fabkovy lozisko..
jinak jeste dalsi poznatky.. nikdy bych to nedelal tak jak to pises bez vymeny vacky s tou fabkovou to nepojede.. jinak prsa musis vymenit nebo nejak slozite svaret dvoje do sebe coz si myslim ze je kravina, pokud das fackovy prsa musis samozrejme predelat ostrik rozvodu, kterej vymenou prs uz nebude.. takze tvoje metoda jen vzit a prehodit asi nebude uplne optimalni..
ja pokud muzu radit tak bych prinejmensim 1, koupil motor z nej sundal vanu, prsa setrvak kliku.. kliku bych nechal znova vyvazit, upravil bych setrvak z facka.feldy na 6 der pridal remenici z feldy (fabkova nelze pouzit s feldovejma prsama) to vyvazeni stoji 1500 + remenice asi 300 a setrvak asi tak 300, pak bych vymenil vacku za nejakou jinou, aspon treba z feldy z MPicka pokud bych do toho nechtel davat vic cca 500-800kc a nebo bych doporucil motorexcelackou za 3000,- .. no a pak bych to zase slozil... takze investice cca 3000kc na vic coz neni zas tak strasne a pojede to urcite lip..
a nebo pokud bych do toho chtel nacpat penez jeste vic tak bych dal vacku motorexcelackou +3000 a upravil hlavu..
pokud bys chtel tak bych i nejaky takhle vyvazeny kliky, setrvaky remenice mel a mohl bych ti je vymenit za tvoji neupravenou za predpokladu ze by byla OK) pripadne i vacky bych mel.. pripadne cokoliv jineho-) kdyztak se ozvi mejlem..
jinak jeste dalsi poznatky.. nikdy bych to nedelal tak jak to pises bez vymeny vacky s tou fabkovou to nepojede.. jinak prsa musis vymenit nebo nejak slozite svaret dvoje do sebe coz si myslim ze je kravina, pokud das fackovy prsa musis samozrejme predelat ostrik rozvodu, kterej vymenou prs uz nebude.. takze tvoje metoda jen vzit a prehodit asi nebude uplne optimalni..
ja pokud muzu radit tak bych prinejmensim 1, koupil motor z nej sundal vanu, prsa setrvak kliku.. kliku bych nechal znova vyvazit, upravil bych setrvak z facka.feldy na 6 der pridal remenici z feldy (fabkova nelze pouzit s feldovejma prsama) to vyvazeni stoji 1500 + remenice asi 300 a setrvak asi tak 300, pak bych vymenil vacku za nejakou jinou, aspon treba z feldy z MPicka pokud bych do toho nechtel davat vic cca 500-800kc a nebo bych doporucil motorexcelackou za 3000,- .. no a pak bych to zase slozil... takze investice cca 3000kc na vic coz neni zas tak strasne a pojede to urcite lip..
a nebo pokud bych do toho chtel nacpat penez jeste vic tak bych dal vacku motorexcelackou +3000 a upravil hlavu..
pokud bys chtel tak bych i nejaky takhle vyvazeny kliky, setrvaky remenice mel a mohl bych ti je vymenit za tvoji neupravenou za predpokladu ze by byla OK) pripadne i vacky bych mel.. pripadne cokoliv jineho-) kdyztak se ozvi mejlem..
Dobrý dík tak já napíšu sakymu...
-> havlik: a je jasno, dík, já to měl i se sháněnim novýho halova snímače na štedrý den hotové za den a půl, na štědrodení oběd sem ho odvážel z dilny, takže bys to měl stihnout
-> havlik: myslel jsem že nejsem první koho to napadlo a nezustal jen u nápadu...Takže by se musel posouvat blíž k převodovce...to snad bude lepsí ten setrvák...ale to zas znamená celej spodek nechat vyvážit a to je pakárna
Setrvák se musí měnit, když to stavíš do 742, protože na Fabiovej setrvák nejde 120tkovej věnec. U favorita to dělat nemusíš, ale zase budeš řešit spojku...S Fabiovou to nejde složit a favorití spojka na to našroubovat jen tak nejde.
-> Boga: 3. Setrvačník, přítlačný kotouč a věnec setrvačníku:
Zde je opět mnoho možností a každá má své pro a proti jak už to tak bývá-).. Rozdíl mezi setrvačníkem z fábie a ostatních škodováckých motorů je 1, v počtu šroubů (fábie 6 ostatní motory 4) 2, ve výšce setrvačníku, ten z fábie je o cca 3mm nižší což má za následek nutnost prodloužit vypínací tyčku spojky, aby "dosáhla" na spojkové ložisko což je snadno řešitelný problém, tyčka se vyrobí nová skrácením dostatečně dlouhého pevnostního šroubu, zabroušení hlavy do kulata a výměnou za původní tyčku.. Další problém v tom že je setrvačník nižšší je ten že startér nezabírá za celou plochu zubu, což může mít za následek ohoblování zubů na pastorku startéru a nebo na věnci setrvačníku.. zvlášť u kvalitních tureckých a nebo podobně kvalitních napodobenin originálních náhradních dílů.. řešení je nechat to tak s tím že tento problém může nastat. Ze zkušenosti vím že někomu to vydrželo 20000km bez poškození startéru i věnce, a někdo měl starter po 3000km na odpis. Případně se dá zfrézovat (tím pádem zeslabit) příruba startéru o zmiňované 3mm pak startér zabírá tak jak má a všechno spolehlivě funguje.. ta příruba je stále dostatečně pevná i po zeslabení. Společně s setrvačníkem se musí použít i přítlačný kotouč z fábie neboť je opět nižší než přítlačný kotouč z ostatních modelů. Fábiový přítlačný kotouč má výhodu v tom že má větší přítlak (znatelně je to znát na sešlápnutí spojkového pedálu) ovšem nevýhodu v tom že ty vypínací "packy" jsou kratší, čímž je potřeba větší spojkové ložisko, neboť originální propadne a nesepne spojku, řešením je ložisko z fábie které se ovšem musí upravit, nevýhoda je v tom že to není uplně ideální řešení a ložisko stojí cca 650Kč. dalším řešením je vyrobit ocelový mezikus který zvětší styčnou plochu ložiska a nasadí se na seriové ložisko.. s tím mám špatné zkušenosti neboť se ložisko víc namáhá a po cca 3000km začlo hučet. Další dnes už pro mě asi nejlepší řešení je v použití setrváku a přítlačného kotouče z felicie nebo favoritu, úprava spočívá v převrtání 4děrového setrvačníku na 6ti děrový. U karburátorových motorů kde není potřeba snímacích zubů na setrvačníku souhlasí vždy dvě díry proti sobě, zbylé 2 se zavaří (a přebrousí (přesoustruží) dosedací plocha setrvačníku) a další 4 díry se vyvrtají tak aby bylo možné přichytit kliku z fábie.. Pro MPi z felicie kde je potřeba zachovat snímací zuby bohužel nesedí ani jedna ze 4 otvorů musejí se zavařit všechny a vyvrtat 6nových přesně tak aby byly zachovány snímací zuby jinak to nebude fungovat!!! s takto upraveným setrvačníkem odpadají všechny zmiňované nevýhody. Přítlačný kotouč se použije z felicie, odpadá problém s ložiskem které zůstane seriové, odpadá problém se startérem . Dalším menším problémem je věnec setrvačníku: věnec z fábie favoritu a z felicie má jiný počet zubů, a s Škodováckým startérem není kompatibilní. U setrvačníku z favorita i z felicie stačí jen sklepnout původní a po nahřátí nandat 190ku věnec ze Škodovky. U fabie se navíc musí zmenšit průměr setrvačníku.
převzato se sakyho stránek
Zde je opět mnoho možností a každá má své pro a proti jak už to tak bývá-).. Rozdíl mezi setrvačníkem z fábie a ostatních škodováckých motorů je 1, v počtu šroubů (fábie 6 ostatní motory 4) 2, ve výšce setrvačníku, ten z fábie je o cca 3mm nižší což má za následek nutnost prodloužit vypínací tyčku spojky, aby "dosáhla" na spojkové ložisko což je snadno řešitelný problém, tyčka se vyrobí nová skrácením dostatečně dlouhého pevnostního šroubu, zabroušení hlavy do kulata a výměnou za původní tyčku.. Další problém v tom že je setrvačník nižšší je ten že startér nezabírá za celou plochu zubu, což může mít za následek ohoblování zubů na pastorku startéru a nebo na věnci setrvačníku.. zvlášť u kvalitních tureckých a nebo podobně kvalitních napodobenin originálních náhradních dílů.. řešení je nechat to tak s tím že tento problém může nastat. Ze zkušenosti vím že někomu to vydrželo 20000km bez poškození startéru i věnce, a někdo měl starter po 3000km na odpis. Případně se dá zfrézovat (tím pádem zeslabit) příruba startéru o zmiňované 3mm pak startér zabírá tak jak má a všechno spolehlivě funguje.. ta příruba je stále dostatečně pevná i po zeslabení. Společně s setrvačníkem se musí použít i přítlačný kotouč z fábie neboť je opět nižší než přítlačný kotouč z ostatních modelů. Fábiový přítlačný kotouč má výhodu v tom že má větší přítlak (znatelně je to znát na sešlápnutí spojkového pedálu) ovšem nevýhodu v tom že ty vypínací "packy" jsou kratší, čímž je potřeba větší spojkové ložisko, neboť originální propadne a nesepne spojku, řešením je ložisko z fábie které se ovšem musí upravit, nevýhoda je v tom že to není uplně ideální řešení a ložisko stojí cca 650Kč. dalším řešením je vyrobit ocelový mezikus který zvětší styčnou plochu ložiska a nasadí se na seriové ložisko.. s tím mám špatné zkušenosti neboť se ložisko víc namáhá a po cca 3000km začlo hučet. Další dnes už pro mě asi nejlepší řešení je v použití setrváku a přítlačného kotouče z felicie nebo favoritu, úprava spočívá v převrtání 4děrového setrvačníku na 6ti děrový. U karburátorových motorů kde není potřeba snímacích zubů na setrvačníku souhlasí vždy dvě díry proti sobě, zbylé 2 se zavaří (a přebrousí (přesoustruží) dosedací plocha setrvačníku) a další 4 díry se vyvrtají tak aby bylo možné přichytit kliku z fábie.. Pro MPi z felicie kde je potřeba zachovat snímací zuby bohužel nesedí ani jedna ze 4 otvorů musejí se zavařit všechny a vyvrtat 6nových přesně tak aby byly zachovány snímací zuby jinak to nebude fungovat!!! s takto upraveným setrvačníkem odpadají všechny zmiňované nevýhody. Přítlačný kotouč se použije z felicie, odpadá problém s ložiskem které zůstane seriové, odpadá problém se startérem . Dalším menším problémem je věnec setrvačníku: věnec z fábie favoritu a z felicie má jiný počet zubů, a s Škodováckým startérem není kompatibilní. U setrvačníku z favorita i z felicie stačí jen sklepnout původní a po nahřátí nandat 190ku věnec ze Škodovky. U fabie se navíc musí zmenšit průměr setrvačníku.
převzato se sakyho stránek
-> Apple: Když já bych nejradši vyndal motor přeskládal a odpoledne měl hotovo bez dalších zbytečných investic okolo...
-> Boga: njn já si myslim že prostě na fabiovej setrvák bys podle mě musel nějak upravovat uložení starteru
-> havlik: Když mě se sakyho nechce otravovat jen kuli tomuhle...
-> Apple: asi by bylo nejlepší se obrátit přímo na něho
-> havlik: netvrdím že to tak není, já tam musel kvuli snímači dát fávovej a to byl vejm...d, proto řikám že se to dá oměřit kus na kusu, ale i tak bych se toho nebál
-> Apple: respektive rozvedu svojí teorii ohledně toho setrváku proč saky dáva při zástavbě převrtaný setrváky z Feldy s věncema na 120tku když podle tebe sou setrváky stejný
-> havlik: Apple říká že ne...tak jak...rád bych kdyby byly stejny...mím prace

-> Apple: To si právě myslím...proto do toho chci jít.
-> Boga: musíš dát jinej setrvák protože fabkovej je menší
zuby by měli být stejný, ale to není problém oměřit kus na kus, jinak na karbec je to jednoduchá zástavba
-> Apple: Takže jestli je to na karb tak setrvák v pohodě...zuby na věnci jsou stejný jako na fávu? Nebomusim teda schodit venec?
-> havlik: Matete mě...chci konkrétní případ favorit karburátor a fabia 8v
ale jestli to máš na karbec tak setrvák neřeš
-> Boga: vyvážit chtělo setrvák stačí když necháš zavařit a udělat díry nebo případně u Feldo MPi stačí mam zato jen další 4 díry dovrtat
-> Apple: Hučí mi pětka na fáčku a to nehorázně a ten motor si myslím že má cca 200 000 a proste se mu uz nechce tak sem myslel ze bych to udelal najednou....takže když dám vanu z fáčka a prsa z fáčka bude to v pohodě....setrvák musím taky vyměnit nestačí jen věnec...nevím ptám se Nechtělo by to pak vyvážit?
sorry překlep,
-> Apple: 6děr ne?
jednu zástavbu mám za sebou, bylo to do formana BMM 50kw-jezdí po pelhřimově, pokud necháš karbec tak je to bez problémů, akorát vanu musíš dát z fáva, nevejde se spodnímu držáku motoru, jinak vše sedí z fáva bloku, akorát musíš bud vyměnit nebo nechat svařit prsa kvuli rozdělovači, stříkačky musíš setrvák převrtat ze 4 na 5 děr, a to je pakárna
Tak se to trochu zvrtlo...potřebuju poradit jestli tam ten motor pujde aniž by se muselo dělat něco na klice, jen prehodím držáky a sací a výfukový a nandám rozdělovač z fáčka a můžu ject....dík
-> havlik: Já taky ne
1000 na ráfkách 7*13 normálně projde ne?

havlik: ja viem ze ty nie ale 90% firtu 

-> DuriQ: já ti řikam že já problem s STK nemam

havlik: staci len pohladat a dostanes sa ku nim... proste staci chcet 

-> DuriQ: mno sak kdyz na to mas lidi tak je to NP
teda mali by byt podla zakona...
havlik: u nas su kamery a co ?
a osobne si aj tak myslim ze to technik na STK ani nezistil jedine co by mu nesedelo by bolo mozno benalove cerpadlo ale to si myslim ze neni taka zavada kvoli ktorej by nepresiel 

-> DuriQ: já z STK nejsem posranej zrovna mě STK vůbec netrápí trápí,asi bude až budou kamery
Tak si pak maximalně seženu 120tku motor a jednou za dva roky ho tam nacpu

-> havlik: a jo máš pravdu předsedo 

havlik: vy ste secti s tej STK tak vysrany ze to svet nevidel... kua co tam chodite 3x do dna ? mi to pride ako keby u vas robili dokonalu expertizu kazdeho auta... a to cerpadlo je len k dobru
aj keby som tam mal svoje ramena aj s bedrovimy klbamy tak by som to neriesil
tak vies ked chces prejst tak prejdes a mas 2r pokoj


-> venni: nene už 8V má hydroštely