Rapid 136 - olej v motorovém prostoru

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.08.2021 do 01.08.2023, založil/a petr10
řadit dle data
16:00:14
01.08.2023
11mAjA11
Mám těsnění od Kaliny, podmaznute a těsní to krásně.
Na zdvihátka sem dal hliníkový dekel z Fa.
09:00:05
31.07.2023
Kilián
-> Bukaj: Ano, ten tvar v rozích je šílenost. Vždy to nové těsnění musím ještě nožem doupravit. A ano, asi to není čistý korek.
Dík za tip s tim tmelem
4
08:19:27
31.07.2023
Bukaj
-> Kilián 30.07.23 19:51:18: Je velmi pravděpodobné, že olej neteče mezi těsněním a hlavou, ale mezi těsněním a ventildeklem - ten plechový ventildekl je pěkně nahouby udělaný a dosedací plocha pro těsnění je v rozích zúžená a navíc vůbec nekopíruje tvar těsnění a dosedací plochy na hlavě.
Takže aby to neteklo, je třeba těsnění k ventildeklu přilepit (silikon je možnost, ale já s ním nemám dobré zkušenosti a používám tento tmel: www.nishikigoi.cz/katalog /.../_var=2488).
Naopak mezi hlavu a těsnění tmel nedávat - je pak zaručena těsnost i po opětovné demontáži a zpětné montáži víka.
A nepoužívat čistě korkové těsnění (které bylo součástí sad těsnění některých výrobních družstev), ale gumokorkové. Dnes se snad jako díl už prodává pouze gumokorkové, čistý lisovaný korek už jsem v krámě dlouho neviděl...4
21:52:33
30.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kilián: OK, to už dává více smysl. Možná to chtělo napsat, že je to na motoru 120LS. 4
21:43:52
30.07.2023
Kilián
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Nechtěl jsem zakládat nové téma. Jedná se o motor 120LS a korkové těsnění či něco na ten způsob myslím těsnění ventildeklu
21:34:10
30.07.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kilián: Korkové těsnění na Rapidu 136? Kde to prosimtě má být to korkové těsnění?
19:51:18
30.07.2023
Kilián
já se přidám k tématu: Mě teče olej zpod ventildeklu v rohu za 4tým válcem. Čili teoreticky v nejnižším bodě, kde se olej může hromadit. Motor po GO - teklo mi to tam, dal jsem nový těsnění ventildeklu a cca 400km klid a nic neteklo. Pak to zase začlo, dal jsem opět new těsnění a teče to tam furt. Takže podmáznout to silikonem a nebo řešit proč tam ten olej vůbec teče? U MB či 120 jsem tento problém nikdy neřešil, tam jezdí snad ještě původní těsnění ventildeklu.
Kdysi jsem tu četl, že dal někdo špatně těsnění hlavy a zakryl odtokový kanál na olej, ale ten motor pak nemazal a přišlo se na to hned. Já mám po GO najeto cca 1000km a kontrolka mazání nesvítí a vše se tváří ok.
Neřešil někdo? Nemám ted vůbec čas s tím laborovat, bůhví, kdy se zas do garáže dostanu :(
Jo a korkový těsnění jsem před montáží máčel v horké vodě, ani to nepomohlo, ale všechny ty těsnění už byly nějaká druhoška co je normálně v Kelly či jinde na krámu. Origo jsem nezkoušel
21:53:17
04.09.2021
Robert 106
-> petr10: Co je to zas za kravinu - vymontuj redukci z bloku motoru a namontuj čidlo za favorit - felicie
11:43:46
04.09.2021
Bukaj
-> petr10 03.09.21 21:55:19: Toto je originální čidlo (to, že je 24V/6W je proto, že se používalo snad na všech motorech, co se tu v té době vyráběly - tedy i na náklaďácích s 24V elektroinstalací).5
Jinak jak psali ostatní - čidlo je NC a tlak je na něm správný (Pozor - ještě se souběžně vyráběla shodně vypadající čidla se spínacím tlakem 60-120 kPa a také 800+-100 kPa, tak nezaměnit!)4
Jinak adekvátní čidlo by nemělo být problém sehnat v autodílech - dobově měly tato čidla různé vozy nejen československé produkce. Z ČS produkce určitě ještě Favorit měl čidlo stejné, možná i Felicie?
Třeba tady Čína za 35,- 1
www.automrazik.cz/nove-di ly/spinac-tlaku-oleje-feli cia--favorit--s105--120--1 30?gclid=EAIa...
08:43:09
04.09.2021
darklord
-> petr10: no osobne by som radsej dal "silnejsie" ako slabsie...
23:51:51
03.09.2021
petr10
-> darklord 03.09.21 22:42:40:
Čidlo M10x1 s NC kontaktem na 0.5bar nemají nikde skladem (potřebují udělat tento víkend), ale je k dispozici na M10x1 NC na 0.3 bar - lze použít ? Podle mne ano akorát rozepne dříve....
upraveno 1x, naposled 03.09.2021 23:56:18
22:54:46
03.09.2021
COL
Ja tedy mel na vsech 742.136 redukci a cidlo M10.
Snimac ma byt NC.
upraveno 1x, naposled 04.09.2021 21:25:17
22:42:40
03.09.2021
darklord
Na skodovku sa predavaju cidla s rozpinacim tlakom 0.5 bar. Cize tlakovy udaj mas spravny, len potrebujes "opacne" fungovanie kedy do 0.5 bar je cidlo zopnute a nad 0.5 bar rozopnute.
21:55:19
03.09.2021
petr10
21:54:41
03.09.2021
petr10
21:54:34
03.09.2021
petr10
Foto 1
21:53:34
03.09.2021
petr10
Foto 1
21:52:03
03.09.2021
petr10
Takže zpátky k realitě:

1. Koupil jsem nové čidlo M16x1.5 dnes je na klíč 24 a už ne 27.
2. O 3 dny později jsem demontoval čidlo z auta...šlo to bez demontáže spodního plechu s golou 27 ořech na kraji . Ukázalo, se že tam je "nestandardní" čidlo M10x1, dokonce na 24V/0.6W na tlak 0.3-0.6bar viz foto tzn i vložka v motoru je nestandardní. Tu ale rozhodně demontovat nechci a ani za ni nemám náhradu za originální závitem M16x1.5.
3. Takže jsem začal hledat čidlo M10x1 s připojením na faston 6.3
4. Tato čidla se dělají na rozsah 0.3bar, 0.6bar, 0.9bar a 1.3bar dle různých motorizací VW.
5. Vzal jsem čidlo spínač kontrolního světla tlaku oleje FACET
FA 7.0138 od auto Kelly na tlak 0.5bar www.autokelly.cz/Product/ .../12563122.
6. Po namontování do auta olej kolem čidla neteče. Tím ale dobré informace končí.
7. Po zapnutí zapalování do první polohy kontrolka mazání nesvítí, podle mne ale svítila (nechci se hádat, už jsem dlouho nejezdil) a po nastartování kontrolka svítí trvale.

Takže:

1. Na jaký tlak je původní orig,čidlo M16x1.5 ? Má kontakt NO - tzn bez tlaku rozepnuto nebo NC bez tlaku sepnuto ?

Čidlo co jsem koupil jsem zjistil má kontakt NO tzn spíná na tlak 0.5bar tzn kontrolka svítí po dosažení tlaku, ale mělo by mít podle podle mne kontakt NC, nebo je problém v hodnotě výběru čidla dle rozsahu spínacího tlaku ?
zvětšit Rapid 136 - olej v motorovém prostoru - obrázek od petr10 vložen 03.09.2021 21:52:03
upraveno 1x, naposled 03.09.2021 21:59:58
22:47:04
29.08.2021
StepaNoFUN
-> petr10: Můj příspěvek taky nebude k tématu. :-D
Jak to napsal Ondie - věř,že po takovýmhle arogantním cirkusu se na tebe příště všichni vyserou
Tohle je diskusní fórum. Ne placená technická podpora, kde Ti na dotazy (i když třeba úplně blbý) odpovídat musej, a musej se povznýst nad to, že že můžeš bejt BFU, kterej o tom neví vůbec nic a klidně se s nima bude hádat, že má pravdu, i když ji nemá. Tam platíš za dobu, kdy to konzultuješ, takže budou úplně klidně asertivní a budou konzultovat. :-D
Takže pokud chceš, aby Ti někdo s něčím ještě někdy poradil a diskutoval o Tvým problému, chtělo by to trochu nastudovat něco sám a pak až se ptát. A pokud někdo napíše něco, co je většině znalejch jasný a závada je to vcelku běžná, tak se alespoň nehádat a nepsat, že to tím bejt prostě nemůže, když ono může.
A s kecama o postižení u lidí který neznáš bych byl (bejt Tebou) taky dost opatrnej.
upraveno 1x, naposled 29.08.2021 22:55:04
18:45:01
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> King 29.08.21 08:41:22: asi se rovnou inspiroval od nekterych zdejsich dlouholetych clenu :) ja uz par takovych mam v zakazu zobrazovani, jenze jsou tu docela aktivni a pak je tezsi nekdy pochytit kontext :)
13:37:08
29.08.2021
ondie
-> petr10: Můj příspěvek samozřejmě taky nemá žádnou informační hodnotu,ale věř,že po takovýmhle arogantním cirkusu se na tebe příště všichni vyserou 4
08:41:22
29.08.2021
King
-> petr10 28.08.21 22:52:30: Jenom jako nahodny kolemjdouci, nez dostanu hodnoceni o nulovy informacni hodnote prispevku, bych si dovolil poznamenat, ze jsem-li nekde novackem z ulice (nota bene s nevyplnenou id-kartou), asi bych si tolik nevyskakoval4
07:40:11
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.08.21 07:33:03: me se to stalo naposled v Turecku, nastesti jsem zaslechl bouchnuti, jak spadlo tenkrat na silnici, tj. s tou teflonkou to je dobrej napad...4
07:33:03
29.08.2021
Bukaj
-> Jarda: Tohle se mi nikdy nestalo a když jsem jezdil Feldou a víčko už bylo volné, tak jsem z něj sundal ten O-kroužek, drážku napakoval Teflonovou páskou a gumku nasadil zpět - pak to krásně drželo a drží dodnes5
05:19:12
29.08.2021
Jarda - zrušená registrace
me ted u rapida vylitlo pri startovani vicko na ventildeklu a ujel jsem bez neho 130km3 takze motorak celej od oleje... no v praci jsem se divil, ze pod motorem neni jedna bezna malinka kapicka, ktera sere stryce uz nekolik let, ale hned 4 vetsi louzicky1 no na tom vicku uz ta gumicka neplni svou funkci, tak jsem objednal rovnou 4ks
22:58:56
28.08.2021
HASTRMAN-TATRMAN
-> petr10: reseni vsechn problemu naleznes na 1url.cz/IKRDC a dekovat mi nemusis. 4
22:52:30
28.08.2021
petr10
-> Skili 28.08.21 09:43:13:
1. Tvůj příspěvek nemá žádnou věcnou informaci k tématu.
2. Děkuji Ti za rady, ale nebudu se jimi řídit.

Měj se hezky a pěkný sobotní večer. 4
upraveno 4x, naposled 28.08.2021 23:02:07
22:50:22
28.08.2021
petr10
-> Robert 106 28.08.21 21:36:08:
1. Tvůj příspěvek nemá žádnou věcnou informaci k tématu.
2. "Stupidní" je akorát Tvůj komentář. 52.

Měj se hezky a pěkný sobotní večer. 4
upraveno 3x, naposled 28.08.2021 22:58:25
22:47:28
28.08.2021
petr10
-> 11mAjA11 28.08.21 11:38:32:

1. Tvůj příspěvek opět nemá žádnou věcnou informaci k tématu. To je nějaká Tvoje osobní vlastnost ? Evidentně ano 3
2. To, kde jsou a nejsou stopy oleje jsem psal 20:40:41 21.08.2021. Ale "úplně mimo" jsi zjevně Ty a ještě navíc neumíš číst a dát si 1+1 dohromady, to je vlastnost disgrafiků a dislektiků. Promiň, pokud trpíš některou z těchto vážných poruch, tak se Ti omlouvám a vše se pak vysvětluje.
3. Pokud nejsi postižen ad bod 2) tak jsi fakt ještě nevychladl...bohužel...a evidentně sis nezaběhal. A přeci počasí Ti tak přeje, tak chladný konec srpna už dlouho nebyl. 94 .

Měj se hezky a pěkný sobotní večer. 4

PS. "A hlavně netápej" ! 156
upraveno 6x, naposled 28.08.2021 23:06:11
21:39:53
28.08.2021
11mAjA11
Marný marný marný, kdo chce kam chuj s nim...
21:36:08
28.08.2021
Robert 106
-> 11mAjA11: Předpokládám, že se bude jednat hlavně o mladého pisatele,
protože u nich bývá typické agresivní dožadování odpovědi na stále se opakující stupidní otázky jako kdyby tady někdo měl povinnost odpovídat a dělat takovou free podporu.
Poukázání na fakt, že už bylo odpovězeno a jedná se o banální záležitost je pak brán s velkou nevolí a nařknutím ze zaujatosti.

-> Tom Troll: Nevím třeba sikovkama čidlo a pak očkovým / plochým klíčen redukci ?? Nikdy to tam zas tak moc nedrželo. Zalepená redukce už trochu jo - jasný přístup jak k penězům a zespoda bez plechu je to lepší.
11:38:32
28.08.2021
11mAjA11
Čoveče ty si úplně mimo, dotaz zněl jasně, jestli to nebleje přes konektor..a teda teče to tam nebo ne ????
09:43:13
28.08.2021
Skili
-> petr10: Promiň, ale pokud na normální otázku, kterou ti 11mAjA11 položil, odpovíš takhle -> petr10 22.08.21 08:07:30: a přitom o té konstrukci vlastně nic nevíš (což dokonce o pár příspěvků dál přiznáš) tak se nediv, že někdo potom může být torchu nabroušenej.
Stejně tak tenhle příspěvek -> petr10 22.08.21 08:08:44: jsem původně pochopil tak, že problém byl ve vložkách a ty jsi tady řešil vodní pumpu. (to vlákno jsem nečetl, takže nebudu soudit)
-> petr10 28.08.21 00:46:13:
1. nebudu soudit, neznám tě 1
3. Pokud chceš jen jezdit (na tom není nic špatného) a nechceš se v tom vrtat nebo na to prostě nemáš čas, tak si najdi někoho kdo ti to bude servisovat.
5. Asi nechápeš že celej kult škodovek (a i jinejch starejch aut) je založenej právě natom, že si to člověk opraví sám a nemusí ho někdo vodit za ruku.
Není nic špatného něco nevědět a zeptat se. Chápů že ne každej je tak technicky nadanej, aby si udělal úplně všechno sám bez pomoci, ale právě proto to potom chce i trochu pokory a ne sestřelit neco jako blbost aniž bych si zjistil jestli to blbost opravdu je.
09:03:02
28.08.2021
Bukaj
-> Tom Troll: Vidíš, a já to nikdy ničím jiným, než ořechem z goly a ráčnou nepovoloval3
Nasadíš nejdřív ořech, pak na ořech ráčnu, ale jen "na půl žerdi" (faston tam překáží plnému naražení na čtyřhran) a povoluješ/utahuješ. Šusplech mi nikdy nebránil demontáži čidla - ač často jsem při demontáži měl šusplech dole z jiného důvodu (demontáž komplet motoru, čištění apod).
Toť mé zkušenosti - souhlasím s Tebou, že v tom není žádná věda4
08:54:23
28.08.2021
petr10
-> Tom Troll 28.08.21 02:42:49:
Díky za věcnej příspěvek.4
02:42:49
28.08.2021
Tom Troll
Čidlo je 27, je bez šance se tam dostat golou protože se opře o šustplech, očkovym klíčem jedině pokud se sundá acpumpa... takže si lehnout vedle auta na záda, goličkou povolit horní šroub šustplechu co je zespod na přepážce, pak další 5 na nosníku a hrazdě. Nastane zjištění že ořech goly je stejně moc mělkej a čtyřhran se opře o faston, tj. čidlo sundat stejně očkem, přehodit. Neni tam dobrý místo na páku rukou na dotažení a povolení s autem na zemi, ale dá se o to dobře opřít nohou jak to tak visí.
Na tohle jsem přišel když mi z toho chcal olej pomalu proudem letos v únoru, na 15cm sněhu, za mrazu, v 5 večer za šera při baterce, ale udělat to potřeba prostě bylo, když jsem tim jel další den zase do práce. Když byla motivace tak bylo za deset minut po všem.
Posléze jsem se tu na fóru ptal, jestli je škodnej nános špíny v mazacim kanálu, a to se tu pak chvilku řešilo, ale cibuli ve formě čidla za sto korun by měl dokázat nakrájet každej.
Že u zrovna takovýhle banality neni drahocennej čas na pokus omyl v čistý a suchý garáži na autě co je jako hobby, tak to je docela úsměvný. Toť mejch pět kč k tématu. 4
zvětšit Rapid 136 - olej v motorovém prostoru - obrázek od Tom Troll vložen 28.08.2021 02:42:49
00:46:13
28.08.2021
petr10
-tkách-> 11mAjA11 27.08.21 11:50:20:

Pánové, tato diskuse je zcela o H.VNĚ 5 .

1. Nejsem dement, Andrta mám.
2. Andrt neobsahuje popis závad a jejich řešení nebo snad ano ? Je to technický popis typu sborka-rozborka, jak je zde správně poznamenáno níže spíše jde výtah z dílenské příručky.
3. Mám Rapida a chci, aby fungoval. Más svoji práci na full time a nemám čas denně ležet pod autem a dělat si "všechno sám metodou pokus-omyl a být na to hrdý" a pak tady o tom psát story. Sorry.....nežijeme za komančů nebo v divokých 90-tkách. Pokud máte tolik času mimo svou normální práci, tak jste na tom dobře.
4. Dnešní technologie by měli lidem pomáhat a sloužit ke sdílení informací. K tomu by mělo toto fórum sloužit. Evidentně s tím máte někteří problém a dotazy vás evidentně obtěžují ! A je jedno jak ten dotaz závažný viz výše bod 1-3.
5. Takže místo základní informace a sdílení věcných informací je to tady, převážně až na pár vyjímek, přehlídka exhibujících namachrovaných chytráků "všechno vím-vše znám-vše jsem si udělal sám".

PS: 11mAjA11....dle Tvé reakce tvůj mindrák evidentně stále trvá....je zřejmé, že ses nebyl proběhnout a vychladnout .....a stále "tápeš". Takže na tom laskavě zapracuj !
.... A přitom je to tak jednoduché....jsi schopen to zvládnout bez příručky nebo rady (evidentně jsi expert na vše, takže asi ano) ?
PPS: A "opravdu to s Tebou myslím dobře BRATŘE" !
5
upraveno 9x, naposled 28.08.2021 01:24:33
00:32:37
28.08.2021
COL
-> MVM: Někdo je ve fázi, že potřebuje vědět jakej má použít nůž na cibuli, někdo recept zahodí s tím, že si to udělá podle sebe... Přiznejme si, že Andrt a především kniha, která je výcucem jeho dílenský příručky, rozhodně není dokonalá... Jsou tu dvě věci, jedna je "jak se něco dělá na škodovce" a druhá je ten cit/obecná zkušenost, ale nadšencům zpočátku chybí obojí, což se asi dá pochopit. Nejistota, nezkušenost plodí dotazy, protože ne vždy je záludnost vidět na první pohled, což je nakonec možná lepší než něco zprasit. A právě kvůli tomu existují fóra, nebo ...? Abychom se tu pomalu nedostali do situace, kdy banální věci nejsou hodné zájmu a o sofistikovaných se nemluví, protože je to know-how, které se dá prodat....
upraveno 1x, naposled 28.08.2021 01:51:59
21:48:04
27.08.2021
MVM
-> růža: No přesně tak jsem to myslel. Dik
21:26:30
27.08.2021
růža
-> MVM: Nechci se tady vměšovat do debaty a přilévat olej do ohně, ale musím ti dát za pravdu. Nakonec, taky jsem si dělal na Feldě všechno sám. V garáži otevřenou příručku Jak na to, když ani ta nepomohla, tak kniha od Cedrycha. Ventily jsem si seřizoval, aniž bych věděl, jakej je správnej odpor měrky a doufal, že to pojede. Nakonec na sebe byl člověk pyšný, že něco dokázal. Ikdyž to dneska zní směšně.
Ale jak říkám, jako bych nic nenapsal. A určitě jsem rád (i sám za sebe), že jsou tady lidi ochotní zodpovídat dotazy, byť jich je sebevíc.
21:13:54
27.08.2021
MVM
-> COL: Jo rozumim. Nikdo to nechce / aspoň myslím/ zavírat. Ale to je jako když v kuchařce je recept kterej začíná : nakrájejte cibulku najemno a osmažíme dozlatova. Taky tam neni napsáno jakým nožem, jestli to sadlo musi byt čerstvý nebo může být domácí, a zda se musí cibule krájet na prkýnku,a jestli je nutno ji předem oloupat. A jestli je normální že se u toho brečí.. Víš,..jak tady bylo už napsáno, ono je rozdil dotaz a nebo pohodlnost.Samozřejmě na tak jednoduchym motoru a (na dnešní poměry) vše přístupný.. tak 90% netěsností i závad odstraní šikovný kluk v 16.- 17ti učební obor automechanik i kolikrat bez mistra. A na naučení nebylo svyho času lepšího auta než škodovky. No a když se to nepovede - nebo to někdo rozdělá a nevi jak to složit, tak potom pochopím že se zeptám. Ale ptat se třeba na všecko předem..no u za
záludností ano ,třeba pro info jestli tam neni nějaký špek , ale zase u banalnich věcí je lepší třeba hledat...
A chybami se člověk nejlip učí.
Ps: Já dělal kdysi automobilní školu a celjem jsem tomu dával, mel jsem potom znamyho kterej oborem automecganik skoro opovrhoval, byl názoru že na opravě a údržbě aut nic neni, ze na to neni potřeba žádna extra skola atd. Tak si delal vse sam, na favoritovi, a vzdycky az to rozjebal - tak prisel jestli mu to nesložim, ze ráno potrebuje jet do hokny. Takze ono je to taky o tom ze dneska si lidi myslí že starou škodovku prece musí umět poladit každý a nebo si to najde na Googlu...
upraveno 1x, naposled 27.08.2021 21:21:56
20:11:30
27.08.2021
COL
No pánové, nevím.... s tímhle přístupem se to tu může zavřít, protože vše kolem škodovek a sériových zejména, bylo vyřešeno. Stačí nahradit škoda technická temata textem "sežeň si Andrta a Cedrycha" a řešit tunning domu... Každý nějak začínal, ptal se a "otravoval" notorietami. To ze toto období člověk překoná, neni důvod bejt na jiného hnusnej. Když někomu přijde nejaký dotaz natolik "hloupý", že ho uráží, stačí nereagovat ... nebo?
13:28:14
27.08.2021
MVM
-> stanleyAT: To je pravda, každý by si měl příručku pořídit. Nejen Andrt, byli i jiny kolem Škodovek. Ale sebe lepší knížka je jen vhodný návod, pomůcka. Na hledání netěsnosti nebo obecnych závad nepotřebuješ knížku. Autoři těch příruček předpokládají určitou technickou zručnost, předpoklady základů technik těmi základními věcmi se nezabyvají. Jak na to dokonce některý kapitoly značí stupněm obtížností. A pokud se někdo "necítí" na ty jednodušší úkony- tak to je kolikrat lepší to někomu svěřit.
Ja třeba nemam rád rčení " Na tohle auto/motorku ti stačí kladivo,kombinačky,pajsr, šroubovák". No-jak kdo si s tim poradí, a neplati to vždycky.. Vzdy je to o tom nadání si umět logicky sam poradit.
12:25:47
27.08.2021
stanleyAT
Dnes v době internetu je pro některé snazší sednout za bednu a napsat dotaz v diskuzi než listovat v knize. Bohužel. Nicméně Andrt je základ a měl by ho mít každý kdo má škodovku.
Dá se v pohodě sehnat a stojí pár korun, tak pohledej...
12:02:56
27.08.2021
HASTRMAN-TATRMAN
-> petr10 26.08.21 22:04:06: ono by se obdobne dalo rict "padesat zbytecnych novych temat o nicem" - kolikrat je jednodussi neco si sam vyhledat a nastudovat misto tlachani o 10000x tady na virtu vyresenych vecech (a hadani se se zkusenejsimi o tom, co je a neni mozne), uz mohlo byt vse davno opraveno... mir bratre, kluci to s tebou mysli dobre 4
11:50:20
27.08.2021
11mAjA11
Kup si Andrta a studuj...nic víc nic míň...
Já mindráky nemám, banální závada prolínajícího oleje na fakt nejjednodušším motoru je opravdu zapeklitá situace...
upraveno 1x, naposled 27.08.2021 11:53:14
22:04:06
26.08.2021
petr10
-> 11mAjA11 25.08.21 21:36:33:

Zdar,

1. Mám zde v sekci motor vlákno RAPID 136 - CHLAZENÍ MOTORU - PŘEHŘÍVÁNÍ.....po výměně vložek a vyrovnání a sestavení začala téct pumpa....proto vlákno na vodní pumpu. Pumpa do výměny vložek netekla.....po ujetí asi 30 km už pumpa neteče.....takže vše je OK, což jsem napsal.

2. To, že má čidlo tlaku oleje v sobě otvor ze strany příruby motoru jsem zjistil, když jsem koupil nové. O tom otvoru jsem nevěděl. Pak je to jasné....olej čidlem protéká a může tudíž prosakovat okolo konektoru.

PS. K Tvému příspěvku:
1. Bylo by dobré psát příspěvky s nějakou informací. Přidaná hodnota Tvého příspěvku je nula ! 9
2.Pokud máš nějakej mindrák a máš náladu mne napadat, tak se jdi proběhnout po 21 hodině. Je teď zima a alespoň vychladneš.4 Jen si dej pozor abys "netápal"5.
21:36:33
25.08.2021
11mAjA11
Bukaj Ti to napsal naprosto přesně..
Takže to co si myslíš, že z konstrukčního hlediska není možné, je ve skutečnosti úplně běžná závada..
Vzhledem k tomu jak řešíš nefunkční vodní pumpu a pak píšeš, že byly utopené vložky, evidentně tápeš...
13:59:56
22.08.2021
Bukaj
-> petr10: Originál baroskop má tuším 27 mm šestihran a ta redukční závitová vložka má myslím 24 mm šestihran.
Mezi vložku a blok patří hliníkový či měděný kroužek (pokud není totálně sežraný oxidací, tak to tam většinou neteče, z výroby je navíc před montáží závit namočen v těsnicí barvě).
Nejčastěji originální čidla tečou skrz u konektoru nebo mezi kovovou a pertinaxovou částí čidla (druhovýrobní tečou často taky mezi kovem a plastem), občas i v závitovém spoji, ale to jen zřídka. Tam by pomohlo buď dát přídavné měděné těsnění, tmel, či, jak jsi navrhoval, teflonovou páskou napakovat závit...
Extreme Tyres