skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřízení ventilů fabie 1.4 Mpi
-> Robert 106: je to jako fávo, zdvihátka jsou tam kde u fáva, akorád motor nemá boční víko .. a tyčky jsou kratší a ocelové všechny
jo a kde to na tom motoru vůbec je ? nějak si to tam nedokážu nikde představit.
Myslel se že to bude jako fávo.
Myslel se že to bude jako fávo.
-> Robert 106: mám tu sadu zánovních, najeto 5000km, za 600 jsou tvoje
Do p . . . .le s hydroštelama ! sou s tím jen problémy. vždycky když sem měl nějaký auto co je mělo byl s tím akorát problém. Teď taky jeden mi asi cvaká. Co tam lejete za olej ?
Zlatej mates za studena sem seřídil ventily a šlapal jak hodinky.
Zlatej mates za studena sem seřídil ventily a šlapal jak hodinky.
vymenit vzdy kdy se ma, za takovy olej jak ypredepsal vyrobce a dat vzdy novy nejlepe originalni olejovy filtr. pak to musi jezdit jak pila
neco na tom bude ale oleje.cz jsou komercni server... cili informace brat opatrne...
-> Max: Ale myslienka bola jasna. Neprehanat to s vymenou pretoze tym sa nic neusetri, skor naopak.
-> PeterP136: dobrá,nevyjádřil jsem se přesně......
Tak jsem zase chytřejší dík chlapi.
-> Max: Podla grafov ktore uverenjil niekto na oleje.cz vacsina olejov (najma 10w40, 15w40) po par 100km citelne zredne. Vysvetloval si to tak, ze v nich zajdu modifikatory viskozity, ktore maju zvysovat viskozitu hydrokrakovaneho oleja. Potom ich viskozita zacne stupat a dokaze vystupat az nad povodnu uroven ak je olej v motore dostatocne dlho. Viskozita oleja stupa vdaka rozpustenemu karbonu.
Akurat plne syntetiky (skutocne a nie len podla obalu) casom nerednu len hustnu vdaka karbonu.
Akurat plne syntetiky (skutocne a nie len podla obalu) casom nerednu len hustnu vdaka karbonu.
-> Čokin: -> favo110lrs: by sem chtel videt co byste tam seridily.Vymenit nic jineho s tim bohuzel neudelas.
přetahovat výměnu se nevyplatí jak kvuli zdvihátkům tak i motoru... olej je řidší a už nemá ta schopnosti jak když ho tam liješ. Uvidíš,třeba to ztichne

a nalej tam ten pravej olej co do toho patri!tyhle hydraulicky zdvihatka si na ten pravej olej potrpej a hlavne dodrzovat vymenu jinak se zasiraj a nemaka to a ten olej taky nema pak ty pravy vlastnosti jaky ma mit.
-->Esso
teď na ten interval výměny taky koukám.. je předepsaný.. nevím sice kolik (není tu uveden počet - je to nějaká základní informce o Fabii), ale omlouvám se za dezinformaci
teď na ten interval výměny taky koukám.. je předepsaný.. nevím sice kolik (není tu uveden počet - je to nějaká základní informce o Fabii), ale omlouvám se za dezinformaci
-> Čokin: fabky ktere sou 1,4 MPi 8ventil maji stale retez a jinak i hydrostely ti budou delat ze studene to klepe nemusi to byt olejem ale ten bych vymenil jako prvni kdyz to stejne mas udelat,vejdou se tam 4 litry oleje a filtr od 100 do 160 korun
-> mopedak: Asi máš pravdu ono to cvaká jen když je to studené a nakopneš to a zvýšíš otáčky pak jak se to zahřeje tak je to vklidu.
No nic vyměním olej a uvidím, kolik se tam vejde oleje a co stojí filtr?
No nic vyměním olej a uvidím, kolik se tam vejde oleje a co stojí filtr?
-> Jakub M.: Já myslel že novější feldy a fábie už nemají řetěz ale řemen.
to cvakani muze bejt tym olejem neni spravne hustej a tak ty kulickovy ventilky v tom zdvihatku nemakaj spravne
-> Jakub M.: to by me zajimalo kde si prisel k tomu ze vyrobce pise ze se nemusi menit :-) i v navodu k autu je ze menit se musi po kolik nepamatuju a do auta ted nepujdu
Kolik má najeto?? - Výrobce sice uvádí, že rozvodový řetěz není třeba je měnit, ale vzheldem k tomu že je ze stejných materiálů jako u motorů felicie, favorit či Š120 doporučuji vyměnit po 100 000 km
-> Čokin: Ve fabce jsou hydraulický zdvihátka se samočinnym vymezováním vůle a serizuje se tam jenom zakladní nastavení aby to fungovalo a to je udelany z fabriky a nemění se to.Pokud to cvaká,tak může byt vadný zdvihátko a je ho potreba vymenit.
-> Bobesh: Ne ale měli by jsme už přetahuje 3000
-> Čokin: A neměnili jste v tom olej? A správnej?
-> mopedak: No dobry a co stím teda klepeto jak smrt na dveře.

-> mopedak:
hydroštely

u fabki mpi se neserizujou jako u fava nebo u skodarny ta ma uz hydraulicky vymezovani vuli ventilu
-> favo110lrs: Právě proto se ptám dotoho se mi taky moc nechce.
hele bejt tebou tak se popravde do toho neseru jednou na to šáhneš a je to v prdeli....kámoš se v tom sral a ten motor nejel ani k praseti...
Dají se na fábce doma seřídit ventily nebo to musí do servisu?Popřípadě jestli mi stačí to co u škodovky nebo je to horší?