Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 25.01.2023 do 12.07.2023, založil/a michal.kosar
řadit dle data
22:00:07
12.07.2023
michal.kosar
Dobrý den, nádrž jsem namontoval zpět na auto a kopec jsem opět nevyjel. Stejné problémy, jako celou dobu. Takže zbývala palivová cesta z nádrže k AC pumpě. Problém byl v malé gumové hadičce, která spojuje dvě mosazné trubičky, kterýma vede benzín. Hadička byla zpuchřelá a "krystaly" ztvrdlé gumy omezovaly průchod benzínu. Proto to na volnoběh a 1. a 2. rychlostní stupeň jelo, ale jakmile byl potřeba větší přísun paliva, malý průmět trubičky to znemožnil. Snad bude z fotografie patrné, co myslím. Jinak mosazné benzínové potrubí šlo hezky protáhnout strunou od křovinořezu. Děkuji všem za nasměřování k vyřešení problému.
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od michal.kosar vložen 12.07.2023 22:00:07
20:33:08
18.02.2023
michal.kosar
Vytáhnout z auta nádrž (bez sundání nápravy) nebylo zrovna nejjednodušší, protože se jedna matka na kastli uvolnila a šroub, který drží krycí plech, se tak protáčel. Samozřejmě to byl ten zadní (levý), aby k tomu byl horší přístup. Asi to způsobila brzdovka, která předchozímu majiteli trochu prolínala z pedálovky. Byla to chuťovka. V nádrži byla tak jedna polévková lžíce šedivých jemných zrnek něčeho jako písek a sirný povlak od benzínu. Obě hadice byly v hrdle na blatníku jenom nasunuty, nebyly zajištěny páskou, proto se tam mohlo něco dostávat. Dal jsem do nádrže štěrk a třepal a několikrát propláchl benzínem. Ten žlutý (asi sirný) povlak se uvolnil ve formě velmi jemného bahýnka. Je možné, že jím bylo zalepené i sítko. Pak jsem prohlížel nádrž malou kamerkou a až na pár velmi malých rezavých skvrnek na vrchu nádrže, je nádrž úplně, ale zdravá. Od 3/4 dolů žádný rez není. Asi ji majitel v minulosti mořil kyselinou fosforečnou. Když to mám rozdělané, tak udělám taky, pak ji dám na komaxit a zpět na auto. Vyměním hadice a zátku a bude to fajn. Děkuji všem ještě jednou za nasměrování k řešení problému.
20:15:27
30.01.2023
Bukaj
-> Dušan: 3
16:46:36
30.01.2023
Dušan
-> Bukaj:
S tebou me bavi svet, 56, Sipkovej caj
10:24:48
30.01.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Ale na fotce to MB vypadá docela dobře 1
Jinak k tématu - kdysi jsem z nádrže mého MB vypustil (po 11 letech stání) něco, co nešlo ani zapálit... 3
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od Bukaj vložen 30.01.2023 10:24:48
10:02:32
30.01.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 29.01.23 22:02:37: To zas ne, věk už dvojkou začínal, ale tak zpustlej jako dneska jsem ještě nebyl no... Zato jsem měl možná o 10 kilo víc.
upraveno 1x, naposled 30.01.2023 10:02:53
22:02:37
29.01.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 29.01.23 00:29:33: Jé, to je ale puberťák... 3
13:35:40
29.01.2023
SO545
Nebudem tu tapetovat. V odkaze su foto akcie a po akcii.
Nadrz bola doooost hrdzava.

Vycistena na paradu.

www.flat4.org/forum/viewt opic.php?t=19279&am...
13:33:08
29.01.2023
SO545
Zacinovane do nadrze plus tusim 3nity.
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od SO545 vložen 29.01.2023 13:33:08
13:31:58
29.01.2023
SO545
V nadrzi je tento bazmek....ja som nadrz vycisitl pracou sodou a nabijackou....
Bola ako nova. Ale toto som podcenil.
Musel som to odvrtat , odletotvat a potom precisiti.
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od SO545 vložen 29.01.2023 13:31:58
00:29:33
29.01.2023
dragon_cb_cz
-> michal.kosar 28.01.23 11:16:43: Poptej nějakou slušnou nádrž, občas se objevujou i nepoužitý. Jinak asi nějaká sranda s epoxidem, ale mám pocit, že ta MB nádrž je zevnitř relativně komplikovaný tvar plus je tam sítko okolo sosáku, tak aby to nakonec nebylo kontraproduktivní... resp. jestli by nebylo lepší jí lousknout, ošetřit a znova zavařit.

Ale asi bych fakt na první místě sháněl jinou a lepší... Případně tu starou alespoň vyhrcnout a pořádně vypláchnout od bordelu, to by taky mohlo stačit. Pro představu co se z toho dá vypláchnout (a tím nemyslím můj ksicht):
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od dragon_cb_cz vložen 29.01.2023 00:29:33
21:45:34
28.01.2023
Eidy
-> StepaNoFUN 28.01.23 16:57:55: www.scpmoto.cz/ Máš to trochu dál, ale nechával jsem tam tryskat obaly převodovek a mají fajnový jednání. Dělají i práškový lakování a protočí se tam spousta zboží, takže špatní určitě nejsou.
upraveno 1x, naposled 28.01.2023 21:45:50
17:57:41
28.01.2023
Milan 136
-> StepaNoFUN 28.01.23 16:57:55: Moto Kenny. Ale to je drobet z ruky1
16:57:55
28.01.2023
StepaNoFUN
Když už bylo zmíněný vylejvání epoxidem u moto nádrží... Tip na někoho, kdo to dělá? Ideálně Královéhradeckej kraj, Kolínsko...
15:00:46
28.01.2023
hans1
-> michal.kosar 28.01.23 11:16:43: a jak vypadá uvnitř ?pokud není vyloženě rezavá nic bych z vnitřkem nedělal vylévání epoxidem je běžné u moto nádrží ale za cenu vylití seženeš solidní nádrž.Co se týká případného odrezení stačí 2l kyselyiny solné za 60kč/l perfektně rozpustí jak rez tak i pozink ale bez následné povrchové úpravy např.vylitím bych u nádrže nepraktikoval povrch je sice čistá 100%ocel ale extrémně náchylná k novému reznutí něco jak když to opískuješ musíš rychle nastříkat...
11:16:43
28.01.2023
michal.kosar
Děkuji všem za rady. Na petku jsem dneska vyjel všechno, co bylo potřeba. Škoda, že mě to nenapadlo dřív. Tím ale, že jsem v minulosti profukoval a cesta byla průchodná a také tím, že ono to není ucpaný kompletně, ale jen přicpaný a benzín to dávalo (sítko od AC pumpy naprosto čisté), tak jsem hledal závadu jinde.

Chtěl bych zkonzultovat postup: jednu kompletní generálku MB už mám za sebou (toto je jiný modelový ročník) a tam jsem nádrž propláchl, nakomaxitoval, vyměnil vypouštěcí zátku a hadice od hrdla za nové. Potrubí jsem několikrát naplnil benzínem a proflouknul kompresorem. Pak jsem slyšel, že je lepší do nádrže dát trochu štěrku, pořádně proklepat a vymýt benzínem. Údajně jsou i nějaké prostředky, které se vlejou dovnitř, nádrží se otáčí, aby se naneslo na všechny stěny a tak se nádrž zakonzervuje zevnitř. Nemáte s tím nějaké zkušenosti? Můžete případně uvést nějakého výrobce? Předem moc děkuji.
21:39:02
27.01.2023
Enggik
-> dragon_cb_cz: Taky jsem čuměl, že to takových let ta gelitka dala 9 9 no jo, ten benzín už není co býval 3
15:33:55
27.01.2023
StepaNoFUN
-> MVM: to ja lovil pomerne gynekologickym zpusobem z nadrze nakladace papirovy uterky... To je tak, kdyz zamestnanec chce odejit a chce se pomstit, ze byl malo zaplacenej... Jeden z mala, ktery jsme nevzali znovu, kdyz po case prisli brecet, ze nemaj praci.
15:23:22
27.01.2023
MVM
-> Enggik 26.01.23 19:44:37: Jednou jsem z nadrže náklaďáku svařovacím drátem lovil jednorázovou rukavici. Protože jsme řešili proč to občas nechce jet 3
14:58:01
27.01.2023
Bukaj
-> Enggik 26.01.23 19:44:37: 3
Tak to měl kliku, že nepoužil ten před cca dvaceti lety "moderní" samorozložitelný mikroten - to by měl nádrž plnou malých vloček plastu 3
00:50:02
27.01.2023
dragon_cb_cz
-> Enggik 26.01.23 19:44:37: Dobrá "životnost" 3
upraveno 1x, naposled 27.01.2023 00:50:18
20:42:15
26.01.2023
Jozka
19:44:37
26.01.2023
Enggik
-> dragon_cb_cz 26.01.23 08:44:53: Teď nedávno přesně řešil kámoš. Pravidelně na jednom místě mu začalo zdechávat auto na přísun benzínu. Příčina? Při renovaci zapomenutá igelitka v nádrži, kterou ucpával hrdlo a nevšiml si, že mu padla dovnitř. Byla tam skoro 14let 9 a teď mu to začalo zlobit 3
zvětšit Škoda 1000 problém s Ac pumpou + karb. 32-23 - obrázek od Enggik vložen 26.01.2023 19:44:37
11:02:21
26.01.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: Ten průtokáč se co vím ucpával dost rád. Na srazech dost častá "oprava".
10:22:33
26.01.2023
Bukaj
10:20:12
26.01.2023
Bukaj
Po přečtení prvního příspěvku bych si tipnul ucpané sítko v nádrži/zarostlý průtokový šroub tamtéž...
08:55:29
26.01.2023
Jozka
-> dragon_cb_cz: 47 Od tý doby, co jsem málem kvůli záhadnýmu tlukotu v oblasti přední nápravy (po opakovaném lomcování všeho druhu) málem celej předek rozebral, abych pak (naštěstí včas) zjistil, že předchozí majitel pohodil do úžlabí za rezervou plechovku se zbytkem Syntolu, mě už toho moc nepřekvapí.
08:44:53
26.01.2023
dragon_cb_cz
-> Jozka 26.01.23 08:36:58: Tak mám pocit, že kdysi na erkařskej stránkách někdo řešil podobný případ a nakonec to byl zapomenutý hadr v nádrži, že jo 1
08:36:58
26.01.2023
Jozka
Kdysi se mi skoro přesně takhle (jen jsem dokvaltoval až na 4°) projevovalo nový čerpadlo - asi lehce vadný, protože zevnitř nátrubku se loupaly zinkový šupiny a ucpávaly nátokovej ventil.. Než se všechny odplavily, uměl jsem sundat vše nad víkem i víko a provětrat ventil s opičí zručností.3
S tou nádrží - sítkem v ní se mi to úplně nezdá, nečistoty by musely být komplet větší, nežli oka, aby nebyly vidět dál v systému.. ale embéčka jsou kouzelný, dokážou mnohdy i nemožný.4
08:09:04
26.01.2023
dragon_cb_cz
-> michal.kosar: Zkoušet na místě nemá smysl, prostě to s tou PETkou projeď. Ono když je to přicpané od nádrže, tak se to projevuje právě takhle - chvíli jedeš a jak to při provozu nacucává ten bordel, tak se to ucpe až po chvíli.

S tím souvisí i ten bod 2 - jednorázové profouknutí sice na chvilku pomůže (já takhle kdysi na několik přískoků jel z ČB do Mariánek - vždycky to začalo chcípat, tak jsem u pumpy napojil hustilku), ale fakt jen na chvíli. Jelikož nás druhý den čekala cesta do Francie a zpět (3300 km za 6 dni), tak jsme nakonec na rychlo tu nádrž vyhrcli ven a opakovaně propláchli aby se ten bordel dostal ven a odjeli jsme to potom v pohodě. Ale než jsme vyjeli první nádrž, tak jsem byl trochu v tenzi teda... pravda, před tím nám ještě rupnul klíňák a zjistili jsme, že ten co vezeme sebou je špatný rozměr 1

Už ani nevím, jestli jsem tu nádrž pak vyměnil nebo ne... asi ne. Beztak to auto 12 let nevyjelo 8
23:21:25
25.01.2023
michal.kosar
Ahoj, díky, už mi to taky došlo. Zkusím tedy následující:

1) Napojím petku a zkontroluju, kolik dává AC pumpa. Pokud bude ok. zkusím ten kopec konečně vyjet :-)
2) Zkusím profouknout vedení pod autem kompresorkem - budu poslouchat, jestli nádrž bublá. Zkontroluju taky, kolik dává AC pumpa po tomto zásahu. Alespoň něco ale musí z nádrže téct, jinak by auto nešlo nastartovat a nejezdilo na jedničku a dvojku, nešlo by hladinu v karbu dopumpovat.

Dostanu se k tomu v sobotu. Dám pak vědět. Moc děkuji.
23:13:59
25.01.2023
dragon_cb_cz
-> michal.kosar: Nechat pumpu cucat z PETky s benzínem místo z nádrže.... abys právě vyloučil to ucpané vedení pod autem.
23:07:21
25.01.2023
michal.kosar
Mám tam pumpu novější 742 s odkalovačkou a nádobka je úplně, ale úplně čistá.
Vedení pod autem můžu zkusit profouknout - to je dobrý nápad. To jsem dělal v tom roce 2021, přece jen hodně dlouho trvalo, než se podařilo nastartovat a zkoušel jsem už kdeco. Profouknout šlo tehdy v pohodě.
Karburátor jsem kontroloval i potom co auto zdechne - bez nastartovaného motoru jsem zcouval dolů nebo přímo na silnici rozdělal - vždy to vypadalo stejně. Správná hladina je 20 mm pod hranu plovákové komory. Plováková komora (teď jsem to měřil) je vysoká 49 mm, po zdechnutí je tam tak 1-2 cm (tak málo, že injektor už nevystříkne).
Nepochopil jsem ten test s petkou - bylo myšleno dát auto z kopce a sledovat, jestli benzín samovolně vytéká?
22:44:36
25.01.2023
dragon_cb_cz
-> michal.kosar: Máš tam původní pumpu s velkým vrškem na MB, nebo novější ze 742 s odkalovačkou? Pokud s odkalovačkou, jak vypadá? Není tam bordel? Pokud bez odkalovačky, dej si tam někam průhledný filtřík a koukej, co tam lítá... kdy jsem měl podobný mysteriózní chcípání s MBčkem taky a příčinou byla vyrezlá nádrž - ten bordel ucpal vedení pod autem.

Jestli pumpa dává jsi v karburátoru kontroloval i bezprostředně po tom co auto zdechne? Kolik je po zdechnutí paliva v plovákové komoře? Není ho tam podezřele málo nebo naopak podezřele moc (že by jehlový ventil propouštěl a auto se uchlastalo)?
22:44:15
25.01.2023
saskyn2
a nemáš ucpanou trubku v nádrži? Nebo nějaký odvzdušnění? Dej petku před pumpu na zkoušku, to je nejjednodušší.
22:23:06
25.01.2023
michal.kosar
Dobrý den,

v roce 2021 jsem koupil Š1000, která poměrně dlouho nejezdila. Auto jsem po ose (protože mělo technickou) převezl a najel s ním celkově asi 80 km. Pustil jsem se do brzd, vodní cesty a také palivové cesty. Kompletně jsem vyčistil AC pumpu (3 šrouby), vyměnil membránu a ventilky. Vyměnil jsem hadici ke karburátoru. U karburátoru jsem srovnal přírubu, karburátor rozdělal, vyčistil, seřídil. Auto startuje na brnk. Když s ním jezdím na jedničku a dvojku, v pohodě, když se chci vydat do prudšího kopce, vždy ve stejném místě auto zvadne a zdechne. Na několikrát se mi podaří nastartovat, zase kousek jedu a zase to samé. co už jsem udělal:

1) Vyčistil jsem znovu všechny trysky karbu.
2) Koukal jsem do plovákové komory karburátoru a byla tam nízká hladina, ručně šlo dopumpovat.
3) Vyměnil jsem AC pumpu za úplně novou, nikdy nejetou (2 šrouby kvůli původnosti) - samozřejmě jsem změnil podložku pod pumpou za slabší. Ventilky se hýbou, membrána ok.
4) Vyměnil hadici od pumpy do karburátoru

Stále se stává to stejné. Ve stejném místě kopce motor zdechne. Je fakt, že auto zkouším projet tak jednou za měsíc, musím před startováním vždycky poklepat karburátor kladivem, protože je zaseklý jehlový ventil (je tam ale nový v rámci repase karburátoru), ale kdykoliv jsem chtěl dopumpovávat ručně při sundaném víčku karburátoru, tak benzín natékal.
Řešil jsem i to, zda AC pumpa nedává málo benzínu. Když mám AC pumpu vytaženou z auta, tak při zapumpování páčkou benzín z pumpy stříká, když je nasazená na bloku, tak benzín jen vytéká (benzínu je o poznání méně, testováno při vytažené benzínové hadičce z karburátoru). Říkal jsem si, že bych vyměnil ten jehlový ventil, ale pak už vážně nevím. Že by obě vyčištěné a zkontrolované pumpy dávaly málo benzínu? Je něco dalšího co byste doporučili zkontrolovat / otestovat?

Předem moc děkuji za rady.
Extreme Tyres