Tlak a teplota oleje.

prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 10.06.2002 do 17.10.2010, založil/a
řadit dle data
22:51:46
17.10.2010
Nwkt
-> lucas 17.10.10 22:50:29: Tohle by mělo bejt 33 na 17.10.10 22:36:59
22:50:29
17.10.2010
lucas
Takže podle toho prvního obrázku 4,8,12 jsou všechno M16? a 5,6 jsou M12? Kam tedy patří tohle? ->autodilykrc.cz/eshop/.../ zatka-vypousteci-do-bloku- m14x15:07f2c2b46fc54fad to jsem z toho ale jelen 1
22:41:02
17.10.2010
MOLSO
-> lucas: nie nie su tam 3 zavity M16 - 2 na bloku a jeden na prsiach. a jedna tato 12ka.
22:38:22
17.10.2010
lucas
22:36:59
17.10.2010
lucas
No jo, ale podle obrázku č.6 je prostě jinak velký než č.26 - u ní je napsáno že to je M16x1,5..
zvětšit Tlak a teplota oleje. - obrázek od lucas vložen 17.10.2010 22:36:59
22:26:57
17.10.2010
Nwkt
-> lucas: Jo jsou, měl jsem v myslim v 8 čidlo na tlak
22:26:13
17.10.2010
MOLSO
-> lucas: myslim ze 4ka aj 8ka sú M16x1,5
22:22:44
17.10.2010
lucas
Zrovna řeším podobný problém ohledně umístění čidel na tlak a teplotu oleje.

Chci je dám místo zátek 4 ( čidlo teploty ) a 8 ( čidlo tlaku ) a nejsem si jistej jaký tam jsou závity. Neví to někdo přesně?

Co jsem tak koukal tak č.8 by mělo mít stejnej závit jako čidlo na tlak oleje 12 tj. M16x1,5 a co to druhý?
zvětšit Tlak a teplota oleje. - obrázek od lucas vložen 17.10.2010 22:22:44
20:58:37
17.10.2010
storm123
Asi budu muset sehnat redukci pod olejovej filtr jak tak na to koukám, tak mi nic jinýho nezbejvá. Námáte někdo doma jednu přebytečnou?
01:45:08
17.10.2010
COL
storm123 14.10.10 22:22:35 napsal: Zdravim, pořídil jsem si budíky na tlak a teplotu oleje. Udělal jsem si na ně T redukci, všechno zapojil tak jak má bejt. Tlak oleje funguje tak jak má, ale ta teplota se na budíku ani nehne. ručička je pořád na dorazu, i po ujetí 10ti kilometrů. Čidlo je funkční zkoušel sem ho dát do horký vody a teplotu to ukazovalo. Jakmile sem ho našrouboval zpět do redukce, tak je opět ten samej problém. Poradte mi prosím co dělám špatně díky.



To je furt dokola.... Meris teplotu v tom tecku. Otazka je, jestli je to to, co si chtel zmerit 6 . Pokud jsi to tecko dal chytre do mista byvaleho tlakomeru, tak teplota, kterou meris tam nema s teplotou oleje v motoru nic spolecnyho. Chce to trochu myslet 8 . Jestli mas tecko na nejake olejove hadici, kterou ti proudi olej, na coz ale nesazim, tak beru zpet.
14:57:11
15.10.2010
storm123
Gryzly 14.10.10 22:55:14 napsal:

→ storm123: na to mteploměru máš špatně zapojený

napájení. prohod plus a mínus, ručiččka se tlačí na druhou stranu a

protože je na dorazu tak se nehne, tím, že to zašroubíš do motoru tak

čidlu ukostříš a je to.
Napájení je zapojený dobře, když čidlo ohřeju zapalovačem a dotknu se s nim bloku tak budík ukazuje.
08:43:19
15.10.2010
vhml
Já měřím teplotu ,,oleje" a ve víku ventilů. A že jí tam nezměřím přesně mě vůbec nezajímá, protože chci měřit ohřátí motoru v relativních číslech a absolutní mě nezajímaj. Je mi jedno jestli má olej 60 nebo 100 stupňů, pokud vím, že když mi tohle čidlo ukáže 70 tak je motor ohřátej na svoji běžnou teplotu.
23:36:17
14.10.2010
matoo
-> storm123: ja mam teplotu oleja po cca 10km okolo 60-70stup. a cidlo nemam v bloku ale na vstupe do externeho filtra/purolator/
23:28:51
14.10.2010
darklord
-> Gryzly: teplota bloku po 10km pri okolnej teplote1-2 stupne? 3 3
23:23:53
14.10.2010
Gryzly
-> petr s: Myslíš že by se to neohřálo ani od teploty bloku po 10km?
23:18:42
14.10.2010
petr s
-> Gryzly: Ale ten olej neteče kolem čidla
23:15:32
14.10.2010
Gryzly
-> darklord: Ale po deseti kilometrech ta teplota bude jistě víc než na 40°C, a to už by se ručička pohnout měla.
upraveno 1x, naposled 14.10.2010 23:24:05
23:02:52
14.10.2010
darklord
-> storm123: no v prvom rade cidlo na teplotu v redukcii (predpokladam na mieste original cidla od kontrolky) je totalne nahovno ;) tam nezmeras nic co by aspon trochu stalo za rec. uz ked tak aspon do vypustaku na olejovej vani ;) a inak olej na skodovke sa ti ohreje pri normal jazde za dlhsiu trasu ako 10km...
22:55:14
14.10.2010
Gryzly
-> storm123: na to mteploměru máš špatně zapojený napájení. prohod plus a mínus, ručiččka se tlačí na druhou stranu a protože je na dorazu tak se nehne, tím, že to zašroubíš do motoru tak čidlu ukostříš a je to.
22:22:35
14.10.2010
storm123
Zdravim, pořídil jsem si budíky na tlak a teplotu oleje. Udělal jsem si na ně T redukci, všechno zapojil tak jak má bejt. Tlak oleje funguje tak jak má, ale ta teplota se na budíku ani nehne. ručička je pořád na dorazu, i po ujetí 10ti kilometrů. Čidlo je funkční zkoušel sem ho dát do horký vody a teplotu to ukazovalo. Jakmile sem ho našrouboval zpět do redukce, tak je opět ten samej problém. Poradte mi prosím co dělám špatně díky.
08:04:48
12.06.2002
No, já půjdu u svého erka do kompletní přístrojovky od VDO. Teda ne v nejbližší budoucnosti, ale časem určitě. Budu dávat otáčkoměr, rychloměr, palivoměr, teploměr vody, tlak oleje, teplotu oleje, ampermetr a voltmetr.

Vím, že to bude drahá sranda, ale zase mám stejný design a nemusím nic upravovat, stejně tak podsvětlení přístrojlů a další věci. Navíc, všechno to je elektrický a jdou z toho snímat impulsy do palubního počítače...
22:34:24
11.06.2002
To sou dardy, ty ceny, co ? :o)

Equus má dobrej design, VDO je značně profesionální, designově asi nejlepší a RaceTech (taky pěkný)nevim, esli de vůbec v normální obchodní síti koupit, protože já sem se k tomu dostal v motorsportu a tam se na ceny a dodavatele moc nekouká.....

Jinak tyhle měřáky měly lepší verze AUDI 80, atd. Dál Moskvič, ty Dacie, UAZ atd. Jenže vzhled těhle přístrojů je jaxi bléééé ... :o)

PAL se dá taky realizovat.... Viděli ste něgdy palubku a autobusu nebo v avii ? :o)

Ale to je pak trochu práce navíc, no. (předělat rozsahy, popř. napětí pro cívky)
14:32:53
11.06.2002
CHIP
Dival jsem se v prodejne u Canrada na ty Budici a jsou k nim i cidla s rozmerem cituji : závit 1/8 až 27 NPFT . Muze mi nekdo vysvetlit co to znamena??? Jsem z toho trochu vedle.
12:11:23
11.06.2002
Zdravim,včera jsem byl u Conrada v prodejně pro budiky -tlakoměr oleje 922,- teplota oleje 630,- jediný problém byl,že už jsem měl připravený díry podle škodováckých budíků a Conrad má průměr jen 52 mm...Digitální budíky jsem si jen prohlídnul,protože to bych do toho vlítnul alespoň za 3 000.
09:58:47
11.06.2002
Ač jsem škodovkář jen duší, velice pilně sleduji vaše diskuse na tema ŠKODOVKY a vše kolem nich. Také jsem řešil problém - měření tlaku a teploty oleje. Použil jsem budíky z Dacie TX. Jsou zabudovány v takové "panylku" šikmo, takže je lze umístit třeba i před spolujezdce a přece je vidět pěkně na stupnice. Koupil jsem je zhruba před pěti lety v Prostějově (ND - Dacia, tel: 0508/247 09 ) cca za 1.000,- Kč a byla k tomu i rozdvojka na čidla.
09:14:02
11.06.2002
CHIP
Myslim, ze Dan poradil opravdu dobre, jestli mi nekdo udela dle jeho nakresu ten rozbocovac na vsechny ty cidla, tak mam po problemu. Dekuji vsem. Mimochodem jakou adresu ma VDO nebo RaceTech.
22:54:57
10.06.2002
U-Geen
Já bych šel do VDO, mám od nich otáčkoměr a je suprovej
20:50:44
10.06.2002
Jo, tak tohle budu dělat taky a už sem to vyřešil.

Takže sleduj : nejjednodušší je si nechat udělat takovej adaptér z duralu, kterej našroubuješ do tý záslepky olejovýho kanálu, jak píše Karel. Do toho adaptéru našroubuješ původní čidlo tlaku (na kontrolku), pak čidlo tlakoměru na budík a nakonec čidlo teploty na budík. Existujou čidla tlaku, který maj kontakt, kterej spíná i kontrolku, takže je pak ten adaptér jednodušší.

Budíky, co má Conrad, sou skoro na našem trhu nejlevnější.....

VDO je strašně drahý (tlakoměr cca 1900,-). Pak ještě RaceTech.

Tlakoměr v eRku je mechanickej, což znamená, že k němu vede trubička, co pak přechází v hadičku. Takže od olejovýho kanálu táhneš trubičku s olejem až dopředu. Děkuju, nechci :o)

Teploměr oleje lze udělat z teploměru vody, jenže to má háček - je jen do 120. A to má olej běžně. Pude ti v parným létě "za roh"..... Řešení bych viděl ve zvětšení rozsahu potlačením počátku stupnice. To řešim.

Ten adapter je nakreslenej v knížce "Sportovní úpravy vozů Škoda Favorit".

Pokud budeš mít zájem, co se týká týhle problematiky, včetně naskenování toho výkresu, ozvi se mi na mail.

Zkusil sem všechny varianty měřáků experimentuju dál. Teď to vypadá, že pudu do: buď PAL (samodovýroba) nebo ten komplet od Conrada.

Měření a Škodovkám Zdar !
12:18:32
10.06.2002
Tlak a teplota oleje: Pokud nemáš chladič oleje, řešení je následující: Sehnat čidlo na tlak (teplotu), které bude mít stejný závit jako jsou šrouby, kterými jsou zaslepeny otvory v bloku motoru na připojení chladiče oleje. Vyndat šrouby a místo nich našroubovat čidla. Nevím, jestli Conrad dělá čidla s různým závitem, ale rozhodně je dělá VDO. Mám od nich doma katalog a do erka to bude řešit tímto způsobem.

Pokud máš chladič oleje, je potřeba udělat k průtokovým šroubům nástavce a tam zamontovat čidla.

Ampérmetr: Rozhodně bych si pořídil Ametr minimálně s rozsahem +- 50A. Jenom letmí velice nepřesný přepočet:

2x přední světlo: 55W/12V cca 2x 4,5A

4x blinkry: 21W/12V cca 4x 1,8A

motorek topení, stěrače....



Nakonec to spočteš a zjištíš, že s rádiem k těm 50 A nemáš moc daleko...
10:23:12
10.06.2002
CHIP
Mozna jste nekdo takovyhle problem resili, takze prosim poradte. Chci si svoje auto vybavit tlakomerem oleje a teplomerem oleje. Vite nedokazi si predstavit kam mam umistit cidlo na teplotu, nekde jsem cetl ze se navrta vypusteci zatka, ale to se mi nezda prislis stastne reseni. Dalsi vec jak je to s tlakomerem, ERka ho tam maji, takze musi byt nejaky jednoduchy navod jak ho pripojit.

Jeste jedna vec. Videl jsem u firmy Conrad plubni ampermetrs rozsahem +-50 A, ale mam obavu, ze tolik skodovka v palubni siti nema, takze poradte, abych nekoupil vec, ktera mi k nicemu nebude.

Diky CHIP
Extreme Tyres