skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymena vacky
Joo joo MVM treba takova spojecka na Impreze..
-> Marty227: Tak jsou stokrát horší věci který musí mechanici řešit nejen v domácích podmínkách. A kdo začal dělat doma na koleni i jiný auta bez sloupovýho zvedáku,tj. na zemi. Ví o čem je řeč. Vačka na fáčku je spíše o tom,že to trvá poměrově dlouho na to,jaká je to banalita na jednoduchým autě.
je to o hodinu, max dve, viac ako rozvody? strašné.
Takže vymeniť vačku na favorite ide..
ale je to robota, ktorú v domácich podmienkach nechceš robiť viac ako jeden krát za život..

ja mám kde vyveštiť, že nemáš v garaži elektrinu? a translátor , si myslím nepotrebuješ.
edit: pokračovanie predpokladám, -v máji.(kvôli počasiu)
edit: pokračovanie predpokladám, -v máji.(kvôli počasiu)
-> zabiakPUK: Tak pravda, moh sem nabrat veškerej vercajk a sednout do auta a vydat se po práci na výlet do garáže kde bych za svitu petrolejové lampy v uzkém prostoru c čumákem vystrčeným před vrata, za sněžení a následně deště moh spouštět motor a měnit vačku. Nojooo že já blbec to neudělal. Moh sem to dávno mít hotový ! jenže já místo toho se rači zeptal a překládal v googlu návody z ciziny !.
15:25:05
26.12.201 tu to máš napísané. načo sa tu všetci namáhajú. telefon som zabudol, ale dá sa predpokladať že kto chce meniť vačku toto by mal zvládnuť aj bez netu. Ináč bez toho vykecávania tu, už si to mohol mať dávno za sebou. bolo krásne teplo
26.12.201 tu to máš napísané. načo sa tu všetci namáhajú. telefon som zabudol, ale dá sa predpokladať že kto chce meniť vačku toto by mal zvládnuť aj bez netu. Ináč bez toho vykecávania tu, už si to mohol mať dávno za sebou. bolo krásne teplo
-> Lamac 29.12.17 23:26:37: takže poloosy mužou zustat tam kde sou? a převodovka uchycená taky jo?
-> zabiakPUK: telefon ako zachyt reakcie - spodny silent na motore / prevodovke
čo je telfon, alebo telefon, či čo za preklep?
-> zabiakPUK: Musíš odmontovať aj telfon.Ináč môžem potvrdiť,na favorite sa dá vačka vymeniť aj pri polospustenom motore.Povoliť klavír,tyčky vonku a zdvihátka vybrať palcom cez veko zvihátok.
-> Marty227 29.12.17 03:33:02: mas strach z tech 2 sroubu hlavy? nikdy jsem s tim problem nemel

reakcia na komenty nižšie: prečo dávať dole klaviaturu ? tyčky sa dajú vytiahnuť aj bez toho len povolíš nastavovacie skrutky ventilov.. a zdvihátka vyhádžem von bočným vekom predsa.. teda aspoň tak sa to chystám spraviť ja..
Vačku vymeníš v pohode aj v aute bez diery v podbehu. Stačí spustiť motor. (odšrubovať držiak motora) len nepamätám či stačí vybrať šrúbu silentbloku, alebo odšrubovať držiak od kasňe. A na zdvihaku si to spustiš. Nič viac nemusíš odpájať.(asi len spodnu hadicu vody od chladiča, to už nepamätám) jednoduchší návod asi neexistuje.
edit: marí sa mi že stači vybrať len šrub silentu
edit: marí sa mi že stači vybrať len šrub silentu
-> Tomaso435 26.12.17 10:31:40: mista na sundani tqm je dost, nejhorsi je povolit srouby, s tim jsem trochu bojoval, pak jsem je nahradil srouby na imbus, protoze ty na sroubovak byl opruz, pamatuji, ze nektere jsem bral samosvornejma klestema za hlavu

-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.12.17 00:09:01: radsej vacsiu pre lepsiu manipulaciu
-> Jarda: však to chci dělat na fávu.... jen mi příjde že tam není moc místa ale pokud jo, díra v podběhu je to nejmenší. na druhý straně tam mám taky díru bo plyn.
-> Tomaso435 26.12.17 09:27:31: u feldy jsem to nedelal, jen u fava - tam to jde, to mohu potvrdit, ale v servise to udajne delaji i u feldy

-> castrol: viem iba toto
Ano,vačka jde ven při rozumném-potřebném spuštění motoru dolů.
Ano,vačka jde ven při rozumném-potřebném spuštění motoru dolů.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: skvělý nápad. Ted uz jen poresit zda se daji prsa sundat tou skvirou ktera je mezi motorem a nosnikem
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.12.17 00:09:01: a pak tam udelat krytku
klidne bych do toho sel, kor, kdyz by bylo treba v planu vyzkouset vic vacek


A co vzit 40mm vykruzovak a udelat diru do podbehu? 

-> suri 25.12.17 21:40:18: nejde, nedas ten motor tak dole aby si sa tam dostal
-> Tomaso435 25.12.17 21:27:26: Ja sicher Steffi 

-> Milan 136: no tak ho pověsim celej no... sice to je uz jak výměna ale co se da dělat
-> Tom Troll: cedrycha :-D
-> Tom Troll: cedrycha :-D
-> suri 25.12.17 21:40:18: ja ti nevim. Kdyz si vezmu, ze klika je o kus vys nad pidbehem a vacka je tak o 15 cm vys...
-> Milan 136: malo by to ísť aj na Felicii čo mám info , tiež ma to čaká
-> Tomaso435: a Andrta nemáš?
-> Tomaso435: mam takovej dojem, ze motor nepustis dolu tolik, abys ji vytahnul. Opre se ti prevodovka o podbeh a hotovo. Ale treba se mylim
-> MVM: jasan vahadla dolu tycky ven.... a hlavne zdvihatka dostat nahoru aby tam bylo misto :D je to tak ?
-> Tomaso435: Děcka .. Vypadá to že jsi bystrý. Tak zkus si namalovat schéma OHV rozvodu a prohlídni si ten obrázek pořádně. A nejdřív jak působí tok síly od vačky k ventilu a potom jdi po součástkách opačně. Ono než jednoznačně radit je lepší odpovědět si sám a Ty už seš blízko 

Děcka, nikdy jsem to nedělal takže.. Lze vyměnit vačku na favu bez kuchání něčeho dalšího? popustit motor, sundat prsa, rozvody, a ted.. jde takto vačka vysunout a nasunout jiná? co zdvihátka? nějak přidržet magnetem? Dik
12:03:40
28.02.2006
28.02.2006
kliste
-> Labros: jj vo usta, kdyz uz maznout, tak jen lehce vnitrni kraj, ja to dal bez tesneni
-> sep: to každopádně
-> Labros: :Tomas psal "Klaviatura pojde tiez druha - C-ckova"....jinak prave ze ty srouby jdou skrz hlavu az do bloku,cili jejich dotahovani "by ruka" by nemuselo byt to prave:-)
-> sep: Sundavání vahadel jsem vůbec neuvažoval.. Mně skrz vahadla procházejí 4 šrouby až do bloku takže já bych to měl horší. A na 120ce ty imbusy nejdou do bloku? Jsem myslel že jo, ale už si to asi nepamatuju.
-> Labros: :s tím momenťákem,a co šrouby krajních kozlíků vahadel,ty s vnitřním 6hranem,ty bych já osobně moc podle ruky nedotahoval...
-> Labros: toho by som sa najviac bal.. pri praci so silikonom...menej je niekedy viac

prej už pár lidí mělo ucpanej olejovej kanál, po tom, co dotěsňovali sací koš silikonem!
-> fanda_bl: JJ vim mam taky fe motor:)
22:26:51
27.02.2006
27.02.2006
kliste
-> jate-line: u feldy origo zadne neni pod sacim kosem, u 130ky jsem to mel mazle silikonem
-> DOOlittle: No ono se dost často roztrhne

Budem menit olej za polosyntetiku, tak asi budem musiet tu vanu a saci kos tiez vycistit...
-> jate-line: ked ho nebude odliepat, tak nech ho radsej encha tak jak je
-> Milos: ok. pan inzenyr si potrpi na terminologiu... tak zdvihatka

-> Milos: ok. pan inzenyr si potrpi na terminologiu... tak zdvihatka

Ještě jste zapomněli na těsněni pod saci koš

-> DOOlittle: sa ukludni, iba som konstatoval ze tomas nemusi menit rozvody , dalsia vec je ta ze a je to pravda ze ty nevies co hovoris /zdvihatka niesu vahadla/ a nic ine som ti nehovoril
-> Tomáš SK: Momenťák bys měl použít akorát na utažení řemenice a vany, ale ani na jedno to není nutný.
-> Milos: a teraz si po sebe precitaj co si napisal a poloz si otazku cim si obohatil toto vlakno... si proste K*K*T

-> TomasB: Mazanie upravovat nebudem, kedze najazdim rocne do 10tis km a netocim to nad 5500 / min...
ked vsetci davat tie C vahadla,alebo vacky z Rka,kedze toma mensie mazacie otvory nejako to upravujete ?? a pre mna osobne bolo najhorsie demontovat a nasadit zadne celo ;-),inak je to celkom v pohode pracicka,ak to nebudes robit niekde von v -10
