dobrý den,
přítlačný talíř sachs + obložení české, měněno ca před 1 rokem
HSV a PSV měněn před 14 dny. Vůle vyp. tyčky ca 3mm.
měněna dočasně 5q(nemám nový futra) konzole za 4q(jde více ztuha řadit, už šlo i z 5q), Olej akorát na rysku.
problém:spojka zabírá v 1/4 chodu pedálu
pokud sundám pérka z vyp. páky, spojka zabírá v 1/2 chodu pedálu, je snad OK
při vyřazení na neutrál N, puštění spojky, auto se pohybuje vpřed
žádnej rychlík, pohyb tam je, ne úplně vždy ale často
nevím jak vypadaj silentbloky převodovky
někdy se zdá, že auto jedo ok, jindy je lemra
kde hledat problém?
děkuji za rady bo mě z toho šlehne už
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spojka Sachs
Prodam Pritlacak SACHS 190mm + 2x 190mm setrvak S 100-130, info na meilu
-> MajkiTuner: Kovokeramika je krásná věc ALE pokud nezávodíš, nebo zrovna nemáš ve sklěpě zlatý cihly, tak bych do toho nešel, protože budete měnit spojku přítlačák a setrvák najednou !
-> Bery: No se pokusím psát normálně ... Neříkám, že jsem nějakej češtínář, protože to tu po sobě nečtu a píšu to tak jak mě to zrovna napadne. Se nějak polepším i s tou gramatikou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomáš Ševčík: 2500 kč
-> MajkiTuner: CENA KOLEM 3000,- MYSLIM?
-> Filip Krtička:
nejde o mě,já jen podle toho co tu občas čtu,podle gramatiky atd si myslim,že tvým příspěvkům spousta lidí nerozumí....Jinak se rádi poučíme ať už titul máme,nebo ne!
nejde o mě,já jen podle toho co tu občas čtu,podle gramatiky atd si myslim,že tvým příspěvkům spousta lidí nerozumí....Jinak se rádi poučíme ať už titul máme,nebo ne!
-> MajkiTuner: jjj dobrá taky sem ji dal do stovečky ,páč jak říká -> Filip Krtička: se mi ten plechový střed spojky utrhl, mám tam 1,6 přítlačák, s tou novou je to paráda řadit, bere hned :))) doporučuju
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peklo-Evo-Luboš: každej má nějakou brigádu ... někdo dělá přidavače, někdo ve Ferodu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Filip Krtička: FERODO ! FERODO !
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bery: Za ty okopírovaný fráze (jak jim říkáš) mám titul před jménem. A píšu to tak, aby když přijde nějakej rejpal, značka "odborník" ,aby i on chápal co tím chtěl básník říct. Jinak co se týče technologie výroby a použití materiálů, tak do spojek i brzd malinko vidím, ale tím neříkám, že vím vše.
-> Bery: To nebude okopírovaný.
-> Filip Krtička:
odkud to kopíruješ ty fráze...
odkud to kopíruješ ty fráze...
-> Tomáš Ševčík: Tak to jo ... Já jsem nechával pro závodní účly lepit obložení na kotouče a tam už není problém, že by se nějaký plechy trhaly, ale použití je opravdu závodní, protože normální spojky je obložení nýýtováno na vlnitý plech, který vyrovnává nerovnosti, mezi dosedacími plochami a zajišťuje plynulejší záběr, což u kotouče není možné.
-> Filip Krtička: to bylo asi tak pred 2 rokama a to jsem tam mel Fel 1.3 upravenou asi tak na 55kw a vzdicky se me vytrhlo ten stredovej krouzek s tisicihranem z toho plechu na kterem je to nanytovany ale taky jsem s tim delal kravyny jako je gumovani ted jsem jsem uz v klidu a mam tam trosku upravenej fav. kvuli legalizaci.
Nevím jak jezdíš, ale na závoďáku používáme přítlačný kotouč z felicie 1.6 a seriovou spojku. Pro rejpaly hnaný kotouč s obložením (obložení je použité seriové). A jediný problém byl že po 3 rallyech se roztrhal plech hnaného kotouče s obložením a to díky zvěršené trakci zapříčiněné použitém závodních pneumatik při startech do RZ. Jednalo se o auta Škoda 130 RS a Škoda 100 s motorem 1150. Tak nevím jakou bestii máš ty ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Tomáš Ševčík: Jo tak z TAZ1500. Já si nemohl vzpomenout. Kámoš mi ji doporučoval ale pak jsem se na vybodl kvůli ceně
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> lubor: ale muzes pouzit i normalni lamelu kdyz nebudes radit jako ja gumovat a td. tak taky vydrzi ja jich odrovnal 3 do roka.
-> lubor: Pritlacak Fel 1.3 nebude problem a ta lamele je na 1500TAZ ale na 5q a stoji o kolo 800,-
Děkuji vám všem za hodnotné příspěvky.Jestli tomu teda rozumím dobře,tak bych mohl použít přitlačný talíř Sachs na š130-6(mám Rapida),a k tomu lamelu Sachs na TAZ 1500-je to tak?Nebudou nějaké problémy s kompletací?Tím mířím hlavně na Tomáše Ševčíka;o).
-->Vita ze Sudet:díky,o té lamele vím,a počítam s ní-ale pro jiný motor.Na ten co mám v autě pro běžný provoz(o kterém píšu),se mi to zdá už moc velký luxus-a zas tak kolosální výkon to taky nemá-oproti VW 1.8 T;o).
-->Vita ze Sudet:díky,o té lamele vím,a počítam s ní-ale pro jiný motor.Na ten co mám v autě pro běžný provoz(o kterém píšu),se mi to zdá už moc velký luxus-a zas tak kolosální výkon to taky nemá-oproti VW 1.8 T;o).
-> lubor: na motoru 781.135 mam pritlacak Sachs na fel.600,- a lamelu Sachs 1500TAZ ma stejny draskovani jak Š120 ale pruziny jak Fav nedo fel. aje to perfekni pri prerazovani to je mekci a pri rychlejch rozjezdech taky pretim jsem utrhl draskovani v lanele a myslim si ze netrpi tolik prevodovka.
-> Labros: porovnává se to špatně, teď je ta spojka celá kultivovaná, přítlak je bez škubání atd.
-> labros: s pritlakem jsem si niceho nevsimnul, ale samo je mozny, ze je vetsi.
Ale neříkám, že je to špatně, rozhodně lepší tužší spojka, než prokluzující!
-> COL: Já mám takovej cuk v pravý ruce
Podle mě má ten sachs přítlak docela velkej, protože jak pouštim spojku, otáčky jdou poměrně rychle a rovnoměrně dolů.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Labros: no nesmis furt radit :o). Ja mam taky Sachse zatim zadny problem, ale je tam jen cca 11 tkm.
-> Labros: Taky mám sachse na 136 a je to po těch 1kkm stejně lehké jako to bylo se starým
Mě zase připadá Sachs (ta, co byla původně na motoru 136) až moc tvrdá, po delší cestě mě bolí levá noha...
-> lubor: Přitlačák mám taky Sachs za 850, lamelu orig v papírový krabici za 250 a je to v poho. Taky trošku tvrdší ale za 1kkm si to krásně sedlo a je to nádhera.
Jinak je prej lepší si koupit lamelu z Š1203, má stejnej tisícihran i velikost ale je odpružená!
Jinak je prej lepší si koupit lamelu z Š1203, má stejnej tisícihran i velikost ale je odpružená!
-> lubor: Prej je nejlepší použít z felicie, je totožná, ale má údajně větší přítlak a něco na tom asi bude, protože nová lamela s novým přítlačákem na 120 mě s favo motorem prokluzovala. Feliciáckou mám teď asi 40tkm a zatím pohoda. 600,- přítlačák 250,- lamela.
Ja mam novy pritlacny tanier od f. SACHS aj lamely. Som s nou max spokojny. Je trocha tvrdsia ako ta stara..Ale vyborna.. Tanier stal asi 1000SK
Cenal lamely Ferrodo cca 2100-2500Kč
Prosím někoho,kdo má s touhle spojkou dlouhodobé zkušenosti,aby mi jednak napsal svůj názor na ni-případně taky,kde se dá koupit(co stojí).Chtěl bych rovněž zjistit,jestli je to pouze obložení,nebo komplet i s přítlačným talířem.(mám 5st.převod--sérii s talířovou pružinou 190mm-bohužel momentálně už po smrti).Řeším teda co dál-motor má dost přes 60KW a sériová spojka s tím měla značné problémy(často se pálila).Děkuji za odpověďi.