Předem říkám, že jsem nečetl přechozí debatu, pouze základní dotaz.
Mám zkušenost s motorem 742.136 = téměř to samé. po přehřátí(také jen trošku) došlo ke zhroucení vložek dovnitř!! pokud máte někdo vložku při ruce, zkuste se podívat na její vnější tvar - není to totiž válec - její tvar je podobný chladícím věžím jad. elektrárny(nesmát se, neznám terminologii)jen s tím rozdílem, že oba konce jsou stejné. Ovšem uprostřed dojde vlivem roztažnosti kovů ke zrouceni a to při nepatrně vyšší teplotě, než je provozní!! (nám se to stalo při 110°!!). Následky?? , Motor ztuhl, a začl mít nepravidelný volnoběh.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak poznat, ze motor je pridreny?
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 27.01.2007 do 01.02.2007, založil/a bitmap - zrušená registrace
BITMAP-> S tou TATROU by to mohlo vyjít a když to nevyjde aspoň mají důvod si sehnat něco jinýho

Ee, to je asi dva mesice po repasi :) Uz jsem zrepasoval komplet vsechno krome toho zapalovani. Jestli nepomuze ani ten rozdelovac, prip. kraabicka ETZ, tak to rozjedu co to da a napalim to v protismeru do rozjety Tatry, jezdi jich u nas dost.
možná by to mohlo být i palivovým čerpadlem
kdyby nic nepomohlo

Nene, hadice tyhlety mam vsechny novy origo podtlakovy, jsou tvrdy jak cert, tim to neni.
Jako kdyz uz se jede, tak neni zadnej problem az na to, ze vic jak 140 tachometrovejch to nejede, ale ten volnobeh, prechody do otacek a poskakovani v kolone je fuj fuj. Objednal jsem novej rozdelovac, tak uvidime co z toho vyleze.
Jako kdyz uz se jede, tak neni zadnej problem az na to, ze vic jak 140 tachometrovejch to nejede, ale ten volnobeh, prechody do otacek a poskakovani v kolone je fuj fuj. Objednal jsem novej rozdelovac, tak uvidime co z toho vyleze.
pokud se ti to stane za jizdy tak to vypadá jako kdyz táhnes tatru plnou řípy s valnikem:)
volnoběh ti může jít špatně i kvůli hadičky z podtlakového rozdělovače na karburátor pokuď netěsní nebo ji máš tenkou a když se motor zahřeje tak se scucne dej tam olejovou hadici ale tento případ je ze škodovky takže jen nápad.
-> Gemini: Konecne rozumna rada, diky

-> Esso: No von uz ho menit nebude, pac kupuje Octavii na jare

treba vymontovat sviecky a pomaly pretacat motorom ak je tam nieco citit, tak to treba opravit.....mozu to byt ojnicne loziska
-> Syny: no hlavne kdyz ho bude chtit vymenitr tak rozebrat celej motor a vycistit protoze jinak se stane ze ten bordel co se tam za ty kilometry nashromazdel tim novym olejem pusti ze sten a nekde ucpe kanalek a je to v pr.... ,uz sem mel tu cest s nekolika takovymi motory zadrenymi diky pozdnim vymenam oleje a potom utrzenim nejake necistoty nebo prehratim a vydrenim vlozky,misto krasne kulate vlozky byla krasne sisata a pist byl asi tak o ctvrt steny tenci a vsichni majitele rikaly ze to krasne jelo a najednou konec
-> Nwkt: No jasny. Ten muj zejizdel "deda" a tata si ho zajel sam...
-> Syny: Taky záleží jak byly ty motory zajetý
-> Esso: Fakt? Tak v tom pripade na mim aute je motor novej
No jako ted uz na ni sere no... Ale motor mu jede pekne, olej mu zere jako me (0,5l / 1000km) a vykonove je na tom lip a sou to oboji 120tky... A jeste me rikal ze sm cvok kdyz ten olej chci menit po 10ti tisicich, ze to je zbytecny
Mno kvyby vyndal ten filtr, tak ten musi uz na 1000 procent jit tim obtokem... (ma plnoprutok)


-> pajavlk: to jo...akorát pak je bez varování po něm :-)
-> Esso: a je to pravda motor před smrdí má už všude takový vůle a tudíž volnost pohybu že se ochotně nechá roztáčet k hranici šesti tisíc rpm .. a jede jak pila 

-> Syny: ja bych nechtel videt ten motor a jinak rika se ze motor pred smrti jezdi vzdycky nejlip
-> bitmap: Neboj, tata jezdi uz 10let na jedne olej
Ma na to najeto az 80 000km a jezdi mu to lip jak me... Akorad bych nechtel videt ten filtr...

Takhle chytrej sem byl taky
Novy D17YC, novy kabely, vicko rozdelovace, ventily serizeny tak pred 2000km, predstih taky. Ale az vymenim rozdelovac, civku a ETZ a neprestane, tak se obradne vezmu a zabiju

Novy D17YC, novy kabely, vicko rozdelovace, ventily serizeny tak pred 2000km, predstih taky. Ale az vymenim rozdelovac, civku a ETZ a neprestane, tak se obradne vezmu a zabiju

kup si nove sviecky, nastav ventili a chod na zostelovanie do servisu na pristroj tam ti povedia co mas pokazene, ak je zapalovanie nahovno on to uvidi na pristroji
-> COL: Tak to jsi me potesil, snad to bude tim zapalovanim, bo ten volnobeh je fakt hnusnej. Jako normalne to jede fakt hezky, necuka, jede docela rozumne, nezere moc benzinu a zadnej olej, jen ten volnobeh je takovej divnej.
Takovej jakoby "ševely ševely, klap, flus do vejfuku jednou, 2x, 3x, pak zas chvili v pohode, zas vynechanej zapal, zacne sebou trepat a znova, furt dokola"
Mi to sere, pac vsechny skodofky si na volnobeh predou jakoby se nechumelilo a to moje jak pred smrti kdyby zivorilo.
Takovej jakoby "ševely ševely, klap, flus do vejfuku jednou, 2x, 3x, pak zas chvili v pohode, zas vynechanej zapal, zacne sebou trepat a znova, furt dokola"

Mi to sere, pac vsechny skodofky si na volnobeh predou jakoby se nechumelilo a to moje jak pred smrti kdyby zivorilo.
Kdyby to pridreni bylo uz takoveho razu, ze by ovlivnovalo volnobeh, tak by to slo do kopru velice rychle - treba hned po prvni zatezi nebo vetsim vytoceni.
S tim starym olejem bych si hlavu nelamal, hlavne pri tech 5tkm... muj deda jezdil asi 2-3 roky na smes olej voda (krasny hnedy blaticko) a pohoda (akorat ta prorezla vlozka se musela vymenit).
S tim starym olejem bych si hlavu nelamal, hlavne pri tech 5tkm... muj deda jezdil asi 2-3 roky na smes olej voda (krasny hnedy blaticko) a pohoda (akorat ta prorezla vlozka se musela vymenit).
-> bitmap: aj tak by ti to zralo olej....nedrzalo by to tlak oleja....a z motora by sli...veeeeeeeelmi cudne zvuky
Ja nemyslim zadrenej, jen pridrenej.
kdyby si mel pridernej motor tak se ani nerozjedes.............
Jo, je to 781.135, muze mit tak 60-70 tisic, poslednich 11 tisic na polosyntetiku Total, olej nezere vubec, uvareno jednou, a to jenom trosku.
Jak se da poznat, ze mam pridreny motor bez toho abych ho rozdelal? Nez jsem ho dostal do rukou ja, tak jezdil asi 4 roky na jeden olej, sice asi 5000km, ale stejne :/ ... a buhvi co bylo predtim. Nez jsem ten olej vymenil, tak nekdo prohlasil, ze z motoru smrdi jako by se tam neco pridiralo. Volnobeh ma takovej divnej, tvrdej, nepravidelnej, obcas vynechava zapaly. Zatim jsem myslel, ze to bude eletrikou a v planu je GO zapalovani, ale tohle je druha varianta, tak bych chtel zjistit co a jak.