skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tesneni pod hlavou favorit
prohledat
87 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.05.2007 do 10.05.2019, založil/a Jarda - zrušená registrace
08:20:51
10.05.2019
10.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> minno 09.05.19 14:30:37: no me ten jeden wahler vydrzel urcite 250tis.km+
14:30:37
09.05.2019
09.05.2019
minno
-> Jarda: Mal som aj Calorstaty pred časom a vždy OK.
11:52:39
05.05.2019
05.05.2019
Pavel P..
-> Jarda: jo máš pravdu, Calorstat mi ve škodovce nefungoval.... ale bylo to před několika lety, třeba se kvalita zlepšila...
10:41:32
05.05.2019
05.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> 71skoda100 05.05.19 10:11:53: 80°C je na favo zbytecne malo, ale nejak to funguje... bude jen vetsi opotrebeni motoru, ale starline tomu bych teda zrovna neveril, do rapida i nivy jsem dal letos calorostat france a zatim to funguje... ale Pavel P. s tou znackou nemel uplne dobrou zkusenost
Tady ho ma nejak moc levnej, autodilyuo.cz/cs/.../6453 565 , je proste overenej, ze funguje, pouzil jsem ho i ve fab. 1.4 mpi a fel. 1.3 mpi a nebyl problem
Tady ho ma nejak moc levnej, autodilyuo.cz/cs/.../6453 565 , je proste overenej, ze funguje, pouzil jsem ho i ve fab. 1.4 mpi a fel. 1.3 mpi a nebyl problem
10:36:15
05.05.2019
05.05.2019
Tomaso435
-> 71skoda100: na 80°termostat to nemuže ani pořádně topit ne?
10:11:53
05.05.2019
05.05.2019
71skoda100
-> Jarda - zrušená registrace 04.05.19 10:32:56: Termostat som dal 80C Starline, som si hovoril ze na termostate snad ani Starline nic nepokazi. Takze myslis ze je to tym ze sa otvara moc skoro, a mam tam dat 88C?
10:32:56
04.05.2019
04.05.2019
Jarda - zrušená registrace
-> 71skoda100 04.05.19 10:08:02: termostat jsi dal wahler 88°C nebo neco jineho?
10:08:02
04.05.2019
04.05.2019
71skoda100
Aby sme to aj nejako uzavreli, tak motor sa zlozil, este sa vymenili sviecky, hlava a palec rozdelovaca atd atd a auto jazdi krasne Daval som rovno aj novy termostat a snimac teploty, lebo budik teploty nesiel ked som auto kupil.
Inak este otazka pre skusenych - auto sa za jazdy zohreje na asi 1/4 teploty behom par minut, a potom za beznej jazdy nejde rucicka nikdy do polovice budiku (ani po 15 minutach na dialnici). Potom ale ked po dlhsej jazde zastavim, tak behom asi minuty tu polku dosiahne (mozno aj trosku viac), a zapne sa ventilator na chladici. Je toto na Favoritoch normalne, alebo je nieco zle? Odvzdusnene to je, a mam pocit ze keby bolo nieco vyrazne zle tak to auto by sa skor rychlo zacalo prehrievat. Mam to takto nechat ci treba to riesit? Diky
Inak este otazka pre skusenych - auto sa za jazdy zohreje na asi 1/4 teploty behom par minut, a potom za beznej jazdy nejde rucicka nikdy do polovice budiku (ani po 15 minutach na dialnici). Potom ale ked po dlhsej jazde zastavim, tak behom asi minuty tu polku dosiahne (mozno aj trosku viac), a zapne sa ventilator na chladici. Je toto na Favoritoch normalne, alebo je nieco zle? Odvzdusnene to je, a mam pocit ze keby bolo nieco vyrazne zle tak to auto by sa skor rychlo zacalo prehrievat. Mam to takto nechat ci treba to riesit? Diky
11:37:40
06.04.2019
06.04.2019
zedd
ahojte, jen se zeptám, v kelly mají těsnění pod hlavu na 130ku pod číslem 40.11.790, je to označení pro originál nebo už je to nějaká laciná náhrada?
08:53:16
06.04.2019
06.04.2019
71skoda100
-> Jarda - zrušená registrace 05.04.19 13:45:23: Vies co to mi uplne ubehlo, ponahlali sme sa aby sme vsetko zlozili, lebo sme museli uz uvolnit dielnu
Ale inak je to zlozene, auto bezi krasne, presiel som s nim asi 20km domov a novy olej ostal krasne cisty Zatial sme dali do chladica vodu, s tym ze to dnes este vypustim, mozno este raz preplachnem vodou, a potom dame novu chladiacu.
Objavil sa este taky problem ktory pred tym nebol - ked preradim na vyssiu rychlost tak auto chvilu "cuka". A potom sa az rozbehne. Je aj pocut zvlastne zvuky z toho kanistra uplne v pravo hore pod kapotou (to je odvetravanie asi, musim to dnes pozriet v servisnej prirucke). Mozno som len nieco zle zapojil, tym ze sme sa trochu ponahlali prec, dnes to za svetla este raz skontrolujem, ale keby mal niekto napad ze co tam moze byt zle tak budem rad
Ale inak je to zlozene, auto bezi krasne, presiel som s nim asi 20km domov a novy olej ostal krasne cisty Zatial sme dali do chladica vodu, s tym ze to dnes este vypustim, mozno este raz preplachnem vodou, a potom dame novu chladiacu.
Objavil sa este taky problem ktory pred tym nebol - ked preradim na vyssiu rychlost tak auto chvilu "cuka". A potom sa az rozbehne. Je aj pocut zvlastne zvuky z toho kanistra uplne v pravo hore pod kapotou (to je odvetravanie asi, musim to dnes pozriet v servisnej prirucke). Mozno som len nieco zle zapojil, tym ze sme sa trochu ponahlali prec, dnes to za svetla este raz skontrolujem, ale keby mal niekto napad ze co tam moze byt zle tak budem rad
13:45:23
05.04.2019
05.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> 71skoda100 05.04.19 08:14:35: zkousel jsi tim magnetem, jestli jsou krouzky nerez? jinak bych se ted octu i trochu bal
08:14:35
05.04.2019
05.04.2019
71skoda100
-> MVM 03.04.19 20:42:09: Dik za radu s tymi tyckami Hlavu sme presne tak aj pozerali a na prvy pohlad sa zdala byt rovna. Urcite by som ju radsej nechal prebrusit ale toto mala byt oprava na spojazdnenie, nie polovicna generalka motoru lebo na to bohuzial nemam teraz cas. Ale vymenili sme okolo co sa dalo, termostat, cidlo teploty, vsetky mozne tesnenia atd. Hlava uz je spat na motore, dotiahnuta podla navodu.
-> darklord 04.04.19 07:56:08: Jasne, pozerali sme, a prekvapivo su tiez v pohode.
Uz je namontovana hlava a vyfuk, dnes nastavime ventily, nahodime sanie a je to Este jedna otazka - cim by ste precistili chladiaci system? Urcite tam par krat napustim/zohrejem/vypusti m vodu, ale v expanznej nadobke su usadeniny a bojim sa ze to tak bude vyzerat aj inde.
-> darklord 04.04.19 07:56:08: Jasne, pozerali sme, a prekvapivo su tiez v pohode.
Uz je namontovana hlava a vyfuk, dnes nastavime ventily, nahodime sanie a je to Este jedna otazka - cim by ste precistili chladiaci system? Urcite tam par krat napustim/zohrejem/vypusti m vodu, ale v expanznej nadobke su usadeniny a bojim sa ze to tak bude vyzerat aj inde.
07:56:08
04.04.2019
04.04.2019
darklord
-> 71skoda100 03.04.19 19:29:31: a to najdolezitejsie si ste skontrolovali? Ci su valce v spravnom presahu?
20:42:09
03.04.2019
03.04.2019
MVM
-> 71skoda100 03.04.19 19:29:31: Zdvihátka jsou všechny stejný, to co myslíš jsou rozvodový tyčky. Ty jsou v pořadí VSSVVSSV - tam kde je S můžeš mít tyčky hliníkový.
Co se hlavy týká - tak po demontáží bývá skoro pokaždý deformace hlavy. Pokud ji neproměříš po očištění nožovým pravítkem jednak do úhlopříčky a potom rovně na průsvit,nebo pomocí měrek,nebo tenkýho papíru - není možný tvrdit že je rovná. Vždycky doporučuju minimální "líznutí" na rovinnost dosedací plochy,chci aby to bylo 100%. Samozřejmě chápu okolnosti kdy se očistí a je s novým těsněním hned zpátky.
Co se hlavy týká - tak po demontáží bývá skoro pokaždý deformace hlavy. Pokud ji neproměříš po očištění nožovým pravítkem jednak do úhlopříčky a potom rovně na průsvit,nebo pomocí měrek,nebo tenkýho papíru - není možný tvrdit že je rovná. Vždycky doporučuju minimální "líznutí" na rovinnost dosedací plochy,chci aby to bylo 100%. Samozřejmě chápu okolnosti kdy se očistí a je s novým těsněním hned zpátky.
19:29:31
03.04.2019
03.04.2019
71skoda100
-> Dušan 02.04.19 21:09:02: Diky moc.
Takze hlava uz je dole, vsetko sme vycistili a zajtra ideme skladat. Hlava bola pekne rovna a nepopraskana - srouby isli v pohode von a zavity vyzeraju dobre
Tesnenie som nakoniec kupil nove original Skoda, a este k tomu tesnenia sania, termostatu, atd.
Inak vidim ze zdvihatka ventilov su rozne, maju iny koniec podla toho ci ovladaju sacie alebo vyfukove ventily, alebo preco? Ale poznacil som si ich poradie, takze pojdu naspat spravne.
Takze hlava uz je dole, vsetko sme vycistili a zajtra ideme skladat. Hlava bola pekne rovna a nepopraskana - srouby isli v pohode von a zavity vyzeraju dobre
Tesnenie som nakoniec kupil nove original Skoda, a este k tomu tesnenia sania, termostatu, atd.
Inak vidim ze zdvihatka ventilov su rozne, maju iny koniec podla toho ci ovladaju sacie alebo vyfukove ventily, alebo preco? Ale poznacil som si ich poradie, takze pojdu naspat spravne.
21:09:02
02.04.2019
02.04.2019
Dušan
-> 71skoda100: 10
19:16:04
02.04.2019
02.04.2019
71skoda100
-> Jarda - zrušená registrace 02.04.19 10:51:53: Dik za info, auto uz je v dielni a zajtra ideme na to :D
Este jedna vec - aku velku hlavicku maju tie imbusove srouby hlavy? Chcem pozriet ci mam taky bit, len auto uz teraz doma nemam.
Este jedna vec - aku velku hlavicku maju tie imbusove srouby hlavy? Chcem pozriet ci mam taky bit, len auto uz teraz doma nemam.
10:51:53
02.04.2019
02.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> 71skoda100 02.04.19 07:39:43: elring se daval i origo na ty posledni, hlavne ne temac a muzes magnetem zkusit krouzky
07:39:43
02.04.2019
02.04.2019
71skoda100
Dakujem za rady, dnes vecer sa auto prevezie do dielne a zajtra pojde hlava dolu.
Takze srouby porzriem, a ak su v poriadku tak vycistim zavity v bloku (kde to budem robit je aj kompresor so vzduchom) a skusime ich znova pouzit. K tomu tesneniu - auto kelly ponuka aj original Skoda tesnenie za podobnu cenu, planoval som kupit to. Alebo myslite ze je lepsi ten Elring?
Takze srouby porzriem, a ak su v poriadku tak vycistim zavity v bloku (kde to budem robit je aj kompresor so vzduchom) a skusime ich znova pouzit. K tomu tesneniu - auto kelly ponuka aj original Skoda tesnenie za podobnu cenu, planoval som kupit to. Alebo myslite ze je lepsi ten Elring?
12:11:24
01.04.2019
01.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jura_Favorit 01.04.19 10:42:34: jo, za mez kluzu by se to dostat nemelo, to je spatne, ale je to velmi blizko ni... u rapida jsem jeden sroub natahl (tenkrat jsem se hodne lekl, ze uz vytrhavam zavit z bloku :) tak jsem dal jen ten jinej a elring drzi uz pres 100tis.km
Vzdy jsem mel zato, ze nove srouby davat kvuli zavitum, myslim poskozenim, ne kvuli deformacim... jen jednou jsem dal origo nove, jinak davam stare, vycistene a naolejovane, bacha i na nazinkovani, viz. vodikova krehkost.
Vzdy jsem mel zato, ze nove srouby davat kvuli zavitum, myslim poskozenim, ne kvuli deformacim... jen jednou jsem dal origo nove, jinak davam stare, vycistene a naolejovane, bacha i na nazinkovani, viz. vodikova krehkost.
10:58:38
01.04.2019
01.04.2019
Tomaso435
jednou jedinkrát mi šroub prasknul. (asi tak desátý použití) navařila se matice a pak se to celý vytáhlo a dal jeden nový... na asi pátej pokus u druhýho auta sem dal raději nový šrouby, ale to na čem to záleží je dokonale čistej závit především v bloku... aby to šlo dotáhnout tak jak to má bejt.
10:45:47
01.04.2019
01.04.2019
Jumbo
-> 71skoda100: Na ty šlouby opravdu opratrně, já koupil nové a jeden jsem zalomil a dopadlo to hodně špatně. Teoreticky, pokud na to nikdy nebylo saháno, by se daly použít i staré šrouby, jestli budou vypadat OK, dneska jsou "vabank" asi obe varianty...
10:42:34
01.04.2019
01.04.2019
Jura_Favorit
-> minno: slovíčkařit tady nebudu, ale nějaké vlastní "doporučení" vidím jen až u dotahování. Reagoval jsem výhradně na "Na favorit motor by mali ísť vždy nové šróby, pretože pri doťahovaní hlavy sa ráta s ich určitou deformáciou" - ne, vždy nemusí a ani sám výrobce s ničím takovým neráta. Toť vše, bylo by to už jen neustálé opakování se
10:32:40
01.04.2019
01.04.2019
minno
-> suri: -> Jura_Favorit: Áno, práve preto som použil slovko "Odporúčam". Je to len rada, vlastná skúsenosť, odporúčanie, tip... Uviedol som k dispozícii aj oficiálny postup, tak nech si každý vyberie podľa seba. A či oficiálna príručka káže nové skrutky, alebo nie, na tom tak nezáleží, keďže každý vieme, ako to je.
10:09:57
01.04.2019
01.04.2019
Jura_Favorit
-> minno 01.04.19 09:08:34: tak já nevím. Zrovna k Tobě do karty jsem dával link na oficiální dílenskou příručku Škoda Auto, jak to s těmi šrouby je - jeden by řekl, že už v tom bude konečně jasno... skoda-virt.cz/cz/.../326-
minno-s120l-136gl-sedivko?
gotopost=3...
09:35:06
01.04.2019
01.04.2019
suri
-> minno: nikde nie je predpis nových skrutiek a ak im nič nie je tak to jazdí aj bez ... poslednú sadu čo som mal nových tak dve mali napiču závit hneď po vybalení , takže toľko k tomu
tie momenty vychádzajú divoko , dával som 23+2x90 a bez tak to na väčšine skrutiek je okolo 75nm
tie momenty vychádzajú divoko , dával som 23+2x90 a bez tak to na väčšine skrutiek je okolo 75nm
09:08:34
01.04.2019
01.04.2019
minno
-> 71skoda100: Na favorit motor by mali ísť vždy nové šróby, pretože pri doťahovaní hlavy sa ráta s ich určitou deformáciou. Nové šróby sú preto istota, ale ak kupovať, tak iba originál (čo sa dnes ťažko pozná), takže bacha na čínske blato.
Ale bežne sa menia tesnenia na týchto motoroch a skrutky sa ponechávajú staré. Treba ich ale vizuálne skontrolovať (či sú OK) a vyčistiť. Takisto poriadne vyčistiť závity v bloku. Na to je najlepší kompresor (vyfúkať, vysušiť).
Pri použití starých šróbov odporúčam zmeniť postup doťahovania (origo sa doťahuje v 3 krokoch 25 Nm - 90° - 90°), aby to nebolo na uhly ale na moment s konečným dotiahnutím na 90 Nm (v krokoch napr. na 30 Nm - 60 Nm - 90 Nm). Závity mierne potrieť olejom.
Pred montážou hlavy skúsiť všetky šróby rukou zakrútiť na neostro do bloku až na doraz a poznačiť si, ktorý šrób do ktorej diery. Ideálne ich dať všetky nazad tak, ako boli pôvodne rozmiestnené.
Samozrejmosťou je kontrola presahov valcov a dôkladná očista dosadacích plôch.
Tesnenie použi výlučne Elring, jediná záruka dlhodobej bezproblémovosti.
Ale bežne sa menia tesnenia na týchto motoroch a skrutky sa ponechávajú staré. Treba ich ale vizuálne skontrolovať (či sú OK) a vyčistiť. Takisto poriadne vyčistiť závity v bloku. Na to je najlepší kompresor (vyfúkať, vysušiť).
Pri použití starých šróbov odporúčam zmeniť postup doťahovania (origo sa doťahuje v 3 krokoch 25 Nm - 90° - 90°), aby to nebolo na uhly ale na moment s konečným dotiahnutím na 90 Nm (v krokoch napr. na 30 Nm - 60 Nm - 90 Nm). Závity mierne potrieť olejom.
Pred montážou hlavy skúsiť všetky šróby rukou zakrútiť na neostro do bloku až na doraz a poznačiť si, ktorý šrób do ktorej diery. Ideálne ich dať všetky nazad tak, ako boli pôvodne rozmiestnené.
Samozrejmosťou je kontrola presahov valcov a dôkladná očista dosadacích plôch.
Tesnenie použi výlučne Elring, jediná záruka dlhodobej bezproblémovosti.
07:33:50
01.04.2019
01.04.2019
71skoda100
Ahojte,
Ozivim staru temu, aby som zbytocne nezakladal novu
Pred tyzdnom som kupil Favorit (1994 so vstrekovanim) od stareho pana, v celkom dobrom stave, udrziavany a bez vacsej hrzde, pri kupe bolo vsetko v poriadku. Presiel som od vtedy cca 100 km, a jazdil pekne. Vcera som isiel vsetko skontrolovat a vidim ze mi zmizlo asi pol litra chladiacej kvapaliny, a pod vieckom oleja mam biely humus - cize je zle tesnenie pod hlavou, a miesa sa voda do oleja.
Plan je nasledovny: tento tyzden pojde hlava dole, pozrieme ci je rovna (ak neni tak pojde zrovnat), da sa nove tesnenie a vsetky kvapaliny sa preplachnu a vymenia. Kym zacnem, na co si mam davat pozor? Je treba davat vzdy nove srouby, ked budem znova montovat hlavu? (vidim ze sada sa da kupit ale stoji cca 35 eur, tak ak ju netreba, potesi to). Inak samozrejme bude aj nove vyfukove/sacie tesnenie. Pre info auto ma okolo 95,000 km, poslednych 15 rokov jazdene par sto km za rok, a chladiaca bola naposledy menena na konci 2017, podla toho co viem.
Mate nejake rady kym zacnem? Mam aj 110L cize podobny motor, ale hlavu som tam este nemusel davat dole Vdaka
Ozivim staru temu, aby som zbytocne nezakladal novu
Pred tyzdnom som kupil Favorit (1994 so vstrekovanim) od stareho pana, v celkom dobrom stave, udrziavany a bez vacsej hrzde, pri kupe bolo vsetko v poriadku. Presiel som od vtedy cca 100 km, a jazdil pekne. Vcera som isiel vsetko skontrolovat a vidim ze mi zmizlo asi pol litra chladiacej kvapaliny, a pod vieckom oleja mam biely humus - cize je zle tesnenie pod hlavou, a miesa sa voda do oleja.
Plan je nasledovny: tento tyzden pojde hlava dole, pozrieme ci je rovna (ak neni tak pojde zrovnat), da sa nove tesnenie a vsetky kvapaliny sa preplachnu a vymenia. Kym zacnem, na co si mam davat pozor? Je treba davat vzdy nove srouby, ked budem znova montovat hlavu? (vidim ze sada sa da kupit ale stoji cca 35 eur, tak ak ju netreba, potesi to). Inak samozrejme bude aj nove vyfukove/sacie tesnenie. Pre info auto ma okolo 95,000 km, poslednych 15 rokov jazdene par sto km za rok, a chladiaca bola naposledy menena na konci 2017, podla toho co viem.
Mate nejake rady kym zacnem? Mam aj 110L cize podobny motor, ale hlavu som tam este nemusel davat dole Vdaka
00:11:33
26.08.2012
26.08.2012
afro100
-> havlik: neviem nepoznam, preto sa pytam
21:24:21
25.08.2012
25.08.2012
havlik
-> afro100: možná proto že tam není ten silikon a teklo by to?
21:17:50
25.08.2012
25.08.2012
afro100
-> havlik 25.08.12 20:34:12: preco nie?
20:36:23
25.08.2012
25.08.2012
Thomas
-> havlik: jasný.....což MPičková Felda nemá,takže pohoda. Tak jo,díky moc za radu
20:34:12
25.08.2012
25.08.2012
havlik
-> Thomas: záměnný to je, jen nesmíš ty vícedílný použít na vodou vyhřejvaný sání.
20:30:50
25.08.2012
25.08.2012
Thomas
-> Nwkt: \ píšu že využiju tohoto tématu abych nezakládal kvůli tomu nový (nenašel jsem vhodnější) . A v mym dotazu je uvedený na čem to dělám,dělám to na Feldě 1,3 mpi
20:26:36
25.08.2012
25.08.2012
Nwkt
-> Thomas: Na fáčko se dělá v kuse ne? Tohle má snad fábie nebo felicie
20:25:17
25.08.2012
25.08.2012
Thomas
Vužiju tohoto tématu k aktuální otázce. Měnim těsnění výfukovýho paroží na FE 1,3 MPi a po oddělání sání a paroží jsou jejich těsnění oddělená,těsnění paroží jsou 2 plechové "kroužky" na sobě ale mě v mototechně prodali pod názvem těsnění paroží kus vcelku s těsněním sání. A otázka je toto plechové oddělené těsnění záměnné s tím vcelku,které plechové není?
Moc dík všem za zkušenost
Moc dík všem za zkušenost
17:44:21
17.07.2012
17.07.2012
Kuladmin
-> black_devil: Ver tomu ze to jde poloz na to matici a zacni uvnitr varit ale poradne provarit !! Jina moznost stejne neni. A az kdyz todle selze tak pak leda odvrtavani ale to bych doporucil na stojanovy vrtacce poradne uplnout a pak vrtat.
17:42:17
17.07.2012
17.07.2012
bigfavo
-> black_devil: kamarat tak povolil zlomeny srob v bloku ale ta srubka bola prasknuta az v diere, takze tam so zvarackou normalne navaral zvary, jeden na druhy, na konec navaril matrku a vytocil to v pohode
17:39:05
17.07.2012
17.07.2012
black_devil
-> Kuladmin: To tam nechytnu, ty 4 mm je tak málo, že i když navařím matici, utrhne se.
17:35:33
17.07.2012
17.07.2012
Kuladmin
-> black_devil: Svarecku navarit poradne matici a skusit povolit jeste navic bych do toho parkrat prastil kladivem smerem v ose.
17:30:23
17.07.2012
17.07.2012
black_devil
Tak jsem v prdeli, ty šrouby totiž vykukují zhruba 4mm Co s tím? Odvrtat?!
21:45:59
16.07.2012
16.07.2012
m8rinek
-> black_devil: Svářečkou!
21:41:57
16.07.2012
16.07.2012
Tommyk
-> jok3r: buď a nebo pořádný sikovky. ale nejdřív bych to taky dělal přes kontramatky
19:39:19
16.07.2012
16.07.2012
black_devil
-> jok3r: Jak přesně to myslíš? Nějak netuším, jak si kontramaticí pomůžu :/
Jo jako obě dotáhnout až na doraz a pak točit tou spodní?Zkusím tio a děj se vůle Allahova :D
Jo jako obě dotáhnout až na doraz a pak točit tou spodní?Zkusím tio a děj se vůle Allahova :D
19:38:06
16.07.2012
16.07.2012
jok3r
-> black_devil: kontramatky
19:36:29
16.07.2012
16.07.2012
black_devil
Tak se stalo to, čeho jsem se nejvíc obával, dva šrouby jsem přetrhl. Přetrhly se ale v místě, kde ještě není závit, takže po sundání hlavy mám šroub za co chytit. Co byste doporučili, abych šrouby vytočil? Ještě jsem to nezkoušel, takže netuším, jestli půjdou. Díky za rady.
16:56:51
16.07.2012
16.07.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> black_devil: mohla by se ti zkroutit nejen hlava, ale i blok
16:55:08
16.07.2012
16.07.2012
black_devil
-> Peťa Klíč: že bych ten šroub ukroutil snáz než na studeným? :D
11:10:37
16.07.2012
16.07.2012
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> black_devil: víš PROČ se to nemá povolovat na zahřátým motoru?
11:06:45
16.07.2012
16.07.2012
Dušan
-> sbf: s tim ze se srouby nezlomi bych moc nevykrikoval. Takovych uz tu bylo