
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vola ventilov na 742.136 + jedna zavada
-> Labros: bo to chtělo 6stiqalt

-> Luděk: No na takový otáčky přece jenom není dělaná.c)
-> Labros: služební Fábka 50kW lítala tachometrických 200,ale dlouho jí to nevydrželo

-> Labros: ale mozem si za to sam.... spravil som si luxusnu 130ku motor ktory mam v litri... ten stoji na chalupe a odpociva. v tomto mojom rapide som mal 130ku ktore chrastila a klepala.... vymenil som to za 136tku ktora neklepe ale chrasti.......... no je to taky nejaky bludny kruh

-> DOOlittle: Řetěz jednou za 100.000 vyměníš, a když ne, nic se nestane, jen bude chrastit. Řemen vyměníš jednou za 100.000, a když ne, přijdeš o motor. Tak si vyber?
-> Labros: o tom socialnom zaradeni som pisal len preto, aby ste nerypali do mna stylom ze "kup si teda inu znacku"... som student a preto:) a co sa tyka tej rozvodovej retaze, tak tu uz mam davno kupenu. picujem na konstrukterov len z toho dovodu, ze koli ich zastaralym sposobom myslenia a zapecenym mozgovym zavitom budem musiet stravit par hodin jebanim sa v zaolejovanom motore, co som si vdaka napinaku mohol usetrit.....

-> DuriQ: vajco hovorim o tom ze tie zmeny (vystuze a tak)su inovacia oproti S1000, ktora vznikla nie tak davno (v obdobi kedy sa o napinacom mechanizme na retaz davno vedelo)od ktorej sa odvijaju tie bloky, ale ked uz robili smeny na rebrovani, tak tam mohli prikreslit montazne otvory na napinak pod prsami. mozno by museli zmenit tvar prs, ale ved za ten prinos to stoji...
-> Luděk: ok beru o populáru toho moc nevim, ale na základním výkresu vypadá podobně a někde se i píše, že tisícovka se dá taky považovat za zdokonalení populáru, ale dejme tomu že tisícovka byl novej motor kterej sice chrastí i ve Fabiích, ale podle mě v tý Fabii lítá dost dobře, trochu nesrovnatelně s předchozíma motorama, ani ta 44kW nemá problém do kopce 150 na pětku a ještě zrychluje.. akcelerace i hluk podle zcela srovnatelný s jinýma motorama 1.4 z 90.let. jezdím v jiném autě s 1.4 16V a někdy si říkám, že ta Fabie s kterou jsem párkrát jel nejezdila o nic hůř. To jenom k tomu, že všechno, co konstrukčně vychází z 50.let, nemusí být úplně na šrot. Jel jsem i s Fabií 74kW a podle mě dokud se to nevytočí přes 5000 otáček, tak to není o nic lepší, než tak 8V 44kW.
-> Labros: no k populáru nedalo,to má jen společný rozvod OHV,ale ty motory se točí obráceně,rozvody mají ozubenými koly,nemají ojniční ložiska,ale napařenou kompozici přímo na uložení kliky,prostě Š1000MB měla konstrukčně úplně nový model motoru a deriváty z něj byly i ve Fábii
-> DuriQ: tak to měl na mysli už Saky když psal půl století... ono by se možná dalo jít až k Popularu, konstrukčně ten motor vypadá pořád stejně..
-> DOOlittle: ten řetěz nevyráběli v Mladé Boleslavi, tuším, že je od ČZ. Ale kdoví, jakou třetivýrobu máš v motoru ty ;)
-> DOOlittle: ten řetěz nevyráběli v Mladé Boleslavi, tuším, že je od ČZ. Ale kdoví, jakou třetivýrobu máš v motoru ty ;)
-> DOOlittle: a tvoje sociální zařazení ti nedovoluje ani koupit si nový řetěz a kola za 400? sice moc nevydrží, ale tipuju, že přežijou šáde, protože za pár let budeš stejně se šáde jezdit pár km ročně...
DOOlittle: ne a kedy podla teba vznikol
pokial ma pamet neklame tak je to odvodeny motor este od S1000
len je jemne modifikovany totez motor mas aj 1.4 8v fabius tiez jemne modifikovany ale v hrubej podstate ten isty blok
jedine co tomu motoru trochu chyba je napinak retaze nech nerobi taky bordel




-> Gemini: inak vraj sa da pouzit namiesto tej retaze co sa dnes dodava k tym sadam rozvodov retaz z Medaka... neviem co je na tom pravdy, ale vraj jej zivotnost je hypermega vacsia. je sice drahsia ale z jednej mercedesovej sa daju vraj spravit dve na skodulu. Neviem aky tam je modul tej retaze, takze neviem presne typ. Niekto by to mohol zistit

-> Saky: nechcem rozvyjat nejaku ostru debatu, ale ja hovorim o motore 136, ktory nevznikol pred pol storocim. je pravda ze blok sa moc nemeni, ale ked mohli pridavat vystuhy na bloku, tak preco nemohli spravit jeden jednoduchy sponovak na retaz? na anglickych autach zo 70tych rokov je to uplne bezna vec (MG Midget a tak podobne)... proste ti konstrukteri mali s prepacenim za vyraz nasrate nie len v rukach ale aj v hlave. Ale neda sa nic robit:) moje momentalne socialne zaradenie mi vsak neumoznuje kupit si nic lepsie, ale to nemeni nic na fakte ze si nemozem na nich trosku zanadavat

aspon nejaka vyhoda motorov skoda, ze netreba presne po 60 000km menit rozvody.....ako na remenovych OHCckach
ono taky soudruzi vymysleli ten motor pred pul stoletim tak co bys chtel.. a kdyz se pouzije kvalitni retez ne to co se dneska kupuje tak to tech 60nebo 80000km nebo kolik je predepsanejch vydrzi.. ono kdyz ho nekdo nemeni vubec tak se neni cemu divit..
-> Dally: no pravdepodobne mas pravdu.... asi to je retazou. vymenil som zdvihatka za uplne nove originalne ... motor vyrazne stichol, a jedine co je pocut, tak je rozvodova retaz, ktora je vytahana jak bacove trenirky.... ked som mal dole rozdelovac, tak som to tam jemne "preprstoval" cez tu dieru prostrednikom
a retaz normalne planda... no hold konstrukteri v Mladej Boleslavi boli v mnohych veciach a aj v tejto uplne loozeri... kazde normalne auto z retazou by malo mat samostav



-> DOOlittle: Abnormální zdvihátka se dělali ale oprava moc práce
-> all: no prave som osiel z dielne vyfetovany a spinavy ako cigan... vsetko co som odstrojil pri vyberani zdvihatok som ocistil v tech. benale vratane AC pumpy... no asi na to od vyroby nebolo sahane bo vsade mrte karbonu a vsetko total od oleja.... hnus hnoj a zvratky. Zdvihatka som podrobne prestudoval a dosiel som k zaveru... 3 kusy mali vystiepene z vrchnej casti, ostatne boli po bokoch neposkodene. Vsetky zdvihatka su na klznych zvislych plochach znacne matne, co znaci asi ich opotrebenie, ktore malo za nasledok klepot (kupim nove a uvidi sa co sa zmeni:), inak na stycnych vackovych plochach neboli vydrate, iba na par miestach drobne vypadane od korozie materialu (videl som aj vaznejsie poskodene zdvihatka a necvakali) Takze predbezne je problem vo vybehanych zdvihatkach a ich zvyslej ploche. Kupim jedno nove, a uvidim ako bude pasovat do otvorov v bloku. Ak aj to bude volne lietat, nastava problem, lebo bude nutne zohnat (zhotovit) zdvihatka s abnormalnym priemerom +- nejaka stovka alebo desatinka.(casovo aj financne zbytocne narocne a tym padom sa nebude realizovat:) Takze sorry za sloh a keby niekoho este nieco k teme napadlo, budem povdacny

DOOlittle 01.04.07 17:53:36 napsal: viete s aniekto vyjadrit k spravnosti tych ventilovych voli?
a este jedna vec... je mozne ze opotrebovanie zdvihatok sposobi cvakotave zvuky z motora?ANO ZDVIHÁTKA SE TOČÍ A POKUD JSOU VYMAČKANÁ TAK SE MĚNÍ VŮLE VENTILŮ
a este jedna vec... je mozne ze opotrebovanie zdvihatok sposobi cvakotave zvuky z motora?ANO ZDVIHÁTKA SE TOČÍ A POKUD JSOU VYMAČKANÁ TAK SE MĚNÍ VŮLE VENTILŮ
zvakat moze vsetko, kedze je tam 42 pohyblivych casti, keby cvakal Wankel, to by bolo horsie
vent. vole si nastavil spravne (ak nemas hlinnikove tycky)
vent. vole si nastavil spravne (ak nemas hlinnikove tycky)
cvakat mozu asi najviac te rozvody , mna dokonca raz strasil znamy ze to mozu byt aj ojnice ale to sa mi zdalo divne
-> DOOlittle: Tie vole mas spravne, teda aspon podla literatury

viete s aniekto vyjadrit k spravnosti tych ventilovych voli?
a este jedna vec... je mozne ze opotrebovanie zdvihatok sposobi cvakotave zvuky z motora?
a este jedna vec... je mozne ze opotrebovanie zdvihatok sposobi cvakotave zvuky z motora?
-> Dally: no dnes som vytiahol zdvihatka (dost neprijemna operacia ked to clovek robi na zasranom motore od bordelu:) a ukazalo sa ze im v zasade nic nie je, len na dvoch bolo vystiepene celkom pekny kus z hornej hrany.... zaujimalo by ma cim s ato mohlo stat........
videl bych to jen v tom retezu....
-> onder: no som sa sekol v slovicku....... vyrachtana retaz:) remen ani vyrachtany nemoze byt:)))))))
rozvodovy remen??? na skodovke? to mas potom asi 16ventil...;)
aka ma byt spravna vola ventilov? nastavil som s=0,20
v=0.20
nemal som pri sebe ziadnu literaturu, tak dufam ze som to nepohnojil:)
a teraz k tej zavade.... okrem toho ze mam vyrachtany rozvodovy remen, zda s ami ze sa z motora ozyva v rozmedzi 2500 - 3000 otacok cvakotanie.... predtym ticho a aj vo vyssich otackach ticho... co to moze byt? zdvihatko? ruzvodova tycka? alebo nieco horsie?:))
v=0.20
nemal som pri sebe ziadnu literaturu, tak dufam ze som to nepohnojil:)
a teraz k tej zavade.... okrem toho ze mam vyrachtany rozvodovy remen, zda s ami ze sa z motora ozyva v rozmedzi 2500 - 3000 otacok cvakotanie.... predtym ticho a aj vo vyssich otackach ticho... co to moze byt? zdvihatko? ruzvodova tycka? alebo nieco horsie?:))