1.3mpi špatný chod motoru

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 07.10.2024 do 10.10.2024, založil/a Pavel03
řadit dle data
17:46:02
10.10.2024
Tomaso435
-> Pavel03: psal si ze to začalo vyčištěním klapky.. když na přírubu sání -klapka za chodu motoru nastrikas čistič na brzdy, udělá to něco?
17:43:36
10.10.2024
Pavel03
Během víkendu sem zašlu odkaz s videem co to dělá. Řj. Mne také napadla , mněl bych mít i náhradní jen to propojit.. Motor chytá úplně normálně za tepla I za studena tak jak má , veškeré konektory zkontrolovány nikde žádná oxidace, snímače otáček, čidla teploty atd.. několikrát měněno , ty díly byly odzkoušené na druhém autě. Ještě budu zkoušet dál, pak dám kdyztak vědět.
17:29:47
10.10.2024
Pavel03
ještě se zeptám , je normální že mi ty první dvě hodnoty napětí neustále skáčou? První na 4.30v druhá méně ale také na 3.98. Nemá být ta hodnota ustálená? Za chodu motoru to samé jen jiné hodnoty..
zvětšit 1.3mpi špatný chod motoru - obrázek od Pavel03 vložen 10.10.2024 17:29:47
17:52:10
09.10.2024
11mAjA11
Chytá to nadrc nebo to neochotně motá a pak chytí ? Není o zub rozvod nebo nakleple čidlo polohy kliky ? Případně čidlo chladící kapaliny vadne ? Zla kostra někde ?
20:27:54
08.10.2024
Robert 106
-> Pavel03: Tak zkus ještě vyměnit jednotku na netu jí koupíš za pár korun i s imo a klíčem,. nebo si to přizpůsobíš dle návodu na netu není to nic složitého.

Pokud je vše jak píšeš ok tak tam mohl vzniknout problém. Určitě bych ale zkusil ještě jednou nahrát EEPROM do továru. Taky mě napadá jestli už nebyla ECU načipovaná a neublížilo se jí tím resetem po čištění.



Pokud to máš blíž do MB tak zajet za Jandou a on ti to rovnou načipuje.
19:46:20
08.10.2024
StepaNoFUN
-> Pavel03: Jen blbej dotaz... Kdyz pridas, neozyva se takovej hlubokej zvuk z prava zepredu?
19:21:11
08.10.2024
Pavel03
Všem zde děkuji za rady, plno věcí zde popsaných sem již zkoušel , čerpadla v nádrži byly asi 3 ,téměř veškeré čidla několikrát kromě čidla klepání..

Sací svody komplet se vstřikovací lištou z 100% funkčních aut sem měnil 2x , nádobka aktivního uhlí s hadicema, palivovy filtry , lambda sondu , seřízení ventilů , vše je z jiného auta které jezdilo bez problémů. .

Sací a výfukové svody přetěsněné. Auto má najeto kolem 240xxx rozvody , olej, filtry měněno v březnu tohoto roku, tlaky ve válcích , svíčky nové vše prostě v pořádku je to od doby co se dělala ta klapka ... nejsem v tomhle moc zkušený, mám k dispozici diagnostiku jen nevím jaké hodnoty kde měřit abych se někam dostal ... když s autem jedu sám jede jak kdybych za sebou táhl vlek štěrku.. občas když to fakt vytočím třeba na dvojku tak to i vystřelí z výfuku jako kdyby byla bohatší směs , spotřeba se také zdá lehce vyšší..
upraveno 2x, naposled 08.10.2024 19:35:12
15:04:02
08.10.2024
Robert 106
Ahoj,



pokud ti kolísají otáčky po čištění MPI klapky tak:



1) zkontroluj hadičku přisávání benzinových par. Je to poměrně velká díra pod klaku, při netěsnosti jednotka nedokáže regulovat volnoběh.

2) proveď reset programem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.51 Free budeš potřebovat modrý KKL kabel. Jednotka po vyčištění sama neumí přejít do továrních hodnot.

3) Proveď vymazání adaptace přes WAG kanál 0 hodnota 000

4) Proveď základní natavení klapky kanál 98. Vypni zapalování na 30sec



Pokud jsou těsnění v pořádku tak by to mělo fungovat.

Ještě v této souvislosti, nezkoušeli jste místo MPI těsnění které mají malý překryv, použít jednodílné těsněni favorit ?
04:09:35
08.10.2024
11mAjA11
A klidně ventilové vůle, ty taky neuškodí..
22:21:45
07.10.2024
StepaNoFUN
-> Pavel03: delal na tom nekdy nekdo rozvody? Kolik to ma najeto?

A sensor klepani? Neni povolenej?

Jinak jak bylo psano - tlak paliva, MAP... idealne necist pamet zavad, ale koukat na mereny aktualni hodnoty.
22:05:50
07.10.2024
11mAjA11
Může to být i netěsnost v podtlaku, MAP senzor vyčistit (sprej na brzdy), teplotní čidlo chladící kapaliny, svíčky jednobod co tam maji být. S jistotou dobré palivo.
21:38:53
07.10.2024
Pavel P..
Doporučuju kouknout na častou závadu u MPi, povolené sací svody u hlavy... řešil jsem to už u třech feld a právě projevem byl kolísavý volnoběh. Často je potřeba dát i nový těsnění, bývá vycucané od toho podfukování.
20:10:05
07.10.2024
MVM
Co zkusit změřit tlak paliva? A všecko zkontrolovat co se benzinu týká, čerpadlo, filtr,regulátor tlaku. Ventil odvětrání nádobky s aktivním uhlím. Co podtlak od sáni a všecko od posilovače brzd..atd.(Jen uvažuju v rychlosti.Mam spoustu jiné práce)

Ten motor se možná buď ochudi,nebo příliš obohatí a než se srovná. Za předpokladu že ma správně předstih.
19:09:44
07.10.2024
Pavel03
Zdravím, mám felicii které na volnoběh kolísají otáčky, podle diagnostiky má volnoběžné otáčky 800 a padá na 768 furt dokola a každých cca 5 vteřin přidá na 832.. furt to lítá mezi těmato 3. hodnotami.. navíc to ztratilo výkon hlavně v nižších otáčkách. Vše začalo tím že se čistila klapka (byla demontovaná a komplet vyčištěna opravdu poctivě!) Poté bylo provedeno základní nastavení řj. Programem simos manager plus přes diagnostiku nastavena klapka tam pouze neseděla první hodnota napětí potenciometru která byla 4.28V a někdy tam skočila hodnota 4.30V. (tohle nastavení proběhlo s více odzkoušenýma škrtícima klapkama) Na autě bylo měněno snad vše co by s tímto mohlo souviset , asi 4 klapky , teď mám celé sací svody z jiného auta plus nové veškeré těsnění ale pořád to dělá tohle, paměť závad bez chyb.. budu rád za každou rozumnou radu , prošel sem veškeré fóra ale nikde tento konkrétní případ...
Extreme Tyres