Hlavové šrouby 5kanál

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 05.07.2006 do 09.08.2017, založil/a sep
řadit dle data
13:45:23
09.08.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Vyrobce udava namazat srouby, tak byly namazany... Momentak mame asi za 4000 od Bernera. V navodu je 100 Nm 150 Nm a pak 60 °
11:04:53
09.08.2017
vhml
Právě že takovej krásně vyčistěnej a namazanej závit je důvod, proč se ty šrouby natáhnou. Pokud se třeba namaže i pod hlavou šroubu , tak máš osovou sílu klidně o 50% větší než suchej šroub. Při stejným momentu. To je důvod proč se takové šrouby dotahujou na úhel. O tom jak měří neprofi momeťáky bych taky mohl psát příběhy. Teď jsem se snažil kalibrovat momenťák Toušíkovy. Při nastavení 50Nm to cvakalo někde už při 40Nm ( tj třeba 20% rozdíl dolů ) a při 200 to dávalo 240 což je pro změnu 20% nahoru.
Průmyslové nástroje ke správnýmu utažení šroubu začínají někde na půl milionu korun :-)
upraveno 1x, naposled 09.08.2017 11:05:21
07:28:17
09.08.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: -> vhml: Ano namazal a prave sem se snazil se sroubem necukat a utahovat ho na jeden zatah... Zavity byly vycisteny... Nebyla to moje prvni hlava :-)
06:48:36
09.08.2017
MVM
-> vhml: No ono pokud dodržíš několik zásadních věcí jako je odstranění(snížení vlivu) tření v závitu a tření mezi podložkou a hlavou šroubu/maticí.., plus aby se posledních cca 90° šroub otáčel a zastavil až v právě okamžiku dosažení momentu .. Je to celkem přesný 3 možná víc než ten kalendář ..
22:43:55
08.08.2017
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.08.17 14:11:51: určitě jsi šroub poctivě namazal že?
O šroubech z Fabory si nedělám iluze, podle jejich všemožných Made in na krabičkách by se nechal poslepovat slušnej atlas Asie, ale hodně záleží právě i na mazání šroubu atd protože utahování momeťákem je přesný asi jako stopování času kalendářem.
14:11:51
05.08.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> J3STER: Asi bych delsi sroub uriznul no. Jinak bacha na tu pevnost. Kundy pisou kolikrat 10.9, ale natahnes to jak zizalu. Takhle sem chtel v praci zamenit sroub na motoru, co drzi vahadla. Origo mel 10.9, tak sem nasel neorigo z Fabory 10.9, rozmerove identickej. Utahovaci moment byl tesne k hranici, kam jde ten sroub pouzit. Ale tak co, dotahuju dotahuju a momentak neccaka. Si rikam to je nejaky divny, zkusim ho vyndat... Taky ze jo, v miste kde vystupuje ze zavitu byl natazenej :-O
21:21:45
04.08.2017
J3STER
Oživím tohle téma. Potřebuju šrouby na 130ku, a našel jsem:
proprumysl.cz/sroub-imbus -din-912-m10x120-10-9 - vyhovující ikdyž má delší závit

proprumysl.cz/sroub-din-9 31-m10x110-10-9 - délku 105 jsem nenašel. Buď o 5mm podložit hlavu šroubu, nebo o 5mm zkrátit a doříznout závit.
Jestli víte o správných šroubech tak sem s nima.
22:41:22
09.07.2006
Pinocchio
nic proti, ale pevnost 10,8 se nedělá.
musíte desetinu přidat - 10,9

ty imbusy sou 8,8, není to sice žádná zázračná pevnost, ale na tom místě kde sou to stačí.
14:01:19
07.07.2006
DOOlittle
-> kanikuli: imho
12:11:59
07.07.2006
sep
-> ps: :díky moc...
-> majo120: :mno malinečko,ale svůj zatím ne:-)
11:44:55
07.07.2006
majo120 bracho Milosa
-> sep: aa, vyzera to jak keby nekdo robil motor, mylim sa ?4
11:16:31
07.07.2006
kanikuli
-> DOOlittle: "komasko" a mne sa zdá že máš veľa komentárov k diskusiám v ktorých neuvádzaš nič iné iba pohŕdavé posmešky. 4
18:55:10
06.07.2006
petr s
-> sep: Tak jsem dneska dělal ventily a je to tak imbusy 8,8
18:40:55
06.07.2006
DOOlittle
-> kanikuli: komasko zda s ami ze mas nejako privela komentarov na moju adresu. snazne ta prosim, najdi si iny objekt zaujmu ok?
23:41:55
05.07.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> sep: spis to bude pravidlem, mam ty srouby v garazi tak se ti kdyztak muzu podivat, ale nevim jak je najdu pac momentalne tam mam desnej bordel 1
23:32:43
05.07.2006
kanikuli
-> DOOlittle: A povedz mi jeden dôvod prečo by to riešiť nemal...
19:18:09
05.07.2006
DOOlittle
sa cudujem ze to vobec riesis
10:49:08
05.07.2006
sep
Nemá někdo rozdělaný motor aby se kouknul na pevnostní značky na šroubech?Jde mi o to že vnější klasické 6hranné šrouby jsou pevnostní třída 10,8 a šrouby s vnitřním 6hranem na krajních kozlících vahadel(modely 120 a výš) jsou pouze 8,8,tak jestli je to pravidlem nebo co jsem rozdělal já je nějaká vyjímka...díky
Extreme Tyres