-> sdrtgdfbcvb:
Ahoj, klidně se zase stavím, ale obávám se, že jen kroucením šroubkama toho moc nezmůžu. Tyhle karburátory jsou obvykle v dost žalostném stavu a vyžadují většinou víc, než jen nastavení.
Ale pokud v nich nebydlí myši a pavouci a nebyly půl metru pod vodou, tak to auto nastartovat musí (i když pojede blbě nebo skoro vůbec)...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburace - trysky, vzdušníky
22:01:19
29.01.2023
29.01.2023
Bukaj
08:39:20
29.01.2023
29.01.2023
sdrtgdfbcvb
Hezký den všem. Včera jsem zkoušel nastartovat Škodu 120. Bez úspěchu, přestože palivo i elektřina byly v pořádku. Věděl by prosím někdo, jak se dá nastavit tento typ karburátoru? Případně, pokud by někdo měl někdy čas se stavit v Praze Hostivaři, bych mu mimořádně vděčný. A kdyby měl někdo náhodou čas ještě dnes, bylo by to úplně super. Mám tam ještě další dvě škodovky, a u nich jsou podobné problémy, i když ne tak velké. Podle Andrta se neumím zorientovat. Všem moc děkuju, aspoň za radu. Tuším, že tam bude bohatost směsi a nastavení volnoběhu, ale netuším kde. Děkuju moc.
15:09:32
08.10.2022
08.10.2022
Petr Urban
-> Robert 106:
22:08:52
06.10.2022
06.10.2022
Robert 106
-> zdeny10: Nech si od Vašáka něco udělat a pak ho můžeš začít pořádně chválit, tedy pokud nebudeš pod jeho "úroveň"
20:27:45
26.09.2022
26.09.2022
zdeny10
Takže...hoši...
ještě jednou bych chtěl tímto poděkovat jak Vaškovi, tak Petrovi za věcné názory. Moc si jich vážím, vedu je v patrnosti a opravdu se zamyslím, "co tedy s ním" (myšleno s tím weberem). Variant jste mi dali nespočet, aspoň je o čem přemýšlet. Jediné, co nechci, je ubírat další procenta životnosti už takhle extrémně zatíženému motoru (kord chudou směsí). Uvidíme. Každopádně znovu děkuji, vážím si toho, že se mám kam obrátit, kdyby "cokoliv".
Co bylo gró mého příspěvku (velikost LEKRáckých vzdušníků) mi také bylo vysvětleno, za což jsem také velice spokojen.
Neduhu ale toto vlákno přeci jen má a bohužel jsem se bál, že se to tímto směrem vydá. Hoši nehádejte ani nepoňoukejte se prosím. Zvolil jsem cestu oficiálního serveru skoda-virt, protože jeho odnož na facebooku alespoň já nepovažuju za tak profesionální v porovnání s těmito "profi stránkami". Kvalita odpovědí mi profesionalitu serveru jen potvrdila, avšak to řekněme "hašteření" je přeci jen navíc :-) Vyslechnu každý názor, nestydím se ani obráceně cokoliv zmínit. Co se know-how týče, STOPROCENTNĚ ho uznávám a v žádném případě nikoho nikdo nemůže hanit za to, že si lidově řečeno leccos nechá pro sebe. Velice dobře sám z praxe znám situaci, když k nám přijede auto na jakýkoliv servis a majitel nám poví co tomu je, jak se to má nejvhodněji opravit a jak má ta samotná oprava dlouho trvat (viz. youtube) :-D :-D :-D Nad tím zůstává rozum stát...takže za mě - vznese-li se otázka, myslím, že je individuální, zda někdo dokáže poradit a když už dokáže, tak zda chce poradit veřejně, či třeba soukromě. Možná jsem se do toho celého trochu zamotal, ale chtěl jsem vám vysvětlit, že mi mrzí, že si zde leccos vyčítáte. Myslím, že je to škoda. Jsme tým kluci :-)
Ještě jednou za všechno moc děkuju a kdybych zase s něčím otravoval, mějte se mnou alespoň takové strpení, jako tomu bylo teď ;-)
A pokud vás ty moje vraky fakt zajímají, svou kartu zde rád o nějaké fotografie a informace rozšířím :-)
ještě jednou bych chtěl tímto poděkovat jak Vaškovi, tak Petrovi za věcné názory. Moc si jich vážím, vedu je v patrnosti a opravdu se zamyslím, "co tedy s ním" (myšleno s tím weberem). Variant jste mi dali nespočet, aspoň je o čem přemýšlet. Jediné, co nechci, je ubírat další procenta životnosti už takhle extrémně zatíženému motoru (kord chudou směsí). Uvidíme. Každopádně znovu děkuji, vážím si toho, že se mám kam obrátit, kdyby "cokoliv".
Co bylo gró mého příspěvku (velikost LEKRáckých vzdušníků) mi také bylo vysvětleno, za což jsem také velice spokojen.
Neduhu ale toto vlákno přeci jen má a bohužel jsem se bál, že se to tímto směrem vydá. Hoši nehádejte ani nepoňoukejte se prosím. Zvolil jsem cestu oficiálního serveru skoda-virt, protože jeho odnož na facebooku alespoň já nepovažuju za tak profesionální v porovnání s těmito "profi stránkami". Kvalita odpovědí mi profesionalitu serveru jen potvrdila, avšak to řekněme "hašteření" je přeci jen navíc :-) Vyslechnu každý názor, nestydím se ani obráceně cokoliv zmínit. Co se know-how týče, STOPROCENTNĚ ho uznávám a v žádném případě nikoho nikdo nemůže hanit za to, že si lidově řečeno leccos nechá pro sebe. Velice dobře sám z praxe znám situaci, když k nám přijede auto na jakýkoliv servis a majitel nám poví co tomu je, jak se to má nejvhodněji opravit a jak má ta samotná oprava dlouho trvat (viz. youtube) :-D :-D :-D Nad tím zůstává rozum stát...takže za mě - vznese-li se otázka, myslím, že je individuální, zda někdo dokáže poradit a když už dokáže, tak zda chce poradit veřejně, či třeba soukromě. Možná jsem se do toho celého trochu zamotal, ale chtěl jsem vám vysvětlit, že mi mrzí, že si zde leccos vyčítáte. Myslím, že je to škoda. Jsme tým kluci :-)
Ještě jednou za všechno moc děkuju a kdybych zase s něčím otravoval, mějte se mnou alespoň takové strpení, jako tomu bylo teď ;-)
A pokud vás ty moje vraky fakt zajímají, svou kartu zde rád o nějaké fotografie a informace rozšířím :-)
14:19:52
25.09.2022
25.09.2022
Petr Urban
Vašák co má největší komplexy jak vidno každým sdělením několik let, křičí oni je ze mě mají Mluví o sobě ani netuší. Nejvíc nesoudný ego maniak, který tady kdy vystupoval
13:16:50
25.09.2022
25.09.2022
Bery
ja myslím, že mimo to že se potkavate v jednom tématu a historicky se špičkujete... pominu ty slohy o ničem- tvé... tak jedete každý svůj byznys.
jeden staví závodní motory a druhý dělá repase, opravy s drobným zvýšením výkonu.
jeden staví závodní motory a druhý dělá repase, opravy s drobným zvýšením výkonu.
12:37:15
25.09.2022
25.09.2022
Václav Vašák
-> Bery: řekněme,že zahazovat se tady s každým je pod mojí úroveň,hlavně s těma,co mají ze mě komplexi -> zdeny10: se tady slušně zeptal,tak jsem mu slušně odpověděl a nemám důvod neporadit,ale klidně můžeš taky,pokud jsi někdy na autě jezdil 40DFI a tu informaci,že jsi s ním chodil "do školy" můžeš podat prostřednictvím SZ.
PS: kdyby tady nebylo pár sviní,co jsi dělají reklamu na úkor druhých,i když od nich tahaly informace,neměl bych problém vše psát veřejně,protože k čemu je informace,pokud se nemůže sdílet
PS: kdyby tady nebylo pár sviní,co jsi dělají reklamu na úkor druhých,i když od nich tahaly informace,neměl bych problém vše psát veřejně,protože k čemu je informace,pokud se nemůže sdílet
08:24:55
25.09.2022
25.09.2022
Bery
-> Václav Vašák: sice jsi opet mimo mísu...ale takhle krátký komentář je od tebe super.
I když to nemá hlavu ani patu.... ale na to jsme zvyklí u těch tvych"věcných" článků
I když to nemá hlavu ani patu.... ale na to jsme zvyklí u těch tvych"věcných" článků
22:35:52
24.09.2022
24.09.2022
Václav Vašák
-> Petr Urban: chudák Bery si tohle od tebe nezasloužil
19:10:05
24.09.2022
24.09.2022
Petr Urban
-> zdeny10: Právě proto že nemáš čas... je lepší to vše zmáknout v rámci jednoho dne. Nebo číst rady od samozvanců co dělají rovné dify vrtákem a do webrů nechají otočený směšovač naopak nebo akcelerační systémy co vypadávají ven, motor s obří chudostí nebo naopak bohatostí a můžeš ty neštěstí opakovat, zkoušet, kus života a času ztratit, možná i poškodit motor...
Konstrukce LEKR - emulzní šachta a to co je v ní vs. tvary a průřezy směšovačů jsou prostě jinak vůči tvým zmíněným karb., nic víc se nekoná. LEKREM sem dostal do motoru 1.4 133HP u Peťi Frei na Felicii, i takto malým karb. jde dostat do motoru vzduch, samozřejmě s jeho úpravami.
Konstrukce LEKR - emulzní šachta a to co je v ní vs. tvary a průřezy směšovačů jsou prostě jinak vůči tvým zmíněným karb., nic víc se nekoná. LEKREM sem dostal do motoru 1.4 133HP u Peťi Frei na Felicii, i takto malým karb. jde dostat do motoru vzduch, samozřejmě s jeho úpravami.
10:06:32
23.09.2022
23.09.2022
Bery
tolik slov a přitom prázdno. proč si nepíšete SZ?
Milý Láďo,
proč my si dávno netykáme, ty stará vojno? Dočetl jsem se v Lumíru, žes chodildva roky na reálku v Písku. I já jsem tam chvíli studoval, jsme tedy spolužáci.
Milý Láďo,
proč my si dávno netykáme, ty stará vojno? Dočetl jsem se v Lumíru, žes chodildva roky na reálku v Písku. I já jsem tam chvíli studoval, jsme tedy spolužáci.
23:59:41
22.09.2022
22.09.2022
Václav Vašák
-> zdeny10: PS: obětuj jeden lekr a vyřež flexou emulzky,někdy jsou vyndat,možná by to šlo nahřát letlampou nebo horkovzduškou a mosazné části,co jsou zaklepány na krev v karbecu by šly vyndat,ale někdy ani to nepomůže a pochopíš,proč to má tak malé vzdušníky...je to dost podobné jako u motokarbeců,tak je emulzka dosti podobná a taky tam musíš dát 200 trysku na jednu komoru,aby to na autě jelo a ono to funguje dobře.A sedr atd. má relativně normální emulzky,DDSR má na 2-komoře větší vzdušník,ale to jenom proto,že má jinou emulzku a to značně,takže to je pouze v dané konstrukci a nic víc...naper do toho DFI taky třeba 200 trysku a ono to začne už fungovat,ale nevyřešíš příčinu,pouze důsledek,byť výsledek je téměř podobný,ale stejná směs na lambdě nejede vždy stejně,takže to i s dnešníma sračičkama beztak nejde dělat s trochou toho talentu :-)
23:47:29
22.09.2022
22.09.2022
Václav Vašák
-> zdeny10: rozhodně nenabádám nikoho,aby mě tady něco prodával,...těch krámů tady mám už až příliš,...kdybys chtěl přejít na DCOE,tak tady mám zbytečný 4 kousky :-D
Prostě to ber tak,že tenhle karbec je prostě moc velký a je celkem zbytečný se s ním srát,brát ho jako "investici" O.K.A pokud se s ním chceš srát,použij ho jako byl použit,udělat sání 2-4 s pořádným tvarem a průřezem,tak to potom smysl má.Ale uplně stejně se pak dá hrabat s DCOE nebo IDF a výsledek bude uplně zase někde jinde...všechny fáze jsem si prošel a ono když ti potom karbeci udělají 15-20hp aniž bys hrábnul do motoru,tak pak člověk pozná,že ta snazší cesta má něco do sebe :-)
Měl bys tam mít tuším F2 emulzky,proto těch 150/200 zhruba a to na škodovce nepojede,kup něco rozumně navrtanýho a bude to fungovat hned líp.Můžu ti něco nadhodit,ale to už na SZ,není to pro mě žádný tajemství,ale nezaslouží si to vědět každý vocas.
A jo,1,3 vs. 1,4 není žádný extra rozdíl v koních,jako zatvrzelý "jednatrojkař" mám něco za sebou,třeba ty 1,4 :-D Ale páku na klice neokecáš,byť by si fábka už zasloužila adekvátně delší ojnice,ale zvednout zdvih a dát nižší písty je to nejsnazší řešení a i dosti účinné.
40DFI bylo tuším nějak takto jak řikáš,ale abych nekecal,možná to jsou jeho větší bratříčkové :-) Ale dost často,respektive téměř výhradně se používaly DCNF,asi pro jejich subtilnost.
d62-a.sdn.cz/d_62/.../5sl Fx.jpeg
Ale rozteč nesedí,má to tuším na dýlku trochu větší vzdálenost števtů a ten jeden na škodovce stejně nevypadá tak COOL :-)
Prostě to ber tak,že tenhle karbec je prostě moc velký a je celkem zbytečný se s ním srát,brát ho jako "investici" O.K.A pokud se s ním chceš srát,použij ho jako byl použit,udělat sání 2-4 s pořádným tvarem a průřezem,tak to potom smysl má.Ale uplně stejně se pak dá hrabat s DCOE nebo IDF a výsledek bude uplně zase někde jinde...všechny fáze jsem si prošel a ono když ti potom karbeci udělají 15-20hp aniž bys hrábnul do motoru,tak pak člověk pozná,že ta snazší cesta má něco do sebe :-)
Měl bys tam mít tuším F2 emulzky,proto těch 150/200 zhruba a to na škodovce nepojede,kup něco rozumně navrtanýho a bude to fungovat hned líp.Můžu ti něco nadhodit,ale to už na SZ,není to pro mě žádný tajemství,ale nezaslouží si to vědět každý vocas.
A jo,1,3 vs. 1,4 není žádný extra rozdíl v koních,jako zatvrzelý "jednatrojkař" mám něco za sebou,třeba ty 1,4 :-D Ale páku na klice neokecáš,byť by si fábka už zasloužila adekvátně delší ojnice,ale zvednout zdvih a dát nižší písty je to nejsnazší řešení a i dosti účinné.
40DFI bylo tuším nějak takto jak řikáš,ale abych nekecal,možná to jsou jeho větší bratříčkové :-) Ale dost často,respektive téměř výhradně se používaly DCNF,asi pro jejich subtilnost.
d62-a.sdn.cz/d_62/.../5sl Fx.jpeg
Ale rozteč nesedí,má to tuším na dýlku trochu větší vzdálenost števtů a ten jeden na škodovce stejně nevypadá tak COOL :-)
21:34:48
22.09.2022
22.09.2022
zdeny10
-> Petr Urban:
Péťo v minulosti už jsme si o nějakých motorových věcech psali, pokud se nepletu konkrétně o hlavách a je mi více než jasné, že především praktickými zkušenostmi tě konkurovat nemůžu. A stejně jako tehdy musím i teď pronést, že se vše odvíjí od našich možností a času, který jsme s tátou schopni investovat konkrétně do tohoto auta. Konkrétně teď, když mi doma roste SNAD závodní nástupce (v sobotu mu bylo třináct měsíců), tak závodní auto odpočívá v garáži a ještě nějakou dobu bude. Ještě máme totiž rozdělanou jednu feldu, kterou jsem si koupil v 18ti, tehdy prošla řekněme TEHDY aktuálním decentním tuningem, ovšem zub času a rozmary mládí se na ní podepsali. Každopádně auto je moje srdcovka a chceme ho zreinkarnovat a mít jako "velkého angličáka" na hezké letní víkendy. Z toho je samozřejmě přítelkyně ohromně nadšená - vysvětluj ženské, že auto, které vyjede párkrát za rok může mít větší citovou hodnotu než jakákoliv "dailyna" :-D :-D :-D Do toho vyvařujeme naší feldu (daily kombíka) a to vše ruku v ruce s dalšími kšefty na jiných autech. Nechci se vymlouvat. Jen se tě snažím vysvětlit, že odladění závodního auta u tebe by bylo moc fajn, ale minimálně v této době to nelze zrealizovat.
Jak jsem psal Vaškovi - pokusím se udělat lehkou korekci trysek a vzdušníků, i když jsem si dobře vědom, že to je jen špička ledovce v setupu karburace. Ale zkusím to. Když to neklapne, svět se nezboří. Auto funguje i na osvědčeném LEKRu.
Ale Péťo - zpět na začátek. Nechme WEBER WEBERem. Rád bych se ještě jednou zeptal na ten můj konkrétní dotaz - náhodou - nepozastavil ses někdy nad těmi abnormálně malými vzdušníky u favoriťáckého LEKRu? I jeho předchůdci (EDSR, SEDR) mají vzdušníky klidně i dvakrát tak velké při dejme tomu obdobných tryskách a difuzorech. Především proto jsem vás tímto rozsáhlým vláknem zatěžoval. Především o této zajímavosti jsem se chtěl dozvědět více. Lámání hlavu nad prozatím chudým WEBERem z Ferrari si nechme na jindy ;-)
A co se fotek a info o mých škodovkách týče - sice to není nic na chlubení (doufám, že nebudu naopak pro smích), ale pokud to alespoň někdo ocení, rád to doplním ;-) Ovšem až během příštího týdne. Vykroutit se z aktuálního rodinného víkendu na Šumavě už prostě nedokážu :-D :-D :-D
Péťo v minulosti už jsme si o nějakých motorových věcech psali, pokud se nepletu konkrétně o hlavách a je mi více než jasné, že především praktickými zkušenostmi tě konkurovat nemůžu. A stejně jako tehdy musím i teď pronést, že se vše odvíjí od našich možností a času, který jsme s tátou schopni investovat konkrétně do tohoto auta. Konkrétně teď, když mi doma roste SNAD závodní nástupce (v sobotu mu bylo třináct měsíců), tak závodní auto odpočívá v garáži a ještě nějakou dobu bude. Ještě máme totiž rozdělanou jednu feldu, kterou jsem si koupil v 18ti, tehdy prošla řekněme TEHDY aktuálním decentním tuningem, ovšem zub času a rozmary mládí se na ní podepsali. Každopádně auto je moje srdcovka a chceme ho zreinkarnovat a mít jako "velkého angličáka" na hezké letní víkendy. Z toho je samozřejmě přítelkyně ohromně nadšená - vysvětluj ženské, že auto, které vyjede párkrát za rok může mít větší citovou hodnotu než jakákoliv "dailyna" :-D :-D :-D Do toho vyvařujeme naší feldu (daily kombíka) a to vše ruku v ruce s dalšími kšefty na jiných autech. Nechci se vymlouvat. Jen se tě snažím vysvětlit, že odladění závodního auta u tebe by bylo moc fajn, ale minimálně v této době to nelze zrealizovat.
Jak jsem psal Vaškovi - pokusím se udělat lehkou korekci trysek a vzdušníků, i když jsem si dobře vědom, že to je jen špička ledovce v setupu karburace. Ale zkusím to. Když to neklapne, svět se nezboří. Auto funguje i na osvědčeném LEKRu.
Ale Péťo - zpět na začátek. Nechme WEBER WEBERem. Rád bych se ještě jednou zeptal na ten můj konkrétní dotaz - náhodou - nepozastavil ses někdy nad těmi abnormálně malými vzdušníky u favoriťáckého LEKRu? I jeho předchůdci (EDSR, SEDR) mají vzdušníky klidně i dvakrát tak velké při dejme tomu obdobných tryskách a difuzorech. Především proto jsem vás tímto rozsáhlým vláknem zatěžoval. Především o této zajímavosti jsem se chtěl dozvědět více. Lámání hlavu nad prozatím chudým WEBERem z Ferrari si nechme na jindy ;-)
A co se fotek a info o mých škodovkách týče - sice to není nic na chlubení (doufám, že nebudu naopak pro smích), ale pokud to alespoň někdo ocení, rád to doplním ;-) Ovšem až během příštího týdne. Vykroutit se z aktuálního rodinného víkendu na Šumavě už prostě nedokážu :-D :-D :-D
21:08:11
22.09.2022
22.09.2022
zdeny10
-> Václav Vašák:
Vašku děkuji za názor. Jsem klidnější, že jsem se utvrdil v tom, že trhání si vlasů u vzorečků v excelu je řekněme zbytečný "stres". I já ty čísla bral prioritně jako základní nastavení pro sériová auta. Co se samotných weberů týče - i já našel nějaké "rozumy" přímo k nim, dokonce i rozsáhlou tabulku v jakých autech byl jaký typ použit, dokonce i s konkrétním natryskováním. Konkrétně DFI2 byl prioritně využíván ve "trojspřeží" na dvanáctiválcovém Ferrari :-D To jen tak na okraj, co jsem vybádal :-)
Určitě jsem nepočítal s tím, že to dám na auto a "poletí to". Ale chtěl jsem se od něčeho odpíchnout, a tak raději než abych koupil kompletní sadu zaměnitelných střev, chtěl jsem jít cestou menšího odporu a pokusit se zúžit nákup dílu na minimum. Ostatně pořád se bavíme o hobby závodění. Jako ano - snažíme se nepytlíkovat to "horkou jehlou" jako nejeden z mých rivalů (tedy přátel - přeci jen jsme tam skvělá parta), snažíme se zjišťovat maximum o všech komponentech, které do auta putují, ale samozřejmě to má určité meze. Na brzdě auto bylo, ale spíše kvůli zjištění, kdy je nejoptimálnější přeřazovat a také ze zvědavosti porovnání dvou motorů, které máme na závody připravené. Jsou plus minus totožné, co se hlavy a vačky týče, ovšem jeden má "spodek" klasický favorit 1.3 a druhý je právě "fábiácký". Pro zajímavost - výkonově je rozdíl cca. 5 koní, avšak na točivém momentu už je rozdíl znatelnější. Takže závodit se dá s obojím, snad jen s tím, že ta čtrnáctka jde LOGICKY trochu lépe "odspoda". Ale končím s plkáním - o tom toto vlákno není :-)
Doufám, že se nebudeš zlobit, ale karbec si přeci jen nechám. Dám mu ještě šanci v lehké korekci trysek a vzdušníků (o záměnných emulzních trubicích, hladině paliva v plovákovce a dalších věcech samozřejmě vím, ale to už je na úroveň našeho závodění opravdu veliká laborka) a když to nedopadne, pojedeme vesele LEKR dál a tohoto historika si vystavím u sebe. Podpálené ventily mi za tu "parádu" určitě nestojí a jako hezký kus nábytku - proč ne :-D Přeci jen jsme mu už i teď věnovali především dost času na to, abych ho "jen tak" poslal dál do světa. Věřím, že mi rozumíš ;-)
Ale určitě nepálím mosty, jsem rád za věcný názor, kontakt na sebe máme, a tak nevidím důvod, proč bychom kdykoliv nemohli cokoliv věcně probrat ;-)
Vašku děkuji za názor. Jsem klidnější, že jsem se utvrdil v tom, že trhání si vlasů u vzorečků v excelu je řekněme zbytečný "stres". I já ty čísla bral prioritně jako základní nastavení pro sériová auta. Co se samotných weberů týče - i já našel nějaké "rozumy" přímo k nim, dokonce i rozsáhlou tabulku v jakých autech byl jaký typ použit, dokonce i s konkrétním natryskováním. Konkrétně DFI2 byl prioritně využíván ve "trojspřeží" na dvanáctiválcovém Ferrari :-D To jen tak na okraj, co jsem vybádal :-)
Určitě jsem nepočítal s tím, že to dám na auto a "poletí to". Ale chtěl jsem se od něčeho odpíchnout, a tak raději než abych koupil kompletní sadu zaměnitelných střev, chtěl jsem jít cestou menšího odporu a pokusit se zúžit nákup dílu na minimum. Ostatně pořád se bavíme o hobby závodění. Jako ano - snažíme se nepytlíkovat to "horkou jehlou" jako nejeden z mých rivalů (tedy přátel - přeci jen jsme tam skvělá parta), snažíme se zjišťovat maximum o všech komponentech, které do auta putují, ale samozřejmě to má určité meze. Na brzdě auto bylo, ale spíše kvůli zjištění, kdy je nejoptimálnější přeřazovat a také ze zvědavosti porovnání dvou motorů, které máme na závody připravené. Jsou plus minus totožné, co se hlavy a vačky týče, ovšem jeden má "spodek" klasický favorit 1.3 a druhý je právě "fábiácký". Pro zajímavost - výkonově je rozdíl cca. 5 koní, avšak na točivém momentu už je rozdíl znatelnější. Takže závodit se dá s obojím, snad jen s tím, že ta čtrnáctka jde LOGICKY trochu lépe "odspoda". Ale končím s plkáním - o tom toto vlákno není :-)
Doufám, že se nebudeš zlobit, ale karbec si přeci jen nechám. Dám mu ještě šanci v lehké korekci trysek a vzdušníků (o záměnných emulzních trubicích, hladině paliva v plovákovce a dalších věcech samozřejmě vím, ale to už je na úroveň našeho závodění opravdu veliká laborka) a když to nedopadne, pojedeme vesele LEKR dál a tohoto historika si vystavím u sebe. Podpálené ventily mi za tu "parádu" určitě nestojí a jako hezký kus nábytku - proč ne :-D Přeci jen jsme mu už i teď věnovali především dost času na to, abych ho "jen tak" poslal dál do světa. Věřím, že mi rozumíš ;-)
Ale určitě nepálím mosty, jsem rád za věcný názor, kontakt na sebe máme, a tak nevidím důvod, proč bychom kdykoliv nemohli cokoliv věcně probrat ;-)
08:04:55
22.09.2022
22.09.2022
Petr Urban
-> zdeny10: proč nemáš vyplněnou kartu základními údaji a třeba i auto...
Buď můžeš delší dobu nakupovat do karb. věcí a zkoušet nebo se domluvit, stavit se a nechat si to nastavit...
Většinou má každý velmi jinak upraven motor, těžko bude mít někdo přesně tvůj set up a tak jakákoliv rada bude možná jen zavádějící, druhá věc že o vlivu a následku měněných věcí v karb. jsou bohužel často velmi scestné závěry. Jen tryskou a vzdušníkem to možná naladit nepůjde.
Buď můžeš delší dobu nakupovat do karb. věcí a zkoušet nebo se domluvit, stavit se a nechat si to nastavit...
Většinou má každý velmi jinak upraven motor, těžko bude mít někdo přesně tvůj set up a tak jakákoliv rada bude možná jen zavádějící, druhá věc že o vlivu a následku měněných věcí v karb. jsou bohužel často velmi scestné závěry. Jen tryskou a vzdušníkem to možná naladit nepůjde.
00:44:13
22.09.2022
22.09.2022
Václav Vašák
-> zdeny10: karbec je vždy difuzor,rozprašovač,emulz
ka/tryska/vzdušník...lekr má třeba dost zvrácené emulzky :-) Moc nad tím nepřemýšlej a vrať se k lekru,pokud to tak nějak fungovalo.Se 40 DFI (dost lidí si bude myslet,že to je překlep z IDF) jsem se něco natrápil a umí to jet jako prase,ale porodní bolesti více méně jako asi ty,přechody žádné a bohatost smrtelná :-( Ale co jsem zjistil po pár letech na brzdě,tak ať dáš na klasické sání cokoliv,vždycky bude limitní to sání.Udělej k tomu sání jiné a poznáš,jaký to bude rozdíl.
A výpočty nefungujou,tím se vůbec netrap,to je tak možná na sériový motor a pouze s karbecem Weber,na které jsou tyhle mimotechnické pomůcky více méně vymyšlené a pochází to z manuálu Weber,který jsem například celý přelouskal a zjistil pouze,že se tím nedá řídit :-)
Pokud by ses chtěl karbecu zbavit,tak bych ho koupil na poličku k dalším,které se mě tady za ty léta sešly a více méně z nostalgie,já jsem s ním byl docela spokojený ve finále,ale jsou lepší karbeci na škodovku a jenom doufám,že nemáš ten můj,ono jich moc nebylo a osobně jsem viděl prodávat asi jenom 3-4 za posledních asi 15let.Ten můj byla pěkná domrdávka od předchozího majitele,já tím oddělal motor,pak rozchodil,najel pár tisíc a zjistil,že obří jednokomorák,což tohle nefakto je,protože to má styl klapek jako DGS,není uplně TOP na běžné ježdění.Teď preferuji Weber DCOE,kde jsou 4 -klapky,ale každá komora = jedna klapka a tím pádem je poměr 2x28 nebo 1x34 pro válec celkem pochopitelný a zde opravdu není více = lépe :-)
A každý motor chce něco jiného,ideální fyzika zde téměř neexistuje :-)
A výpočty nefungujou,tím se vůbec netrap,to je tak možná na sériový motor a pouze s karbecem Weber,na které jsou tyhle mimotechnické pomůcky více méně vymyšlené a pochází to z manuálu Weber,který jsem například celý přelouskal a zjistil pouze,že se tím nedá řídit :-)
Pokud by ses chtěl karbecu zbavit,tak bych ho koupil na poličku k dalším,které se mě tady za ty léta sešly a více méně z nostalgie,já jsem s ním byl docela spokojený ve finále,ale jsou lepší karbeci na škodovku a jenom doufám,že nemáš ten můj,ono jich moc nebylo a osobně jsem viděl prodávat asi jenom 3-4 za posledních asi 15let.Ten můj byla pěkná domrdávka od předchozího majitele,já tím oddělal motor,pak rozchodil,najel pár tisíc a zjistil,že obří jednokomorák,což tohle nefakto je,protože to má styl klapek jako DGS,není uplně TOP na běžné ježdění.Teď preferuji Weber DCOE,kde jsou 4 -klapky,ale každá komora = jedna klapka a tím pádem je poměr 2x28 nebo 1x34 pro válec celkem pochopitelný a zde opravdu není více = lépe :-)
A každý motor chce něco jiného,ideální fyzika zde téměř neexistuje :-)
21:33:19
21.09.2022
21.09.2022
zdeny10
Ahoj přátelé,
než se začtete do tohoto slohu, měli byste vědět, že je to spíše článek na dlouhé "zimní" večery a je to především diskuzní okénko než nějaký "světoborný" dotaz na vás, fundované mechaniky. Spíše jde o zajímavé zjištění, které bych rád probral s těmi z vás, kteří se nad tím třeba také někdy pozastavili.
Úvodem proč a jak jsem se k této problematice dostal. Věnuji se amatérskému hobby autocrossu, "jezdím Feldu" s 1.4 motorem (nic zásadního - ostřejší vačka, leštěné sání, výfuk 4-1, lehce opracovaná sedla a vodítka ventilů, leštěné zvětšené sací kanály, nepatrně snížená hlava, blok favorit s klikovým mechanismem z Fábie). Doposud jsem jezdil a BYL SPOKOJENÝ s upraveným sériovým karburátorem LEKR 28-30. Úprava po jeho rozborce tkví v mechanickém spřažení obou klapek a přetryskování z 92,5/120 na 120/150. Auto se dle našeho názoru (kord s "přeskládanou" převodovkou) hýbe dobře, poháry vozí, jsme tedy při našich možnostech nadmíru spokojeni. Ale...dostal se mi do ruky dnes již historický karburátor WEBER 40 DFI, s tím, že jeho použitím by se potenciál auta mohl třeba ještě zvýšit. No ale samozřejmě nic není jen tak - karbec vyzkoušen, dle měření na lambdě "chudý jako prase", přechod z volnoběhu do otáček při prudkém sešlápnutím plynu má obrovskou díru, budeme muset přetryskovávat. A tak jsem začal bádat a číst...
Dostal jsem se k celkem chytrému rozboru karburace jako takové a k základním výpočtům ať už difuzorů vztaženým k objemu auta a maximálním otáčkám, tak k výpočtům trysek a vzdušníků. Jen okrajově zmíním, že difuzor se údajně počítá podle určitého vzorce, tryska je pak čtyř až pěti násobek velikosti difuzoru a o co mi v tomto slohu především jde - vzdušník je zpravidla TRYSKA + 50. Dejme tomu, že všemu teoreticky rozumím, začal jsem tedy studovat různé typy karburátorů a jejich sériové tryskování. Uvedu několik modelů:
SEDR Š120L - 1.komora - difuzor 20 tryska 108 vzdušník 190
2.komora - difuzor 24 tryska 130 vzdušník 140
SEDR Š136L - 1.komora - difuzor 22 tryska 115 vzdušník 210
2.komora - difuzor 24 tryska 135 vzdušník 160
Lada 2101 - 1.komora - difuzor 23 tryska 135 vzdušník 170
2.komora - difuzor 23 tryska 125 vzdušník 190
pak jsem našel nějaký web, kde kluci zkoušeli dva typy weberů na Š100:
weber 40 DCOE 2 - difuzor 33 tryska 140 vzdušník 180 (samozřejmě obě komory)
weber 28/36 DCD - 1.komora - difuzor 24 tryska 130 vzdušník 220
2.komora - difuzor 26 tryska 135 vzdušník 210
zmíním i můj "chudý" weber 40 DFI:
difuzor 28 tryska 155 vzdušník 200 (obě komory)
Kdybych neinvestoval do jeho koupě, relativně nákladné výrobě mezikusu na sání a času na výrobu klece na vzduchový filtr, tak bych nad vším mávl rukou, nic bych neřešil a spokojeně závodil se svým osvědčeným LEKRem. Kdo ví - třeba to tak dopadne, ale zkusit se má všechno, že ;-)
a teď už tedy k samotnému sériovému LEKRu:
1.komora - difuzor 20 tryska 92,5 vzdušník 100
2.komora - difuzor 24 tryska 120 vzdušník 100
Když to vše tak nějak prolítnete očima, je patrné, že poměr tryska vůči difuzoru je plus minus opravdu čtyřikrát až pětkrát větší než difuzor a vzdušník bývá ve všech případech (kromě LEKRu) o poznání větší než tryska. A proč tedy vlastně tohle všechno píšu - právě kvůli velikosti vzdušníků na standartním favoriťáckém LEKRu. Vzdušník pouze 100? Netušíte proč je v porovnání s "konkurencí" průměr vzdušníku na tomto typu karbce tak malý? A co se týče toho mého přetryskovaného LEKRu - není to můj výmysl. Takto přetryskováno mají i jiní "borci", kteří též závodí řekněme s "Áčkovým" LEKRem. Tam je pak poměr tryska/vzdušník naprosto zvrácený protože trysky jsou pak dokonce o poznání větší než vzdušníky. Ovšem funguje to, používá se to, bohatost směsi ani po tomto přetryskování není "nebezpečně" vysoká. Ale po fyzikální stránce tomu opravdu nerozumím.
Pokud jste se prolouskali až sem, asi tušíte, jak tedy zní můj námět k diskuzi. Čím jsou opodstatněné tak extrémně malé vzdušníky u favoriťáckých karburátorů, když fyzikální zákonitosti mluví jinak :-)
Děkuji všem vášnivým čtenářům za přečtení a pokud se tu objeví třeba jen jeden názor, budu nesmírně rád.
Mějte se fajn.
Zdeny
než se začtete do tohoto slohu, měli byste vědět, že je to spíše článek na dlouhé "zimní" večery a je to především diskuzní okénko než nějaký "světoborný" dotaz na vás, fundované mechaniky. Spíše jde o zajímavé zjištění, které bych rád probral s těmi z vás, kteří se nad tím třeba také někdy pozastavili.
Úvodem proč a jak jsem se k této problematice dostal. Věnuji se amatérskému hobby autocrossu, "jezdím Feldu" s 1.4 motorem (nic zásadního - ostřejší vačka, leštěné sání, výfuk 4-1, lehce opracovaná sedla a vodítka ventilů, leštěné zvětšené sací kanály, nepatrně snížená hlava, blok favorit s klikovým mechanismem z Fábie). Doposud jsem jezdil a BYL SPOKOJENÝ s upraveným sériovým karburátorem LEKR 28-30. Úprava po jeho rozborce tkví v mechanickém spřažení obou klapek a přetryskování z 92,5/120 na 120/150. Auto se dle našeho názoru (kord s "přeskládanou" převodovkou) hýbe dobře, poháry vozí, jsme tedy při našich možnostech nadmíru spokojeni. Ale...dostal se mi do ruky dnes již historický karburátor WEBER 40 DFI, s tím, že jeho použitím by se potenciál auta mohl třeba ještě zvýšit. No ale samozřejmě nic není jen tak - karbec vyzkoušen, dle měření na lambdě "chudý jako prase", přechod z volnoběhu do otáček při prudkém sešlápnutím plynu má obrovskou díru, budeme muset přetryskovávat. A tak jsem začal bádat a číst...
Dostal jsem se k celkem chytrému rozboru karburace jako takové a k základním výpočtům ať už difuzorů vztaženým k objemu auta a maximálním otáčkám, tak k výpočtům trysek a vzdušníků. Jen okrajově zmíním, že difuzor se údajně počítá podle určitého vzorce, tryska je pak čtyř až pěti násobek velikosti difuzoru a o co mi v tomto slohu především jde - vzdušník je zpravidla TRYSKA + 50. Dejme tomu, že všemu teoreticky rozumím, začal jsem tedy studovat různé typy karburátorů a jejich sériové tryskování. Uvedu několik modelů:
SEDR Š120L - 1.komora - difuzor 20 tryska 108 vzdušník 190
2.komora - difuzor 24 tryska 130 vzdušník 140
SEDR Š136L - 1.komora - difuzor 22 tryska 115 vzdušník 210
2.komora - difuzor 24 tryska 135 vzdušník 160
Lada 2101 - 1.komora - difuzor 23 tryska 135 vzdušník 170
2.komora - difuzor 23 tryska 125 vzdušník 190
pak jsem našel nějaký web, kde kluci zkoušeli dva typy weberů na Š100:
weber 40 DCOE 2 - difuzor 33 tryska 140 vzdušník 180 (samozřejmě obě komory)
weber 28/36 DCD - 1.komora - difuzor 24 tryska 130 vzdušník 220
2.komora - difuzor 26 tryska 135 vzdušník 210
zmíním i můj "chudý" weber 40 DFI:
difuzor 28 tryska 155 vzdušník 200 (obě komory)
Kdybych neinvestoval do jeho koupě, relativně nákladné výrobě mezikusu na sání a času na výrobu klece na vzduchový filtr, tak bych nad vším mávl rukou, nic bych neřešil a spokojeně závodil se svým osvědčeným LEKRem. Kdo ví - třeba to tak dopadne, ale zkusit se má všechno, že ;-)
a teď už tedy k samotnému sériovému LEKRu:
1.komora - difuzor 20 tryska 92,5 vzdušník 100
2.komora - difuzor 24 tryska 120 vzdušník 100
Když to vše tak nějak prolítnete očima, je patrné, že poměr tryska vůči difuzoru je plus minus opravdu čtyřikrát až pětkrát větší než difuzor a vzdušník bývá ve všech případech (kromě LEKRu) o poznání větší než tryska. A proč tedy vlastně tohle všechno píšu - právě kvůli velikosti vzdušníků na standartním favoriťáckém LEKRu. Vzdušník pouze 100? Netušíte proč je v porovnání s "konkurencí" průměr vzdušníku na tomto typu karbce tak malý? A co se týče toho mého přetryskovaného LEKRu - není to můj výmysl. Takto přetryskováno mají i jiní "borci", kteří též závodí řekněme s "Áčkovým" LEKRem. Tam je pak poměr tryska/vzdušník naprosto zvrácený protože trysky jsou pak dokonce o poznání větší než vzdušníky. Ovšem funguje to, používá se to, bohatost směsi ani po tomto přetryskování není "nebezpečně" vysoká. Ale po fyzikální stránce tomu opravdu nerozumím.
Pokud jste se prolouskali až sem, asi tušíte, jak tedy zní můj námět k diskuzi. Čím jsou opodstatněné tak extrémně malé vzdušníky u favoriťáckých karburátorů, když fyzikální zákonitosti mluví jinak :-)
Děkuji všem vášnivým čtenářům za přečtení a pokud se tu objeví třeba jen jeden názor, budu nesmírně rád.
Mějte se fajn.
Zdeny