skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po startu přidá plyn
18:58:28
21.04.2022
21.04.2022
Matsoft
-> StepaNoFUN 10.04.22 13:16:11: To jestli je to ftdi nebo ch340 zavisi od pouziteho chipu prevodniku... v kkl kabelech se pouzivaly oba.
20:52:29
14.04.2022
14.04.2022
StepaNoFUN
-> Borderer: Tak volnoběh si sama umí zjistit a podle něj si určí úhel otevření. A stačej ji k tomu ty mezní hodnoty, který jsou vlastně základní nastavení.
EDIT: Tam by byl problém spíš s vymazáním adaptačních hodnot, který se má dělat před základním nastavením.
EDIT: Tam by byl problém spíš s vymazáním adaptačních hodnot, který se má dělat před základním nastavením.
13:26:30
14.04.2022
14.04.2022
Borderer
-> StepaNoFUN: Podle mne pleteme trochu jablka a hrušky. Při zapnutí zapalování si jednotka podle mne ošahá odpor potenciometru na vrchním i spodním doraze, kdy ví přesně úhel otevření. Pak si vyvolá z paměti potřebný úhel otevření pro volnoběh a interpolací si zjistí správný odpor. Jenže ten potřebný úhel otevření se mění podle zasrání klapky atd. ...Ale jen hádám, jinak by musela příručka opravdu kecat, protože sem na 1.6 vystřídal za těch 200 tisíc km 4 klapky, než sem se dokopal koupit novou.
12:46:29
14.04.2022
14.04.2022
Borderer
-> StepaNoFUN: Ne - e, u jedna šest si ta klapka sice ťukne o oba dorazy, ale pak si načte adaptační hodnoty. Když sem ji notně zasratou čistil, diagnostiku nemaje, tak sem pak cca 500km jezdil 50km/h na čtyřku, aniž bych musel šlapat na plynovej pedál. Drželo to cca 2 tisíce otáček. Pak se to začalo rovnat a během dalších 100km se to už chovalo správně.
22:04:56
10.04.2022
10.04.2022
Milan 136
-> StepaNoFUN 10.04.22 19:52:52: Ona ta Siemens jednotka je vůbec taková celá zvláštní
19:52:52
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> Milan 136: Neříkám nic jinýho. Jen u tý 1,3 to není úplně hned. Ale po vcelku krátkám čase to zvádne.
19:50:58
10.04.2022
10.04.2022
Milan 136
-> StepaNoFUN 10.04.22 18:27:53: Ona většina jednotek si to nastavení dokáže udělat sama po vymazání adaptaček.
18:27:53
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Ona si ho 1,3 jestli si dobře pamatuju postupně udělá i sama. 1,6 dělá základní nastavení při každým zapnutí zapalování i bez diag...
18:22:26
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> StepaNoFUN: Takže výsledek dnešního snažení - startuje, jede a chová se normálně, na neutrál otáčky spadnou na těch cca 850 a drží jak přibité. Jestli se to ještě nějak nezmění, nebudu už do toho šťourat. Takhle jsem spokojený. Ještě jednou dík za pomoc.
15:44:56
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
Tak to by nemuselo až tak vadit. Doteď to byla taková loterie. Vždycky se to usadilo na volnoběh v nějakých otáčkách mezi 800 až 2000 a tam to drželo bez kolísání. Prošlápnutím plynu to o pár stovek slezlo a zas drželo - do příštího vyřazení, pak zase těch 2000.
Teď s tím budu muset vyjet, tak uvidím co to provedlo. A budu bádat dál, jak to nastavení spáchat.
Každopádně díky moc za rady a čas !
Teď s tím budu muset vyjet, tak uvidím co to provedlo. A budu bádat dál, jak to nastavení spáchat.
Každopádně díky moc za rady a čas !
15:32:48
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Jen to nemusí držet pořád ty správný otáčky, protože tam není provedený základní nastavení klapky.
15:25:24
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> StepaNoFUN: konkrétně FTDI verze 2.2.4.0 z roku 2007
Možná blbá otázka (možná ne ) - proběhnul mi reset motordiagem, nemám nastaveno VAGem. Je to nějaký problém, dá se s tím normálně jezdit, než se mi to povede dotáhnout do konce ?
Možná blbá otázka (možná ne ) - proběhnul mi reset motordiagem, nemám nastaveno VAGem. Je to nějaký problém, dá se s tím normálně jezdit, než se mi to povede dotáhnout do konce ?
15:18:12
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Ty jo já už to z hlavy a na dálku nedávám. KKL používám právě jen na tohle a podobný blbosti a jinak mám origo HEX-CAN a (skoro) aktuální verzi VAG-COM....
15:14:55
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> StepaNoFUN: Ovladač FTDI mám. Teď ale čtu tady u kolegy i jinde, že nemám mít VAG409, ale IHR304. Ten ale na noťas (64 bit) nejde nainstalovat. Je nějaká kličká ?
15:14:23
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Znova - vydavatel aktuálního ovladače?
15:09:27
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> StepaNoFUN: To jsem teď spáchal. Napřed se to chvilku bránilo, pak se na poněkolikáté povedlo znovu nainstalovat ovladač (po změně z COM7 na COM3 to hlásilo chybný ovladač), teď je prý v PC vše v pořádku.
Jenže teď se mi ani motordiag ani VAG nechce propojit s jednotkou, různé hlášky o nepropojení. COM3 podle obojího při testu prý v pořádku.
Jenže teď se mi ani motordiag ani VAG nechce propojit s jednotkou, různé hlášky o nepropojení. COM3 podle obojího při testu prý v pořádku.
13:58:23
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Musíš v ovládacích panelech/správci zařízení změnit ten COM ze 7 na 1-4...
13:57:00
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> ronda502: Díky moc za nasměrování !!
Roli tam hrálo asi i zaoxidování konektoru, protože nějakou chvíli to ještě vykazovalo různé nekorektnosti, ukončování aplikace atd... Pak ale nakonec proběhlo načtení zálohy i reset jednotky úspěšně.
Na konci je pak pokyn k základnímu nastavení jednotky v programu VAG-COM. Tam ale narážím na problém, že v nastavení mi nabízí pouze COM1 - COM4. COM7 vůbec, takže nekomunikuje...
Roli tam hrálo asi i zaoxidování konektoru, protože nějakou chvíli to ještě vykazovalo různé nekorektnosti, ukončování aplikace atd... Pak ale nakonec proběhlo načtení zálohy i reset jednotky úspěšně.
Na konci je pak pokyn k základnímu nastavení jednotky v programu VAG-COM. Tam ale narážím na problém, že v nastavení mi nabízí pouze COM1 - COM4. COM7 vůbec, takže nekomunikuje...
13:18:17
10.04.2022
10.04.2022
Pavel P..
Teď jsem to dělal.... nejdřív reset jednotky přes motordiag a pak základní nastavení přes IHR304, který ovšem nefunguje na 64bit systému..
13:16:11
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: zkontroluj vydavatele ovladace. Melo by tam bejt FTDI.
13:12:32
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> ronda502: Tak se mi ten kabel ve správci zařízení hlásí jako port USB serial CH340 (COM7)
12:47:51
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
-> StepaNoFUN: Oba kabely na pohled naprosto totožné "VAG KKL" "KKL VAG-COM for 409.1"
Aha, takže hlubší znalosti. V PC se umím maličko uživatelsky zorientovat, i se trochu pošťourat, ale v podstatě lama.
Jdu zjistit ten údaj do správce zařízení.
Aha, takže hlubší znalosti. V PC se umím maličko uživatelsky zorientovat, i se trochu pošťourat, ale v podstatě lama.
Jdu zjistit ten údaj do správce zařízení.
12:38:14
10.04.2022
10.04.2022
StepaNoFUN
-> ronda502: Co máš za kabel(y)? Ten program funguje pouze s kabelem KKL a na HEX-CAN ho nespustíš. Takže nainstalovat ovladače kabelu, který musej bejt od ftdi, ve správci zařízení zjistit port COM jakým se hlásí kabel...
Tenhle kabel by měl bejt OK... www.motordiag.cz/produkt/ 16
Tenhle kabel by měl bejt OK... www.motordiag.cz/produkt/ 16
12:34:51
10.04.2022
10.04.2022
ronda502
Dobrý den (nebo ahoj )
Jsem tady nový, našel jsem tu náhodně odkaz na použití prográmku "motordiag" pro odstranění kolísání volnoběhu u Feldy 1.3 MPI 50kW.
Zkusím se přimontovat s dotazem - mám problém, že se mi noťas nepropojí s jednotkou. Na STK se normálně připojují, vyčítají chyby, na noťasu spustím prográmek, připojím (zapnuté zapalování) a během chvilky hláška, že jednotka neodpovídá. Předtím ještě jsem v setupu dal test interface, z těch 32 možností je prý funkční COM3. To mne krapet mate, kabel mám do USB.
Máte, prosím, někdo tip, co dělám blbě ? Nebo jsou potřeba hlubší znalosti při použití a nastavování (obšírnější návody jsem zatím nenašel) ?
Kabely mám dva, jeden z Ali, druhý kupovaný u nás (taky samozřejmě číňan), výsledek stejný. Zkoušel jsem i od známého BT udělátko na propojení s aplikací v mobilu, stejně bez odezvy.
Předem dík za reakce !
Jsem tady nový, našel jsem tu náhodně odkaz na použití prográmku "motordiag" pro odstranění kolísání volnoběhu u Feldy 1.3 MPI 50kW.
Zkusím se přimontovat s dotazem - mám problém, že se mi noťas nepropojí s jednotkou. Na STK se normálně připojují, vyčítají chyby, na noťasu spustím prográmek, připojím (zapnuté zapalování) a během chvilky hláška, že jednotka neodpovídá. Předtím ještě jsem v setupu dal test interface, z těch 32 možností je prý funkční COM3. To mne krapet mate, kabel mám do USB.
Máte, prosím, někdo tip, co dělám blbě ? Nebo jsou potřeba hlubší znalosti při použití a nastavování (obšírnější návody jsem zatím nenašel) ?
Kabely mám dva, jeden z Ali, druhý kupovaný u nás (taky samozřejmě číňan), výsledek stejný. Zkoušel jsem i od známého BT udělátko na propojení s aplikací v mobilu, stejně bez odezvy.
Předem dík za reakce !
19:27:38
26.12.2021
26.12.2021
Pavel03
Supr díky všem za rady budu tedy muset navštívit nějaký servis nebo někoho kdo má diagnostiku protože já přez tohle nejsem ..
20:49:18
25.12.2021
25.12.2021
Pavel P..
Teď jsem to nedávno řešil na feldě mpi... začlo to takhle zlobit po vyčištění klapky, takže jsem musel udělat reset jednotky přes tu aplikaci od motordiag a základní nastavení klapky přes IHR304 a už je to dobrý a volnoběh jak má být.
20:28:15
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
-> isti: Před pár lety jsem dělal diag ze stolního PC. Dokonce to bylo jednodušší. Všechno jde. Stačí jen chtít.
20:24:40
25.12.2021
25.12.2021
isti
-> StepaNoFUN: Píšem zo stolného pc.
19:51:37
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
-> Bukaj: No úplně vlastnost to není.
19:50:03
25.12.2021
25.12.2021
Bukaj
Domnívám se, že to, že po startu vyskočí otáčky a v mžiku spadnou, je vlastnost a nikoli závada. Tedy co si pamatuju z doby, kdy jsem ještě jezdil Feldou...
19:48:15
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
-> isti: A píšeš tady asi z mechanickýho počítadla... :-D
19:45:42
25.12.2021
25.12.2021
isti
-> StepaNoFUN: A to strčím na klapku a do vrecka
19:44:04
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
-> isti: kabel za pár stovek na to stačí...
19:42:22
25.12.2021
25.12.2021
isti
-> StepaNoFUN: Asi na to šrobovák nestačí takže bude to jazdil naďalej takto
19:36:53
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
19:33:16
25.12.2021
25.12.2021
isti
-> Pavel03: Mne robí to isté 40kw mpi felicia ale či je to vada to neviem.
-> StepaNoFUN: Reset klapky sa ako robí?
-> StepaNoFUN: Reset klapky sa ako robí?
18:36:16
25.12.2021
25.12.2021
StepaNoFUN
kontrola těsnění pod sáním a reset klapky? Provedeno?
18:33:47
25.12.2021
25.12.2021
Pavel03
Zdravím , neví někdo nebo neřešil už že si motor po nastartování sám přidá plyn? je to zhruba 1600-2000otacek a plynu se vůbec nedotýkám. Přidá to jako bych prošlápl plyn a spadne na volnoběh, Jedná se o Felicii 1.3 MPI 50kw. Díky za případné rady.