Od 3456 a Od 3457 rozdíl

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 05.04.2023 do 21.08.2023, založil/a IJK
řadit dle data
15:39:22
21.08.2023
Jozka
-> Bukaj 16.08.23 07:12:00: V těhle podmínkách (u MBB) chvilku slyším, jak po zastavení benzín vaří (takové veselé bublání).. a pak si jdu dát na půl hodinky někam pohov..3
22:36:09
18.08.2023
Bukaj
-> minno: Já se netrápím - s Fa spodkem čerpadla a pružinou na 130LPG už nemám problém s přepínáním na benzín, když mi dojde plyn a u Å při tankování na německé dálnici vím, že buď se nesmím moc zdržovat, nebo holt bude startér trochu dýl točit, no...6
22:18:36
18.08.2023
COL
-> minno: No, když ta "mechanika" k tomu motoru tak nějak patří...
21:48:08
18.08.2023
minno
Ja vám neviem... má zmysel sa takto trápiť s tou mechanickou pumpou?
19:20:11
18.08.2023
COL
Ale pokud ventily fungují, mělo by to páry vytlačit ven... Leda by se ten benzin odparil hned a skoro všechen na vstupu čerpadla... Je asi potřeba zjistil kolik se utvoří par třeba při 80 stupních... víc to čerpadlo mít nebude. Podle papírů má zvládnout 58C teplý benzín.
08:17:54
17.08.2023
Bukaj
Nebo kvůli vyššímu tlaku par oproti kapalině v nádrži (odpařující se palivo se rozpíná a nepustí do čerpadla kapalinu)?
08:13:37
17.08.2023
Bukaj
-> COL: Možná proto, že palivo vaří v čerpadle a ve ventilkách se tvoří bublinky, které zhoršují jejich těsnost?
22:41:19
16.08.2023
COL
-> Bukaj: Ten poodparenej benzin to asi necerpa - ale proc? Cerpadlo by melo umet nasat palivo z hloubky 1.5m viz ty dokumenty, co jsi sem postnul. Taky kdyz vezmu suchy cerpadlo, ucpu vstup prstem a pakuju, tak za chvilinku jde packa naprazdno a prst je pricucnutej...
22:16:23
16.08.2023
Bukaj
-> COL 16.08.23 16:25:46: Jo, polejt čerpadlo (zchladit) pomůže 4
Stejně tak pomůže ten obtok (na to se chystám už pár let, namontovat ten dobový doplněk s obtokovou tryskou na přívod do karburátoru u Å, ale furt nepřišla správná chvíle (motivačně)3

Jinak páry čerpadlo nečerpá - ty ventilky těsní jen pokud jsou zalité kapalinou (a ještě netěsní nic moc)...4
21:46:39
16.08.2023
COL
-> MVM: Jo tak.... Ja to myslel tak, ze se zkusim podivat jak moc to behem ohrivani plynuje. Nicmene to bude chtit nejaky jednoduchy pripravek, "varit" to s otevrenou hladinou na vzduchu nema smysl.
19:56:53
16.08.2023
MVM
-> COL: Já to nevztahuju k problematice čerpadla. Spíše že nemusíš ohřivat benzin na 50°C. Prakticky "vře" v letnich teplotách okamžitě.
18:54:25
16.08.2023
COL
-> MVM: To ano, ale znamenalo by to, že na znefunkcneni čerpadla stačí jen částečný/počínající odpar v jeho tělese. Což mne trochu překvapilo. Jev beru jako vlastnost a zařazují na seznam věci k prozkoumání "nekdy" 1
18:07:18
16.08.2023
MVM
-> COL 16.08.23 16:25:46: Benzin je směs kapalných uhlovodíků a tam je bod varu už kolem 20 -30 °C. Tudíž při téhle teplotě mění kapalných skupenství na plynný. A u automobilovýho benzinu taky záleží jestli je letni nebo zimni. Tak podobně jako nafta. V zimě bývalo dle ČSN nutny mit v benzinu víc uhlovodíků s nižším bodem varu kvůli tomu aby motor na sytič chytnul a zpočátku se udržel v chodu.
Dneska tohle nutnost neni.
16:25:46
16.08.2023
COL
-> Bukaj: Takze polejvat cerpadlo vodou z lahve :) Nebo trvaly obtok, nebo elektriku....
To si teda budu muset v kadince povarit benzin a koukat, co to v intervalu 50-80 stupnu vubec dela. Tam se musi dit neco zvlastniho, hlavne je divny, ze pomuze jen ta pruzina... Sice si to vybavuju jen matne, ale mam pocit, ze jsem v jednu chvili pakoval cerpadlem do zvareneho benzivoveho ventilu, ale na chodu packy se to neprojevilo, ale normalne je toto citit, podobne jako kdyz cerpadlu (i bez benzinu) ucpes vystup prstem a pakujes... Jako by zustal nezavreny ventil zpet k nadrzi, nebo tak neco....

Navic to asi neni jen o odparu, protoze ok, v cerpadle by se to zplynovalo, ale cerpadlo by plyny melo tlacit dal a ty by mely hned zas skondezovat, protoze hadicka dal a filtr jsou uz vyrazne chladnejsi. Ovsem objemy par a kondenzatu jsou hodne jine, to je fakt. Ale stejne to predpoklada, ze se odpari vetsina frakci... hmmm.
07:12:00
16.08.2023
Bukaj
-> COL: Dokud jsem na 130LPG jezdil původní originál čerpadlo, tak se v létě nebo i v jinou roční dobu po delší jízdě na vyšší otáčky, nedalo kloudně přepnout na benzin a často jsem musel zastavit a ručně čerpat, když mi došel plyn. Poté, co jsem před pár lety namontoval spodek s pružinou z favoritího čerpadla se mi ještě nestalo, že bych musel kvůli přepnutí zastavit.
Ale i z čistě benzínové škodovky (Å) mám z letních dálkových cest vypozorováno, že když zastavím po jízdě v dálničním tempu třeba na tankování, tak v rozmezí cca 5-30 minut od zastavení je velmi obtížné nastartovat, neboť zplynuje benzín nejen v čerpadle (které se za jízdy protékajícím palivem chladí), ale i v karburátoru (po zastavení motoru a tedy i oběhu chladicí kapaliny skokově naroste teplota motoru - obzvláště v prostoru hlavy - a odtud se velmi rychle ohřeje i karburátor) a nelze pak načerpat ani páčkou na čerpadle (rozpálené čerpadlo prostě nenasaje palivo, respektive to málo, co nasaje, hned vaří a nestihne ochladit čerpadlo)...7
03:29:51
16.08.2023
COL
-> Bukaj 02.07.23 22:06:30: Jak je to s tím zplynováním? To fakt stačí tak nízká teplota? To by se musely v cerpadle vyvarit vsechny slozky, plus by to nemelo trvat dlouho, protoze merny skupensky teplo varu by melo vest k oochlazeni telesa cerpadla.... Vysvětlovalo by to ale mozna moje nedávná pozorování, kdy to při zastaveném autě (ne nutně motoru) nebylo možno přepnout na benzín. čerpadlo prostě netáhlo. Vloni v Rumunsku jsem kvuli tomu cerpadlo rozebral, nic nezjistil, ale preventivne dal novy, ktery to dnes udelalo zase, asi po 800km jizde na plyn. Nicmene, pametliv zminky o zplynovani, jsem po zjisteni, ze cerpadlo zase nic nedava, uz nic nerozebiral (taky byla tma) a chvili pockal a pak uz to slo. Hodne zvlastni, ze pred tim jsem 20 let nic nepozoroval, stejne jako se to (zatim) nikdy nestalo pri prepinani za jizdy.
15:08:44
05.07.2023
IJK
-> Bukaj: Moc ti děkuji, žes mi to nafotil.

Asi to skutečně nějak v Jikovu sjednotili, spodní díl nemá doraz pro ruční páčku jako to bylo u Favoritu a horní díl má číslo 443 754 345: 00 (místo dvojtečky pro 105, 120 by mělo být 6, pro Favorit 7, ale je tam dvojtečka). Minimálně jeden ventilek je, ale tento skoda-virt.cz/cz/.../.
Membrána i pružina patří do 105,120.
Páka je ale o 5 mm kratší (pokud jsou pro obě OD stejné a i podložky mají být tlusté) bude asi z MF 3407.
Myslím, že to bylo takto : Podle výroby prosinec 1985 bylo původně v autě MF 3407 a někomu z předchozích majitelů ho měnili za OD 3456 a tomu kdo to opravoval se mu nechtělo měnit štefty a podložku za tlustou, tak použil z původního MF kratší páku a dal to tam zpátky (taky ta páka šla lehko vyndat).

Teď uvažuji jestli to tak nechat a vzít z toho čínského poze vršek s ventily. Tím, že tam je kratší páka musí být větší zdvih. Nevědomky to tak, ale mám od koupě auta 1996 a nevypadá to, že by se přeplavoval karburátor.

Nebo jestli vzít z toho čínského i páku (pokud bude stejná) a dát tam tlustou podložku a předělat štefty.

U toho Favoritu nechápu jak dosáhli většího množství 50 l proti 35 l při stejném počtu zdvihů (vyšší tlak se dosáhl silnější pružinou). To by šlo vyšším zdvihem, ale páky jsou stejné, zdvih je (podle knih) také stejný (4 mm). Jiná je podle jedné diskuze tady pouze excentricita vačky Škoda 105,120 4mm Favorit 2 mm.

IJK
22:06:30
02.07.2023
Bukaj
-> COL 02.07.23 21:37:32: Jo, taky mne to překvapilo. A taky jsem byl tuším někde kolem 3000 m. n. m. a nebyl problém. Spíš tomu dělají trable vyšší teploty a zároveň zátěž - kdy benzín zplynuje snáze, než vlivem nízkého tlaku vzduchu...
21:37:32
02.07.2023
COL
1500m ?! Ještě, že jsem to nevěděl... ale i ve 3000m to něco dělá ... naštěstí...
20:58:34
02.07.2023
Bukaj
Rozdíl pracovní délky čepu membrány 1 mm (celková délka je shodná)
zvětšit Od 3456 a Od 3457 rozdíl - obrázek od Bukaj vložen 02.07.2023 20:58:34
20:57:22
02.07.2023
Bukaj
20:56:34
02.07.2023
Bukaj
20:56:04
02.07.2023
Bukaj
20:55:30
02.07.2023
Bukaj
Čerpadlo OD:
zvětšit Od 3456 a Od 3457 rozdíl - obrázek od Bukaj vložen 02.07.2023 20:55:30
20:53:58
02.07.2023
Bukaj
-> IJK: Tak pro shrnutí rozdílů OD 3456 (742 1987) a 3457 (781 1987), ať je to tu komplet:

Víko (vrchní díl "O" úplný) - jediný rozdíl víka je v tloušťce nasávacího nátrubku (OD 3457 má nátrubek 8 mm místo 6 mm), vše ostatní je shodné (včetně typu použitých ventilků).

Základna (spodní díl "D" kompletní) - zde je jedinou rozdílnou součástkou "páčka kompletní", alespoň dle technické dokumentace Jikovu. Páčka (její čep) je nerozebiratelně zajištěna v základně čerpadla, nemohl jsem tedy oměřit rozdíly (nemám tu žádné čerpadlo na destrukční rozborku), ale pohledově jsem nezaznamenal rozdíl - určitě není žádný rozměrový rozdíl v části páčky, čnějící z čerpadla, ani v pákovém převodu (umístění čepu páčky a rozměry základny čerpadla jsou identické u obou typů). Nabízí se tedy hypotéza, že ke sklonku výroby sjednotili v Jikovu páčku (a tedy i celý spodní díl "D") pro oba typy čerpadel (mimo to čerpadlo z Favorita, které bylo původní z auta z roku 92 tu mám všechna ostatní čerpadla koupená coby náhradní díl z výroby devadesátých a raných nultých let). Pokud by totiž měl být jiný zdvih membrány u čerpadla pro Favority (jak jsem se vždy domníval), musel by být jiný pákový poměr na té páčce, což není, přitom v seznamu součástí čerpadla je ta páčka jediný díl, který se liší na základně OD 3456 a OD 3457...

Membrána - kromě materiálu membránoviny (původní provedení 3 vrstvy stejné černé membránoviny, nové provedení 2 vrstvy červené membránoviny a jedna vrstva - stranou k oleji - membránoviny zelené) je jediným drobným rozdílem o 1 mm prodloužená záběrová ploška čepu u nového provedení, vnější rozměry i rozměry jednotlivých dílů membrány je shodné.

Pružina membrány - zde je asi hlavní změna, mající vliv na vyšší výkon čerpadla OD 3457. Je totiž z výrazně silnějšího drátu - 1,8 mm. Oproti tomu OD 3456 (a všechna starší provedení čerpadel pro zadomotory) má pružinu z jen cca 1,3-1,5 mm drátu (na pružinách z několika čerpadel jsem naměřil rozmezí 1,38 - 1,5 mm, též volná délka značně kolísá - cca rozmezí 30-38 mm). Předpokládám, že změna síly vratné pružiny byla důvodem pro změnu materiálu membránoviny...

Toť souhrnné informace, snad netřeba dodat více 4

Na fotce v seznamu zvýrazňovačem označené díly, které se liší mezi OD 3456 a 3457:
zvětšit Od 3456 a Od 3457 rozdíl - obrázek od Bukaj vložen 02.07.2023 20:53:58
upraveno 1x, naposled 02.07.2023 20:59:59
10:42:10
01.07.2023
IJK
Děkuji za odpovědi!
To čerpadlo co ve 105 mám tam bylo už při koupi v roce 1996, myslel jsem, že to je OD 3456. Auto bylo vyrobeno v prosinci 1985, tak tam muselo být MF 3407 a někdo z předchozích majitelů ho vyměnil. V roce 2014 jsem musel vyměnit vršek za vršek z Favoritu kvůli ventilkům a na podzim se rozbily znova, vršek jsem už nesehnal tak jsem koupil tu Čínskou kopii a chtěl jsem zkontrolovat jestli odpovídá a zjistil jsem, že páka je o 5 mm delší, tak jsem zkontroloval podložku a štefty u motoru, podložka byla tenká a štefty krátké tedy pro MF 3407. OD 3456 by měl mít tlustou a dlouhé štefty. Tak to museli opraváři nějak složit ještě u předchozích majitelů.

Proto bych potřeboval nějak určit co tam je vlastně za díly.
Pružina co tam je délka 36 mm, vnější průměr 23,5 mm a průměr drátu 1,4 mm (pro Favorit, ale na porovnání nemám).
V čínském čerpadlo je pružina délka 28 mm, vnější průměr 23,5 mm, průměr drátu 1,7 mm a 5 závitů. (Když jsem z toho sundával membránu tak je cítit, že je silnější.)

V roce 2014 jsem koupil dvouvrstvou zelenočervenou membránu (druhovýroba), a nešlo hnout ruční páčkou, po změření byla tyčka delší celková délka 36,7 mm, délka kužele 4,7 mm, tak tam šla zase ta černá (délka 32 mm, délka kužele 3 mm).
Ta co je v čínském čerpadle je světle červená celková délka 33,6 mm a délka "kužele" (spíše podložky) je 3 mm.

Ještě jsem si všiml na fotografiích na těchto stránkách, že u spodního odlitku pro Škodovku je malý nálitek jako doraz ruční páčky a u Favoritu není. Ale nevím jestli to tak bylo u všech ? U mne není ani u toho v autě ani u čínského.

IJK
22:55:38
28.06.2023
Robert 106
Já bych osobně Čínu vůbec neřešil, všechny díly bývají mizerné kvality
a konstrikce je většinou změněna kvůli úspoře. Koupil jsem čísnkou náhradu rozdělovače
že alespoň nebude vyšmatlanej a je to kničenu. Všude vůle, kladívko mimo osu odstředivá i podtlaková regulace dost pochybná. Nejdřív jsem dodělal originál kladívko a pak zjistil, že vačka je šišatá. Tedy lepší sehnat originál a poměrně bez problémů jej zrepasovat.

Jinak tu kombinaci co píše Bukaj mám na modré, spodek fávo, ale kvůli tekoucí / volné trubičce
vršek ze 120 už s rovným "bezpečnějším" vývodem. Nebyl to úmysl, ale chodí to parádně nemusím ručně pumpovat a chytne vždy napoprvé.

PS. nechápu kdo v číně rozhoduje co tam vyrobí za díly. Takovou kravinu jako pumpu, kterých se všude válí hromady ( mám min 5 - 6 funkčních kusů) a jiné díly které chybí nedělají a ten Jikov na té pumpě pobaví.
upraveno 2x, naposled 28.06.2023 22:59:09
07:28:27
28.06.2023
Bukaj
-> IJK: Černá membrána je z čerpadel pro zadomotorové škodovky. Favorit měl membránovinu červeno-zelenou (3 vrstvy membrány), druhovýrobní membrány byly také červenozelené, jen měly pouze 2 vrstvy membránoviny a membránovina nebyla stejná, jako u originálu. Co se týče rozměrů membrány, tak ty by měly být stejné od 1000 MB po Favorita, jen ta novější verze má odolnější membránovinu a lepší provedení snýtování.
Vratné pružiny membrány se též neliší délkou, ale pouze silou, potřebnou ke stlačení (Fa má silnější drát - ale o kolik, to nevím - jde to poznat pouhým okem, když dáš pružiny vedle sebe).
10:11:22
27.06.2023
IJK
Tak se to zkomplikovalo. Rozebral jsem čerpadlo co mám ve Škodovce a možná, že ho při opravě nějak složili z dílů možná toho staršího možná pro Favorit. Pak jsem rozebral to čínské a také ty díly nějak neodpovídají. (Popíšu to později abych to tady nezahltil informacemi.)

Potřeboval bych nejdříve určit z čeho je membrána a pružina.

Membrána je černá délka tyčky k malému kuželu (za který drží na páce) je 29 mm kužel je 3 mm takže celkem 32 mm.

Pružina
délka nestlačené je 36 mm, vnější průměr je 23,5 mm, průměr drátu je 1,4 mm a 5 závitů.

Jestli to máte změřené, tak děkuji za odpovědi IJK
08:06:42
09.04.2023
Bukaj
Rozdíly mezi OD 3456 a OD 3457 jsou následující:
- jiná páčka převodu od vačky k membráně
- jiná membrána
- jiná vratná pružina membrány
- jiný horní díl čerpadla (jiné ventilky, silnější vstupní trubka)
hlavní rozdíl je tedy v tom, že provedení pro Favorita má vyšší zdvih membrány...

Takže pokud použiješ spodní díl s membránou a pružinou z Favorita a vrchní díl ze zadomotorové škodovky, získáš výkonnější čerpadlo. Ovšem zda bude dodávat opravdu 50l/hod místo původních 35, to netuším (jaký vliv má menší odpor na přívodní trubce a lepší materiál ventilků), každopádně mám vyzkoušené, že rozdíl je znatelný (mám takové čerpadlo ve 130LPG a když dojde plyn a přepnu na benzín za jízdy, tak trvá mnohem kratší dobu, než to na něj začne jet5 S původním čerpadlem (OD 3456) jsem velmi často musel zastavit a dočerpat ručně, což ne vždy šlo (při provozu na LPG se čerpadlo nechladí protékajícím benzínem a při rozehřátém motoru není schopno benzín nasát, neboť ten v něm zplynuje...8 ).
19:44:57
05.04.2023
IJK
Koupil jsem čínskou kopii palivového čerpadla pro 105 L www.autotypautodily.cz/ce rpadlo-paliva-skoda-105-12 0-130-1000-110r-cn-113-945 021

Horní díl je kopie staršího čerpadla (MF 3407) použitého ve Škodovkách 105,120,130...

Dolní díl by měl být správně kopie novějšího OD 3456. Potřeboval bych nějak ověřit jestli nejde o kopii výkonějšího čerpadla OD 3457 použitého v prvních Favoritech.

Žádné nápisy na odlitku nejsou.

Co vlastně dělalo tu větší výkonost OD 3457 ?

Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres