-> minno: Ještě jsem to nepotkal, ale zjevně to existuje:
kritosparts.gr/Code/11594
0072
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda favorit lpg nejde benzín.
-> Šmejky: To sa také niečo vyrába? Ale nešiel by som do toho. Telo LEKRa je nezmar, stačí vyčistiť, dať nové spotrebné komponenty a na dlho dlho kľud.
-> Šmejky: Proč zkoušet čínskou repliku, když originál je bezproblémový a moc se nekazí? A co se kazí (termoventil, objemový ovladač přívěry sytiče, membrány obohacovače a akcelerační pumpičky), to zatím lze sehnat, většinou i v originále (mimo těch membrán)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pánové, zkusil někdo již čínskou repliku LEKRu? Nějaké zkušenosti? Chtěl bych pořídit něco do foroty...
-> minno: Na LEKR už na netu jen čína, v krámech se občas něco vyškrábne, ale je to stejná náhoda, jako origo membrána na SEDR/EDSR. Ale na různých zahraničních webech (EBAY apod.) se dá sehnat "repair kit" nebo samotná membrána na Pierburg 2e3
Nicméně nebál bych se ani druhovýrobních membrán. Sice nevím, zda vydrží 30 let, jako origo, ale určitě fungují bezproblémově - není to taková bída, jako druhoška na EDSR/SEDR![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nicméně nebál bych se ani druhovýrobních membrán. Sice nevím, zda vydrží 30 let, jako origo, ale určitě fungují bezproblémově - není to taková bída, jako druhoška na EDSR/SEDR
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bukaj 03.01.23 16:04:33: Tak len na chvíľu na sytič určite nie, ale asi to fakt nemá zmysel.
Benzín tankujem "ne-bio" 100ku.
Vieš, kde sa dajú zohnať ešte originál membrány? Naposledy už mali všade len číny, teda pravda na e-shopoch, do obchodov nechodím. Tak som vzal aspoň tú čínu do zálohy.
Benzín tankujem "ne-bio" 100ku.
Vieš, kde sa dajú zohnať ešte originál membrány? Naposledy už mali všade len číny, teda pravda na e-shopoch, do obchodov nechodím. Tak som vzal aspoň tú čínu do zálohy.
-> King: sakra, tak ona je to Staufferova :D Diky!
-> Sita 04.01.23 01:43:40: Skrz co?!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ja jsem ted ozivoval po cca 13 letech rapida 136 se sedrem a karbec se zda, ze funguje "normalne". Zavady: derava propojka hrdlo-nadrz, prekousany kabely ke svickam, zatuhla vodni pumpa (podarilo se skrz stauber rozhejbat), mrtvy brzdy, ventilator topeni, atd, ale s externi nadrzi, novejma kabelama to naskocilo v -7 mrazu hned v prvni serii ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Asi bych nestartoval motor jen na sytič na chvilku - tím si akorát smyješ olejový film z vložek válců a případně naředíš olej...
Takže buď to u LEKRu neřešit (je na něj zatím možnost nejen čínské náhrady membrány, ale na Pierburg seženeš i (byť draze, tak) originál, nebo jak píšeš, občas nechat zaplavit, ale zase aby se v plovákové komoře nehromadil bordel z odpařeného benzínu, pokud používáš "obyč" s lihem...
Takže buď to u LEKRu neřešit (je na něj zatím možnost nejen čínské náhrady membrány, ale na Pierburg seženeš i (byť draze, tak) originál, nebo jak píšeš, občas nechat zaplavit, ale zase aby se v plovákové komoře nehromadil bordel z odpařeného benzínu, pokud používáš "obyč" s lihem...
-> Bukaj: Myslíš, že na udržiavanie membrány akceler. pumpičky v sviežom stave u odstaveného vozu (ako napr. u mňa, cez zimu, kedy škodovkou nejazdím), je dobré a osožné z času na čas (tak raz za 2 týždne) doplniť benzín do karburátora (LEKR)? Mám el. pumpu, takže tak 2x zapnem / vypnem zapaľovanie a plaváková komora sa dočerpá. Začal som to takto praktizovať, ale neviem, či by nebolo vhodnejšie motor rovno preštartovať.
-> minno: Potvrzuju.
Stejnou zkušenost mám s membránami akceleračních pumpiček u EDSR/SEDR - u karburátorů, vmontovaných z provozovaného vozu ty membrány většinou jakžtakž fungují, i když jsou poměrně tvrdé oproti novým, ale jakmile je auto dlouho odstaveno, nebo karburátor vymontován a uskladněn, tak je membrána ve většině případů kamenná a rozláme se. Spojitost s "dnešním" benzinem bych vyloučil - je to stejné u karburátorů, provozovaných naposledy na Special, stejně tak u karburátorů, odstavených teprve několik let.
Jinak originální membránka musí být předtím provozovaná nějakou minimální dobu, občas se ke mně dostane karburátor, kde byla membránka kdysi v minulosti měněná a i když poté byl karburátor v provozu, tak ztvrdlá není. Ale spíše je to výjimka. Tak 95% použitých membránek je na vyhození...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Stejnou zkušenost mám s membránami akceleračních pumpiček u EDSR/SEDR - u karburátorů, vmontovaných z provozovaného vozu ty membrány většinou jakžtakž fungují, i když jsou poměrně tvrdé oproti novým, ale jakmile je auto dlouho odstaveno, nebo karburátor vymontován a uskladněn, tak je membrána ve většině případů kamenná a rozláme se. Spojitost s "dnešním" benzinem bych vyloučil - je to stejné u karburátorů, provozovaných naposledy na Special, stejně tak u karburátorů, odstavených teprve několik let.
Jinak originální membránka musí být předtím provozovaná nějakou minimální dobu, občas se ke mně dostane karburátor, kde byla membránka kdysi v minulosti měněná a i když poté byl karburátor v provozu, tak ztvrdlá není. Ale spíše je to výjimka. Tak 95% použitých membránek je na vyhození...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Mám skúsenosť s použitou a vymontovanou membránou akceleračnej pumpičky z karburátora (LEKR), že po čase úplne stvrdla na kameň. Možno za to môže aj dnešný benzín.
Po namočení do benzínu ale postupne zas zmäkla.
Rovnaká vec určite postihuje aj membránu v AC pumpe. Proste tie membrány musia byť pravidelne zaliate v benzíne. Ak to benzín dlhšiu dobu nevidelo, pri prvom pokuse sa membrána poláme.
Po namočení do benzínu ale postupne zas zmäkla.
Rovnaká vec určite postihuje aj membránu v AC pumpe. Proste tie membrány musia byť pravidelne zaliate v benzíne. Ak to benzín dlhšiu dobu nevidelo, pri prvom pokuse sa membrána poláme.
Taky bych rekl, ze je KO membrana v cerpadle... Bez benzinu dlouho zustat nemuze a tim, ze je mechanicka, tak se snazi pumpovat i kdyz zadny benzin nema...
No ja teda neviem, favo karbec s plynom vie normalne fungovat len na plyn, akurat ked dojde benzin tak celkom dlhu chvilu sa ozyva pam-pam-pam-pam ako ide benzinpumpa nasucho, az jedneho pekneho dna membrana v pumpe strati strukturalnu integritu, zvuk ustane a pumpa uz viac nepumpuje. Nemohlo sa stat toto? Lebo ked je membrana v rozpade, tak nepomoze ani ked natankujes benzinu po hrdlo, len co si nariedis olej.
-> isti: Píše karburátor... Takže mechanická pumpa...
-> Julijan: Je to teda fakt karburátor, nebo jednobod?
-> Julijan: Je to teda fakt karburátor, nebo jednobod?
-> Julijan: Chcelo by to vedieť niečo o tom či sa závada objavila len tak,či si na tom niečo pred tým robil,alebo to takto kúpil.
Ja tomu nerozumiem ale ako je to u jednobodu na lpg?Ja by som začal tým či vôbec dostává pumpa šťavu.
Ja tomu nerozumiem ale ako je to u jednobodu na lpg?Ja by som začal tým či vôbec dostává pumpa šťavu.
-> Julijan: Nevím kde je ten ventil vřazenej a kde máš filtr. Jestli se nepletu, tak karburátorový FA filtr z výroby nemělo žádnej.
To by to fungovalo po ručním otevření toho ventilu ne? Kdyby to byl ventil tak by se aspon zalil ten filtr?
-> Julijan: Může bejt v háji pumpa, nebo elektromagnetickej ventil, co palivo zavírá při provozu na LPG.
Omyl moje chyba, přepnout z lpg jsem to zkoušel i vicekrat a nic
-> StepaNoFUN: Sory . Byl jsi rychlejší ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Julijan: Tak prvně. Máš opravdu karburátor nebo jednobod Monomotronic?
Protože karburátor ma mechanický čerpadlo. Poháněný od vačkové hřídele.
Elektrické čerpadlo v nádrži má teprve motor se vstřikováním..
Protože karburátor ma mechanický čerpadlo. Poháněný od vačkové hřídele.
Elektrické čerpadlo v nádrži má teprve motor se vstřikováním..
-> Julijan: To je vtip? Karburátorový FA má palivový čerpadlo poháněný vačkou. Takže když se netočí motor (třeba startérem), tak se Ti filtr nezaleje.
Takže přepnout na benzín, a začít startovat. Postupně by si ho to mělo natáhnout. Nebo nastartuj na LPG a pak to přepni rovnou na benzín.
Takže přepnout na benzín, a začít startovat. Postupně by si ho to mělo natáhnout. Nebo nastartuj na LPG a pak to přepni rovnou na benzín.
Hojte chlapi, mám favo lpg karburator. Auto jeden jen na lpg. Vyměnil jsem palivový filtr, ale sni se nezalil, při otočení klíče mám pocit že neslyším čerpadlo. Myslíte že to bude tím čerpadlem? Elektromagnetický ventil Je uplňe suchý tak též do hadic neteče benzín.