Lpg pro lpgisty

prohledat
2710 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.05.2007 do 21.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
10:55:45
21.08.2025
vhml
-> ajok 21.08.25 10:39:41: no ne, baterka byla marna protoze jsem to 100x zkousel jestli se to nevzpamatuje. Jinak je tam velmi vitální 100Ah.
10:39:41
21.08.2025
ajok
-> vhml 21.08.25 10:14:48: tak, jak pise Jirka, pravdepodobne to relatko a jak jsi psal o te baterce, ze uz taky nebyla nic moc, tak kdyz tam je jeste nejaky prechodak a k tomu slaba baterka, tak uz nesepne4
10:14:48
21.08.2025
vhml
-> ajok 21.08.25 09:57:06: mimo tech par vyjimek kdy to nechytlo, to na benzin jezdi normalne.
upraveno 1x, naposled 21.08.2025 10:15:29
09:57:06
21.08.2025
ajok
-> vhml 21.08.25 09:35:58: jj, cerpadla, kdyz neslo... a na benzin Ti to jezdi normalne?, pamatuji kdysi na felde 1.6 nekdy na benzin jela a nekdy ne a byly uz kratke uhliky, schvalne jsem tenkrat to cerpadlo otevrel jako konzervu, abych se podival, co tomu vlastne bylo
09:56:15
21.08.2025
Borderer
-> vhml: Podle mne relátko pumpy, protože LPG bývá zpravidla napájeno ala autoradio. Odněkud má tvrdé + a druhým drátem signál, že má něco dělat. Což se zpravidla dává za relé palivový pumpy, protože to řj jednotka odstavuje při chcípnutí motoru, autonehodě atd. Připrav si kus drátu s dvěma fastony a ve chvíli, kdy to zlobí vyndej relé a proklemuj ho kusem drátu. Když mne zdechlo relátko, tak sem takhle jezdil asi dva týdny.
09:35:58
21.08.2025
vhml
-> Borderer 21.08.25 09:07:33: relatko ceho? Pumpy?

Prave mam podezreni jestli se mi nekde v lpg systemu neztrati ten signal pro benzinovej vstřik. Ale jak to zase jede tak nemám jak to odzkoušet
upraveno 1x, naposled 21.08.2025 09:36:52
09:07:33
21.08.2025
Borderer
-> vhml: Za mne unavený relátko. Jak psal Jarda, LPG do benzínový části sahá pouze tak, že signál z ŘJ motoru pošle na benzínový vstřiky nebo je přepočítá a pošle to na LPG vstřikovače.
21:24:28
20.08.2025
ajok
-> vhml 20.08.25 21:08:44: jj, to me u octy delala membrana... ale v te nive je novy plyn7, no ale chova se to trochu jinak, jak se tam nahromadil plyn, tak trvalo dlouho, nez to chytlo a pak uz bezelo, tady to chytne, zacne kolisat volnobeh a chcipne a tak nekolikrat po sobe, klidne 5x, nez se to udrzi

upraveno 1x, naposled 20.08.2025 21:30:56
21:08:44
20.08.2025
vhml
-> ajok 20.08.25 20:39:52: to nestartovani po jizde na plyn mi delal prorezlej reduktor nebo co s nim bylo. To co zbylo mezi nadrzi a reduktorem pres noc prolezlo do sani skrz hadicku snimani podtlaku.
20:39:52
20.08.2025
ajok
-> 11mAjA11 20.08.25 20:11:43: uz jsem si rikal, ze bych to mohl nekam prepojit, ale vzdy kdyz mam shozenej spodek pristrojovky, tak na to zapomenu, uz jsem s tim 120tis.km najel

Jinak u te nivy euro5 se to chova tak, ze musim dojizdet na benzin, kdyz dojedu na plyn, tak pak treba druhy den to pri startu na benzin nekolikrat chcipne a pak kolisa volnobeh, kdyz dojedu na benzin, tak druhy den nastartuji napoprve. Jinak to na ten plyn jede srovnatelne jak na benzin, ale nekdy vyradim a najednou to chcipne, kdyz to chci nasimulovat, dokonce ve stejnem miste a pri stejnych otackach vyradim a volnobeh ani nezakolisa. Missfire jsem uz nemel, ale zas jsem uz nejel 200km v kuse. Jedine, co jsem nasel, tak byl povytazeny konektor snimace polohy klikovky a byla tam voda, ale ten to nikdy nenapsalo. Jeste mi prijde, ze ten motor na volnobeh na lpg klepe a na benzin to nedela, pritom volnobeh je normalni, nekolisa, to klepani nekdy, kdyz neni uplne prohraty a nekdy i prohraty, prepnu na benzin a prestane, jak jsi tu nekdy psal vstrik, ze to muze byt, tak bych rekl, ze ne, je to zvuk jak od rozvodovyho retezu i kolega rikal, ze se mu to tak zda, na ladaforu si mysleji pistni cep, ale to si taky nemyslim. No a jeste to kolikrat chcipne najednou pri couvani, je to jako kdyz utne, jak kdyz clovek vypne klicek, to na benzin taky nikdy neudela. Jo slozita e5, mel jsem z toho strach, on delal e3 a e4 nivy, tech je dost, ale todle delal poprve :/.
upraveno 1x, naposled 20.08.2025 21:04:00
20:11:43
20.08.2025
11mAjA11
Co to je hloupost, aby po vypnutí klíče byl aktivní LPG systém?? To ten kokot neví co dělá ?? To je vyloženě odborník...
19:45:09
20.08.2025
vhml
-> Tomaso435 20.08.25 19:23:45: zkousel jsem druhou jednotku co uz mi rok lezi v regale a jede to na ni ted.
19:23:45
20.08.2025
Tomaso435
-> vhml 20.08.25 18:24:47: s tou baterkou, na to bacha, při nějakým napětí 10.9 se často vymazává paměť té lpg jednotky, Takže funguje jen jako prázdná paměť a nic to pak neumí. Vše je nutný znova nahrát dle auta.
18:32:21
20.08.2025
ajok
-> vhml 20.08.25 18:24:47: jj, to chytne asi na 2s4

divny, ze neslo to cerpadlo
upraveno 1x, naposled 20.08.2025 18:34:21
18:24:47
20.08.2025
vhml
Klasika. Prisel jsem k tomu za hodinu s notebookem a chytlo to na otoceni bez toho abych to pripojil. Pamet zavad plna sporadickych picovin, ale uz dost skomirala baterka takze tezko z toho neco usoudit.



Bejt to imobilizer tak to ma snahu aspon chytit jednou nebo ne?
upraveno 1x, naposled 20.08.2025 18:29:54
16:53:34
20.08.2025
ajok
-> vhml 20.08.25 16:27:26: no je to divne, ale vis jak plynari... me treba ten prepinac par minut po vypnuti klicku jeste sviti a plynar mi na to rekl, ze to nicemu nevadi, ze byl rad, ze to napojil, kde to funguje :) me se na tom nelibi, ze vypnutim klicku hned nezavru nadrz :/, coz by se treba nekdy mohlo hodit

Jinak s tim, ze by LPG system zasahoval do okruhu cerpadla jsem se jeste nesetkal (jen nekdo na lada foru kdysi popisoval, ze ma relatko a jak to prepne na LPG, tak mu to vypne cerpadlo). Normalne LPG pouze odpoji benzinove vstriky.
16:27:26
20.08.2025
vhml
-> ajok 20.08.25 15:45:01: jakože je lpg system napajenej od cerpadla? To se mi nezdá.



Přepálenou pojistkou to nebude. Už se mi to stalo vícekrát, ale většinou se to do minut nadávání zmátořilo. Napíchnu tam vag a diagnostiku LPG a uvidím jestli z toho budu moudrej co je příčina a co následek.



Cerpadlo ted nezabzucí a vypínač lpg nereaguje ani na klíček, ani na otevřený dveře, ani na držení tlačítka pro násilný zapnutí LPG .
upraveno 2x, naposled 20.08.2025 16:28:41
15:45:01
20.08.2025
ajok
-> vhml 20.08.25 15:20:06: pojistka cerpadla je OK? mrkni i na pojistku LPG, me ji plynar povesil na baterku, ale treba to mas nejak lip pripojeny

Normalne cerpadlo bezi porad a s LPG systemem nema nic spolecnyho... to jen ja ho pri pianko jizde vypinam, abych mu prodlouzil zivotnost.

edit:

me teda pri otevreni dveri cerpadlo zabzuci a prepinac plynu (BRC) zacne blikat az pri zapnuti klicku

edit 2:

tak me napada, ze to LPG, jak me se aktivuje klickem, tak Tobe napajenim cerpadla, jak to tak popisujes, takze pojista, rele, pripadne kabelaz, problem (pridrene, zanesene apod.) v cerpadle taky muze vyhazovat pojistku, s tim uz jsem se setkal u jinych aut
upraveno 3x, naposled 20.08.2025 15:53:57
15:20:06
20.08.2025
vhml
Nejde mi nastartovat Sharan. A přisuzuju to nějaký mrdě v plynu. Vždy po otevření dveří rovnou zavrčelo palivové čerpadlo a zablikal vypínač plynu ( Magic 3 ) . Teď se nestane ani jedno. Auto ví, že má otevřený dveře.



Kdyby bylo mrtvý čerpadlo, tak bych očekával, že stejně zabliká ten vypínač plynu. Ale takhle mi to přijde, že umřelo něco v plynový části a nenechá to spustit původní benzínovej systém.
21:49:23
22.07.2025
11mAjA11
Neměřil sem nic, vzal sem kabel přejebal sem ho na jiný válec a závada se přenesla. Takže sada nových kabelu měděných a bylo po problému, původní jsem planžeťákem rozpitval a našel sem v něm oxidaci jak sfiň..
08:49:17
21.07.2025
ajok
-> 11mAjA11 21.07.25 08:12:03: jj, zkusím modul zapalování popř. Snímač polohy kliky, možná ještě zaslepit odvětrání, pak už nevím... znám jednoho odborníka na Lada elektroniku, ale je až z Košic a čekací termín tak 2 měsíce, už jsem mu psal a když mě pokusy nevyjdou, tak si udělám výlet...

Zkoušel jsi ten kabel měřit, jestli se odpor lišil od ostatních, já tam teda mohu zkusit modul i s kabelama z euro4, to by mělo být stejně zapalko.
upraveno 1x, naposled 21.07.2025 08:53:04
08:12:03
21.07.2025
11mAjA11
Je li závada na vozidle VW group, bylo by vhodné to diagnostikovat VCDS kde je rozepsány kompletní kód závady který se pak na ross-tech Wiki dá poměrně přesně rozklíčovat. Jestli to na benzín jede tak je problém ve špatně nastaveném LPG, nebo umrely LPG vstriky (nebo se zalepily bo shit dizajn) nebo jsou jen špatně průměry trysek a nestíhá to, lambdy to vyhazuje protože je špatně nastaven LPG, případně jsou už načaté, mi Superb vyhazuje sporadicky zadní které jsou po 380tkm už pomalejší v reakci (ale na emisích vůbec nic neříkali nikdy). Superb házel misfire na LPG ve středním pásmu zátěže kvůli vadnému kabelu zapalování , na benzín to v nízkých jelo i volnoběh byl poměrně kultuvovany ve vysokých Jakš tak, ve středních vůbec. Kabel sem rozřízl protože to byl původní měděný a našel sem olezle spojení medné žíly ke koncovce na svíčku , přitom je to komplet zalité / zalisované v gumě.





Je li závada na vozidle z východu, tam diagnostika bude patrně poměrně omezená, hledal bych problém v nastavení LPG případně zapalovací soustavě.







upraveno 3x, naposled 21.07.2025 08:26:42
04:25:11
21.07.2025
ajok
Dokonce jsem se dozvedel, ze mam vysypany kat, s temadle emisema a pak dokonce, ze kat nema na emise vliv :), tak proc vsichni nejezdime bez katu...

Missfire jsem tam mel za cestu 3x, naposledy uz 3km od baraku, rozblika check a pak uz jen sviti, jede na vsechny, ale vubec netahne, po vypnuti motoru a nastartovani uz jede normalne. Nizkou ucinnost katu jsem tam mel asi po 120km P0422, rozsviti check a jede trochu se snizenym vykonem, po nejake dobe se zas vykon vrati, nekdy check zustane svitit a nekdy zhasne.

Zkousel jsem 200km na benzin, to neudelalo nic, podobne jako na ten plyn z OMV, ale na plyn z OMV jsem jel v noci v chladku, tak zas se nemuselo projevit to odvetrani nadrze - vse me na to odvetrani smeruje, ale nikde jsem necetl o problemu s tim.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od ajok vložen 21.07.2025 04:25:11
upraveno 2x, naposled 21.07.2025 04:59:53
04:13:25
21.07.2025
ajok
Tak mozna jste meli pravdu a ja dal zbytecne za plyn o desitku vic a plynar uz to zacina svadet na elektriku v aute, pritom na benzin to chodilo skvele, ted jsem se s tim pres 3tis.km trapil, abych vubec dojel, nejvic to bez problemu ujelo cca 500km na SK plyn z OMV, ten je top, jinak problemy nejcasteji po 120km.

Dostala me ta plastova hadice od reduktoru k nadrzi, vyfuk jsem radeji omotaval paskou na svody, protoze jsem mel strach.

U Velke Bitese jsem uz mel strach, ze jsme dojeli a 3tis.km to jeste dalo, ale jednou letela po dalnici 150 a jednou jsem tam jel v odstavnym do kopce 30kmh.

Na 99% to se zapalovanim nema nic spolecneho, trochu podezrivam odvetrani benzinove nadrze.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od ajok vložen 21.07.2025 04:13:25
11:47:39
30.05.2025
11mAjA11
Jednotka motoru neřídí LPG ve smyslu délky (dávky) vstřiku, většinou adaptace LPG jednotky ze zkušeností nefungují ideálním režimem samoučeni. Takže já si doladím plyn tak aby dle grafického znázornění byly křivky benzín a LPG provoz nejlépe přesně v překrytí. Mám nastavený volnoběh aby běžel na benzín, přepínání dle zatížení motoru a tak podobně, jednoduše intuitivně. Mě systém od STAGu baví a plně mi vyhovuje.

Ono označení dnešní systémy jsou spíš evolucí těch dlouhodobě vyráběných s co možná nejmenšími úpravami. Bavím se samozřejmě o motorech MPi z let 2000 atp. takže to nejsou žádné moderní vymoženosti primovstrikovych motorů. V Joggeru mám turbo MPi a tam je LPG Ital tak uvidím jak dlouho bude fungovat..
upraveno 1x, naposled 30.05.2025 11:50:32
07:51:35
30.05.2025
Borderer
-> 11mAjA11: To v dnešní době ještě existují systémy, co jedou podle pevně nastavený mapy a ignorují lambdu nebo jak to chápat? Dyť minimálně řídící jednotka motoru se to musí snažit furt dorovnávat.
00:33:46
30.05.2025
ajok
-> palinator 28.05.25 12:04:06: u Kolbabka to doufam nebylo? :)
06:10:27
29.05.2025
11mAjA11
-> palinator: to je přesně ono, Landi "nějak" funguje, když se tomu začneš věnovat ve smyslu vnímat co se v průběhu zatížení děje, tak zjistíš že to vlastně zas až tak nefunguej a v domacích podmínkách s tím nejsi schopnej nic dělat..a ti co to jakože "montují" s tím nechtějí nic mít, ve výsledku máš něco co jakoby jezdí, žere třeba zbytečně moc, nemá výkon jako by mohlo mít a jako bonus při dlouhodobém užívání upálí ventile (v lepším případě) a nebo to sebou vezme rovnou i kat..ke STAGu se za pár stokorun koupí kabel, na webu se sosne SW aplikace do laptopu a ladíš jak potřebuješ i za provozu, když nejsi vemeno, tak to během max. dvou dní (jsi li řidič a ladič v jednom) máš nastaveno a pak jen jezdíš, základně ti pomůže autokalibrace a tu si krásně doladíš dle projevu v jízdních režimech podle potřeby. je to jednoduchý, cenově dostupný systém (LPG ECU i reduktor jsou v pohodě) vstřiky k tomu si mužeš navolit jaké chceš od levných elmag. s jehlou (které se neustále zasírají, jsou hlučné a zle se s nima nastavuje systém) až po membránové, které fungujou hladce s dobrou odezvou, potichu a minimálně 50-60tis na ně nemusíš myslet že by byly problémové.
upraveno 3x, naposled 29.05.2025 06:15:10
12:46:17
28.05.2025
Bukaj
-> palinator: Co servisuju tu Caddynu (1,6 75 kW BSE), tak tam plyn taky funguje bezchybně. Není to ten fabrický, tuším, že je to taky Magic...

...každopádně jsem na tom před 100 tisíci jen měnil filtr a jinak nic.
12:04:06
28.05.2025
palinator
-> ajok 27.05.25 21:58:41:

Landi na Golfu V 1,6 75 kW nefungovalo. Lépe řečeno v určitých otáčkách v mírném zatížení tam byly misfire. Prý chyba v mapě, kterou ale nějak nikdo dostupnej neuměl opravit.
11:55:52
28.05.2025
ajok
-> 11mAjA11 28.05.25 10:52:10: jenže to chci do euro 5, samo bych rád jednoduchý.... Stag mám připravený do fabie a pochází z FAB 16V teda.

Nevíš to Lovato, ale když neumí odladit Stag, tak jestli by uměl Lovato...
10:52:10
28.05.2025
11mAjA11
Elpigaz sem z Golfa vyhodil protože se sním nedalo domluvit v rámci dolaďování v provozu. nahrazeno STAGem a od momentu finálního odladění se na něj nesáhlo zhruba 70tkm 2x sem preventivně měnil filtr, Superb má STAG a tam je zhruba 200tkm s jednou výměnou reduktoru z důvodu úniku kapaliny a propustnosti LPG do chladící kapaliny, odladění jednoduché a funkční. Landi je oproti tomu zbytečně složitý systém a stejně tak Prince nebo jak se to menuje, to ani plynari nechtějí opravovat když se něco zjebe.
10:40:46
28.05.2025
Bukaj
-> ajok: Já mám zkušenosti s LPG jen ve škodovkách s karburátorem a tam to bylo poměrně spolehlivé.

Ve Volvu je už moderní systém se vstřikovači (Magic), od roku 2016 původní bez zásahů, 2 roky před koupí auto stálo bez hnutí někde na sídlišti a na LPG jsem zatím nemusel sáhnout. Jediné, co tam vnímám jako "vadu", kterou ovšem neřeším, že po přepnutí z benzínu na LPG auto asi 3 otočky motoru jede jen na 4 válce (z pěti), takže jeden vstřikovač se půl vteřiny probouzí.

Ale dělá to od doby, co auto mám a nezhoršuje se to, většinou si toho ani nevšimnu...

Tak nějak předpokládám, že když u zanedbaného vozu LPG systém funguje spolehlivě bez servisu 9 let od montáže, že tomu tak bude i u méně zanedbaných vozů a ostatních systémů LPG...
21:58:41
27.05.2025
ajok
-> Bukaj 27.05.25 08:26:16: tak treba kolega si dal do mazdy a sype se to od prvniho dne, kdy si to prevzal... plynar rikal, ze stag uz nikdy nemontuje, pry jedine lovato, druhy zas landi - tam me trochu presvedcuje, ze ho ma treba opel z vyroby a byvaly kolega, ze to pry funguje paradne, dokonce mel elpigaz a nechal to predelat na landi, ja mel elpigaz v nive a delalo si to, co chtelo, dokonce jsme si pujcovali komponenty vc. RJ a stale stejne... v karbu je asi skoro jedno, co je, ikdyz za me nejlepsi to lovato v rapidu asi
12:32:13
27.05.2025
Tomaso435
-> ajok: už vidím nekoho kdo si dá lpg za 60 když ho může mít za 29999.

Ja teda volim za těch 60, páč vím že to jezdí za 4 plynu a 0.5 benalu ala chlazení vstřikovačů.
09:03:16
27.05.2025
Jarda/felda
-> ajok 27.05.25 02:30:52: pak je tu ale věc druhá a to cena- nerovná se- kvalita 8
08:26:16
27.05.2025
Bukaj
-> ajok: Co je na tom překvapivého? Když jsem kolenovrt a chci jezdit za levno, tak ta investice by měla být co nejnižší.

Co se týče spolehlivosti, tak u nového systému se jaksi předpokládá, že bude fungovat aspoň 10 let bez problémů a pak se uvidí...
02:30:52
27.05.2025
ajok
autoplynsebekpaseka.webno de.cz/

maji tam anketu a vede cena, to nechapu... na co je levna montaz, kdyz se to bude srat...
12:56:56
24.09.2024
COL
Zdar, nemáte někdo volnou funkční civku lpg obohacovace pro lovato/lovtec? Potřeboval bych to "mosazne" provedení s jedním kontaktem.
17:06:01
19.03.2024
Borderer
Nakonec je řešení problemu poněkud přízemní. 3 Turbulátory z vložky topení. 3
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Borderer vložen 19.03.2024 17:06:01
11:56:21
16.03.2024
SO545
-> ajok 13.03.24 16:37:37: nieje to nutne....ako pise Bukaj som najazdil 13sezon aj v krutych mrazoch.

Startoval na brnk a niekdy nezamrzol...dnes tazka pohoda.
16:37:37
13.03.2024
ajok
-> Bukaj 13.03.24 08:16:16: tot otazka, ja bych ho radeji dal pred topeni, at se poradne prohreje reduktor, komfort je az na druhym miste, u rapida mam za reduktorem vymenik voda/olej
08:34:10
13.03.2024
Borderer
-> Bukaj: Asi to nakonec překopu, no. Bude to jednodušší, než tu vložku měnit.
08:16:28
13.03.2024
Borderer
-> ajok: Bude léto, tak jde hlavně o to LPG. 3 Napadlo mne zkusit přiškrtit hadici za Tčkem drcpáskou a zkusit, co to udělá, ale než se k tomu dostanu...to LPG je věc, proč to auto ještě vůbec žije.
08:16:16
13.03.2024
Bukaj
-> Borderer: Myslím, že sis sám odpověděl.

Mít reduktor paralelně k topení je blbost.

Vyhoď Tčka a dej ho do serie k topení (na vratku z topení k motoru, aby Ti reduktor zbytečně neochlazoval otopnou kapalinu před topením). 4
08:09:38
13.03.2024
ajok
-> Borderer 13.03.24 07:58:18: taky mi zas praskla přepážka v radiátorů u té 1.3mpi Klímové :/ to bude sranda to vyměnit, ale v některých mrazivých dnech to auto bylo skoro nepoužitelné :/
07:58:18
13.03.2024
Borderer
Taková teoretická otázka, u Feldy mám reduktor zapojenej před radiátor na dvě Tčka. Tzn. paralelně. Je možný, že prasklá přepážka v radiátoru (auto delší dobu hůř topí) způsobuje to, že nízký hydraulický odpor vložky topení sníží průtok reduktorem?



Protože z podzima se mne začalo stávat to, že LPG začalo vypadávat na nízkou teplotu reduktoru jakmile po autě něco chci (předjetí na státovce, kopec na dálnici), dokud jedu plynule 90-100kmh, vše je OK. Původně sem myslel, že v tom lítá vzduch protože bylo KO těsnění pod hlavou, ale nepomohlo to. A teď auto netlakuje a kapalina nemizí.....výměna čidla teploty nepomohla. 8
11:09:37
05.02.2024
pantercs
-> Bukaj 01.02.24 19:06:12:



Toto je bezva nápad!!:D Já lítam na plyn už od 2003. Prostě je to super a ekonomický.
21:55:30
04.02.2024
Bukaj
-> King 02.02.24 14:40:19: Nepočítaně3

Ale jak píšou kluci - určitě bych šel do tvrzených sedel.

Upřímně - v dnešní době už chci nechat vyměnit sedla výfukových ventilů na všech škodovkách, se kterými chci něco najezdit - tedy obě mé současné 130 a čase třeba i ta, která mi ještě neříká "pane"...

...ono crcání se s aditivem je celkem pakárna...8
17:02:24
02.02.2024
dragon_cb_cz
-> SO545: -> King: Zrovna ty 105kový hlavy (který myslím na MBčko lze použít) jsou celkem dostupný.
Extreme Tyres