skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavenie ventilov
-> King: No hej ale aspon priprava na stelovanie musi byt za pomoci ruk a v rukaviciach to ide dost blbo. Napr. veko ventilov a ja este pri zistovani vole pritlacam zdvihatko na tycku. Mozno blby ale silny zlozyk :))).
King máš pravdu.Čakať sa predsa nedá.Ja som už tie ventyli nastavil.Hoci som mal možnost za studena.
Ináč neviem ako to bolo možné ale boli nastavené na 20 a 15.Nechcelo to startovať.Ja som nastavil na 20 a 20.No výrazná zmena.Hneď to startovalo ovela lepšie než predtým.
Ináč neviem ako to bolo možné ale boli nastavené na 20 a 15.Nechcelo to startovať.Ja som nastavil na 20 a 20.No výrazná zmena.Hneď to startovalo ovela lepšie než predtým.

-> PeterP136: :) Jj, to dodržení teploty při štelování je docela problém, protože ten motor rychle chladne - ono přece jenom, když je rozdíl teploty motoru a okolí asi 70C, musí sebou člověk sakra hodit, aby to stihnul (a to si nepřipadám při štelování ventilů jako brzda :) S popálením prstů problémy nemám, protože s motorem "komunikuju" přes šroubovák, klíč a ráčnu :) Ale jak říkám, zlatýn štelování zastudena :)
-> King: To je tak, tiez budem zbytocne vysvetlovat otcovi ze to co robi dva dni na stvorcekovanom papieri bude mat v exceli za 5 minut :).
Ved ked viem hodnoty za tepla, tak ich tak raz nastavim a potom zmeriam za studena a nemusim potom robit vyprazane skodovkarske prsty :). A kym nerobim zasah do konfiguracie (utiahnutie hlavy, zmenu zdvihatok alebo cokolvek ine) tak nemusim zistovat ci sa to za tepla nezmenilo. Ta stotina hore dolu to skutocne neovplyvni. A tiez by som rad videl tych starych machrov ako beru do ruk laserovy teplomer a zistuju ci ma motor tu spravnu teplotu ked idu ventily stelovat. :)))
Ved ked viem hodnoty za tepla, tak ich tak raz nastavim a potom zmeriam za studena a nemusim potom robit vyprazane skodovkarske prsty :). A kym nerobim zasah do konfiguracie (utiahnutie hlavy, zmenu zdvihatok alebo cokolvek ine) tak nemusim zistovat ci sa to za tepla nezmenilo. Ta stotina hore dolu to skutocne neovplyvni. A tiez by som rad videl tych starych machrov ako beru do ruk laserovy teplomer a zistuju ci ma motor tu spravnu teplotu ked idu ventily stelovat. :)))
-> Vins: Nic tím nezkazíš.
Jinak jsem zkoušel ze zvědavosti nastavit asi těch 0,4mm za tepla na feldě - no a trošku míň to cvaká a i v mrazech to jde nadlábnout na LPG :)
Totiž měl jsem takovou debatu se známým automechanikem a ten kategoricky prohlašoval, že ventily podle příručky (za studena) nastavujou jenom "příručkáři" a že "starý machři" a "závodníci" to dělaj zásadně za tepla :) Snažil jsem se teda dopídit, jestli by to moh nějak teoreticky zdůvodnit - přece jenom posledních 40 let se v dokumentaci z MB mluví jenom o štelování za studena, ale zde došlo ke standardnímu zacyklení z odkazem na "starý machry" bla bla bla :)) Prostě a jednoduše bych to viděl tak, že automechanik obvykle nemá čas čekat několik hodin na vychladnutí motoru na 20C, takže preferuje štelování zatepla, kteréhožto stavu lehce dosáhne za několik minut a ostaní argumenty jsou výmluvy :)
Jinak jsem zkoušel ze zvědavosti nastavit asi těch 0,4mm za tepla na feldě - no a trošku míň to cvaká a i v mrazech to jde nadlábnout na LPG :)
Totiž měl jsem takovou debatu se známým automechanikem a ten kategoricky prohlašoval, že ventily podle příručky (za studena) nastavujou jenom "příručkáři" a že "starý machři" a "závodníci" to dělaj zásadně za tepla :) Snažil jsem se teda dopídit, jestli by to moh nějak teoreticky zdůvodnit - přece jenom posledních 40 let se v dokumentaci z MB mluví jenom o štelování za studena, ale zde došlo ke standardnímu zacyklení z odkazem na "starý machry" bla bla bla :)) Prostě a jednoduše bych to viděl tak, že automechanik obvykle nemá čas čekat několik hodin na vychladnutí motoru na 20C, takže preferuje štelování zatepla, kteréhožto stavu lehce dosáhne za několik minut a ostaní argumenty jsou výmluvy :)
Nojo diki all.Ináč som chcel iba origo hodnoty.Ale nevadí,aspoň viem jak pri nesériovke.Ešte raz weri dik.

mno jak tak nat tim přemejšlím tak to nechám na těch 0,20 doposud to jezdilo a v pohodě

Ak je mala vola tak sa nic nestane akurat moze mat motor nizsi vykon ale ci citelne tak to netusim. AK je vola ziadna tak ani nenastartujes pretoze vynechas jeden takt - kompresiu :).
Ak je vola velka tak sa moze stat vselico ale aj nic. Pod vselicim si predstavujem opotrebovanu vacku, zohnute tycky a ktovie co este. Najma pri vyssich otackach ked mozu ventily pekne nadskakovat :).
Ak je vola velka tak sa moze stat vselico ale aj nic. Pod vselicim si predstavujem opotrebovanu vacku, zohnute tycky a ktovie co este. Najma pri vyssich otackach ked mozu ventily pekne nadskakovat :).
-> Vins: možná to ale bude krapet klepat. je to holt favo

-> Dušan: jj dík ale já to rači nechám udělat na těch 0,25 a poprdeli

-> Vins: ani ne. mohly by se ti podpalovat ventily, ale z vlastní zkušenosti se nic nestane. Kdyby to bylo málo tak by motor špatně držel volnoběh
A sakra takže na fávo motor s hliníkovejma sacíma tyčkama má bejt 0,25?no já mám na sacích 0,20,stane se něcoo?

Pedro boy 02.03.07 12:33:25 napsal: Vedel by mi niekto poradiť na aké hodnoty sa nastavujú ventily na favoriťe.Iba origo motor.
Keby sa dalo tak aj za studena aj za tepla.
Diki all
Boooooooha Favorite s mäkčeňom.
Keby sa dalo tak aj za studena aj za tepla.
Diki all
Boooooooha Favorite s mäkčeňom.


-> Tom.t: A proč? Já třeba ke svojí vačce mám hodnoty pouze za tepla, protože tam neřešíš roztažnost tyček a dalším elementů...
Predpisane hodnoty su za studena (myslene 20stC) vraj by to malo byt priblizne 0.43 pri zohriatom motre ale neoveroval som si to lebo pali auauau.
-> Pedro boy: ventily se nastavuji zasadne za studena!!!

sací/výfukové
klasika starej Favorit 135/136 0,20 / 0,20
Favorit s hliníkovýma sacíma tyčkama 0,25 / 0,20
hliníkové byli až od r93 tak různě ale převážne v BMM
klasika starej Favorit 135/136 0,20 / 0,20
Favorit s hliníkovýma sacíma tyčkama 0,25 / 0,20
hliníkové byli až od r93 tak různě ale převážne v BMM
Vedel by mi niekto poradiť na aké hodnoty sa nastavujú ventily na favoriťe.Iba origo motor.
Keby sa dalo tak aj za studena aj za tepla.
Diki all
Keby sa dalo tak aj za studena aj za tepla.
Diki all
