skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Intercooler
OI nepujde,
-> Nwkt: potreboval bych zmerit roztec vystupu aby nebyly moc daleko od sebe.
-> Sejki: O1? Je tam místo na obdélník?
Intercooler voda vzduch... cim by to slo nahradit aby byl vzduch vzduch... nejaky napady z ceho pouzit??? DIky
-> Vrba: tak dam 3 vedle sebe
a bude to




Vodní chladič ma menší průtok
-> RomanT: Hlavní problém bude asi s tim připojovacim průměrem a taky ICčka jsou podstatně silnější....Něco na to masi bude a moc bych s tim neexperimentoval a případně koupil nějakej na vrakáči....

-> Montér: jj jiste


-> RomanT: Jj..peníze až na prvním místě...

-> Montér: jj souhlas ze se asi nedelaj extra mezichladiče pro nic za nic - jen sem chtel znat nazory :) Vo prachy de prece dycky

-> RomanT: Ja bych s timhle neexperimentoval..jednou sou ty chladiče na něco dělaný, tak to asi bude mít nějakej důvod. A rozdíl v ceně je sice proti chladiči ze 105 značnej, ale vzhledem k novejm autům to není tak hrozný...
Koukni třeba sem: www.saabtuning.cz/tdilys1 0.htm
myslím že ceny velice rozumny..
Koukni třeba sem: www.saabtuning.cz/tdilys1 0.htm
myslím že ceny velice rozumny..

Postav vedle sebe hladič a intercoler a je to vidět ale jak říkam zkus to.
-> RomanT: kdyby to k necemu bylo tak by se to pouzivalo ja o nicem takovym nevim se pouziva klasicky inercoler u aut co maji 600ps i vice ale za to sem videl intercolec co mel jeste obal a co nej proudila klima a ochlazovala ho.

Tak ja nevim - jakej je orientacne tlak (v barech) v klasickým chladicim systemu? Ja bych rek ze daleko vyssi nezli tlak v systemu turba
-> Vojtik: jj ma mensi natrubky nez vetsina intercooleru - to by se dalo zpocitat ze

-> RomanT: To ne, myslim jako že by třeba ten vodní chladič nemusel ten tlak udržet...
-> Vojtik: Ale myslim, že kámoš taky takový experimenty zkoušel a bylo to v poho, než to teda rozstřelil celý, ale to měl takovou bugynu na kros
tla-> Tomik...: to s nemyslim - zas tak obrovskej objem to nema
tak teda myslim že ve vodnim systemu je daleko větší tlak než je pretlak od turba - prutok privodni hadice se da taky lehko regulovat - souhlasim s tim ze v intercooleru bude vzduch proudit idealnejsi trasou :)
-> RomanT: jde o to, jestli by neměl ten vodní chladič pro ten vzduch moc velikej odpor,nehledě k tomu, že má menší nátrubky na připojení, jinak tlak jedné atmosféry by měl snést.
Průměr přívodní trubky je menčí a intercoler má silnější žebra a přívod a odvod vzduchu udělanej tak že prodí dobře ale záleží na tobě a co tlak aby se ti vodní chladič nenafouk.vyzkoušejto a uvidíš
-> RomanT: Možná taky budu kecat z cesty, nejsem zrovna technik přes motory, ale nebude tam větší tlak?
Možná blbej dotaz, ale to neva. Byl by někde problém (teda kromě místa), kdyby se místo klasickýho intercooleru určenýho pro danej motor, použil vodní chladič? Princip je přece stejne ne? Nebo je v tom něco vyššího? Vidim v tom pozitivum ceny a toho, že plocha chladiče je v řadě případů daleko větší, než u klasických mezichladičů - dík za názory