-> Borderer: Jen odhadem nástřel (záleží na moc věcech vč. průchodnosti výfuku, filtrboxu a filtru, jakékoliv úpravy na motoru atd.) - zkus o 5% zvětšit trysky s tím Lekrem
= menší podtlak od menšího objemu motoru a 5k nemá takovou plnící účinnost, takže je základně potřeba maličko trysky zvětšit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prohnutá příruba Sedr
14:10:29
03.10.2023
03.10.2023
Petr Urban
22:04:19
02.10.2023
02.10.2023
minno
-> Robert 106: To musel utiahnuť fakt vší silou, inak to nie je možné. Ale aspoň to dokazuje, že zničiť sa dá fakt všetko.
19:56:05
02.10.2023
02.10.2023
Robert 106
-> minno: Na svou bývalou š 105 jsem tehdy koupil motor z favorita a
někdo na karburátoru utáhnul jeden ze tří šroubů tak, že karburátor zdeformoval,
tuším, že to bylo někde u plovákové komory. Nešlo to opravit a pořádně to škubalo.
Jinak bych tak LEKR koupil, ale prakticky vymizely.
někdo na karburátoru utáhnul jeden ze tří šroubů tak, že karburátor zdeformoval,
tuším, že to bylo někde u plovákové komory. Nešlo to opravit a pořádně to škubalo.
Jinak bych tak LEKR koupil, ale prakticky vymizely.
13:02:23
02.10.2023
02.10.2023
Borderer
-> minno: Jak říkám, u škodovky se nebráním žádné špatnosti, snad jen vlečku nechci kvůli řezání do kastle. Jenže práce, malé dítě a stavba domu. Sem rád, že Škodovku projedu a něco ladit není čas. Takhle karbec sundám z auta, pošlu ho Bukajovi a ten umí ze dvou složit jeden funkční.
-> Bukaj: Jak rozeznám klasickou podložku od té z osmikanálu? Našel sem doma SEDRa s označením pro 135 motor, tak bych ji tu mohl i mít.
-> Bukaj: Jak rozeznám klasickou podložku od té z osmikanálu? Našel sem doma SEDRa s označením pro 135 motor, tak bych ji tu mohl i mít.
12:11:07
02.10.2023
02.10.2023
minno
-> Borderer: Zdravé LEKRy sú v podstate všetky. Telo sa nedeformuje, klapky sa nevydierajú, prívodné trubičky nevypadávajú. Diely sa na to zohnať dajú aj nedajú. Niečo sa dá kúpiť stále originál a niečo je bežne v predaji už len čína. Ja som LEKRa repasol a dal na motor pred 10 rokmi, mám na ňom od vtedy 115 tkm a ako som ho tam dal, tak tam je bez zásahu, len jazdím (a je stále čistý, na rozdiel od SEDR). Jediné, čo som teraz nedávno menil, je membrána akceleračnej pumpičky (5 minút roboty).
LEKR práveže je celkom slušne PnP, viacero ľudí ho používalo aj na 120 motore a fungoval im dobre bez úprav. On tam je podtlakový obohacovač, takže si to cucne tak nejako samo podľa potreby
Aj ja mám upravený 136 motor s 265 vačkou a zvýšeným KP a funguje to výborne bez úprav.
Trysky sú defacto nevymeniteľné, hladina je pevne daná (o starosť menej)., sytič a zvýšený voľnobeh je krásne nastaviteľný. Bohatosť voľnobehu sa šteľuje len 1 skrutkou (voľnobežné otáčky sa šteľujú dorazovou skrutkou klapky - odpadá teda aj potreba nastavenia medzery zavrenej klapky za pomoci hodiniek).
Ale samozrejme všetko niečo obnáša a nie všetko je pre každého tá správna cesta :)
Ja len uvádzam moje skúsenosti.
LEKR práveže je celkom slušne PnP, viacero ľudí ho používalo aj na 120 motore a fungoval im dobre bez úprav. On tam je podtlakový obohacovač, takže si to cucne tak nejako samo podľa potreby
Aj ja mám upravený 136 motor s 265 vačkou a zvýšeným KP a funguje to výborne bez úprav.
Trysky sú defacto nevymeniteľné, hladina je pevne daná (o starosť menej)., sytič a zvýšený voľnobeh je krásne nastaviteľný. Bohatosť voľnobehu sa šteľuje len 1 skrutkou (voľnobežné otáčky sa šteľujú dorazovou skrutkou klapky - odpadá teda aj potreba nastavenia medzery zavrenej klapky za pomoci hodiniek).
Ale samozrejme všetko niečo obnáša a nie všetko je pre každého tá správna cesta :)
Ja len uvádzam moje skúsenosti.
07:05:31
02.10.2023
02.10.2023
Borderer
-> minno: Hele? A neřešíte náhodou problémy, že sehnat zdravýho LEKRa je těžký a díly na něj nejsou? Mne je defakto fuk, co tam bude, jen nemám čas (a pár let asi mít nebudu) laborovat s tryskama atd. a jelikož má motor o 100 kubíků míň, nečekám PnP.
21:36:49
29.09.2023
29.09.2023
růža
-> Vojťas 28.09.23 06:02:10: Taky se mi to vrylo do paměti
11:02:10
29.09.2023
29.09.2023
Petr Urban
-> minno: Je to tak... Bezproblémovost, klidnost chodu a výdrž je úplně jinde s Lekrem (teda licenčně Pierburg). A pokud by někdo chtěl argumentovat malými klapkami a dif., tak sem tímto upraveným karb. na 1.4, dostal z motoru 133HP.
08:05:27
28.09.2023
28.09.2023
minno
Moje odporúčanie pozná každý Na bezproblémové jazdenie dať LEKR a paráda.
Ja sa vždy smejem, píšem to tu už opakovane - sused vedľa v garáži má T613 po renovácii a studené štarty so SEDRami sa tam chovajú úplne presne ako na Š120 Neviem teda, či T613 má možnosť ručného dočerpania paliva, ale to je vždy prvý pokus o štart len baf, druhý pokus sa to na sekundu udrží a skape, tretí štart už beží Myslím, že u takého objemu valcov (1700 ccm na 1 karburátor) sa aj tá sytičová komôrka rýchlejšie vyčerpe ako u Š120, takže je to zrejme ešte horšie v tomto.
Ja sa vždy smejem, píšem to tu už opakovane - sused vedľa v garáži má T613 po renovácii a studené štarty so SEDRami sa tam chovajú úplne presne ako na Š120 Neviem teda, či T613 má možnosť ručného dočerpania paliva, ale to je vždy prvý pokus o štart len baf, druhý pokus sa to na sekundu udrží a skape, tretí štart už beží Myslím, že u takého objemu valcov (1700 ccm na 1 karburátor) sa aj tá sytičová komôrka rýchlejšie vyčerpe ako u Š120, takže je to zrejme ešte horšie v tomto.
06:02:10
28.09.2023
28.09.2023
Vojťas
-> růža 28.09.23 00:01:42: to je dobrý, to si musím pamatovat
00:01:42
28.09.2023
28.09.2023
růža
-> Bukaj: Cokoliv na to psát je zbytečné. Vždy si vzpomenu na ten pravdomluvný vtip. "když umřeš, tak o tom sice nevíš, ale pro ostatní je to velmi těžké. To samé platí, když jsi d*bil."
23:46:47
27.09.2023
27.09.2023
Bukaj
-> Václav Vašák: No, když myslíš...
...pak ale nevím, proč na toto fórum vlastně píšeš - Virt je přece především o sdílení zkušeností, aby lidé, postižení škodovkami nemuseli vymýšlet vymyšlené...
Jinak pokud máš málo jetých karburátorů v zásobě, tak stačí se projít po nějaké větší burze a po pár stovkách jich tam seženeš tolik, že to nepobereš. Nebo inzerce na netu - všude se toho válí...
...pak ale nevím, proč na toto fórum vlastně píšeš - Virt je přece především o sdílení zkušeností, aby lidé, postižení škodovkami nemuseli vymýšlet vymyšlené...
Jinak pokud máš málo jetých karburátorů v zásobě, tak stačí se projít po nějaké větší burze a po pár stovkách jich tam seženeš tolik, že to nepobereš. Nebo inzerce na netu - všude se toho válí...
22:36:24
27.09.2023
27.09.2023
Václav Vašák
-> Bukaj 27.09.23 13:59:25: jak co řeším je moje věc bych řekl,...klapky jsem měl jiné na svém autě už před 10 lety.
-> Petr Urban 27.09.23 15:14:19:
-> Petr Urban 27.09.23 15:14:19:
15:14:19
27.09.2023
27.09.2023
Petr Urban
-> Bukaj: Jak kdybys neznal ty jeho namyšlenecký keci a pak se setkáš s karb. na autě a jdeš ho dělat znovu. Zbytečný reagovat, tím mu jen dáváte najevo, že ty trapno keci o jeho ješitnosti, podporujete.
13:59:25
27.09.2023
27.09.2023
Bukaj
-> Václav Vašák 27.09.23 11:19:07: Že jsem tak smělý - jak řešíš ovalitu dosedacích ploch pro klapky a vydřené klapky?
Vyběhané uložení osiček je poměrně snadno řešitelné, ale pokud přestružíš dosedací plochy klapek na odlitku, musel bys dávat abnormální klapky, což by opravu značně prodražilo - nebo máš kontakty na řemeslníky, kteří Ti potřebné díly levně vyrobí?
-> Borderer: Silikon tam fakt nedávej. Buďto dej delší štefty a místo pertinaxu podložku ze 742.135/6 (vychází to na knop i se seriovými štefty) - ta se na rozdíl od pertinaxu nedeformuje a nedovolí takový průhyb příruby, nebo uprav filtrbox a dej tam LEKR a máš nadosmrti pokoj
Vyběhané uložení osiček je poměrně snadno řešitelné, ale pokud přestružíš dosedací plochy klapek na odlitku, musel bys dávat abnormální klapky, což by opravu značně prodražilo - nebo máš kontakty na řemeslníky, kteří Ti potřebné díly levně vyrobí?
-> Borderer: Silikon tam fakt nedávej. Buďto dej delší štefty a místo pertinaxu podložku ze 742.135/6 (vychází to na knop i se seriovými štefty) - ta se na rozdíl od pertinaxu nedeformuje a nedovolí takový průhyb příruby, nebo uprav filtrbox a dej tam LEKR a máš nadosmrti pokoj
12:05:33
27.09.2023
27.09.2023
Borderer
-> Bukaj: Že najezdím prd ty asi moc dobře víš. Nicméně je to asi vykoupeno tím, že se ke mne dostaly vždy slušné, avšak v jakémsi stádiu vyběhané kusy ruku v ruce se zvýšeným teplotním namáháním vlivem pomalé jízdy a velkého zatížení (Balkánské šotoliny atd).
Jinak tvým řešením by se člověk připravil o stínící plech a to právě nechci. Nicméně mezi plech a paroží lze zvolit silikon a jestliže se podaří udělat do pertinaxu z obou stran zápich na O-kroužky, mohlo by to být elegantní a nesmrtelný řešení.
edit: Uvidíme, přes zimu bude času na vymýšlení kravin dost (snad).
Jinak tvým řešením by se člověk připravil o stínící plech a to právě nechci. Nicméně mezi plech a paroží lze zvolit silikon a jestliže se podaří udělat do pertinaxu z obou stran zápich na O-kroužky, mohlo by to být elegantní a nesmrtelný řešení.
edit: Uvidíme, přes zimu bude času na vymýšlení kravin dost (snad).
11:19:07
27.09.2023
27.09.2023
Václav Vašák
-> Borderer 27.09.23 08:22:25: vyběhané posílej ke mě místo do šrotu,já si to opravím a bude to lepší jak nové a nemusím brát ze svých zásob pro lidi co to mají horší jak ty ;-) Teda pokud není rovnaná příruba šmirglem nějak bokem,křivá nevadí.
11:02:24
27.09.2023
27.09.2023
Bukaj
-> Borderer:
To prohýbání příruby EDSR/SEDR na škodovkách má dvě hlavní příčiny - tou první je zmíněné "měkké" uložení (3 papírová těsnění a pertinax) a tou druhou je vysoké tepelné namáhání (karburátor je přímo nad výfukovým potrubím).
U stejného typu karburátoru na motorech, kde nedochází k takovému tepelnému namáhání a není tedy potřeba izolační podložka (např. W 353 nebo T 613 - karburátor je přímo na sacím potrubí pouze s jedním papírovým těsněním) se prohýbání téměř nekoná.
U škodovek by mohlo být alespoň částečným řešením nahrazení "sendviče" (sání/papír/plech/papír/p ertinax/papír/karburátor) jednou silnější podložkou z nějakého tepelně izolačního materiálu s dostatečnou pevností, tuhostí (nedeformovatelným, jako pertinax) a odolného vůči vysokým teplotám a působení ropných produktů....
Nebo se prostě smířit s tím, že životnost tohoto karburátoru na škodovce je omezená...
...kolik s tou škodovkou najezdíš, že řešíš životnost karburátoru?
...co takhle zkusit LEKR?
To prohýbání příruby EDSR/SEDR na škodovkách má dvě hlavní příčiny - tou první je zmíněné "měkké" uložení (3 papírová těsnění a pertinax) a tou druhou je vysoké tepelné namáhání (karburátor je přímo nad výfukovým potrubím).
U stejného typu karburátoru na motorech, kde nedochází k takovému tepelnému namáhání a není tedy potřeba izolační podložka (např. W 353 nebo T 613 - karburátor je přímo na sacím potrubí pouze s jedním papírovým těsněním) se prohýbání téměř nekoná.
U škodovek by mohlo být alespoň částečným řešením nahrazení "sendviče" (sání/papír/plech/papír/p ertinax/papír/karburátor) jednou silnější podložkou z nějakého tepelně izolačního materiálu s dostatečnou pevností, tuhostí (nedeformovatelným, jako pertinax) a odolného vůči vysokým teplotám a působení ropných produktů....
Nebo se prostě smířit s tím, že životnost tohoto karburátoru na škodovce je omezená...
...kolik s tou škodovkou najezdíš, že řešíš životnost karburátoru?
...co takhle zkusit LEKR?
08:22:25
27.09.2023
27.09.2023
Borderer
Vytáhnu kostlivce k prohýbající se přírubě. Letos už budu vyhazovat druhé tělo za nějakých pár desítek tisíc km. Celkově vyběhané, nicméně opět zkroucená příruba. Nenapadlo někoho eliminovat papírová těsnění pomocí vyfrézování drážky do pertinax podložky a posadit to celé na O kroužky? Mezi plechovou podložku a paroží dát silikon.
Teoreticky by to mělo sedět "natvrdo" a tím i eliminovat možný pohyb příruby a její prohýbání.
Teoreticky by to mělo sedět "natvrdo" a tím i eliminovat možný pohyb příruby a její prohýbání.
18:02:24
25.02.2007
25.02.2007
King
-> spartra: Napadá tě nějakej důvod, proč by měl bejt silikon na přírubě karburátoru problém? btw: to zdvojvání těsnění taky není to pravý ořechový z hlediska dalšího deformování příruby.
PS: na CZ klávesnici je vedle "M" klávesa s takovým klikyhákem, kterej se báječně hodí jako finále tázacích vět
PS: na CZ klávesnici je vedle "M" klávesa s takovým klikyhákem, kterej se báječně hodí jako finále tázacích vět
15:35:02
24.02.2007
24.02.2007
spartra
silikon an přírubu, no já tam mám 2 těsnění jako to mažete jenom po kraji
15:00:51
24.02.2007
24.02.2007
King
-> Tomáš SK: Od jistý doby to potírám vždycky silikonem a při sundávání bez problémů. A nepletu-li se v originále se tam maj dávat ty podložky potřený oboustraně vazelínou.
20:37:00
23.02.2007
23.02.2007
Tomáš SK
-> Urbi: Ten cerveny silikon by som tam nedaval ani nahodou. Ked potom bude potrebovat dat karbec dole, nebude rad. Tam maju ist len papierove podlozky.
07:35:56
23.02.2007
23.02.2007
Carlos81
Ještě jsem se na to nedostal, ale v sobotu to vyzkoušim. S vyfoukánim neni problem. Dík za rady
14:19:41
21.02.2007
21.02.2007
Dally
jj nejlepsi na skle....a hlavne az ho budes davat zpatky ten karbec tak ho dotahni s citem at se ti zase nezkrouti..
12:15:39
21.02.2007
21.02.2007
Kaňa
prilep si smirgel obojstrankou na sklenenu platnu a v pohode to zarovnas. ale podstatne je to naozaj potom dobre vyfukat :)
10:52:47
21.02.2007
21.02.2007
TUNER
Pilot 105 na to má přípravek...dělal jsem mu ho...)))
10:04:57
21.02.2007
21.02.2007
Carlos81
-> Vojtik: OK, opatrně to zkusim. Dík
09:30:01
21.02.2007
21.02.2007
Vojtik
já jo a povedlo se, ale musíš to potom dobře vyfoukat od pilin
08:40:13
21.02.2007
21.02.2007
Carlos81
A zkoušel to doma někdo brousit papírem?
08:31:30
21.02.2007
21.02.2007
Vojtik
nejlepší je nechat to někde srovnat buď na rovinné fréze, nebo obrážečce, nebo zkusit doma zaexperimentovat a opatrně to zbrousit glaspapírem, kterej položíš na něco rovnýho a budeš po tom opatrně jezdit karbecem, aby se nenakláněl a nebylo to spíš na škodu
08:20:01
21.02.2007
21.02.2007
Carlos81
Dá se nějak srovnat prohnutá příruba na SEDRu k sacímu potrubí? Přisává mi to tam vzduch. Když ho víc přitáhnu tak se to zlepší, ale neni to ono. Karbec je jinak dobrej (byl na stolici) nechce se mi ho kvůli tomu vyhodit.... (motor120) Co s tím?