Cuká...

prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.02.2006 do 20.08.2019, založil/a Fire
řadit dle data
19:01:18
20.08.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 13.08.19 22:34:59: zkus jeste nejakej palec bez odporu, ty chinsky maji jen plisek (nektere nebo vsechny)
12:34:24
20.08.2019
Vrba
Pravdepodobne souhra vice faktorů. Zapalování v nevyhovujicim stavu plus predpokladam i problem s bohatostí /falesny vzduch. Zapalovani muzem dodat ,plus i celkove serizeni motoru.
22:40:26
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No, tak bych dle téhle logiky vyměnil vše v zapalovací sekci a ono se uvidí 4
22:34:59
13.08.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Svíčky zánovní, dával jsem nové krátce před tou technickou...

...a tohle bych fakt viděl spíš na rozlítanej předstih, než na svíce.

Jinak co se techniky na autě týče, tak se snažím vyhýbat ne zcela standardním a neseriovým řešením, aby byla vždy možnost flexibilní servisovatelnosti (výměna dílů kus za kus po večerech a podobně), což s programovatelným zapalováním moc nejde - poměrně dost neseriových komponentů. Ale striktně bych se tomu nebránil, jen zatím mám dostatek většiny sériových komponentů a investovat do tuningu se mi, coby originalistovi, zatím moc nechce...
22:26:28
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> Bukaj: A co svíčky? Jak jsou staré? Jinak to programovatelné zapálko je podle mě taky nejlepší řešení, ale je mi jasné, že cokoliv co nemá teoretickou životnost větší než desetinásobek dostupnosti benzínu v ČR ve svém autě nechceš...
22:22:05
13.08.2019
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak, tak.

-> minno: Před časem jsem se vrátil ke klasickému kontaktnímu rozdělovači, předtím jsem léta jezdil Favorití bezkontakt (s upravenou odstředivou i podtlakovou regulací), ale připadalo mi to nemastné-neslané, tak jsem se vloni zjara zase vrátil ke kořenům a po nějakých cca 50 tisíc km to bylo ok. Hodně zlobit to začalo až po té technické, přičemž na LPG je to mnohem kultivovanější, ale je to tam...7

Udělám někdy ty rozvody, dám nová kolečka na náhon rozdělovače na vačku i na komínek a uvidíme, co to udělá...6
22:08:13
13.08.2019
minno
-> Bukaj 13.08.19 18:19:35: Pri tvojom nájazde by som tam bez rozmýšľania pacol programovateľné zapalko a so všetkými takýmito problémami máš nadosmrti pokoj a netreba si ani dávať repasovať x rozdeľovačov do zálohy a ani s jednym to aj tak nebude nikdy to pravé orechové...



Edit: ja ako som dal programovateľné zapalko a Lekr, do motora som nemusel šáhnuť a furt to ide rovnako dobre.
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 22:11:57
21:41:53
13.08.2019
dragon_cb_cz
-> Lamac: Bukaj má myslím klasiku kontaktní...
19:23:10
13.08.2019
Lamac
Môže byť v ťahu aj cievka v rozdeľovači.
18:31:39
13.08.2019
Tomaso435
-> Bukaj: mě tohlě cukání při nějakej konstantní rychlosti dělal podtlak. vyměnil sem hadice těsnění a pak i posilovač a byl klid
18:27:43
13.08.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 13.08.19 18:19:35: me to skube lehounce pod 2000/min. nebo spis pod 1800/min. ale ja stejne nejvic jezdim 2500-3500

V ot., co pises mi to delal fungl novej kompletni hanart 880, zkousel jsem vse, nakonec jsem misto origo noveho palce dal cinskej a bylo po problemu9
18:19:35
13.08.2019
Bukaj
-> Jarda: Domnívám se, že vykuchaná regulace nasávání teplého vzduchu s tím cukáním u karburátoru nemá co do činění.

Řeším teď podobný problém, který se začal projevovat na jaře a stupňuje se - aktuálně už s tím autem není moc příjemné cestovat.

Projevuje se to cukáním při jízdě konstantní rychlostí (běžně kolem 2500-3000 otáček) a také při brzdění motorem občasným střílením do výfuku a je to způsobeno špatným předstihem zážehu v tomto rozmezí otáček a nízkém zatížení motoru. Na plyn méně, ale přesto.

Zjistil jsem to na emisích (byl jsem v květnu), kdy při měření ve zvýšených volnoběžných otáčkách se zapalování hádalo a byl jsem nucen značně snížit předstih, aby to vůbec prošlo emisemi. Pak to ve zvýšených volnoběžných otáčkách bylo klidné, ale v zátěži se s tím vůbec nedalo jezdit - dusilo se to a nejelo. Cestou z STK jsem musel předstih zase zvýšit, abych byl vůbec schopen rozumně dojet domů7

Od té doby se to zhoršuje, ještě na emisích jsem zkusil vyměnit rozdělovač, ale bylo to stejné, doma jsem pak namontoval funglnový rozdělovač a beze změny. Buď mi to hezky akceleruje a nedá se s tím jet "tempomat", nebo je to krásně klidné i při udržovací rychlosti, ale je to chcíplé a při přidání plynu se dusí. Prostě regulace předstihu (podtlak i odstředivka) je úplně mimo požadavky motoru.7

Ještě podezřívám, jestli by to nemohl dělat vytahaný rozvoďák - mám na rozvodech najeto téměř 200 tisíc - ale zatím se zvukově nikterak neprojevují a co si vzpomínám na různé škodovky s rozvoďákem, který chrastil jako matičky v plechovce, tak u nich se takováto cukatůra nekonala.

Při nejbližší příležitosti vyměním rozvody a když to nepomůže, tak asi už jedině poslat pár rozdělovačů k Urbimu...
07:13:15
19.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> minno: no ja zjistil, proc mi vsechna auta poskubavaji pri nizkych ot a lechtani plynu - protoze mam u vsech vyhozeny teply vzduch, myslel jsem, ze na LPG neni potreba, kdyz jsem to ted vyhodil u 1.6 feldy, tak zacala taky poskubavat :) njn, ale jak LPG dobre seridit, kdyz se tam do toho bude jeste motat ta klapka 7 ...
09:31:01
18.05.2016
minno
-> maruz: Mne škodovka vždy v určitom režime menej či viac poskubávala. Väčšinou pri otáčkach okolo 2000 (resp. na "lechtani plynu"). A to som menil motory (120, 136), prevodovky, nápravy (kyvka, vlečka), vyskúšal všelijaké zapaľovania (kontakt, bezkontakt, programovateľné zapalko), karburátory (SEDR, LEKR), menil kolesá, proste vyskúšal už azda všetko, nič z toho nikdy problém nevyriešilo úplne.



Až som minulý rok pri výmene prevodovky nahodil odpruženú spojkovú lamelu (z TAZ 1500) a odvtedy je konečne pokoj a auto má vždy a stále krásny kultivovaný chod aj od najnižších otáčok.
09:14:12
18.05.2016
maruz
Tak zkusil jsem vyměnit těsnění v sedru, vyměnil podtlakovou membránu 2. komory, vypadá vše OK. Auto jede pořád stejně. Alternátor jsem již taky vyměnil za druhý, prostě pořád to tak poskakuje mezi 2,5 až 3 tis otáček. Co jsem vysledoval, tak čím vyšší zařazená rychlost a tedy i rychlost, tím míň to cuká, na 5 jen minimálně. Na jedničku je to koza. Zkusím opět rozdělovač atd. Předchozí majitel dělal go zadní nápravy, němůže být problém někde tam? Díky za pomoc
08:28:08
18.05.2016
Vrba
-> maruz: Problém je v zapalování,nizkej předstih nebo někde kolísá napětí.
upraveno 1x, naposled 18.05.2016 08:29:50
10:33:25
16.05.2016
vhml
-> maruz 11.05.16 14:21:49: Tak pokud cuká i na LPG, kde karburátor funguje jen jako tupá díra s klapkou, tak bude chyba asi jinde...
10:29:20
16.05.2016
Jiskra - zrušená registrace
Pokud škube trhaně, je závada v elektrice. Pokud má motor výraznou díru, je problém v karburaci.

Jestli táhne nad 3000 rpm dobře může být podle mě něco s odstředivým regulátorem v rozdělovači. Nad 4000 rpm už je předstih naplno a reguluje jen podtlak. Taky studený spoj v elektronice není výjimečný a načatá indukční cívka v rozdělovači dokáže potrápit. Další zábavou bývá špatné ukostření, nebo nespráné napětí v palubní síti například poškozením alternátoru. Další může být rušení od kabelů ke svíčkám na přívodní kabel od cívky z rozdělovače (stínění)... Tepelná hodnota svíček. Prostě šel bych po elektrice a většinou z mé zkušenosti jde o kombinaci více příčin...
20:55:39
12.05.2016
srdcar 120L
-> maruz: Mohla by ti to dělat druhá komora na SEDRu, nejprve zkus, jak ti chodí klapka, zda se nepřidírá a pak zjisti, jestli není prasklá membrána u podtlakového otevírání druhé klapky. Já jsem ji měl načatou a přesně v tomto rozmezí otáček mi taky škubala. Někdy je slyšet jemné pískání od ní. Takže závada bude nejspíš zde.



Ještě mě napadlo, zkusil jsi, jak ti chodí deska od podtlaku v rozdělovači? Musí chodit hladce, nesmí zadrhávat, protože pak když se zvětší podtlak a natáčí se deska, tak poskakuje předstih.
23:18:48
11.05.2016
maruz
Původně tam byl motor origo 136, hlava špatná, tak ven a dal jsem zatím fávo, který v jiné shade jezdil parádně. Karbec sedr 136. Je pravda, že s tou 136 to taky nějak pocukávalo, ale já s tím moc nenajel. Dělá to při všech rychlostech. Že by problém v nápravě? díky
14:54:19
11.05.2016
minno
-> maruz: karburátor SEDR/LEKR? Fungovalo to v tejto konfigurácii u teba niekedy aj v poriadku? Alebo je s tým problém od začiatku? Robí to na všetky rýchlostné stupne pri týchto otáčkach? Si si istý, že to robí motor?
14:21:49
11.05.2016
maruz
Zdravím, taky cukám u mého spotřebáka, na plyn i na benzín v rozmezí 2500 - 3000 nejvíc. Nad 3tis to táhne pěkně. Motor škoda favorit ve 136, zapalování favorit. Vyměnil jsem postupně svíčky, kabely, etz, rozdělovač, cívku zap. a pořád stejné, že by někde karbec? Předstih různě měněn, plyn štelován, a stále beze změn. Podtlak rozdělovače funguje, termost. klapka pryč. Rada? díky 9
23:39:11
24.02.2006
Alan
tak hlvane dik za rady tedkon už vim naco mrknout kdyžtak dam vedet kde byl zakopanej problem 4
22:51:49
24.02.2006
King
2 Pavel Korbelar: Jasne, to je podobnej problem jako u skodivek s vleckou. Muj tip v Alanove pripade je spis problem motormanagementu v otackach o malinko vyssich nez volnobeh a soudim tak podle nekolika feld, ktery mi sluzebne prosly rukama (teda ne ze bych jich tolik zlikvidoval :)
15:30:52
24.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Alan: ne jde to i na autě teďka jsem vezl strýce náhodou pro auto do servisu a taky mu tam měnily jeden kloub dal za to 1100Kč a je spokojen ale on říkal že mu to dělalo v tahu při vyšších rychlostech
14:33:07
24.02.2006
Fire
-> King: tak uz jsem ten "bazmek" vyhodil a zatim to je OK
14:03:54
24.02.2006
Alan
-> Pavel Korbelář: ok zkusim dik.to ji budu muset asi vyndat z auta co 8
14:00:11
24.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Alan: Tak zkus vzít za polosu a pořádně s ní zalomcovat do všech možnejch stran jetli nemá nějaké velké vůle
13:53:42
24.02.2006
Alan
-> King: je to taková jizda s přískokama vpřed 8 no s tou dvojkou je to lepší to tolik nedela.Ale delá to i to cuknutí při přezení..a neber to že je to řidickejma schopnostma páč jiny auto mi to nedelalo4 nejdřív mi to přišlo jak když je utrženej nakej selenblok na motoru ale ty sou všechny po výmene ,ale je to jak když ten motor tam poskakuje.možná bych to fakt videl nekde v napravach8
13:31:52
24.02.2006
King
2 Alan: Dobra, rekneme, ze pri popojizdeni v kolone to na 1cku poskakuje, ale co kdyz pri tom popojizdeni das 2ku? Tenhle by-pass jsem pouzival na sluzebnich feldach, motor se sice dusi mensima otackama, nez normalni volnobeh, ale na pridavani a ubirani plynu nereaguje tak jankovite. Schavlne to zkus...
13:30:44
24.02.2006
Alan
-> Pavel Korbelář: jo tak na manžety sem moc nekoukal ale vypadaj ok jinak jedna poloosa vypadá že je menená je naka moc nová
13:00:17
24.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Alan: Jestli ti to dělá u rozjezdu v záběru tak tím jsou typické vymlácené poloosy, nemáš třeba deší dobu prasklou manžetu?
12:16:51
24.02.2006
Alan
-> King: tak otáčky motoru sou ok to drží..sem si myslel jestli to třeba nemuže bejt diferák či ramena nebo tak neco8
11:13:51
24.02.2006
King
2 Alan: Tohle nejakej systemovej bug snad vsech feld. Proste to na me pusobi dojme, ze ten rezim malilinko pootevreny skrtici klapky (nebo jejiho snimani) je v ridici jednotce nejak spatne osefovanej ci co. Mozna to jde trosku zmirnit vycistenim skrtici klapky, ale to si pamatuju jenom matne. Podle me se nepatrne projevuje i na miste, tim, ze je dost obtizny pohybem pedalu nastavit stabilni otacky mezi 800-1500.....
11:03:59
24.02.2006
King
-> Fire: Dobra, jak uz naznacil Johny je to teda takovej bazmeg v sani v miste, kde se do airboxu pripojuje vrapovana hadice teplyho vzduchu od kryciho plechu vyfukovyho potrubi. Pokud ma lpg spravne slapat, melo by letet ta hadice teplyho vzduchu nekam do kouta garaze a ten "bazmeg" bud zablokovat v poloze sani studenyho vzduchu a nebo vykuchat uplne ven.
10:12:27
24.02.2006
Alan
Taky bych potřeboval radu týká se to feldy z 96 mpi.Z nakejch duvodu mi to taky cuka ale nejvíc na 1čku když lehce přidam a pustim nejvíc třeba při popojíždení v kolone,normálne při jizde ani tak ne.Byly vymenený všechny selentbolky na motoru a převodovce a delá to stejne..čim by to mohlo bejt?ale normálne na míste když přidavam tak to nedelá až v zaberu
22:44:14
23.02.2006
Johny Death
-> Fire: takovej nesmysl s bimetalem a klapkou kterej je v sání vzduchu a určuje jak teplej luft ma jít do motoru.
16:08:45
23.02.2006
Fire
-> King: musis na me cesky, ne tak odbornymy terminy 10 dik
17:37:59
22.02.2006
King
2 Fire: A ted babo rad! :) Hele, mas vubec vykuchanou termostatickou klapku v sani a nebo aspon zaplokovanou?
16:43:18
22.02.2006
Fire
-> Johny Death: -> King: tak nejnovejsi poznatky jsou takvyto...nastartuju na benal, jedu prepnu na LPG..treba jedu 50 km v poho a najednou to zacne cukat...tak tam dam zpet benal, protahnu to a pak zpet LPG a je to v poho...¨takze c¨im to ?
14:55:08
21.02.2006
Pavel P@nkáč
-> King: hmmm hmm nevím jestli to zkusím až se budu nudit:-)
10:48:29
21.02.2006
King
2 Pavel Korbelar: Filozofie "zklepapavani" je takova, ze smes lpg ma ve srovnani s benalem vetsi elektrickou pevnost tzn. pri stejny elektrodovy vzdalenosti je potreba vetsiho napeti pro preskok jiskry. Zmensenim mezery se potrebny zapalny napeti snizi, snizi se i napetovy namahani kabelu a VN civky. Cili pokud pred tim v krajnich rezimech obcas vynechal zazeh v nekterym valci, s mensi mezerou jiskra spolehlive preskoci. Jenze zase dochazi k vyboji v mensim prostoru, takze zapalino je mensi mnoztvi smesi a a hrozi ze spaleni nebude dokonaly (ale to je jenom takova moje spekulace). Muj nazor je takovej, ze pri pouziti obyc. doporucenych svicek by melo i klasicky kontaktovy zapalovani stacit i na obvyklou mezeru 0,7mm (pokud je jinak zbytek motoru a davkovani lpg v poho). Pro jistotu se pouzivaj svicky "Silvery" se stribrnou a tenkou stredni elektrodou, protoze elektroda s mensim prumerem zmensuje potrebny preskokovy napeti. Zkus a uvidis - treba pro ten start by to mohlo zlepsit. Ja jsem treba kdysi experimentoval s klasickejma svickama a mezerou 0,9mm + ETZ - jelo to pekne, ale start bidnej....

18:43:31
20.02.2006
Pavel P@nkáč
-> King: A mám kladívkový rozdělovač
18:43:09
20.02.2006
Pavel P@nkáč
-> King: Myslíš že to sklepnutí je k něčemu dobré? třeba pro lepší start na LPG? Mám klasické brisky,
18:32:41
20.02.2006
Johny Death
-> King: no už na to jezdí asi tři roky a od te doby se nic neprojevilo :))) ale to sklepnuti chcu skusit. fakt je ze jsem to nehodlal hodit na polovinu ale jak jsi psal tech 0,5 jsem mel taky v hlave ze bych zkusil.

09:17:31
20.02.2006
King
2 Johny Death: Zmansivani elektrodovy vzdalenosti na lpg se pouziva, ale na pulku mi prijde docela brutus :) Standardne se "silver" svicky dodavaj s mezerou 0,7mm a feldari je zklepavaj na 0,55mm. Min uz bych se bal, protoze to uz je jenom takovej psouk a ne jiskra - pravdepodobne tak kamos ma porad neco spatne a ta jiskra je jenom by-pass. Vychazim z toho, ze pokud je zbytek motoru v poradku, zkousne ETZ s fava (srovnatelny se zapalovanim BMM) i tribodaky s mezerou 1,2mm....
01:00:55
20.02.2006
Johny Death
-> King: no zajímavé poznatky :) sice mi to prijde jako bastl ale zni to docela logicky. jinak cose toho cukání týče (pro Fire) tak ted mi rikal znamej ze ma feldu monotronika uz s ni nalital 200 000 na lpg a ze problem cukani řešil asi rok. Menil prej kabely zapalovani prakticky vsechno v elektrice od civky až po jiskru a nakonec sklepl svičky na poloviční mezeru a od te doby prej klid... podotykam mel plynovy svicky BPSCH... Jinak ted jak jsem to trosku prikrmil tak si to sezralo cca 10,9 l/100 a pro delsi jizde mi to uz nechce zase drzet volnobeh na benzin a vubec to nechce na benzin jet... :-/ tak asi zajduna kulkovu na Zestelovani :)
14:17:10
17.02.2006
Pavel P@nkáč
-> King: Máš krásnou spotřebu já jsem si ji teď spočetl a tenhle týden od pondělí jezdím za 11,7 LPG8 asi to trochu přitáhnu je to fakt moc jezdím přez vesnice 15km tam a zpět
14:12:37
17.02.2006
Pavel P@nkáč
-> King: jj ještě nějaký drobný úpravy tam jsou (hlava,strvák)
14:10:49
17.02.2006
King
2 Pavel: Tak asi jo......jestli jsou tam dalsi upravy, proc ne, ale podobny hausnumera obcas napisou i mlamojove, co si na motoru maximalne pilkou na zelezo upilovali pul airboxu, koupily Denso Iridium a uz jim to najednou "vysiva" do 8000 :)
Extreme Tyres