2712 příspěvků (zobrazeno 1514 až 1563) od 09.05.2007 do 23.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
06:31:58 24.11.2014
francomk
-> MOLSO: ámen more
-> mirco: Mne BMM aj po chvilke naštartuje na benzín na prvú šupu. Schválne skús pri parkovaní prepnúť na benzín a až po pár sekundách zhasni motor. Keď prídeš k autu, naskočí na brnk
21:44:08 23.11.2014
Dušan
-> MisakusX: co bys chtel vedet ? Motor na to bude normalne jezdit. Jen sani by nemelo byt plastovy coz snad Octavia nema.
Pánové, máte někdo nějaké poznatky a zkušenosti ohledně LPG v 1,6 55 kW?
Pročítal jsem pár diskusí, ale nic moc konkrétního jsem se nedozvěděl.
My to máme do jedničkové Octavie 1999, kompresní tlaky už druhým rokem v pořádku (jeden válec v toleranci 8% oproti ostatním), a mám to převážně na delší trasy...
23:23:02 20.11.2014
MOLSO
-> mirco: nebude to tým že zhasneš motor ktorý išiel na plyn a pri opätovnom štartovaní to prepne na benzin ? pritom prisáva zvyšky LPG z reduktora a do toho ešte vstrekuje benzín - bohatá zmes za hranicou zápalnosti. chytí to až vtedy, keď sa zvyšky plynu v reduktore minú a bohatosť sa dostane do normálnejj hodnoty
Mám taký menší problém - Felicia 1.3 Mpi - 50kW r.v. 98, najazdené cca 160tis., auto ide pekne má slušný ťah,v pohode spotreba, ale problém je v štartovaní teplého motora, studený chytí pekne hneď na prvý krát na benzín potom to prepne na plyn - splynovač Lovato podtlakový. Problém je pri teplom motore, akonáhle idem štartovať teplý motor po dlhšom točení to naskočí a strašne sa to prevaľuje tak 400-500 ot/min a niekedy má tendenciu až zdochnúť, ale keď pridám plyn tak sa to dostane už do normálnych otáčok. Neviete čím to môže byť?
Nastavil som vôle ventilov, klapka čistá + zakl. nastavenie, pretesnená, nové filtre, nové sviečky - skúšané dvoje Champion aj Brisk na LPG s odtrhom 0,6mm a aj viac a stále to isté, pomenené hadičky na benzín, prečistené všetky kontakty, nová lambda sonda hoc nie najlepšia Bosch, aj so starou to robilo, nový katalyzátor a oba výfuky, na VAGu to písalo chybu 00537 - spodná meze regulace, ale vymazal som to odvtedy nič, ešte som rozmýšlal o výmene regulátora paliva na vstrekovacej rampe, či nemôže byť zlý alebo čerpadlo paliva, alebo som aj na fóre čítal či to nemôže robiť nejaký prepínač medzi plynom a benzín. Ak by niekto mal nejaký podobný problém tak budem len rád ak mi s tým pomôže. Vďaka.
20:23:36 14.11.2014
Tomaso435
sice se to hodí asi už celý do jinýho tématu ale napadlo mě vyměnit středovej vejfuk, jelikož zadek je pruchozí ten ucpanej není, ale střeďák by moh bejt přicpanej..
tak sem našel povolení 4 matice na hlavě pod svíčkama.. :D by mě zajimalo jak na tom sou šrouby :-/
-> Tomaso435: Ale víš o tom, že karbec je pro LPG jenom zbytečně komplikovaná škrtící klapka? Tomu novýmu rozdělovači věříš (průběh reguace, nastavení zákl. předstihu)?
22:24:57 11.11.2014
Tomaso435
-> King: ..ono to ovlivnilo i benzín. celkově je to slabší. hlavně v tom že nejde vytočit... od 4000 vejš to jde vyloženě pomalu a násilím.. bud něco přicpanýho, nebo nedostatečnej podtlak.... si furt myslim jesi ten suchej plyn něco nevsušil a neprasklo to... dřív to na benzín celkem ožilo, ted bych řek je to slabší i tam... ještě zkusim z jinýho karbu přehodit takový ty plastový ufouny na podtlak a budu se snažit nedotáhnout ani nepovolit víc tu nacvkávací čepičku na kuličku aby to nefungovalo v jinej poloze jinak.. a nevim, nebo přehodit rovnou jinej karb :D .... dneska sem ještě v 15°C přešel ventily jednou jestli to nebude mít vliv.... tak trochu sem hnul i s tímhle.....
. no chybí mi tam ten zátah když se na to šlápne víc... proto si pořád myslim že se jedná o podtlak nebo o karb, že to prostě nedává...
moh bych zkusit dotáhnout sací potrubí jestli se náááhodou někde něco nepovolilo a nepřisává si to ... jinak nemá co se na tom vysypat.... je to jen favorit a moc tam toho není...
-> Tomaso435: A taky neplatí, že cívka buď jede nebo ne... speciálně teplotně závislý poruchy u nich nejsou nic nemožnýho - ale tam to bývá spíš naopak než popisuješ - studený OK, ohřátý jdou do pr....
21:51:34 06.11.2014
Tomaso435
-> King: heh že by ? ... aktálně navrchu mám náhradní takovej ten regulátor co je zalitej v plastu. mužu prubnout výměnu za ten. jinak ukostření je v pořádku, resp pásek stále pevně visí. a promazávám to aby to neoxidovalo... nooo zkusim to vyměnit.... i to by mohlo mít vliv na to že to jede nebo nejede ? :D pravdou je, že dyž jedu delší štreku tak pak to najednou tak nějak ožije a je to schopný předvádět neuvěřitelný výkony :D hlavně když sou vedra...
21:13:40 06.11.2014
King
-> Tomaso435: Blbnouci tockomer bejva priznakem toho, ze ETZ nejakym zpusobem blbne. Obvykle nejaky zakmity. Muze to bejt i problem rozdelovace, resp. snimaci civky nebo stinenyho kabelu. Kravit to muze i v pripade problemu s ukostreni motoru nebo ETZ. Jednou se mi takhle chovalo ETZ, kde bylo neco nacaty a po zahrati motoru koncak zakmitaval a sel dolu vykon...
19:42:37 06.11.2014
Tomaso435
Fávo 136 Karb.
tak děcka.. po výměně všeho, sem usoudil že to bude karbcem.... je to možné?
totiž. jak na benál tak lpg, nejede to tak jako to jelo dříve :) resp jede , ale né tak jako to jelo na plnej plyn, teď se toho prostě děje míň než se dělo.. nenechá se to vytočit uplně.... vyměnil sem kde co , rozdělovač je po repasy, svíčky nový, kable jiný víčko jiný palec jinej, podložka kabce jiná, hadice posilovač sání i ventil.... filtrbox těsní, lpg sporák na karbci také hadice taky. volnoběh to drží, spotřeba je více méně normální na kousky do 8litrů plynu. co je divný, tak od samýho začátku kýmsi dodělávanej točkoměr blbne, neukazuje tolik kolik by ukazovat měl. a zustává vyset... po výměně za jiný je problém stejný, jesi není prpohozenej plus a mínus,ale nevim.. nebo muže bejt divná cívka kterou sem teda neměnil. i když si myslim že cívka bud jde nebo nejde.
... no k tomu proč si myslim že je to karbec, totiž když sem vzal na zkoušku sprej s olejem kterej po chvíli zhoustne, postřikal sem tim určitá místa na karbci z venku, tak se problém na pár jízd myslim že i celkem vyřešil, no a proto si myslim že možná netěsnost se tím hustým mazivem chvíli zatáhla.... ale po aplikaci podruhé se už nic nestalo.... a ted,, co muže bejt vlaštně špatně? hadičky ovládání podtlaku nejsou nijak KO, samotnej ovladač podtlaku II komory vypadá taky funkční.. dotáhnul sem poměrně hodně ze zadu obal jehlovýho ventilu? či co to tam je, bylo to docela povolený, a pak vyměnil taky membránku obohacovače... jinak kabec sem tam "Vyčistim" takovým sprejem na to...
nemoh ten plyn tam něco vysušit ?
Ventily sem jakš takš seřídil... no hold není venku 20°C ale v rámci možností. předstih v pohodě. ... nebo sem už v tom tak vylítanej že mi to prostě nestačí a připadá mi že to jede čim dál méně? :-D
-> dragon_cb_cz: Tak hlavy "na řešení" bych měl aktuálně dvě 130kové. Tedy tři, ale jedna z nich je na motoru ve skříni v garáži a sundavat jí v nejbližší době nehodlám...
08:21:15 06.11.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak dej dohromady hlavy který chceš pořešit a nějak to doručíme na zodpovědná místa. Mě asi z GLSy zbude motor, kde by taky chtěla pořešit, takže jich pár bude
Ale ten motor měl utopený vložky a hlava se na pohled zdála ok, tak jsem ji jen uložil jako rezervní a pak od 2009 jsem ji vozil v kufru Å jako železnou (litinovou) zásobu na dlouhé cesty
07:28:29 05.11.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> dragon_cb_cz: Znám jednoho co hlavu srovnal pilníkem.
07:21:29 05.11.2014
dragon_cb_cz
-> MOLSO: To on všechno ví, jen se nemůže rozhodnout, jestli tam na ten repas pošle jen "železnou zásobu" (to bude tak 5 hlav) nebo rovnou všechny (těch bude tak 50)
07:17:41 05.11.2014
MOLSO
-> dragon_cb_cz: zaděláno na průser
-> Bukaj: ak to s tym motorom myslis vazne a chcel by si od tej hlavy nejaku zivotnost, silne doporucujem nechat si vlozit tvrde sedla na vyfukove ventily a určite ju aj zrovnat.
07:15:28 05.11.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Jo taaak, pán je gurmán a sundá hlavu z uvařenýho motoru a ani jí nenechá slíznout... tak to jo
-> dragon_cb_cz 04.11.14 08:03:55: No, ta poslední je asi trochu křivá už z předešlého motoru. Je to původní hlava (bez zásahu) sundaná v roce 2007 z bloku, který mám od roku 2008 v Å a ten motor jsem dostal od kamaráda, který jej chtěl vyhodit poté, co ho uvařil...
Někde protéká chladicí kapalina do oleje (cca půl litru za 4000 km) a emulze mi dělá brikule v karburátoru (skrz odvětrání víka ventilů).
Tak bych to před zimou rád vyřešil - teď budu měnit olej a chladivo, tak ať to mám komplet načisto
22:59:54 04.11.2014
King
-> MOLSO: Aha....on mi obcas na iPrdu nevybehne pop-up s PM. To je od nich pekny kurevstvo
19:25:47 04.11.2014
MOLSO
-> King: posielal som ti spravu bolo to tou rozpadnutou podtlakovou membranou .... s povodnou to jazdi jak zamlada
18:44:45 04.11.2014
King
-> MOLSO: No a co ten tvuj problem? Ha? :-)
08:03:55 04.11.2014
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To ti tam ta současná teda moc dlouho nevydržela... nechceš tam radši dát pořádnej motor?
06:38:38 04.11.2014
MOLSO
-> Bukaj: prospeje LPG má rado vyšší KP, lepšie sa využije potenciál paliva. Otázne je, kolko vydrží tá liatina ....
predstih nastaviť čo najvyšší, ale aby to nedetonovalo a išlo teplé naštartovať
00:32:58 04.11.2014
Bukaj
Zeptám se tady...
...potřebuji na své 130L plynivce vyměnit hlavu a mám rezervní hlavu, která je sice nová, ale snížená na minimum. Co na to řekne motor s LPG? Motor je jinak naprostá série.
Prospěje LPG vyšší KP, nebo spíše uškodí? A jaký nastavit předstih?
Díky za názory
17:34:21 03.11.2014
MOLSO
-> kure: škrťák na hadici v smere hodinovych ruciciek o 1/8 až 1/4 otáčky
16:34:58 03.11.2014
kure
rychlý dotaz skoda felicia mpi reduktor zn. Lovtec potřebuji vědět na kterou stranu otočit regulačním šroubem tak abych ho utáhl ubral jezdím ted kolem komína za 9,3l/100km dik za info
11:02:40 25.10.2014
drsnak
pokud vim a nejsem hluchy tak se cerpadlo ani nehne.... p.s. jinak tim ze je to automat co se tyce prepinani paliv,tak benzin moc dlouho v nadrzi nezustava stary-max jednou za tri tydny musim stejne tankovat....
-> drsnak: Klasickej problem plynivejch filcek je, ze sporic honi v nadrzi dokolecka brecku, ktera byla kdysi benzinem a ta casem odrovna cerpadlo. Jestli si to jeste dobre pamatuju, tak ovladaci impulz pro natlakovani palivovyho okruhu jde z ECU a pres rele v pojistkovce ovlada napeti pro cerpadlo. Je otazkou jestli ta lpg RJ nema ficuru, ktera vypina benzinovy cerpadlo pri provozu na plyn a jestli neco v ni vyhorelo, tak to tentokrat na benal fungovat nemusi.
Rozbehne se cerpadlo na vterinu pri zapnuti zapalovani?
pojistka je vpoho... v minulosti když se vypalila jelo pote auto automaticky na benzin.... problém je ze ani cerpadlo benzinu se nesepne,jakou to muze mit spojitost????
-> drsnak: Řídící jednotka by měla mít ještě samostatnou pojistku, někde v kabelu přívodu. Pokud ti nesvítí kontrolní panel, bude problém zřejmě zde.
Já mám sice ještě nasávaný plyn, ale samostatnou pojistku k ovládání mám taky a měl jsem s ní taky jednou problém, když vyrezl držák a udělal se přechodový odpor.
16:10:14 22.10.2014
drsnak
zdravim,potreboval bych poradit(pomoct)... Mam feldu 1.3MPI se sekvencnim vstrikovanim LPG s ridici jednotkou Magic2. Auto prestalo cestou do práce jet,chciplo a uz neslo natocit,kontrolky palubovky sviti,starter toci,pote zjisteno:NEZAPINA SE BENZINOVE CERPADLO ANI NESVITI KONTROLNI PANEL NA LPG(oboji jako by bylo bez proudu),jinak to ma automaticke prepinani(prepne na plyn po ohrati).... Rady a tipy nez to k nekomu odvezu??? Pojistky jsem kontroloval... diky
-> dragon_cb_cz: Tak jasně, že ve válce s blbostí se nepostavíme protivníkovi tváří v tvář v megabitvě, ale na druhou stranu se to úplně vzdávat nesmí - sem tam vyhodit do vzduchu most, přepadnout konvoj nebo rozhodit letáky nezaškodí :-)
10:31:20 24.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: Ale tak pokud se nějaká blbost ujme, tak ono ti nakonec nezbyde než jí používat - máš totiž na výběr tři možnosti:
1) Používat jí a riskovat rozzlobeného stréce.
2) Nepoužívat jí a riskovat, že tě většina lidí nepochopí.
3) Věčně někoho poučovat a riskovat, že to začne lidi srát.
Jinými slovy, nad blbostí vyhrát nelze
09:53:41 24.09.2014
King
-> dragon_cb_cz: Vždycky si vzpomenu na na neboztika strejce, jak serval mýho dvorního automechanika: "Jak kurva muze vyucenej automechanik vypustit z huby, ze na motoru klepou ventily?! To bych zabíjel!"
08:28:13 24.09.2014
dragon_cb_cz
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No proto jsem taky mlčel, protože jsem si řekl "ok, asi se to prostě říká" - i když se mi to pořád moc nezdá (vždycky jsem slyšel jen to "elektrodová vzdálenost").
-> dragon_cb_cz: Tak řešit zažité výrazy asi nemá moc smysl.
08:06:09 24.09.2014
dragon_cb_cz
-> King: Už nějakou dobu kroutím hlavou nad tím, když někdo mluví u svíček o "odtrhu", ale implicitně jsem předpokládal, že jsem blbej já... jsem rád, že občas nejsem
08:00:54 24.09.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King: Jo super, mě jde právě o to, aby to bezproblémově fungovalo. Jsem ochoten si připlatit za bezproblémový provoz. Samozřejmě, že se mi taky nechce vyhazovat peníze za něco, co neužiju, ale jestli že YC stojí 46,- czk a YS 94,- tak rozdíl na sadě 200,- CZK při lepší funkci a výdrži mě nezabije.
K tomu "odtrhu"... technicky asi správně bude "elektrodová vzdálenost" viz:
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Alibisticky jsem psal jenom "silver"
Fungovaly by asi ty obyč "YC", ale ty silvery nebo A-line maj výhodu v tom, že díky odolnější střední elektrodě se tato pak může vyrobit s menším průměrem, což se při stejný elektrodový vzdálenosti projeví nižším napětím nutným pro přeskok jiskry.
PS: nevím, jestli je "odtrh" technicky správně. Přepokládám, že je to taková hodně vzdálená analogie odtrhu na kontaktech rozdělovače, ale u svíčky se imho nic netrhá :-)
22:21:33 23.09.2014
Kocvin
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Bohatě stačí obyč DR15YC.. Tam je hlavní ten odtrh :)
21:56:53 23.09.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> King:
-> vhml:
Díky za info. Akorát koukám do katalogu BRISKu a je tam trochu jiné značení, nicméně jste jezdili předpokládám ty SILVERy - (LPG) co tam jsou značené jako DR15YS. Je tak?