skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavení druhého stupně Š105
22:28:46
25.03.2024
25.03.2024
COL
Ano, oteviraci predpeti by tam byt urcite nemelo, to je potreba kontrolovat... Kdyz teda koukam na ten novy karburator, tak vrchni hrana oka v tahle z podtlakoveho ovladani vychazi zhruba na stred ovladaci packy klapky II. st - takze drobny pritlak dolu tam je. Plne otevreni II.st nastava velmi nepatrne pred hornim dorazem podtlakoveho ovladani... Takze rezerva v pohybu je veskrze minimalni - stejne jako prostor pro laborovani :)
21:07:54
25.03.2024
25.03.2024
Bukaj
Nastavení táhla podtlakového ovladače klapky II. stupně se provede tak, aby při zavřené klapce II. stupně toto táhlo netahalo za páčku hřídelky (aby neotevíralo klapku), ale naopak aby mírně tuto páčku tlačilo do zavřené polohy.
Osobně nastavuji předpětí táhla s uvolněným dorazovým šroubem klapky (před finálním nastavením klapek) tak, že šroubováním šroubu v táhlu najdu "neutrální polohu" (kdy je táhlo na páčce hřídelky zcela volně bez předpětí), poté o cca 1/4 - 1/3 otáčky šroubu vytvořím nepatrné předpětí (aby táhlo tlačilo páčku klapky do zavřené polohy), zajistím kontramatkami (při tom si šroub přidržuji klíčem, aby se nepootočil). Při následném nastavení dorazu klapky II. stupně (pootevření klapky) se vytvoří dostatečné předpětí ve správném směru...
Osobně nastavuji předpětí táhla s uvolněným dorazovým šroubem klapky (před finálním nastavením klapek) tak, že šroubováním šroubu v táhlu najdu "neutrální polohu" (kdy je táhlo na páčce hřídelky zcela volně bez předpětí), poté o cca 1/4 - 1/3 otáčky šroubu vytvořím nepatrné předpětí (aby táhlo tlačilo páčku klapky do zavřené polohy), zajistím kontramatkami (při tom si šroub přidržuji klíčem, aby se nepootočil). Při následném nastavení dorazu klapky II. stupně (pootevření klapky) se vytvoří dostatečné předpětí ve správném směru...
19:30:43
25.03.2024
25.03.2024
COL
Tohle je z nového karbu. Řekl bych, že to nikdo moc neřeší, hlavní je, aby to na plný vcuc spolehlivě otevřelo druhý stupeň.
EDIT: Je to teda z T613, ktera ma vzdusniky ovladani dost jinak nez skodule - mozna by sem mohl nekdo hodit foto ze skodovky, kdyby to nahodou bylo jiny - to ted po ruce nemam.
EDIT: Je to teda z T613, ktera ma vzdusniky ovladani dost jinak nez skodule - mozna by sem mohl nekdo hodit foto ze skodovky, kdyby to nahodou bylo jiny - to ted po ruce nemam.
19:15:45
25.03.2024
25.03.2024
BooCheer
Dobrý den. Obracím se na místní odborníky s dotazem ohledně Sedru 32. Dávám po dlouhé době dohromady škodovku 105. Někdo předemnou ale téměř do šroubku rozdělal celý karburátor. Všechno jsem složil, ještě to znám nazpamět, jen si nevím rady s jednou věcí a nemůžu k tomu nic dohledat. Podtlakové UFO na otevírání druhé komory je taky rozebrané a já ani za boha netuším jakým způsobem mám nastavit jeho správnou polohu tak aby to správně fungovalo. Jde mi o polohu toho ramínka které je na té závitové tyčce staženo mezi dvěma matkama. Je tam možnost rozptylu tak 2cm. Jakým způsobem můžu určit v jaké přesné poloze to Elko má být ? Předem moc díky