skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Olejová vana
-> Jozka: Ďakujem
-> 4dams 28.11.12 18:00:21: Mám odněkud nastudovaný, že užovkový měrky byly 305 nebo 300 mm na plech a 330 a 325 na hliník (zkracovali cca 1979). Měřeno i s "uchem", při konfrontaci s realitou to +/- i sedělo..
-> afro100:
Garde, 120 snad od modelu 81, nebo 82? a všechny 120 MI (já říkám "poloemko") - tedy model 1984 - blok s plnoprůtokem, ale bez zesílení a s 18 dírama.
Ale pozor na záměny sacích košů - na Mkový blok nelze použít sací koš ze starších užovek - nemají na sacím koši redukční ventil tlaku oleje (mají ho v bloku) a při použití koše bez ventilu na blok bez ventilu (emka) dojde k selhání nejslabšího článku olejového okruhu - většinou vylítne guma zpod olejového filtru...
Garde, 120 snad od modelu 81, nebo 82? a všechny 120 MI (já říkám "poloemko") - tedy model 1984 - blok s plnoprůtokem, ale bez zesílení a s 18 dírama.
Ale pozor na záměny sacích košů - na Mkový blok nelze použít sací koš ze starších užovek - nemají na sacím koši redukční ventil tlaku oleje (mají ho v bloku) a při použití koše bez ventilu na blok bez ventilu (emka) dojde k selhání nejslabšího článku olejového okruhu - většinou vylítne guma zpod olejového filtru...

-> afro100: jj, a bola z výrobi aj na jednom 105 M1 motore
-> peti: v garde?
-> 4dams: bola aj 18 dierova plytká 

-> m8rinek: Pokud bys netrval na nízkej vaně, tak tu hlubokou co jsi odkazoval z aukra mám na chalupě pokud mi paměť slouží, novou, akorát jsem do ní kdysi vypustil olej z MB když nebyla po ruce lepší nádoba tuším
Koupil jsem jí kdysi od Fida a už nenašla využití...

-> darklord: mám hlboku, myslím že plytká šla iba na novší blok
-> 4dams: ale hlinikovej vane su dva druhy nie? hlboka a plytka..
-> stepan: to ano

-> 4dams: A přehodil si i sací koš?
Prehodil som na starom type 105L motora plechovú vaňu za hliníkovú hlbokú, nalial som 4L oleja a tvarí sa že tam nič nieje... O koľko je dlhšia mierka oleja pre hliníkovú vaňu?
-> m8rinek: A když trochu mineš, zvětšíš díry a dáš pod šrouby větší podložky..
Já už několikrát na podobný účely použil zmíněnou špuntovací metodu, neb mám po tátovi doma pytel takovejch divnejch tvrdejch červenejch špuntů, co se hodí jen na tohole - nebo ještě tak leda na tlakovou zkoušku radiátoru topení..

Já už několikrát na podobný účely použil zmíněnou špuntovací metodu, neb mám po tátovi doma pytel takovejch divnejch tvrdejch červenejch špuntů, co se hodí jen na tohole - nebo ještě tak leda na tlakovou zkoušku radiátoru topení..
-> Jozka: já asi skrz díru v plechu poznačim polohu šroubu a bude...
-> minno: spíš mi to připomělo namodelovanou sestavu, kde někdo ,,zprůhlednil,, blok a komponenty tam pak jen tak visej ve vzduchu.
-> minno: spíš mi to připomělo namodelovanou sestavu, kde někdo ,,zprůhlednil,, blok a komponenty tam pak jen tak visej ve vzduchu.
-> peti: Já si z dovolením tu fotku asi sosnu, vždyť takhle půjde prověřit i vhodnost sacího koše.. jsem to ale debil.



-> peti: prierez motora ako výučba pre automechanika
Akurát konštruktéri odobrali priveľa materiálu


-> peti: Takhle nějak jsem to myslel, dva gumový špunty tvaru budoucích návarků na plech, slícovat se sacím košem a kde se obtisknou, svařit..
-> m8rinek: Joj, ale dvoupatrovej plech, to bude asi trochu potíž.. i když budeš-li ho adaptovat z originálního, snad by to jít mělo taky tahle nějak.. Ale "šroubovat" vanu s takovým plechem na autě bych teda nechtěl.. bez jámy nebo zvedáku.
-> m8rinek: Joj, ale dvoupatrovej plech, to bude asi trochu potíž.. i když budeš-li ho adaptovat z originálního, snad by to jít mělo taky tahle nějak.. Ale "šroubovat" vanu s takovým plechem na autě bych teda nechtěl.. bez jámy nebo zvedáku.
-> peti: luxus fotka 

-> peti: supr, dík, to mě nenapadlo :))) Já bych to bejval odměřoval z jiný vany :D
-> m8rinek: pisrobuj si saci kos o prsia, a prsia nasrobuj na vanu tym zistis presnu polohu, dajak takto, toto bola fotka len z nudy ked som skladal motor, teraz ma napadlo jej vyuzitie
-> Jozka: spíš jde o polohu výstupků, sací koš je totiž docela na těsno zasazen do plechu a nasadit i seriovou vanu chce trochu cviku, navíc mé provedení přepážky proti odlití bude vypadat nějak tahle www.skoda110r.cz/article.
php?id=527
-> m8rinek: Ten plech budu dopasovávat taky.. připlet se mi totiž taky do dílů na komaxit a lehce se při pískování pokroutil. Moc jsem to nezkoumal, ale mám dojem, že osy závitů jsou kolmo na stěny vany, takže dva návarky s předem vyříznutým závitem by neměly být problém.. pokud jsi vyřešil odvod tepla (předehřev)u bloku, tohle pro tebe bude malina..
-> darklord: Nová vana je nová vana.. ale zas 600 a pošta taky není málo. Docela lituju, že jsem těch si těch van nenatahal víc, dokud byly hojné..
-> darklord: Nová vana je nová vana.. ale zas 600 a pošta taky není málo. Docela lituju, že jsem těch si těch van nenatahal víc, dokud byly hojné..

-> darklord: odhadovaná cena navaření dvou špačků a říznutí závitu tak cca 50Kč.
S vařením hliníku už nějakou zkušenost mam skoda110r.eu/1150rr/listo pad120007.jpg
E: a navíc chci nízkou vanu ;)
S vařením hliníku už nějakou zkušenost mam skoda110r.eu/1150rr/listo pad120007.jpg
E: a navíc chci nízkou vanu ;)
-> m8rinek: za ty prachy co je na aukre to podla mna nedas, uz len varenie hliniku, a zabity cas za to nestoji
-> Jozka: já nakonec asi dopadnu tak, že do vany nechám navařit materiál pro závit a plech tam přišroubuju, jedinej problém bude v tom to správně napasovat...
-> m8rinek: Jsem si tuhle Garde vanu našel na šroťáku v Nepomuku za 50 kč (a za další kilo dal do komaxu).. akorát furt nevím, jaký k ní patří "telefón"..
-> peti: Vidiš Garde motor kvuli absolutní zahnojenosti jsem kdysi hodil do šrotu... njn budu hledat...
E: tak je i k mání aukro.cz/skoda-120-nova-h linikova-vana-motoru-i2781 947834.html ale za ty prachy radši potunim erkovou...
E: tak je i k mání aukro.cz/skoda-120-nova-h linikova-vana-motoru-i2781 947834.html ale za ty prachy radši potunim erkovou...
-> m8rinek: nizka 18 dierova, ja ju ma na LS s garde uz plnoprietok ale uzky blok
-> peti: Já jen že jí nemůžu sehnat :D.
E: jinak bych si ji hold vyrobil...
E: jinak bych si ji hold vyrobil...
-> m8rinek: existuje
Využiju téma, existuje užovková alu vana s vnitřním plechem jako má emko? Nebo jsou jen ty s plechem na zadním okraji? Dík
-> spartra: -> ps: fajn díky
-> xtuner: Musíš dát vanu ,koš,měrku nejlépe z jednoho motoru
jo je mělčí, souvisí s tím i výměna olejové měrky

Zajímá mě jestli je plechová olejová vana na mém motoru Š105 r.v.1987 záměná za hliníkovou vanu ze Š120 podobného roku výroby,někde jsem slyšel že je ale že se musí vyměnit i sací koš kvůli rozdílné délce potrubí od sacího koše,co je na tom pravdy?