1.3 motory se vstřikováním, starty

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 22.04.2022 do 13.06.2022, založil/a Borderer
řadit dle data
23:54:19
13.06.2022
Jozka
-> Viliam 13.06.22 22:14:30: Rozložený přísady v palivu ventily přilepí, řešil jsem už nejmíň 3x.. Dokonce i ohnutou - asi když vypadla nešikovně.
22:21:17
13.06.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Viliam: Zajímavý. Já takhle řešil vypadnutou tyčku u Johna Deera 4045 u zánovního motoru a příčina byla v tom, že z nějakýho důvodu zatuhnul ventil ve vodítku. Ventil jsem vyťukal ven kladivem přes mosaznou tyčku. Vyčistil jsem ventil i vodítko od "sazí", složili jsme to s kolegou (s novejma guferkama ventilů) a zas to jelo bez problému...
upraveno 1x, naposled 13.06.2022 22:21:54
22:14:30
13.06.2022
Viliam
Boli vypadnuté zdvíhacie tyčky. Ako, netuším. Ďakujem všetkým za komentáre.
10:26:06
13.06.2022
palinator
-> Pavel P..:

To by se asi nestalo po dlouhé době stání.

Tipuju to na zalepený ventily biosložkou.
05:41:58
13.06.2022
Tomaso435
-> Viliam: nemáš vypadlé zdvihací tyčky?
01:19:32
13.06.2022
Pavel P..
Zkusil bych kouknout na tesneni mezi hlavou a sacim potrubim.... u MPi se sani rado povoluje a tesneni odchazi...
10:57:47
12.06.2022
StepaNoFUN
-> Viliam: Začni kompresí. Jestli nemáš měřák, tak jestli to nějakou kompresi má jde zjistit lehce - vyndej všechny svíčky a rukojetí štoubováku, či něčeho jinýho ucpi postupně otvory pro svíčky. Když Ti někdo zastartuje, tak poznáš jak moc velkou silou to musíš držet a jak to "plive". Je to taková "z nouze ctnost", ale jako základ to většinou stačí.
10:01:37
12.06.2022
Bukaj
-> Jumbo: MPi přece nemá kabely ke svíčkám, ale zapalovací modul má vývodky přímo na svíce - předpokládám, že autor zkoušel zapalování s nasazenými a ukostřenými svíčkami, jinak by nic nezjistil, ne?

Navíc psal, že zkoušel několik zapalovacích modulů...
22:49:16
11.06.2022
růža
-> Viliam: A když budeš mít zavřený výfukový ventil a do motoru "poteče" benzín, tak kam se asi schová? Asi nikam. To je takový problém seřídit ventily a pak pokračovat dál? Myslím, že to bude daleko rychlejší varianta, než dělat rovnou palici.



Samozřemě problém se vstřikováním se jeví jako další rozumná varianta, kór když jsou na liště první dva vstřiky u sebe a další dva o kus dál.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 22:51:45
22:37:59
11.06.2022
Viliam
Lišty som pre istotu skúšal tri, nastrkal do nich sviečky, priložil k víku a niekto točil motorom. Všetky hádzali iskru rovnako. Predpokladám, že sviečku zaleje veľké množstvo benzínu, preto nezapáli. Ale kedže to robí aj po prehádzaní vstrekovačov na tých istých dvoch valcoch...

Posledné zistenie - sviečky som založil suché a hoci motor pretočil len pár otáčok, cca dve sekundy, vytiahol som ich mokré - preto mi napadlo či vo valcoch nie je z nejakého dôvodu benzín. Keďže po týždni s vytiahnutými sviečkami sa to správalo rovnako, prišiel som po radu sem.



Prv, než sa pustím do odstrojovania hlavy, by som rád aspoň teoreticky vedel ako môžu "neseřízené" ventily spôsobovať zalievanie sviečok/valcov? benzínom. Prípadne, napadlo mi aj už spomínané tesnenie pod hlavou, ale to by boli valce utopené olejom, nie benzínom. Ani jedna možnosť mi logiku nedáva.



Ak by bolo fuknuté tesnenie medzi valcom 1 a 2, nemalo by to kompresiu, chápem. Ale aj po pár sekundách bežania motora by boli sviečky úplne mokré? Nemám poňatia, koľko benzínu má také auto vstrekovať. Ak, tak mi to príde asi najlogickejšie riešenie. Do výmeny tesnenia sa mi však nechce, preto by som rád najprv vylúčil všetky ostatné možné alternatívy.
upraveno 2x, naposled 11.06.2022 22:46:08
19:08:08
11.06.2022
StepaNoFUN
Kdyby byla KO lista v jedny pulce, tak nepali 1-3, nebo 4-2. A ne prvni 2. Tady to bude mechanicka zavada.

Jako treba prohorely tesneni hlavy mezi 1-2 valcem - bez komprese. Nebo ventily, jak pise Bukaj. Na foukly tesneni pod sanim by to nejak jelo.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 19:10:53
19:04:52
11.06.2022
krtik
-> Viliam:

Vyměň zapalovací lištu. MPi lišta pálí 2+2 svíčky najednou.

Do lišty jde pouze palubní napětí, VN se transformuje až v liště.



edit: sorry, blbě čtu. Takže příspěvek úplně k ničemu :-D.
upraveno 2x, naposled 11.06.2022 19:13:11
18:17:39
11.06.2022
Jumbo
-> Bukaj: MPi uz ma zapalovaci listu, ne? Zajimalo by me, kde meril jiskru, jestli primo na svicce zapojene do modulu v liste, nebo jenom na privodnim kabelu. Pokud jenom na kabelu, videl bych to na KO zapalovaci listu...
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 18:18:21
17:54:03
11.06.2022
Bukaj
-> Jumbo: Tak to chápu také.

Seřídil bych nejdřív ventily a změřil kompresní tlaky ve válcích, aby se vyloučila případná mechanická závada, pokud budou tlaky OK, tak chyba zapalování nebo vstřiků...
16:29:26
11.06.2022
Jumbo
-> Viliam: At se chapeme spravne, mas mokre svicky, jde do nich jiskra, ale nezapali to? Tedy prvni dva valce nejedou a dalsi dva ano?
12:21:21
11.06.2022
Bukaj
-> Viliam: Ventily nevisí?
11:50:36
11.06.2022
Viliam
Opýtam sa v tejto téme, nech nezakladám novú.



Mám "novo"kúpenú Feldu, r. 2000, MPI 40kW, real 15tkm. Auto dlho stálo, pri kúpe nešlo naštartovať, po výmene palivového čerpadla ide na dva valce. Brnkačka, myslel som si. Výmena sviečok, problém pretrváva. Kontrolujeme iskru, iskru máme. Pre istotu som kontroloval iskru s niekoľkými zapaľovacími modulmi. Prve dve sviečky sú stále mokré. Vstrekovače von, vyčistené, založené každý na svoje miesto, prvé dve sviečky mokré. Vstrekovače vymenené medzi sebou, stále sú mokré prvé dve sviečky. Sviečky von, týždeň to takto stálo, nech sa vyparí benzín, ak ním boli valce zaliate. Štart po týždni, beží na dva valce, prve dve sviečky mokré.



Je mi až trápne, že si musím ísť po radu kvôli Felde, ale uvítam každý nápad, keďže mne už došli.
upraveno 1x, naposled 11.06.2022 11:51:09
14:33:00
26.04.2022
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.04.22 14:23:02: BMM zotrvačník má obidva výrezy rovnaké, t. j. nemá tam ten jeden malý zúbok na jednej strane, ktorý MPi má...
20:58:49
23.04.2022
pavucina
-> darklord: Ono toho hrozí víc než jen utavenej ventil... napriklad spatny volnobeh atd...
23:09:50
22.04.2022
darklord
-> pavucina: tak ono je asi hlavne ziaduce obcas striekat ten benzin na zavrety ventil kvoli jeho chladeniu... Lebo ked pouzijes vstrek s l/h takym aby si "daval" len do otvoreneho kanalu, tak realne hrozi ze utavis aj saci ventil...
23:03:00
22.04.2022
pavucina
-> Borderer: Tak kazdej vstrik da pro jeden valec pred ventil, jasne ze se to castecne ovlivni, jako ve vysledku, kdyz je plne sekvencni vstrikovani tak spotreba, vykon je v radu nizsich jednotek % lepsi…



Ale je take vhodne rict, ze i kdyz je sekvencni vstrikovani, ze stejne ne vzdycky vtrikujes do otevreneho ventilu, protoze cas otevreneho ventilu je kratsi nez potrebujes mit otevreny vstrik.
21:40:34
22.04.2022
StepaNoFUN
-> Borderer: S tím si poradí lambda...Proto to bez ní taky žere jak malej tank...
upraveno 1x, naposled 22.04.2022 21:41:13
21:32:10
22.04.2022
Borderer
-> pavucina: Takže je směs prostě odladěna tak, že ty dva vstřiky dají dohromady ideální směs?
21:23:15
22.04.2022
pavucina
-> Robert 106: Ano 1,3 vstrikuje do zavrenyho ventilu.

1,4 uz ma snimac vacky a hlavne podstatne vic zubu na setrvaku, ale damozrejme se to nekdy ztrati, ale abych pravdu tekl, tak nevim jestli 1,4 vstrikuje kazdy valec samostatne, ale tipuji, ze ano, ptz palit do vyfuku nevadi.
21:20:28
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Vono taky neni od věci zapnout zapalování, počkat 2 sekundy a pak teprv startovat... Čerpadlo benzínu má čas to vedení natlakovat.
20:57:59
22.04.2022
Robert 106
-> pavucina: Tohle mi už dlouho vrtá hlavou u fabky 1,4 MPI.

Někdy chytne hned a jindy taky točí, ale chytne vždy. Taky jsem si říkal že hledá první válec.

Mám ale tomu spojení vstřiků rozumět tak, že 1+4 a 2+3 se vstřikuje benzín do zavřenýho ventilu ?
15:27:07
22.04.2022
pavucina
1,3 MPI čeká až najde první válec a zapaluje i vstřikuje 1+4 a 2+3 - vstřiky jsou spojeny jedným drátem.

1,6MPI i 1,3 BMM jak mají rozdělovač tak můžou pálit hned po najítí zubu, u BMM je jeden vstrik, takze vstrikuje i zapaluje okamžitě.

Jak vtřikuje 1,6MPI než najde 1. válec netuším, ale pokud chytá hned. tak je dost možné, že ty první otáčky vstrikuje najednou.
14:23:02
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Tady je setrvak pro MPI, ma dva rozdilny zarezy, to bude jeden typ pro jeden par valcu a druhej typ pro druhej par valcu. BMM bude mit ty zarezy stejny...



www.amd-autodily.cz/motor /setrvacnik-1-3-mpi.html
14:03:04
22.04.2022
Borderer
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Sice má rozdělovač a jeden vstřikovač, ale impulz k zápalu bere stejně z hallova čidla na setrváku. Vlastně mi to nedává už vůbec smysl. 3
14:00:48
22.04.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Tak BMM má rozdělovač a jeden vstřikovač, tam není co řešit a u 1,3 MPI pálí ta lišta na svíčkách po dvojicích - vždy válce 1 s 4 a pak 2 s 3.



Jinak podle kámoše servisáka i vstřikování benzínu je společný pro dvojice válců u MPI, ale nechci kecat, zda to platí pro feldu nebo jestli mi to říkal pro focuse...
upraveno 1x, naposled 22.04.2022 14:01:32
13:51:23
22.04.2022
Borderer
Zdravím,

nevím jestli to tady bylo nebo nebylo ale zajímala by mne jedna věc. Naše slavný OHV motory vybavené vstřikováním, ať už MPi nebo BMM vždy relativně dlouho točí, než chytí, zatímco VW 1.6 ve feldě zpravidla chytá na první otočení.



Celou dobu jsem žil v tom, že Feldí 1.6 dává na všechny 4 válce "něco" paliva tak, aby motor nastartoval a během prvních škytnutí si zjistí správné pořadí válců a pak už dávkuje jednotlivě.



Zatímco OHV 1.3 nejdříve točí, nedává žádné palivo, dokud si nenajde I. válec a pak už vstřikuje rovnou jednotlivě. Dávalo mi to vlastně celou dobu smysl, protože všechny feldy nám doma startují po 2-4tém otočení motoru. Zatímco 120LS umí chytit na první dobrou. Jenže jak vlastně MPi nebo BMM pozná podle setrváku, že má pálit první a ne čtvrtý válec, když zápal mezi těmito válci je jedna otáčka motoru?



Možná blbej dotaz, ale při pátku mne to vrtá v hlavě.
Extreme Tyres