skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Snížení hlavy
-> black_devil: Mně to taky snižoval i s ventilama. Každopádně jestli ty ventily na tom autě nikdy nikdo nečistil, tak by to bylo lepší vyndat a vyleštit. Jestli teda chceš aby to jelo svižnějc.
-> black_devil: To záleží kdo to bude dělat, upnout se dá hlava určitě líp bez ventilů.
-> black_devil: Dnes jsem to vezl i s ventilama a v poho. Ja uz je predtim lestil, strcil je zpet a uz se mi je zase nechtelo vytahovat a zadny problem.
Ještě dotaz... mám před snižováním sundat z hlavy ventily? Nebo půjde snížit tak, jak ji vyndám z auta?
-> black_devil: Asi bych dal radši victor reinz, přece jenom to měníš jednou za 10 let, tak tě ty necelý 400 nezabijou.
-> black_devil: mam o 2.5 mm a těsnění drží vesele dál :-)
-> stepan: ale poznat to jde :) Motor ma neco malo kroutaku navic
-> stepan: Však nečekám zázraky, ale když už ji nechávám srovnávat, tak ji nechám trošku líznout víc.
Zajímalo by mě, co těsnění? Můžu mít buďto za 140,- TEMAC (šedé barvy, prodejce s nimi prý ještě neměl problém) a nebo z keliny Victor Reinz za cca 380,-.
Jak je na tom ten TEMAC šedý barvy? Někde jsem četl rozdíly mezi šedou a černou barvou, teď to už ale nemůžu zpětně najít.
Tohle těsnění mi půjde na 136kovej motor? Je to ten Reinz. U jednoto těsnění tam psali, že má jiný díry na kanály, tak aby tam tohle šlo.
www.autokelly.cz/Catalog. aspx
Zajímalo by mě, co těsnění? Můžu mít buďto za 140,- TEMAC (šedé barvy, prodejce s nimi prý ještě neměl problém) a nebo z keliny Victor Reinz za cca 380,-.
Jak je na tom ten TEMAC šedý barvy? Někde jsem četl rozdíly mezi šedou a černou barvou, teď to už ale nemůžu zpětně najít.
Tohle těsnění mi půjde na 136kovej motor? Je to ten Reinz. U jednoto těsnění tam psali, že má jiný díry na kanály, tak aby tam tohle šlo.
www.autokelly.cz/Catalog. aspx
-> black_devil: Ale nečekej že snížíš hlavu o 0,8 a ono to bude mít o 10kW víc, tak to nefunguje.
-> black_devil: 0.8 je rozumny
-> havlik:



-> havlik: vhodné k tomu, aby to jelo trošku svižnějc a vydržel ještě půl roku... Vačka je série a měnit ji v plánu nemám. Přemejšlel jsem nad 0,6 - 0,8mm. Zvládne to pak originál těsnění Škoda?
-> black_devil: tak vhodné k čemu? k tomu aby to dál jezdilo jako seriovej motor? tak maximálně nechat srovnat a srát na to. Pak už podle doporučené komprese k vačce..
-> havlik: dobrý no... Něco rozumnějšího?
-> black_devil: určitě aspon o 5cm
Zdárek, bych se chtěl zeptat... Fávo, 136, bez úprav, nalítáno 80000km,chtěl bych se zeptat, o kolik by bylo vhodné snížit hlavu? Díky
-> vhml: To víš že bych ji klidně nechal snížit třeba na 136B KP( 9,7 myslím), jenže to se pak musí dát i 136B jednotka a vstřik, jinak to bude detonovat a oddělá mi to spodek motoru.
Má s tím někdo zkušenost? (zvýšení KP a ponechání 135B jednotky)
Má s tím někdo zkušenost? (zvýšení KP a ponechání 135B jednotky)
-> Fávo forever: pokud budeš šahat do hlavy není důvod proč jí rovnou nesnížit na KP klidně 10.
Ať je čip a zbytek všeho jakejkoliv.
Ať je čip a zbytek všeho jakejkoliv.
-> Marcius: O historii jednotky nevím nic, ale měl jsem ji delší dobu na fabrickém 135B a pohoda, čip je u BMM jen kultivovanost motoru a ta se dostavila.
Jde mi fakt jen o srovnání hlavy, jelikož je načnutá fridexem.
Jde mi fakt jen o srovnání hlavy, jelikož je načnutá fridexem.
-> Dušan:
to si pleteš Dušane s motorem 791.136M - Multi Point Injection to mělo čidlo klepání, BMM nemá na detonace nic, jen mapu v ECU, přesně jak píše -> Marcius:

-> Fávo forever: chtělo by to zjistit jakej k.p. měl ten motor ze kterýho byla ta jednotka a na ten to dorovnat.
-> Dušan: ale pokud je to "B" - BMM tak žádný čidlo klepání nemá...
-> Fávo forever: na KP by ses mel zeptat upravce jednotky, ale cidlo klepani si neco posune samo takze bezny srovnani o 0,1-0,2 by to melo dat normalne
Dovolím si vytáhnout starší téma..
Mám motor 781 135B + čipnutá jednotka Michl Motorsport, chci srovnat/snížit hlavu tak, abych mohl zachovat 135tku tak jak je, abych mohl dále používat čip..
Otázka je: o kolik můžu srovnat hlavu? 0,2mm? 0,4mm? kolk to snese? vím, že po 1mm se musí dát vsřik+jednotka ze 136 a to nechci.
Mám motor 781 135B + čipnutá jednotka Michl Motorsport, chci srovnat/snížit hlavu tak, abych mohl zachovat 135tku tak jak je, abych mohl dále používat čip..
Otázka je: o kolik můžu srovnat hlavu? 0,2mm? 0,4mm? kolk to snese? vím, že po 1mm se musí dát vsřik+jednotka ze 136 a to nechci.
-> Max: Možná nejde ani tak o stříkačku, jak o to, že je to poslední model a proto sou ceny vyšší. Když nacpe někdo černé tapecy a palubku do 89 fáva, tak to pořád neprodá za prachy jako 94 GLXI, ale to je jiná věc. Další věc, v TP mám auto zapsané jako první registrace v ČR v roce 1997, rok výroby 1991, co já vím jestli je to LXi vyrobená v roce 91, ikdyž u nás v té době byly na vrcholu slávy klasické "komunistické" verze fáček. Nebylo by to nic nového, že na vývoz šlo auto o pár roku dřív, než sme ho poznali tady.
-> Gemini: -> Petr Abrahámek: bohužel 2,8 mm
-> favo110lrs: Tak se pochlub :)
-> favo110lrs:
tipujem 2mm ale aj s upravou spla. priestoru
tipujem 2mm ale aj s upravou spla. priestoru
-> JoseA: je to tvoje věc...ale já bych s tim takhle nejezdil. Kdyby se nedejbože něco stalo,proštřovala se nějaká nahoda,přijdou ti na to a nikdo se tě na nic neptá. Vina je na tobě.
Další věc,jednobod výhody má,ale rovněž má nevyhídy. Největší problémy jsou se škrtící klapkou. Ovšem ty 40kW prostě nejedou no :-)
Jinak že je o jednobody větší zájem...je myslm mylná informace. Spousta lidí hodnotí fáčka podlě vnitřku. Když přestrojíš do starýho novej vnitřek,tak většina kupujících neřeší motor. Toť jen moje zkušenost z trhu
Další věc,jednobod výhody má,ale rovněž má nevyhídy. Největší problémy jsou se škrtící klapkou. Ovšem ty 40kW prostě nejedou no :-)
Jinak že je o jednobody větší zájem...je myslm mylná informace. Spousta lidí hodnotí fáčka podlě vnitřku. Když přestrojíš do starýho novej vnitřek,tak většina kupujících neřeší motor. Toť jen moje zkušenost z trhu

když vám řeknu vo kolik mám sniženou hlavu na závodákovi tak mě budete brát za debila:)

-> Labros: STK neprojdu už kvůli fóliám, clonítku, kolom, mračítkom. Měl sem možnost koupit levně TP na stříkačku, ale není potřeba. Jediné co budu moset upozornit na to při prodeji
-> Gemini: Nejde o to co sa bojím já, já bych to klidně švihl aj o dva milimetry, ale potom pojedu na sraz 100km a v půlce cesty sa mi kúsne motor. Já sa domluvím s tím fištrooonem co mi to bude dělat o kolik to sníží, ale pokud je to v klidu a nerozpadne sa mi motor, tak to nechám o ten milimetr. Já enom že sem nekde četl že je to maximum
-> JoseA: bez upravy cele hlavy je ten milimetr urcite maximum
-> JoseA: rozhodně jednobod výhody má, ale abys neměl problémy na technický, přestavba emisních systémů není dovolena
-> JoseA: máš bombovej styl

-> Gemini: Nejde o to co sa bojím já, já bych to klidně švihl aj o dva milimetry, ale potom pojedu na sraz 100km a v půlce cesty sa mi kúsne motor. Já sa domluvím s tím fištrooonem co mi to bude dělat o kolik to sníží, ale pokud je to v klidu a nerozpadne sa mi motor, tak to nechám o ten milimetr. Já enom že sem nekde četl že je to maximum
-> mirčán: To mě říká uplně každý, ale aj ten jednobod má jakési výhody. Já enom žře tu chcu prodat a kupit neco jiného, a zdá sa mi, že o stříkačky je větší zájem a su dražší. A pak s karbecem má každý problémy s automatickým sytičem, což já nemám. No eště uvidím co udělá to snížení hlavy, moc za to nedám a třeba to bude stačit
-> JoseA: jsem ti to rikal na machaci, vstrikovani ven a dej tam karbec!!!! nech udelat hlavu, popripadne nejakou vacku!!!!!! mas to!!!!
-> JoseA:
zvysenim kompresneho pomeru sa ti spotreba nezvysi, zlepsi sa ucinnost motora v celom pasme otacok, ak sa bojis 1mm , daj dole 0.7-0.8mm
zvysenim kompresneho pomeru sa ti spotreba nezvysi, zlepsi sa ucinnost motora v celom pasme otacok, ak sa bojis 1mm , daj dole 0.7-0.8mm
ja mam na karbecu ( facko 135 ) snizenou hlavu vic jak ma facko 136, ani nevim kolik me to snizovali...ale je to i znat ze to ficí o neco lepe...

-> Max: s tím počítám, už jednou mi vrátil člověk kadetta, kvůli tomu že sem ho neupozornil na to, že byla vařena podlaha kolem čísla karoserie, ale já sem o tom nevěděl, na evidenčce na to čuměl technik a neřekl nic, jenže za těch pár roků ten svár jakoby vylezl a ho vyhodili z evidenčky. Tak sem mu vrátil prachy a prodal to podruhé, ale to už sem na to upozornil. U fáčka mi de spíš o to, že možná prodám líp stříkačku než karbec, na tu přestavbu mě minulý majitel neupozornil, ale já určitě rači upozorním, zas tak nutně to prodat nepotřebuju
-> JoseA: právě že až to prodáš,tak s tim budou problémy....bu´dto na to při prodeji upozorni,nebo se nediv až kupujícího vyhoděj z evidenčky

-> Jerrys136: Přemýšlím nad tím, ale právěže to chcu take prodat, a počítám že bych to na prodej předělával zpátky, tak nevím. Ale je to celkem lemra, táhne to fakt jenom 2-3,5 tis. ot/min. Neco by to chtělo, ale jelikož to chcu prodat, tak asi nechám jenom tu hlavy. Pokud bych to ale neprodal, tak bych to nejspíš překopal na karbec. Karbec jede fakt líp, to můžu potvrdit.
-> JoseA: já měl taky BMM na papírech 89,ale legálně. Bylo to v době kdy to šlo. Pak to zatrhly. Nejde o rok,ale o tym motoru. 135 a 136 jsou karburátory,135M je ekotronic (to je povolená přestavba na krb. a pak 135B a 136B jsou vstřikování BMM a z karb. to neni povolená přestavba. Osobně bych to taky předělal. U fáčka je to v pohodě. Jen přehodíš vršek a nějakou elektriku :-)
Brácha předělal 40kw Bmm na karbec a bylo to sto a jedna proti vstřikování!Místo katru měl nerezovou trubku.Byl to asi stejný případ jako ty.Dovezené z Německa na papírech karb.Jo, měl tam taky komplet udělanou hlavu, takže to taky hodně přidalo. Mám všechny věci na předělání doma, protože to prodal zpátky se vstřikováním...Tak kdyby ses rozhodl pro karbec, není problém! Ale osobně bych do toho šel!!!!!
-> Max: Už mi to víc lidí radilo překopat to na karbec, ale to se mi moc nechce. Jinak s tím katem bych oficiálně STK prej neprošel, proto sem to řešil jinak. Ale už ho tam stejně nemám. Jiné problémy sem zatím neměl, při silniční kontrole zatím nezkoumali jestli je to fakt rok výroby 1991 jak mám napsané v TP. -> Gemini: Myslíš že to mám nechat snížit 1 mm??? To už je aj dost, nebude mi to pak žrát aj trávu u cesty??? A bude potřeba zvýšit otáčky na volnoběh? nebo si s tím jednotka poradí sama??? Pojede to líp jenom ve vysokých otáčkách nebo v celém průběhu otáček??? Ptám sa jak blb, ale fakt o úpravách motoru moc nevím
kludne az 1mm
-> JoseA: no tak bych to asi přehodil na karbec. Zaprvý se divim že jsi s tim ještě neměl problémy. Tohle na technický nemaj vůbec rádi :-) Je to nepovolená přestavba. Na bezkatalyzátorovejch papírech auto s katem...
Navíc s karbecem na úpravách se dostaneš dál než s jednobodem. Tam by to pak chtělo vačku a jinej software do jednotky
Navíc s karbecem na úpravách se dostaneš dál než s jednobodem. Tam by to pak chtělo vačku a jinej software do jednotky
-> Petr Abrahámek: Tu cenu ještě zkusím nějak smluvit. Ano mám 135, sice podle TP a čísla na motoru je to 136 (v TP je psané 43kW - karbec), ale podle čísla na řídící jednotce je to 135, je to dotáhlé zvenku na přestavbě na papíry z karbeca. Pořád nevím stoprocentně jestli mám 50/40 kW, ale na 90% je to slabší verze. Těch 0,8 bude asi ideální. Možná ještě koupím od kámoša čiplou jednotku 40kW za litr, ale nevím jestli to má cenu.
-> JoseA: tu to dela clovek bez paragonu za 270kc a je jedno o kolik, proste, kolik si reknes....
