
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik vám žere Lpg ve favoritu???
-> PeterP136: Ok :) Tak v zimě založíme téma kdo nakopne auto při jaké teplotě. Já sám jsem na to zvědav...

-> King: Pohodlie to teda je, akurat clovek tak zlenivie, ze sa mu nechce ten rozdelovac ani premazat. :) Pri kontaktoch to islo akosi automaticky s ventilmi a svieckami :).
2 PeterP: .....coz je ovsem diky velkymu km probeh lpg aut vetsinou vopruz, takze ETZko z fava skoro nutnost je

-> honzam: ETZ nie je nutne, akurat na nom odpada potreba neustale nastavovat odtrh. S kontaktami sa da pri dobrej baterke nakopnut aj pri -22.
-> Gryzly: Baterku mám novu a starer z Felicie taky. Akorát nemám to ETZ zapalování. Jo a LPG sytič má i BRC

-> Gryzly: Právě proto jsem Kingovi napsal na ICQ a dost mě toho vysvělil...

-> Gryzly: no vidíš a moje LPG zase já startuju uplně jinak než ty:)
Já vytáhnu jako první páčku sytiče, promáčknu plynový sytič, začnu točit starterem a jak se tak točí cca 1sekundu tak sešlápnu plynový pedál a běží... a to v zimě v mrazu a pod.. ale co je zajímavé, tak když jsem v létě startoval při třeba 35°C a od rána to stálo, tak v to poledne to chytlo až na druhé sekundové točení startéru:) nedokážu si to vysvětlit:) asi nějaká nakondenzovaná vlhkost v motoru... no prostě při -15°C mi to chytá líp než při +35°C :)))jo a to mám origo zapalování a starter felda a samozřejmně skoro rok starou baterku (ta je asi základ)
Já vytáhnu jako první páčku sytiče, promáčknu plynový sytič, začnu točit starterem a jak se tak točí cca 1sekundu tak sešlápnu plynový pedál a běží... a to v zimě v mrazu a pod.. ale co je zajímavé, tak když jsem v létě startoval při třeba 35°C a od rána to stálo, tak v to poledne to chytlo až na druhé sekundové točení startéru:) nedokážu si to vysvětlit:) asi nějaká nakondenzovaná vlhkost v motoru... no prostě při -15°C mi to chytá líp než při +35°C :)))jo a to mám origo zapalování a starter felda a samozřejmně skoro rok starou baterku (ta je asi základ)
-> honzam: King je tu asi největší odborník na LPG spolu ještě s baghirou.
Startování na LPg v zimě se tu probírá vždy v zimě. je sice pravda že LPG se blbě odpařuje v zimě, ale předpokládám že i na BRC je někde tlačítko LPG sytiče. takže postup je asi takovej: zapneš zapalování, na pul sekundy klepneš do LPG sytiče, počkáš deset sekund na odpaření plynu a bez vytaženýho sytiče a bez sešláplýho plynového pedálu začneš startovat, po asi třech otáčkách sešlápneš pedál plynu a tým že pod klapkou v karbecu byl podtlak se vtáhne směs do válců a mělo by to chytnout. Až to chytne tak mužeš vytáhnout páčku benzínovýho sytiče. Ale základem je dobrá baterka která dokáže točit ztuhlým motorem, trochu řidčí olej, zapalování v kvalitním stavu (nejlépe ETZ z favoritu) . Takhle jsem to praktikoval loni a nastartoval jsem skoro vždy, přestalo to startovat až asi tak u -10°C ale to jsem neměl ještě ETZ takže jsem zvědavej jak se to bude chovat letos. baterka je rok stará, startér z felicie a ted ještě to ETZ. Jinak na benzín jsem startoval až do -18°C, pak už kolaps.
Kingu kdybych to někde spletl tak mě oprav.
Startování na LPg v zimě se tu probírá vždy v zimě. je sice pravda že LPG se blbě odpařuje v zimě, ale předpokládám že i na BRC je někde tlačítko LPG sytiče. takže postup je asi takovej: zapneš zapalování, na pul sekundy klepneš do LPG sytiče, počkáš deset sekund na odpaření plynu a bez vytaženýho sytiče a bez sešláplýho plynového pedálu začneš startovat, po asi třech otáčkách sešlápneš pedál plynu a tým že pod klapkou v karbecu byl podtlak se vtáhne směs do válců a mělo by to chytnout. Až to chytne tak mužeš vytáhnout páčku benzínovýho sytiče. Ale základem je dobrá baterka která dokáže točit ztuhlým motorem, trochu řidčí olej, zapalování v kvalitním stavu (nejlépe ETZ z favoritu) . Takhle jsem to praktikoval loni a nastartoval jsem skoro vždy, přestalo to startovat až asi tak u -10°C ale to jsem neměl ještě ETZ takže jsem zvědavej jak se to bude chovat letos. baterka je rok stará, startér z felicie a ted ještě to ETZ. Jinak na benzín jsem startoval až do -18°C, pak už kolaps.
Kingu kdybych to někde spletl tak mě oprav.
Jo a startuju na LPG furt v zimě v léte... loni největší zima -15°C a na první šup:) a sytič používám při každém prvním startu dne a bez problému...
No můj dlouhodobý průměr je 7,5 na 100 km mám 130 ze 136 motorem a jezdím meziměstsko dálniční provoz, kde si držím stálou rychlost 100-110km/h , někdy když jedu dálkovou po okreskách kde se musí pomaleji jdu i na 6,8, ale to bylo jen vyjimečně:) tech 7,5 je průměr:) a na zimácích to bude asi 8:) uvidíme až je obujem....
-> King: Koukám že plynu hodně rozumíš. To se hodí
. Takže myslíš že lepší je to startovat na plyn a potom až když se to ohřeje tak přepnout na benzín prohnat to a zase na plyn? Mě to startuje na plyn studený v pohodě. Kultura studenýho motoru je taky hodně dobrá. Ale nevím kolik to toho plynu žere když nastartuju studenej motor? Dává se vůbec v zimě při startování na plyn sytič? Plyn mám teprve chvilku tak nevím...

King2: Ok tak to jo. S tema rozjezdama mas pravdu ja ani nevyjedu a uz mam dva semafory a zasadne cervenou. Njn to bude tim středem města.
2 Kaliban123: Proto pisu, ze je blbost proplachovat benzinem karbec na studenym motoru
Chapu, ze kdyz Franta Vomacka bydli nekde na kraji vesnice, tak mu staci vyskakat ze vrat a pak uz jede prvni 3km bez nutnosti zastavovat a davat prednost, takze mu studenej motor nevadi. Jenze v civilizaci je klasika, ze po vyjeti davas 5x prednost na krizovatkach a jestli neco nesnasim, tak je to ta loterie, jestli se to rozjede nebo se to zakucka, kdyz to clovek nejmin potrebuje
Proto, pokud nemas problem se startem rovnou na plyn, je blbost si komplikovat prvnich par minut benzinem, na kterej muzes prepnou se stejnym efektem kdykoliv behem jizdy



Jo to je fakt studenej motor na benzín to je des a hruza, ale moje zkušenost se startováním na plyn je velice mizerná a jelikož mám motor, který chudák ještě potřebuje nějakou tu náhradu olova tak startování na benzín je dobré
2 honzam: mno, to je trosku sporny, protoze startovanim na lpg ve shkodivce, se pripravujes o jeden z lpg bonusu v podobe komfortniho chovani studenyho motoru. Navic smejvani olejovyho filmu bohatou smesi benalu taky motoru zrovna nepridava, proto davam radsi prednost prepnutï na benal az se zahratym motorem, nekde pod kopcem, do kopce to prozenu a zase prepnu zpatky, bez nejakejch zbytecnych poskakovani.

-> Dušan: ty voe prej že rejže neagresivně :) vždyt mas i na klrizovatce plyn v pulce



-> Dušan: Tak to bude ten problém. Já to taky startuju na plyn, ale ono ho to potom moc žere! Lepší je startovat na benzín a teprve potom to přepnout na plyn...
V první věte jsem myslel "řádit" :c)
2 pavlas: To s tim musis v Praze pekne radit
Jinak spotreba plynu obvykle neni natankovany mnozstvi/ujeta vzdalenost. Na tom uz pohorela spousta mericu, kdyz jednou jim to hodi 6/100 a pri dalsim tankovani najednou 10/100 a divej se jak husa blesku :) Cenu ma tak prumer za tri tankovani. Vymena bemran reduktoru se trosku precenuje, starsi membrana spis ovlivnuje startovatelnost a stabilitu volnobehu, ale specialne na spotrebu na delsich trasach vliv moc nema. Ja jsem jezdil z duvodu momentalni nedostupnosti membran (reduktor Zavoli) s puvodni membranou asi 120tkm a nijak zvlast se to na chodu motoru neprojevovalo a na spotrebe uz vubec ne. Spis bejva problem s netesnosti starsi membrany - at uz na vnejsim okraji na prirube nebo veprostred kolem nalisovanyho trnu....

2 Dusan: Je to otazka 1)nastelovani plynu (to predpoklada i slusnej stav karbu, kterej je ovsem v rozporu s jizdou ciste jenom na lpg, obcas ho proste proplachnout benalem musis a na benzin musi normalne fungovat vcetne volnobehu) 2) tesnost celyho sani 3) Pokud mozno nezasranyho vzduchovyho filtru (max. 10tkm, Racyk treba meni kvuli spotrebe po 5tkm) 4) Vymazleny zapalovani (nejlip ETZ favo) 5) Jestli jezdis jenom kratky trasy a treba po meste nelze se divit....
Já mám taky 136ku se SEDRem a BRC a žere to sice v Praze kolem 13l ale mimo město se dostanu i na 7.8l a teď v létě jsem jel ve čtyřech lidech na Slovensko při průměrný spotřebě 8.7l. Benzín používám jen v zimě na nastartování. Jestli vám to žere moc, někdy pomůže výměna membrán ve výparníku.
benzin nepouzivam
na plyn
-> Dušan: A startuješ to na benzín?
jo mam 136ku se sedrem a zere mi to 10-11. Pod 10 jsem se jeste nedostal. Nevim co s tim. A to za tech 10 jezdim docela neagresivne.
Zalezi v jakym rezimu to provozujes. Me bere favomotor v shade kolem 7,5 pri lehky noze (rychlost v limitu) a 60km jizdach (2/3 silnice 1.tr, 1/3 Praha) Kdyz jedu sviznejc tak dalky kolem 8 - 8,5. Pri castejch startech je tech 9 tak nejak v normalu, si teda mysim...
ahoj, mák favorití motor 136tku, sedr a těžkou nohu a spotřeba kolem 8,5-10l/100km ale spíš přes těch 9.
chlapi, za kolik jezdite?? mam karbec 92, ja tak za 9l/100km...ahoj