skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda forman chcípá
filtr je tam nový, ale diagnostika mi ukázala lamdu a 40 procent katalyzator. Může mít katalyzátor vliv, že když se motor zahřeje, tak chcípá? Z výfuku mi kape furt voda, ale těsnění je ok a oběh není natlakovaný.
-> vlcak135l: V jakém stavu je vzduchový filtr?
Dnes to vezu k opraváři, který dělá stará auta, tak pak dám vědět co to bylo, ......
To nevím, jestli jde jiskra, to bych potřeboval někoho, kdo bude točit kličkem. Kdyby to bylo palivem, tak by to škytalo a cukalo, ale ono to chcípne zničeho nic po zahřátí a pak to chcípá každý kilometr
Podobně se choval strýci favorit taky , natankoval někde nějakou špatnou sragoru a odjebal vstřikovač. Nemohli sme na to zaboha přijít řešili sme to tehdá měsíc..pak přijel na servis stejný FA a křížovým testem sme přenesli závadu na něj..koukni jestli při tom jak to chcípne vstřikuje palivo..resp. když to chcípne a točíš jde palivo a jiskra ?
BMM ma v rozdelovaci taky civku, nebo ne? Na karbecu mi teply na teplem motoru blbla civka v rozdelovaci, fungovala jenom za studena...
Tak já to zkusím, ale je prosím normální, že jakmile to chcípne, tak asi po minutě na pátý, šestý pokus to pod plynem nastartuju a jedu zase kilák dál než to chcípne. Když mi tenkrát odešel palec v rozdělovači, tak to škubalo, ale nechcípalo, ale tady to zničeho nic chcípne.
-> vlcak135l: No prostě by to chtělo zkontrolovat jaksi všecko.
Ale ten palec v rozdělovači vim že lidi nekontrolují u BMM,tak pod vičko se málokdo vůbec podiva.A ten palec může byt volny a může se pootáčet, myslim že se i lepil k osičce lepidlem. Hrany kontaktů budou ve vičku zelený a napálený..buď oškrabat, nebo bych dsl víčko i palec nový... Atd
Ale ten palec v rozdělovači vim že lidi nekontrolují u BMM,tak pod vičko se málokdo vůbec podiva.A ten palec může byt volny a může se pootáčet, myslim že se i lepil k osičce lepidlem. Hrany kontaktů budou ve vičku zelený a napálený..buď oškrabat, nebo bych dsl víčko i palec nový... Atd
No je fakt, že ventily jsem neseřizoval, já to sám neumím a v servisu mi to nikde nechtějí udělat. Hallův snímač to asi nebude, protože jsem zkusil jiný a zlobí to furt. A pokud by i ten druhý hallův snímač byl KO, tak nevím, co s tím, protože už se nejde nikde sehnat.
-> vlcak135l: Je potřeba začít třeba seřízením ventilů. Kontrola zapalovacich kabelů a svíček. Víčko rozdělovače,muze být volný palec v rozdělovači. Jednotka řídí otáčky volnoběhu i změnou předstihu, aniž by musela hýbat klapkou. Stejně tak může zlobit halluv snímač..
-> vlcak135l: U BMM ve FA není čidlo pro jednotku v domku termostatu, ale zezadu v sání.
Jo a asi na pošestý s plynem zase nastartuju a popojedu 500 m a zase to chcípne
Dobrý den, mám problém se škodou forman 136B 50kw. Asi po 2 minutách když se zahřeje tak chcípá. Snímačem otáček to není. Měnil jsem i čidlo teploty na domečku termostatu a taky nic. Přijde mi, že forman je přehřátý, je rozpálená i kapota, že nejde vzít do ruky, je rozpálen celý motorový prostor, baterie, vzpěra tlumičů, nelze udržet ruka. Sahara spíná normálně, víčko od expanzky můžu normálně otevřít, nic nestříká ani nebublá. Kamarád říká, že to může být termostat, může termostat mít vliv, že čidlo teploty to špatně vyhodnotí a pak to chípá?