Fabia 1.4 Mpi Ame špatně startuje delším stán

prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 01.02.2022 do 05.05.2022, založil/a Ferdinand
řadit dle data
13:46:13
05.05.2022
Ferdinand
Vyřešeno. Netěsnil vstřikovač. Po natlakování čerpadlem vypustil benzín do sání a motor se totálně zahlcoval. Po výměně startuje na dvě otočení.



Jenom je tu druhý problém, který jsem myslel, ze se vyřeší tím vstřikem. Auto hodně cuká po ubrání a přidání plynu. Musí se fakt hodně citlivě, jinak cukne. Nesouvisí to s otáčkami. Děje se to i na dálnici, ale i v městském provozu. Je to takové neohrabané.



Má: přetěsněné vstřiky, klapku vyčištěnou, nastavenou, přetěsněnou, nové těsnění na sání mezi klapkou a vedením, novou reakční vzpěru špajzky a silentblok špajzky, vyčištěné senzory otáček, nové filtry, paliv. čerpadlo, VIFovaný benzín... A přece cukne. Ještě jsem kropil sání čističem brzd, jestli není fouklé těsnění mezi sáním a hlavou, ale nic se neděje.



Je to trochu otrava.
19:43:03
02.02.2022
Ferdinand
-> HefiMP: to jsem měnil jako první. Nemělo to žádný vliv. Teplotu to ukazuje dobře.

Jo pardon, to nebylo na mě, už koukám.
upraveno 1x, naposled 02.02.2022 20:14:37
19:26:03
02.02.2022
HefiMP
-> Borderer 02.02.22 08:13:30: nemôže byť problém s čidlom teploty motora? Ja som to mal síce na inom motore ale keď sa čidlo pokazilo a neukazovalo potrebný odpor tak riadiaca jednotka išla stale akoby na "sytíč" a vymenil som čidlo teploty a už je po probleme 6
10:51:01
02.02.2022
Ferdinand
-> Borderer: no jo, ale mě pak jede úplně normálně. Týká se to jen těch startů. Mám ještě jednu Fabii, také 1.4 MPI a ta má najeto o 220 tisíc víc, než ta řešená a startuje bez problému.
08:13:30
02.02.2022
Borderer
He, stejný problém mám u Feldy 1.6. Jakmile je teplota motoru v rozmezí 60-70°C, hůř startuje a na volnoběh občas houpne i zdechne. Jediný, na co sem přišel, že je to v tu dobu extrémně bohatý, ale už sem nezjistil proč. Měl sem to rozebraný až na holej motor, včetně kontroly sání, jestli není někde prasklina, vše sem měřil, co se mi nezdálo měnil. Paměť závad ok, live data taky.
22:56:53
01.02.2022
Ferdinand
-> Milan 136: pusou nebo kompresorem a z které strany? Zavřený i když cvaká? Nevypsala by jednotka chybu odvětrání nádrže? Když to takhle blbě nastartuje, tak jakýkoliv další start hned po tom už je dobrý, ne normální, ale dobrý.

Jinak kabelový svazek se dělal při svolávačce chvíli od koupi.



Jinak takhle to chytá studené:
Za studena (15°C venku)




Za tepla se to pak chová takhle + to někdy chcípne nebo se prostě nenastartuje a musí se znova:
1,5 hod. od zastavení
upraveno 2x, naposled 02.02.2022 00:33:47
20:42:05
01.02.2022
Milan 136
-> Ferdinand 01.02.22 19:43:26: Vyndat ho a fouknout do něj. Musí být zavřený.
20:36:56
01.02.2022
U-Geen
-> palinator: heh to znam, ja mel nejak sluslej svazek u motoru... taky to vobcas nejelo.
20:06:28
01.02.2022
palinator
-> Ferdinand:

To mi připomíná jak jsem na Toledu řešil, že auto náhodně přestane reagovat na plyn, jednou za mrtě dlouho... A po chvíli se to zase opraví...

Bylo to tak absurdní, že na konci se to chovalo tak, že auto nejelo, popotlačilo se o 10 cm dopředu, jelo, couvlo zpět, nejelo.. A takhle furt dokola... Kabeláž (v tomto případě od plynu) je svině.
19:43:26
01.02.2022
Ferdinand
Ten ventil nějak jde otestovat? Už jsem se na něj zaměřil, jestli funguje. Dělal jsem to přes aktivní členy na vagu a cvakal.



Teoreticky mužů otestovat vstřiky tak, že odpojím čerpadlo vytažením pojistky, zastartuji - čímž klesne tlak a pak to buď bude dál blbě startovat nebo ne? Předpokládám, že by kapal pod tlakem. Vstřikům prý dělali test těsnosti, tak nevím.



Může mít souvislost nastavení ventilů? Dostal jsem na to tip, ale někdo jiný zase řekl, že hydra mají dost velké rozmezí a dost poberou.



Na tech webu někdo popisoval úplně stejnou závadu, akorát na 1.3 MPI, kterou vyřešil opravou kabelu senzoru otáček. Já je měnil a i s kabeláží různě cvičil a nic. V paměti závad se za celou dobu žádná neobjevila.
19:23:25
01.02.2022
Milan 136
Zaměřil bych se na ventil odvětrání nádrže. Musí být na jednu stranu těsný. Přes něj se to může ulejvat. A že jsou čištěné vstřiky neznamená, že jsou OK. Mohou kapat. Vyndal bych lištu, natlakoval čerpadlo a dal pod ně papír. Nesmí kapat.
17:32:14
01.02.2022
Ferdinand
Dobrý den,



nevím, kde všude bych se pídil po řadě, tak zkouším i tady. Mám Fabii 1.4 MPI AME 50 kW jednolambda, jednokat a motor špatně startuje po odstávce za tepla. Za studena chytne na jedno otočení, za tepla chytá také dobře, ale jakmile po jízdě zůstane stát 10 minut a déle, pak startér točí a točí, motor chytá na 15 otočení a u toho se klepe. Následně jede normálně. Tenhle stav vydrží i po dvou hodinách. Když dokonale prochladne, zase startuje normálně. Někdy nemusí ani jet. Stačí auto nechat na slunci v horku v létě a startuje blbě. Absolutně už nevím, co s tím.



Měnilo se: palivové čerpadlo, filtr, čistily se vstřiky, měnily se svíčky, zapalovací lišta, řídící jednotka motoru, senzory otáček (oba), čidlo teploty na termostatu, čistila se škrtící klapka + reset vagem, kontrolovaly se všechny živé hodnoty na Vagu, měnila se lambda za originál... Snad je to vše.



Našel jsem, že v tom nejsem sám a trápilo to i Felicie, ale rozuzlení na webech prostě není.



Díky za případné zkušenosti.
Extreme Tyres