Vařím, vaříš, vaříme

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 03.02.2007 do 01.05.2016, založil/a Carmagedon
řadit dle data
19:02:04
01.05.2016
MVM
-> frajer: Dodržel jsi postup podle knížky - takže to jen zkus o pár stupňů přetáhnout. Je to jakási možná varianta jak říkám ..
18:56:30
01.05.2016
frajer
-> MVM: ty srouby jsem zminoval v souvislosti se zalomenim pri utahovani. Se zavity by nemel byt problem, nikdy se tam zadny sroub nezalomil, hlava byla dole celkove dvakrat. Pred montazi jsem kazdy zavit dukladne cistil vatou na spejli, nejprve namocenou do benzinu a potom nasucho, myslim si ze byly perfektne vycistene a vysusene. Srouby jsem pred montazi naolejoval jak je predepsane v dilenske prirucce, vsechny tam sly jak po masle. Tesneni je Elring. Presahy jsem meril pomoci oceloveho pravitka a sparovych merek - vychazelo to zhruba na 0,10 merku; 0,15 mi uz nikde neprolezla a 0,05 mela vsude misto. Dosedaci plocha hlavy byla srovnana preventivne ve firme, blok jsem vzal velkou "zabou" se smirkem, nejaka osmistovka, jen jsem to tam pohladil. Je teda pravda ze u toho sroubu uprostred byl nejaky vryp ale ten tam byl aji predtim a neteklo nikdy nikudy nic...

Prijde mi ze ted to vzlina jakoby na dvoch mistach. Jednak u tohoto srubu a potom blizko srubu u vodni pumpy, toho kratkeho. Je mozne, ze by se hlava trochu zkroutila tim teplem? Zas ale ze to nejde ani do valcu ani do oleje....
18:42:54
01.05.2016
MVM
-> frajer 01.05.16 18:38:26: To bůhvíjak nepůjde pokud už je to 2x90° 3 Tak podle mě cca 10°všechny a zkusit zda to pomohlo. Šrouby sice nový jsou,ale tady spíš jde o závity v bloku.. Co tam je za těsnění? Přesahy? Nebyl ten vrch bloku vyžraný,zoxidovaný?
18:42:46
01.05.2016
stanleyAT
Dával sem nové těsnění pod hlavu u dvou stodvacítek. Hlavy byly srovnané, utažené předepsaným momentem (po 2000 km opět dotažené) a také to pod oběma hlavama rosí. Také si myslím že je to prostě tou tepelnou změnou (roztažností) jinak motory šlapou perfektně.
18:38:26
01.05.2016
frajer
-> MVM: diky za odezvu.

Jak pises s citem - dokazal bys prosim te alespon na hrubo odhadnout moment / uhel, jak to dotahnout? Jako takovou pojistku, za jakou mez uz nejit. Srouby jsem dal nove ze Skoda salonu, takze original, mely by neco vydrzet.
18:31:21
01.05.2016
MVM
-> frajer: Těsnění nevymezí tepelnou roztažnost - proto to rosí. Jak píšeš utažení o pár stupňů s citem v pořadí,samozřejmě za studena. Přejet tmelem tu spáru taky nouzově je možný.. Jak dotažení,tak tmelení je nouzová varianta.Dirko Elring je z těch lepších tmelů..
18:22:50
01.05.2016
frajer
Zdar borci, navazu na moju dva tydny starou prihodu: -> frajer 16.04.16 19:49:12:



S Felicii denne jezdim do roboty, nevari, topi jak ma, oleje nepribylo, je krasny cisty, pod vickem neni zadna emulze. Voda to same, krasna cista, z nadobky nejak viditelne neubyva. Z vyfuku nejde ani kour, dym, ani kapky vody, nic, hadice su krasne mekke i kdyz s autem jedu draveji v otackach, pod vickem expanzky se voda ven taky netlaci, no kurde reklo by se ze zadny problem.

Ale jeden problem tady nakonec je: mezi blokem a hlavou zezadu pod vyfukovym potrubim vzlina voda kurde. Vsiml jsem si toho po tydnu co se to stalo, mezitim uz sem s tim stacil najezdit nejake kilometry. Mam vypozorovane ze to je jen par mililitru za 24 hodin, proto v nadobce vody zatim viditelne neubylo. A pozor. Vzlina to jenom pri vypnutem studenem motoru. Kdyz to tam ty zebra na zadni strane bloku utru do sucha, motor nastartuju a jedu pryc, tak je sucho, prvni vlhkost se objevi zase az kdyz motor zchladne na "garazovou" teplotu. Mam potvrzene ze je to nemrzka - je to sladke :D

Vcil otazka, co s tim?

Je jasne ze nejlepsi rada je zhodit palicu znovu - problem je taky ze auto denne vyuzivam na dopravu do roboty a vozim hodne vercajku, takze nemam jinu moznost nez jet autem. Je mozne zkusit jeste trochu utahnout sruby hlavy? Vim ze na skodovkach s litinovyma hlavama se to po nejake dobe utahovalo ale v navodech k Feliciim vsude ctu ze utahovat se to pak uz nesmi. Pri montazi jsem utahoval na cca 22 Nm a potom 2x 90° jak je to predepsane. Muzu to utahnout podle schematu jeste trochu nebo ne - pokud ano, jakym momentem? M10 ma tusim mez 67 Nm, kolik ma M11 nevim a nevim kolik v souctu udela Nm dotazeni dle navodu...

Nebo jsou jeste jine moznosti? Napadlo me pretahnout to zvenci nejakym silikonem motorovym (hodne tu doporucuji ty tmely Elring) ale nevim jestli se to tam na tom bloku udrzi pod tim teplym vyfukem?

Prosim poradte jake jsou moznosti bez demontaze hlavy a opetovne vymeny tesneni. Netece to nejak moc, jen tak vzlina a pouze pri studenem vypnutem motoru, ale resit to musim a odstavit auto na tyden nemuzu. Dik borci.
10:29:23
18.04.2016
Borderer
-> frajer: Pokud by ti to tlakovalo do chlazení, měl bys poblitou expanzku, protože by si ufukoval tlak, který je správně tuším 1,5 atm. Pokud to nevykazuje problémy, neřeš to, celohliníkovej motor už je odolnější oproti litině na hliníkovým bloku. 6
20:27:21
16.04.2016
frajer
-> Sejki: no pri odsroubovani vicka me neutekla ani kapka vody, ale ja to vicko za tepla vzdycky oteviram pomalu at me to neopari...
20:22:21
16.04.2016
Sejki - zrušená registrace
-> frajer: nejakej malej tlak tam je, ale jen si to trochu "psoukne", pokud by to tlakovalo tak by byl velky unik vzduchu a nasledne vody:)
20:19:36
16.04.2016
frajer
-> Sejki: diky za odezvu.



No jak jsem prijel, tak samozrejme vodni okruh trochu natlakovany byl, kdyz sem povoloval vicko tak si to zasycelo a zabublalo ale to je myslim si normalni, kdyz se to zahreje. Nebo ne?

Ze by voda valila pod zasroubovanym vickem treba, nebo nekde praskla hadica, to fakt ne.
20:09:48
16.04.2016
Sejki - zrušená registrace
-> frajer: hele asi se zbytecne strachujes, jestli to netlakuje, voda se neztraci tak je vse ok. Kdyby se neco posralo tak uz o tom vis...
19:56:01
16.04.2016
frajer
Ted se jeste divam na tu vodu z potoka (zatim co sem sem psal minuly prispevek, tak uz ju vypoustim ven), a je to fakt voda (se smetim z bloku - takova ta klasika), nevidim v ni zadne mastne oka na hladine ani nic jinyho co by mohlo pripominat olej.
19:50:33
16.04.2016
Sejki - zrušená registrace
A ja myslel, ze tu najdu chutny recepty... 8
19:49:12
16.04.2016
frajer
Zdar borci, ozivim mrtvolu.



Menil jsem tesneni pod hlavou na FELICII 1.3 MPI rok 2000. Dodrzel sem vsechny postupy dany dilenskou priruckou (stahl sem si na feliciaklubu), aji utahovaci momenty atd., proste sem to delal myslim si fakt peclive. Presahy vlozek byly dobry, tak akorat na 0,10 merku (0,05 mela vsude misto a 0,15 uz nikde neprolezla), tesneni jsem dal ELRING, dosedaci plochu hlavy sem nechaval preventivne liznout ve firme kde se tim zabyvaji.

Dneska sem to doskladal, jel to projet, a myslel sem, ze me jebne. Jeste pred garazi kdyz si auto brblalo na volnobeh, nikde ani kapka, nic, zadny problem. Ale asi se mi strihl O krouzek na cidle teploty (skrin termostatu plast), protoze po nejakych 12 km jizdy sem uslysel od motoru sustivy zvuk - kdyz sem zastavil, pokousel se o me infarkt - otvorem na cidlo teploty vyvarila veskera voda ven a motor byl na suchu. To susteni, to uz byly akorat zbytky vody - louzicky co varily na bloku, sacim potrubui atd.

Nasel sem v prikope nejaky vyhozeny PET flasky a flasku od rumu (jeste ze jsou lidi prasata, jinak bych byl v haji) a nanosil si vodu z pul kilometru vzdalenyho potoka, vlezly se tam tak 4 litry. A nastesti mam v aute krabicku s nejakyma drobnyma dilama a nasel sem tam aji adekvatni O krouzek ktery tam pasoval.

Po naliti 4 litru vody z potoka auto normalne chytlo a vyrazil sem domu do garaze (zas nejakych tech 12 km). Jel jsem klidne, v nizkych otackach a po ceste projistotu 2x zastavil na kontrolu jestli voda nekudy netece ven. Netekla a auto se chovalo normalne, tak sem dojel az domu do garaze. Tam sem to nechal jeste nejakou dobu stat nahozene, asi 2x nebo 3x se i spustila sahara takze ohrate to bylo dost, a vsude sucho. Oleje nepribylo a pod vickem je cisto. Z vyfuku nejsou videt ani spaliny, natozpak nejaky bily dym (predpokladam ze kdyby tekla voda do valcu tak to bude dymit bile - vodni para). No a v podstate se me ani nezda, ze by te potocni vody v expanzce ubylo.

Otazka zni: mam se bat, ze se neco posralo a projevi se to pozdeji nebo sem mel stesti a melo by byt vse OK, kdyz se motor chova normalne, oleje nepribyva, vody neubyva a z vyfuku taky nic nejde?

Jo a jeste dodam ze ta Felda jezdi podle rad kluku z feliciaklubu na olej TOTAL 10W50, cili by mel byt odolnejsi vysokym teplotam, a je tam aji vymenik voda/olej pod filtrem (takova ta krabice pod filtrem).
21:35:52
12.02.2007
tashi
-> ecartsiger: Môže to byť tým že máš zavzdušnený chladič, alebo poškodené viečko na vyrovnávacej nádržke. Ja som vymenil to viečko a od vtedy mám pokoj.
21:33:44
11.02.2007
spartra
měnit těsnění, no já nedal srovnat hlavu bylo to v kelu5
10:58:41
11.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> ecartsiger: jestli je chladic studenej po delsi jizde, tak proto ze se ti tam nedostava voda- pravdepodobne kvuli vzduchu, kdyby to byla vodni pumpa tak varis hned... az se ti to priste stane, tak to snadno zjistis tak ze se kouknes na hadice v motoru a jesli chladic bude studenej a hadice tvrde na zmacknuti(natlakovane vzduchem), tak pak vepredu v kufru povolis odvzdusnovaci ventil, a pokud vyfuci ven vzduch a az pak zacne vytekat postupne horka voda, tak je to tim co jsem ti rikal... zkus to a dej vedet4
10:22:39
11.02.2007
Petrxall
-> Tom.t: je to jistý nebo je ještě nějaká jiná možnost?? napadla mě třeba vodní pumpa nebo tak, těsnění sem nechával nedávno měnit a dělalo to i předtim..
19:36:28
10.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> ecartsiger: pokud se jedna o 105-136rapid a termostat mas ok, a chladic vepredu je studenej, tak mas podfoukle tesneni pod palici, cast komprese ti jde do vody a tim se ti to zavzdusnuje4
19:20:51
10.02.2007
Petrxall
Tedka řeším taky problém s chladící soustavou. Termostat mám nový, ale když někde jedu delší cestu, třeba pořád za 5 a ani to nemusim moc honit, tak teplota jde pořád nahoru, ve městě nebo když se pořád zpomaluje, zrychluje, prostě řadí, tak to třeba na chvíli stoupne, ale pak zase klesne do normálu. Z větráku fouká takovej vlažnej vzduch a to mám na nejteplejc. Chladič vepředu je studenej, byl vypuštěn a napuštěn celý chladící systém a stejně to dělá furt, takže vzduch nepřipadá v úvahu. Mám tam spešl spínač na ventilátor, ale ani ten nepomáhá. Poraďte prosím kde hledat chybu..
12:55:16
10.02.2007
King
-> 4L4: Poohlídnout se po STK, kde dokážou přimhouřit oko nad něčím, co normálně funguje a nikoho neohrožuje 4 ...teda pokud zbytek auta funguje na jedničku4
09:42:53
05.02.2007
p.b.
-> myschaak: víme víme :)
09:07:05
05.02.2007
4L4
a co říkaj na náporák na stk ? je mi jasný, že to nění povolený, ale právě taky řeším chlazení na stovce tak přemejšlím co s tím
22:12:51
04.02.2007
myschaak AZNP K.Hora
-> p.b.: to už pak záleží na tom jak se snažíš dostat vzduch k chladiči....to co píšeš je přece jasný,ale je to možný....s el. větrákem je to jistý,hranici tvoří výkon větráku,pak končíš....je jasný že náporák je náporak,to snad všichni víme....4
17:11:02
04.02.2007
p.b.
myschaak 03.02.07 20:31:16 napsal:

elektrickej větrák nemá úměrný otáčky s otáčkama motoru tzn. že např. do 130kmh uchladíš ale dál už ne....to se ti u řemenem hnanou vrtulí nestane....je to hezký,ale moc tomu nefandim...leda že bys chtěl jezdit stovkou stovkou3




Ale stane, při 130km/h vzduch už na nějaký nasávače sere a vesele putuje kolem auta, takže delší jízda dálniční rychlostí je smrt i pro chlazení který při nižších rychlostech funguje perfektně, zažil jsem to na vlastní kůži. Jinak dávat elektrickou vrtuly není řešení, chlazení se spíš zhorší...
11:37:25
04.02.2007
King
-> Rabbit: On bohužel ten vzduch, co proudí těma nasávačema v blatníkách proudí jenom symbolicky. Trošku pomůžou nasávače z erka a nebo si dřevní tuneři vyráběli nasávací mřížky s brutálníma "žábrama" :) Největší robotu odvádí právě ten větrák, kterej není nikterak regulovanej, točí se +- otáčkama motoru, takže mnohdy i zbytečně odebírá výkon (mluví se řádově o řádově kW při plným výkonu motoru) a jako bonus ještě neskutešně řve :) Myslím, že by tam slušela jako tuning taková "termostatická" vrtule, co měli třeba japonci, kdy přímo na řemenici pumpy byla vrtule, která díky spešl spojce prokluzovala podle teploty nasávanýho vzduchu. To by bylo v kilu asi nejčistší řešení.
01:43:35
04.02.2007
Rabbit
Tom.t:

Já myslel, že u kila hodně pomáhá naporovej vzduch přiváděnej těma dírama v blatníkách. Ale ukecali ste mě, věřim, že víte o čem mluvíte.
22:54:27
03.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
ale 120-tka ma naporovy chlazeni, a ten vetrak je tam jen doplnkovy, v pripade ze stojis delsi dobu nebo jedes v kolone a naporem to neuchladis, ten samotnej vetrak nema taky vykon aby to uchladil -> Rabbit:
20:44:11
03.02.2007
Rabbit
King:

Heh, cože? Já myslel, že se právě zlepší chlazení. Teda za předpokladu, že elekto motor točí stejně jako motor ve vysokejch otáčkách. Ale jakto že tam je potřeba takovej žrout? Ve 120ce snad neni takovej nenažranej větrák ne?
20:41:41
03.02.2007
myschaak AZNP K.Hora
-> King: dávám ti plně za pravdu!
20:38:51
03.02.2007
King
-> myschaak: Ono zase stovka jedoucí 130km/h je taky sci-fi, takže...2 Prostě na normální ježdění to není, protože v dnešní době permanentního svícení už by altík další podobně žravej spotřebič jako světla už neutáh. Není to špatný na zimu, kde lze jednoduchou automatikou spínat ventilátor, kdy je to potřeba a ze zkušenosti vám, že při teplotách kolem nuly mi větrák sepnul třeba až po 15km jízdy a běžel jenom zlomek času další jízdy. Na chlazení v 90tce stačil vánek "náporovýho" chlazení z nasávačů z Š110R....
20:31:16
03.02.2007
myschaak AZNP K.Hora
elektrickej větrák nemá úměrný otáčky s otáčkama motoru tzn. že např. do 130kmh uchladíš ale dál už ne....to se ti u řemenem hnanou vrtulí nestane....je to hezký,ale moc tomu nefandim...leda že bys chtěl jezdit stovkou stovkou3
20:29:14
03.02.2007
myschaak AZNP K.Hora
-> King: asi tak!
20:26:48
03.02.2007
King
-> Rabbit: To le nic nemění na tom, že montovat tam elektrickej větrák je blbost :) Čili bych ani nedoporučil to zvažovat4 Z vlastní zkušenosti vím, že v zimě je to požehnání, ale v létě to nejde uchladit ani s 300W větrákem a to nemluvím o problémech s krmením takovýho proudožrouta....
20:13:45
03.02.2007
Rabbit
haso:

Ano správně.

Tom.t:

Přeci nejsem blbej a vim, že kilo má standartně vruli na řemen.
20:06:02
03.02.2007
haso
-> Tom.t: rabbit pise ze ZVÁŽ montaz elektrickej vrtule4
20:01:17
03.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Tom.t: *koukni na vicko
20:00:09
03.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Karel.: -> Rabbit: pise ze je to kilo, takze zadnej elektrickej vetrak na chladici tam nema ...

-> Carmagedon: a uvaril jsi to ? co ukazoval teplomer ? mne to taky na 110-tce po jizde klokota, ale neni to uvareny ... jestli jsi to opravdu uvaril tak se podivej na termostat, a jinak taky skouknu vicko na chladici 4
17:07:56
03.02.2007
Rabbit
Karel.:

Žádná blbost, ale je fakt že to pozoruju hlavně v létě. Větrák mi taky fučí ještě po vypnutí klíčku, ale záleží jak to máš udělaný. Dá sr to zapojit, aby nefoukal. Jinak v provozu sem to neuvařil ani ve městě.



Dolej vodu a zvaž montáž elektrický vrtule na chladič.
16:35:16
03.02.2007
tashi
súhlasím s Rabbitom mne to tiež robí po vypnutí motora, to je úplne normálne
15:29:31
03.02.2007
Carmagedon
Je to kilo => mechanický pohon vrtule chlazení...



-> Dušan: ok, podívám se na to...
11:51:02
03.02.2007
Dušan
-> Carmagedon: Je v chlazení dost vody ? Jestli ano, videl bych to na termostat, protože vaření po zastavení není jev ventilátoru. Sice je pravda, že teplota ještě trošku vzroste tím jak se vyměňuje teplota mezi motorem a už neproudící kapalinou, ale ne tak aby to vařilo. To co popisuješ vpadá spíš na vzduch v trubkách nebo málo vody. Zkotroluj to

10:00:46
03.02.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Carmagedon: jaky auto ? kilo ?
09:21:20
03.02.2007
Karel.
-> Rabbit: co to je za blbost??tohle rozhodně není normální a navíc ventilátor ti jede ještě třeba minutu po vypnutí klíčku, záleží jak moc jsi to honil, za jízdy se to nemůže uvařit to je jasný, produ cvzduchu ti to chladí, viděl bych to na nefungující ventilátor, spíš spínač
07:28:14
03.02.2007
Rabbit
Carmagedon:

Tak jestli ti to za jízdy a v kolonách po městě nedělá nic, tak je to v pořádku.

Jestli tě chápu, tak celou cestu se to chladilo normálně a kdaž si zastavil a vypnul motor tak to začalo vařit. Což je naprosto normální protože se zastaví oběh vody a ventilátor na chladiči. Mě takhle teplota vylítne až na 120 (podle teploměru na palubce). A když nastartuju, tak za chvilku sleze a pak už to zas chladí normálně.
03:18:49
03.02.2007
Flacek
-> Syny: Reknu to asi takhle mam fakana a delal to ze za jizdy teplota ok ale v kolonach sem stal a zacalo to varit ale nespinal ventilator.(cidlo,vetrak atd funkcni) jednou sepnul jednou ne pak se stalo to ze sem jel najednou to prestalo topit a teplota lezla nahoru az do varu.Takze sem nechal udelat tesneni pod hlavou halava byl kriva vzala se o 3desteiny zatim vse ok aspon se to tak chova uvidim co dal
02:14:21
03.02.2007
Syny
Termostat, tesneni pod hlavou, praskla hlava.... Atd 4 Kdyby to byl termostat, tak budes mit chladic studenej a vzadu to bude varit... Jedna li se o S120... Ale to by melo bejt i u fakera a tak...
02:12:34
03.02.2007
Carmagedon
Zdravím, vím, že se chlazení tady už několikrát řešilo, ale potřebuju poradit. Včera jsem jel trasu cca 25km mezi dědinama takže skoro pořád za 4. Dojel jsem domů a slyším, jak to v chladiči klokotá. Měl jsem za to, že se obvykle vaří ve městě a podobných popojížďkách... Je to termostatem?
Extreme Tyres